
یکی از هیجانانگیزترین بخشها در مورد رشد آژانس شما این است که فرصتی برای گسترش تیم خود و استخدام افراد جدید پیدا کنید. فقط جنبه منفی؟ تعیین بهترین فرآیند برای آموزش و جذب نیروهای جدید.
در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که به کارمندان جدید خود یک مرور مختصر از آژانس خود ارائه دهید و سپس آنها را عمیقاً بررسی کنید، این رویکرد در دراز مدت به شما کمکی نخواهد کرد.
درست مثل اینکه به کسی شنا یاد میدهید، باید کارمندان جدیدتان را وارد کسبوکارتان کنید، آنها را به اطلاعات و ابزارهای موفقیت مجهز کنید و سپس از آنها حمایت کنید تا بتوانند روی سرشان شنا کنند.
بنابراین، چگونه نیروهای جدید را برای آژانس خود آموزش می دهید و آنها را برای موفقیت راه اندازی می کنید – و کسب و کارتان؟
در این پست به اشتراک می گذاریم:
- چرا آموزش نیروهای جدید مهم است
- 7 نکته برای آموزش کارکنان جدید
- بهترین روش هایی که باید در طول فرآیند ورود کارکنان به خاطر داشته باشید
چرا آموزش نیروهای جدید بسیار مهم است
آموزش و توسعه گامی حیاتی در جذب کارکنان جدید بدون در نظر گرفتن نقش یا نوع کسب و کار است. واقعا، منجر به فرآیند سوار شدن خوب می شود حدود 70 درصد تعداد کارکنانی که حداقل سه سال در شرکتشان بوده اند،
برای آژانسها، ورود به هواپیما از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا برنامه آموزشی مناسب میتواند موفقیت نه تنها کسبوکار شما، بلکه کسبوکار مشتریان شما را نیز ایجاد کند.
در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا آموزش کارکنان جدید بسیار مهم است.
یک منحنی یادگیری در پشته فناوری شما وجود دارد
آژانس شما احتمالاً از مجموعه کاملی از سیستمها، پلتفرمها و ابزارهای فناوری استفاده میکند. برخی از اینها ممکن است پلتفرمهای رایج یا ابزارهای همکاری متقابلی باشند که کارمندان جدید شما قبلاً با آنها آشنا هستند، مانند Google Analytics یا Slack. اما، احتمالا افراد دیگری نیز وجود دارند که متعلق به آژانس شما هستند.
این سیستمهای داخلی عموماً برای سادهسازی مدیریت کمپین، گزارشدهی و ارتباطات طراحی شدهاند، اما میتوانند مجموعهای از چالشهای خود را برای کاربران جدید ارائه دهند.
منبع تصویر
در طول فرآیند نصب و آموزش، مهم است که ابزارها، سیستمها و پلتفرمهای مختلفی را که انتظار میرود کارمندان جدید شما استفاده کنند، بهترین راهها برای استفاده از این سیستمها و نکاتی برای استفاده صحیح از آنها بیان کنید. نکات یا ترفندها.
با صرف زمان برای جزئیات سیستمها و ابزارهای آژانس که استفاده میکنند – اغلب به صورت روزانه – میتوانید آنها را برای چرخش سریع از آموزش به اجرای و مدیریت کمپینها یا انجام عملیات روزانه تنظیم کنید.
برای به اشتراک گذاری دانش و بهترین شیوه ها مهم است
پس از چند ماه کار در آژانس شما، کارمندان شما در معرض نکات و بهترین شیوه هایی قرار می گیرند که ممکن است در هیچ کجا مستند نشده باشد. اینها اطلاعات کمی هستند که پس از کار مداوم به دست می آورند. این یکی از دلایلی است که چرا حفظ کارکنان بسیار ارزشمند است. کارمندان فعلی کسب و کار شما، مشتریان شما و نحوه عملکرد موثر را درک می کنند.
