در حالی که ما همیشه به شما توصیه کردهایم که توصیههای Google Ads را جدی بگیرید، در سال 2021 با اجرای خودکار توصیهها یک قدم جلوتر میرویم، Google هفته گذشته پس از انجام بهروزرسانی جدید اعلام کرد:
از 19 ژانویه، رفتار پیشنهاد “حذف کلمات کلیدی غیر ضروری” در حال تغییر است و در همه انواع منطبق کار می کند. این به روز رسانی باعث سردرگمی و ناامیدی قابل درک در بین تبلیغ کنندگان شده است و پیامدهایی دارد. پس بیشتر بخوانید تا بدانید:
- چه چیزی در مورد این توصیه تغییر می کند
- آیا این روی حساب شما تأثیر می گذارد؟
- چرا این باعث ناراحتی جامعه PPC شده است
- کاری که باید انجام دهید
مرجع، توضیح و روش ضروری برای کنترل کمپین های خود!
tl;dr; دکتر
این اعلامیه اساساً به سه نکته کلیدی تقسیم می شود:
- از 19 ژانویه، توصیه «حذف کلیدواژههای اضافی» تغییر میکند به طوری که «کلمات کلیدی زائد» نه تنها کلیدواژههایی با عملکرد بالا از همان نوع تطابق، بلکه کلمات کلیدی از نوع تطابق گسترده در همان گروه تبلیغاتی خواهند بود.
- اگر در حال حاضر در توصیه خودکار برای این توصیه خاص ثبتنام کردهاید و نمیخواهید Google بهطور خودکار کلمات کلیدی اضافی را طبق این تعریف جدید در 19 ژانویه حذف کند (یا مطمئن نیستید)، باید ثبتنام توصیه خودکار را لغو کنید. برای این توصیه خاص – برنامه باید اکنون خارج شود.
- این تغییر با بسیاری از پیشبینیهای آینده آگهیدهنده مطابقت دارد، و نحوه اجرای آن توسط Google باعث نگرانی بیشتر در مورد قابل اعتماد بودن توصیههایش شده است.
مبهم؟ برای دریافت رژیم به ادامه مطلب بروید! راضی؟ همچنان ادامه دهید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات را دارید!
مرجع: توصیه ها در تبلیغات گوگل چگونه کار می کنند؟
توصیههای تبلیغاتی Google ویژگیای است که از دادههای عملکرد، تنظیمات کمپین و روندهای شما در سراسر Google برای ارائه (منتظر آن…) توصیههایی در مورد چگونگی بهبود کمپینهای خود استفاده میکند. میتوانید با کلیک کردن روی «توصیهها» در سمت چپ بالای داشبورد به آنها دسترسی داشته باشید.
دهها توصیه وجود دارد، فهرست همیشه در حال افزایش است و انواع مختلفی دارند:
- تبلیغات و دارایی
- کمپین خودکار
- پیشنهاد و بودجه
- کلمات کلیدی و هدف گذاری
- تعمیرات
- اندازه گیری
- دیگران
Google هر کدام را در صفحه راهنمای توصیهها توضیح میدهد. همانطور که میتوانید تصور کنید، قابلیت اطمینان این توصیهها برحسب حساب و توصیه متفاوت است – در حالی که دادههای Google و یادگیری ماشینی میتواند موثر باشد، در پایان روز، یک انسان میتواند نکات و نکات مربوط به هر حساب مشخصی را بگوید. خروجیها و در نهایت چه چیزی است. بهترین کار برای او – به همین دلیل است که بهترین تمرین این است که آنها را با یک دانه نمک مصرف کنید.
پیشنهادات اعمال خودکار چیست؟
اساساً سه راه برای مدیریت توصیههای Google وجود دارد:
به صورت دستی، به صورت عمده: برای اعمال همه پیشنهادات برای یک دسته خاص، میتوانید روی «اعمال همه» کلیک کنید.
به صورت دستی، جداگانه: اگر روی «مشاهده همه توصیهها» برای یک دسته خاص کلیک کنید، میتوانید هر توصیه را مشاهده کنید و انتخاب کنید که آیا آن را اعمال کنید یا خیر.
بطور خودکار: این بدان معناست که گوگل به طور خودکار این پیشنهاد را اعمال خواهد کرد. البته، این فقط در مورد توصیه هایی اعمال می شود که می توانند به طور خودکار اجرا شوند. میتوانید توصیههایی را که میخواهید برای پیادهسازی خودکار انتخاب کنید، سفارشی کنید. بسته به اندازه و پیچیدگی حساب، این ممکن است برای برخی از تبلیغکنندگان مفید باشد.