یک برنامه آموزشی رسمی باید شامل بهترین شیوهها، نکات و بینشهای مستند باشد تا به استخدامکنندگان درکی کامل از کاری که انجام میدهند و اینکه چگونه میتواند مطابق با استانداردهای آژانس شما انجام شود، بدهد. اما برنامه شما باید شامل سایه کاری و به اشتراک گذاری دانش با کارمندان فعلی شما نیز باشد.
این قالب طرح آموزشی جلسات بخش های مختلف گنجانده شده است.
صحبت در مورد چگونگی انجام کاری یک چیز است، اما اینکه ببینید چگونه انجام می شود و خودتان آن را امتحان کنید یک چیز دیگر است.
با تجهیز کارکنان جدید به دانش داخلی در طول فرآیند آموزش، آنها را برای موفقیت آماده می کنید.
بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد
موفقیت آژانس شما بستگی به خدمات و نتایجی دارد که به مشتریان خود ارائه می دهید. اگر کارمندان جدید شما آموزش ندیده باشند، این به مشتریان شما سرازیر می شود.
کارمندان جدید شما یا سطح خدمات ارائه شده به مشتریان را نمی دانند، تمایلی به ارائه نتایج ندارند، یا برای تکمیل وظایف اساسی خود زمان بیشتری طول می کشد، که می تواند منجر به ناامیدی مشتریان شود.
وقت گذاشتن برای آموزش کارکنان جدید تضمین می کند که روابط با مشتری را در اولویت قرار داده اید.
7 نکته برای آموزش یک کارمند جدید
از این نکات برای ایجاد فرآیند پذیرش و آموزش برای استخدامهای جدید استفاده کنید.
1. انتظارات را به وضوح ترسیم کنید
تعیین انتظارات اولین قدم عالی برای آموزش یک کارمند جدید است. این به این معنی است که نه تنها انتظاراتی را برای نحوه آموزش و فرآیند پذیرش، بلکه همچنین انتظارات شما از کارمند جدید خود تعیین کنید.
در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:
- شرح شغل به وضوح تعریف شده است. شرح شغل خوب در فرآیند استخدام و فراتر از استخدام مفید است. این باید هنگام آموزش کارکنان جدید تکرار شود، زیرا به وضوح آنچه از آنها در دراز مدت انتظار می رود، و همچنین آنچه می توان انتظار داشت روزانه انجام دهند را مشخص می کند. اگر شرح شغل شما به وضوح وظایف شغلی روزانه و همچنین اهداف کلی را مشخص نمی کند، آن ها را برای فرآیند ورود مجدد به روز کنید.
- فرآیند آموزش رسمی مستندسازی و ارائه یک فرآیند آموزشی رسمی، آنچه را که کارکنان جدید میتوانند از اولین هفته (یا هفتههای) کار با آژانس شما انتظار داشته باشند، مشخص میکند. این ممکن است شامل جلسات آموزشی باشد که در آن شرکت خواهند کرد، اهداف یادگیری و سایه انداختن کارکنان موجود.
- برنامه های 30-60-90 روزه. ایجاد یک برنامه برای کارمند جدید خود که آنچه را که میخواهید انجام دهند و در عرض 30، 60 و 90 روز به شما منتقل میکند، میتواند آنها را در طول فرآیند سوار شدن در مسیر نگه دارد. این طرح ممکن است شامل نقاط عطف خاصی باشد که آژانس شما آنها را کلید موفقیت میداند، مانند برقراری اولین تماس مشتری، بستن مشتری جدید یا تکمیل یک دوره آنلاین.
با کنار هم قرار دادن این برنامه ها و فرآیندهای مستند، به وضوح با استخدام کنندگان جدید خود ارتباط برقرار می کنید و به آنها نقشه راه موفقیت در آژانس خود می دهید.
2. نیازها و فرصت های کارمند جدید خود را درک کنید
هر استخدام جدید از نظر سابقه، تجربه و شکاف متفاوت خواهد بود. در حالی که احتمالاً این اطلاعات را در طول فرآیند استخدام جمعآوری خواهید کرد، مهم است که درک دقیقی از نیازها و فرصتهای استخدام جدید خود در طول آموزش داشته باشید.