کدام پیشنهاد در حال تغییر است؟
این مقاله و بهروزرسانی به تبلیغکنندگانی اشاره دارد که در برنامه خودکار توصیههای «حذف کلمات کلیدی اضافی» (RRK) ثبت نام کردهاند. این چیزی است که در صفحه توصیه ها به نظر می رسد:
توضیح: چه چیزی در توصیه برای حذف کلمات کلیدی اضافی تغییر می کند؟
در 4 ژانویه، گوگل به تبلیغکنندگانی که در برنامه خودکار RRK ثبت نام کردهاند ایمیل زد و گفت که رفتار این توصیه در 19 ژانویه تغییر خواهد کرد.
ایمیل می گوید:
در حال حاضر، توصیه «حذف کلیدواژههای غیر ضروری» کلمات کلیدی اضافی را در همان گروه تبلیغاتی، مقصد، استراتژی پیشنهاد قیمت و نوع مطابقت پیشنهاد میکند. از 19 ژانویه، توصیهها میتوانند شامل کلمات کلیدی در انواع مختلف مطابقت باشند
این بدان معناست که «کلیدواژههای زائد» تنها به کلمات کلیدی اطلاق میشد که معادل کلمات کلیدی با عملکرد بالا با همان نوع تطابق هستند، اما اکنون به کلمات کلیدی نیز اشاره میکند که انواع تطابق گسترده وجود دارد. به عبارت دیگر، اگر گوگل یک عبارت «زائد» یا کلمه کلیدی تطابق دقیق را حذف میکند، اگر نسخه تطبیق گستردهای در همان گروه تبلیغاتی داشته باشد.
منبع تصویر مشاهده در اندازه کامل
مثالی که گوگل می دهد این است:
اگر گروه تبلیغاتی شما حاوی عبارت مطابقت “کلاه زنانه” و کلمه کلید منطبق گسترده کلاه زنانه است، توصیه می کنیم کلمه کلیدی مطابقت عبارت را حذف کنید زیرا کلمه کلیدی مطابقت گسترده کلاه زنانه همه جستجوها را از “کلاه زنانه” که پوشش می دهد حذف می کند.
و دلیلی که گوگل ارائه می دهد این است:
حذف این کلمات کلیدی اضافی و ادغام کلمات کلیدی خود در انواع مطابقت به شما کمک می کند تا حساب خود را راحت تر مدیریت کنید، بر عملکرد شما تأثیر منفی نمی گذارد، و همچنان تبلیغات شما در همان جستجوها نمایش داده می شود، اجازه دهید اتفاق بیفتد.
این چگونه روی حساب شما تأثیر می گذارد؟
برای کسانی از شما که ثبت نام کرده اید یا قبلاً در برنامه خودکار توصیه RRK ثبت نام کرده اید (و حتی برای کسانی که ثبت نام نکرده اند)، احتمالاً سؤالات بیشتری در مورد . در اینجا برخی از توضیحات بیشتر بر اساس موضوع توئیتر جینی ماروین رابط گوگل ادز وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید. اینجا،
- هر گروه تبلیغاتی حاوی آگهیهایی که از درج کلمه کلیدی استفاده میکنند، از پیشنهادات حذف میشوند.
- این باعث نمیشود که واجد شرایط ظاهر شدن برای جستجوهای بیشتر باشید، زیرا از قبل کلمات کلیدی مطابقت گستردهای در حساب خود دارید.
- اگر قبل از 19 ژانویه انصراف دهید، گروههای تبلیغاتی را که قبلاً این توصیه را برای آنها اعمال کردهاید تغییر نمیدهد.
س. اگر به صورت دستی «حذف کلمات کلیدی غیر ضروری» را اعمال کرده باشید، آیا این به روز رسانی روی شما تأثیر می گذارد؟
A. این روی پیشنهادات قبلی، چه به صورت خودکار یا دستی اعمال شود، تأثیری ندارد. از 19 ژانویه، میتوانید برای حذف کلیدواژههای غیرضروری تحت پوشش کلمات کلیدی تطابق گسترده خود، recs را مشاهده کنید.– Ads Liaison (@adsliaison) 5 ژانویه 2023
برای مشاهده هر شش پرسش متداول روی توییت بالا کلیک کنید.
آن گلوله آخر مهم است. این بدان معناست که اگر قبلاً کلمات کلیدی اضافی را از گروه های تبلیغاتی حذف کرده اید (به طور خودکار یا دستی، طبق تعریف قدیمی) و گوگل پس از 19 ژانویه کلمات کلیدی اضافی را طبق تعریف جدید پیدا کند، بنابراین Google به طور خودکار آن ها را حذف نخواهد کرد. کلمات کلیدی از آن گروه های تبلیغاتی-مگر اینکه برای درخواست خودکار شرکت کرده باشید. یک توصیه جدید با گزینه اعمال یا نادیده گرفتن آن دریافت خواهید کرد.