این را می توان به چند روش مختلف انجام داد، از جمله یک مکالمه غیررسمی یا یک ارزیابی استاندارد که توسط آژانس شما ایجاد شده است.
دادن فرصتهایی به استخدام جدیدتان برای پرسیدن سؤالات در طول فرآیند آموزشی میتواند به شما ایده دهد که کجا ممکن است به تمرین متمرکز بیشتری نیاز داشته باشند.
با سفارشی کردن آموزش خود بر اساس نیازهای استخدام جدیدتان، می توانید آنها را درگیر و هیجان زده نگه دارید تا اینکه از حوزه های تخصصی خود خسته شوند.
3. بیانیه ماموریت یا هدف آژانس خود را به اشتراک بگذارید
کارمند جدید شما اکنون بخشی از تیم شما است. شما می خواهید که آنها ماموریت و هدف شما را در آغوش بگیرند. در واقع، کارکنانی که با ماموریت یک کسب و کار همسو هستند، کمتر احتمال دارد که شرکت را ترک کنند و بیشتر درگیر هستند. کارمندان متعهد می توانند 21 درصد بیشتر به سودآوری و 20 درصد افزایش بهره وری کمک کنند.
بیانیه ماموریت یا هدف آژانس خود را با استخدام جدید خود به اشتراک بگذارید. شما همچنین می توانید یک نمای کلی از چرایی وجود آژانس خود، برای چه چیزی وجود دارید و هر حوزه دیگری که به آن افتخار می کنید ارائه دهید.
به عنوان مثال، اگر آژانس شما ساعات کار داوطلبانه مشابهی را ارائه میدهد، نمونههایی از برخی از سازمانهایی که کارمندان در این ساعات در گذشته از آنها حمایت کردهاند را به اشتراک بگذارید.
همچنین می توانید مطالعات موردی و داستان هایی در مورد مشتریان خود و نحوه کمک آژانس به آنها به اشتراک بگذارید. با نشان دادن اشتیاق به کسب و کارتان – و کسب و کارهای مشتریانتان – می توانید استخدام های جدید را از کاری که انجام می دهند هیجان زده کنید.
4. دانش درونی را به اشتراک بگذارید
همانطور که قبلا ذکر شد، آموزش فرصتی عالی برای کارکنان موجود است تا بهترین شیوه ها و بینش های آموخته شده را به اشتراک بگذارند.
با مشارکت کارمندان جدید خود با کارمندان فعلی، می توانید به تقویت ارتباطات نیز کمک کنید. این می تواند منجر به تجربه بهتری برای کارمندان جدید و افزایش ماندگاری شود. یک مطالعه نشان داد که 86 درصد از کارمندان جدید که در مرحله ورود به سیستم مربی داشتند، احتمال بیشتری داشت که برای مدت طولانی در شرکت بمانند.
همچنین فرصتی عالی برای برجسته کردن کارمندان فوق ستاره خود است و به آنها فرصتی می دهد تا تخصص خود را به نمایش بگذارند و نشان دهید که چقدر برای دانش و مشارکت آنها در آژانس خود ارزش قائل هستید.
از کارمندان فعلی بخواهید که تجربیات خود را با آژانس شما، آموخته هایشان و چیزهای مورد علاقه خود در مورد همکاری با شما ایجاد و ارائه کنند. یا به استخدامکنندگان جدید اجازه دهید که رو در رو با کارمندان فعلی خود رزرو کنند تا یا سؤال بپرسند یا آنها را تحت الشعاع قرار دهند.
این یادگیری عملی میتواند بر اساس اطلاعات اولیهای است که شما به نیروهای جدید ارائه میدهید و به آنها نشان میدهد که در عمل چگونه به نظر میرسد.