اجماع: چرا تبلیغ کنندگان مزاحم هستند؟
در حالی که این بهروزرسانی از نظر فنی فقط بر تبلیغکنندگانی که در درخواست خودکار برای RRK ثبت نام کردهاند تأثیر میگذارد، پیامدهای گستردهتری وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. گرگ فین، مدیر بازاریابی در Cypress North، در مقاله خود برای موتورهای جستجو، به نمایندگی از بسیاری از تبلیغکنندگان در جامعه PPC صحبت میکند که به سه دلیل اصلی از این حرکت ناامید شدهاند:
- اول، به این دلیل که به جای اضافه کردن این به عنوان یک توصیه جدید، Google در حال جایگزینی یک توصیه موجود است و اساساً کاربران را به طور پیشفرض در آن قرار میدهد، مگر اینکه آنها انصراف دهند. همانطور که گرگ میگوید، «چگونه تبلیغکنندگان میتوانند به یک توصیه واحد از Google اعتماد کنند، اگر آنچه امروز با آن موافقت میکنید ممکن است فردا کاملاً متفاوت باشد؟»
- دوم، چون گوگل میگوید این تغییر «بر عملکرد شما تأثیر منفی نمیگذارد»، اما تبلیغکنندگان همچنان به شدت بر روی عبارت و مطابقت دقیق تکیه میکنند تا تبلیغات خود را مرتبط نگه دارند و هزینههای ما را کاهش دهند. بنابراین این فشار مداوم برای تطابق گسترده و روند آینده احتمالی بدون نوع تطابق به طور فزاینده ای به عنوان یک برداشت پول از جانب گوگل تلقی می شود.
- سوم، زیرا بسیاری از مشاغل کوچک و تبلیغ کنندگان تازه کار وجود دارند که می توانند از این توصیه ها بهره مند شوند. بدون دانش مرتبط – یعنی نحوه رسیدگی به توصیهها، نحوه تکامل انواع تطابق، تغییر کلی Google به سمت اتوماسیون، و این واقعیت که امتیازات بهینهسازی همه چیز نیستند- هیچکس نمیتواند به راحتی چنین کاری انجام دهد. که در واقع باعث شکست آنها میشود. پول (به نفع گوگل).
دوره عمل: چه کاری باید انجام دهید؟
همانطور که در مقدمه اشاره کردم، نکته اصلی یکسان است: مراقب توصیه های گوگل و حتی بیشتر در پیاده سازی خودکار آنها باشید. شبیه چیه؟
از درخواست خودکار برای این پیشنهاد انصراف دهید. با چرخش به بخش TLDR خود، اگر در حال حاضر در برنامه خودکار برای این توصیه خاص ثبتنام کردهاید و نمیخواهید Google بهطور خودکار کلمات کلیدی اضافی را طبق این تعریف جدید در تاریخ 19 ژانویه حذف کند (یا مطمئن نیستید)، پس باید از این برنامه انصراف دهید. از اکنون به صورت خودکار برای این توصیه درخواست کنید.
توصیه هایی را با یک دانه نمک انجام دهید. همه توصیه ها بد نیستند و برخی از آنها می توانند به شما در یادگیری ویژگی های جدید کمک کنند. فقط همه آنها مشخصات حساب شما را در نظر نمی گیرند و به نظر می رسد برخی از آنها بیشتر به نفع گوگل هستند تا بهترین منافع تبلیغ کننده. بنابراین از هر گونه اقدامات افراطی در اینجا اجتناب کنید – همه آنها را نادیده بگیرید یا همه آنها را اعمال کنید – و برای بررسی دستی آنها وقت بگذارید و آنها را به دلخواه خود اعمال کنید.
مراقب پیشنهادات خودکار باشید. اگرچه ممکن است توصیهها برای یک مبتدی دوستانه به نظر برسند، اما Auto-Apply برای تبلیغکنندگان باتجربهتری که عملکرد درونی حساب خود را درک میکنند و میدانند چه چیزی را میتوانند خودکار کنند، بهتر است. برای مبتدیان بهتر است به کارهای یدی پایبند باشند زیرا در نهایت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما در طولانی مدت می شود. اگر نمی توانید کارهای فیزیکی را انجام دهید، آژانس های زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند! منابع مفید در اینجا:
کلمات کلیدی خود را پاک کنید مهم نیست که چقدر این توصیه خاص برای حساب شما قابل اجرا است، بهترین راه برای به حداکثر رساندن عملکرد خود پاک کردن کلمات کلیدی خود به طور کلی است. گروه های تبلیغاتی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که بهترین شیوه های ساختار حساب را دنبال می کنند. یعنی به یک موضوع اصلی و بیش از 20 کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی پایبند باشید. برای راهنمایی بیشتر در مورد کلمات کلیدی:
در پایان روز، شما و هیچ ماشینی نمی دانید چه چیزی برای حساب شما بهترین است. بنابراین پذیرا باشید، اما به توصیهها تکیه نکنید – بهویژه وقتی صحبت از حذف کلمات کلیدی غیرضروری میشود!