5. یک تماس با مشتری ساختگی را برنامه ریزی کنید
اگر کارمندان جدید شما با مشتریان کار می کنند، می توانید جلسات تمرین را در برنامه آموزشی خود قرار دهید.
تماسهای ساختگی مشتری میتواند به شما کمک کند تا بسنجید که یک کارمند جدید از کجا اطلاعات ضروری را از آموزش شما به دست آورده است و کجا ممکن است نیاز به بهبود داشته باشد. همچنین به آنها اجازه می دهد تا ببینند چه انتظاراتی از مشتریان می توانند داشته باشند.
با این تماسهای ساختگی مانند معامله واقعی رفتار کنید، انگار یک مشتری هستید، تماسها را از طریق زوم (یا هر برنامهای که استفاده میکنید) برنامهریزی کنید و تماسها را برای اهداف آموزشی ضبط کنید.
با تکرار این فرآیند از ابتدا تا انتها، به استخدام کنندگان جدید خود یک تجربه کامل می دهید و اعتماد آنها را با محتوا تقویت می کنید.
6. کارمند جدید خود را درگیر کنید
فرآیند آموزش و پذیرش کارکنان جدید می تواند خسته کننده و طاقت فرسا باشد. در مدت زمان کوتاهی می توان چیزهای زیادی یاد گرفت. و اگر آژانس شما کارکنان از راه دور داشته باشد، ممکن است سخت تر باشد که آنها را درگیر نگه دارید – یا اینکه چه احساسی دارند.
انواع سبک های یادگیری را در برنامه آموزشی خود بسازید تا روش های مختلف یادگیری افراد را برآورده کنید. برخی از تماشای ویدیوها لذت می برند در حالی که برخی دیگر از یادگیری (یا یادگیری از طریق انجام دادن) دیگران لذت می برند.
منبع تصویر
همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که در مدت زمان کمتری ساختاری بسازید که استخدامهای جدید بتوانند با کارمندان فعلی ارتباط برقرار کنند، سؤال بپرسند یا درباره آژانس و افرادی که در آنجا کار میکنند اطلاعات بیشتری کسب کنند.
ایجاد یک فرهنگ قوی مهم است و می تواند در طول فرآیند آموزش برای استخدام های جدید شروع شود.
7. پس از ورود به سیستم وارد شوید
هنگامی که کارمند جدید شما به طور کامل آموزش دید و در آن مستقر شد، زمانی را برای چک کردن برنامهریزی کنید تا بتوانند سؤالات خود را بپرسند، آنچه را که آموختهاند به اشتراک بگذارند یا در زمینهای که امیدوارند در آن پیشرفت کنند، پیگیری کنند.
همچنین این زمان خوبی برای صحبت با کارمند جدید خود در مورد اهداف شغلی و رشد است. هنگامی که آنها کمی تجربه و زمان کار با آژانس شما را به دست آورند، ممکن است ایده ای از راه های رشد داشته باشند. با دادن فضایی به آنها برای به اشتراک گذاشتن این اهداف و ارائه بازخورد، می توانید روی حفظ آنها برای طولانی مدت تمرکز کنید.
برای آموزش کارمندان جدید برای آژانس خود کار کنید
احتمالاً در طراحی برنامه آموزشی مناسب برای آژانس شما سعی و خطا وجود خواهد داشت. اما سرمایه گذاری زمان در این بخش مهم از رشد و توسعه آژانس شما در دراز مدت ارزشمند است.
به طور خلاصه، در اینجا هفت نکته برای آموزش کارکنان جدید آورده شده است:
- به وضوح انتظارات را ترسیم کنید
- نیازها و فرصت های استخدام جدید خود را درک کنید
- بیانیه ماموریت یا هدف آژانس خود را به اشتراک بگذارید
- دانش خودی را به اشتراک بگذارید
- یک تماس ساختگی مشتری را برنامه ریزی کنید
- استخدام جدید خود را درگیر کنید
- پس از ورود به سیستم وارد شوید