
محتوا برای هر استراتژی بازاریابی تجاری ضروری است. این برای آموزش مخاطبان شما در مورد محصولات و خدمات شما، متمایز کردن صدای برند شما، و مهمتر از آن، جذب مخاطبان شما به قیف شما برای اولین بار است.
در واقع، طبق گفته مارکتو، تولید سرنخ هدف اصلی 80 درصد از بازاریابان محتوا است.
بنابراین چگونه می توانید با محتوا سرنخ ایجاد کنید؟ روش های زیادی وجود دارد، اما مواد دروازه یکی از موثرترین آنها است.
محتوای دروازهدار به اشکال مختلف، از کاربرگها و کتابهای الکترونیکی گرفته تا وبینارها و ویدیوها ارائه میشود. از این راهنما برای تعیین نوع محتوایی که باید ایجاد کنید و چگونه انجام دهید که ارزش افزوده داشته باشد و به شما در دستیابی به اهداف تولید سرنخ کمک کند، استفاده کنید.
فهرست مطالب
محتوای دروازه ای چیست؟
محتوای دروازهدار هر نوع محتوایی است که افراد (مخاطبان هدف شما) میتوانند در ازای اطلاعات تماس خود به آن دسترسی داشته باشند. اغلب، آنها نام و ایمیل خود را به اشتراک می گذارند. این یک راه نسبتاً آسان برای ایجاد سرنخ بیشتر است زیرا شما چیزی با ارزش برای مشتری یا مشتری ایده آل خود ارائه می دهید، نه اینکه مستقیماً ایمیل آنها را بخواهید یا پیشنهاد خود را فوراً ارائه دهید.
مواد دردار می توانند تقریباً به هر شکلی باشند. برخی از محبوب ترین فرمت ها (همچنین به عنوان آهنربای سربی شناخته می شوند) از آنها عبارتند از:
- راهنما / کتاب الکترونیکی
- چک لیست
- کاربرگ/کتاب کار
- ضبط صدا
- ویدئو (وبینار از پیش ضبط شده یا زنده)
- موضوع را مطالعه کنید
نوع محتوا معمولا رایگان است و شما قالب را بر اساس صنعت خود و مشتری هدف یا شخصیت مشتری خود انتخاب می کنید. به عنوان مثال، یک مدیر ارشد مالی که تصمیم خرید گرانی می گیرد، بیشتر به مطالعه موردی که نشان می دهد شما به عنوان یک شرکت انجام می دهید، علاقه مند است تا یک چک لیست یا راهنما.
فایل ممکن است در وب سایت شما آپلود شود و بنابراین از طریق یک صفحه وب سایت قابل دسترسی است، اما آن صفحه برای بازدیدکنندگان وب سایت در دسترس نیست. فقط پس از پر کردن فرم توسط کاربر قابل دسترسی است.
این فرم می تواند در صفحه فرود قرار گیرد یا حتی در یک پست وبلاگ یا صفحه ناوبری اصلی سایت شما جاسازی شود. گزینه ای که انتخاب می کنید در نهایت به نرم افزاری که استفاده می کنید و ویژگی های ارائه شده بستگی دارد.
مزایا و معایب محتوای دروازهدار
در حالی که محتوای دروازهای میتواند منبع ارزشمندی برای هدایت سرنخها باشد، استفاده از این قالب دارای مزایا و معایبی است.
مزایای مواد دردار
- تولید سرنخ: دلیل اصلی برای دسترسی به محتوا، تولید سرنخ است. همراه با اطلاعات تماس مشتریان بالقوه خود، میتوانید ایمیلهای پرورشی را پیگیری کنید، و اگر اطلاعات دیگری را در فرمهای خود جمعآوری کنید، میتوانید نسخه و پیشنهادات بعدی خود را مطابق با اولویتها و شرایط آنها تنظیم کنید.
- مقرون به صرفه: با یک استراتژی بازاریابی محتوای مناسب، ایجاد محتوای دروازهای ارزان است و بنابراین یک استراتژی تولید سرنخ با ROI بالا است.
- ایجاد اعتماد: اگر کاربر منبعی را بیابد که ارزش مبادله اطلاعات تماس خود را داشته باشد، نشان میدهد که در آن ارزش پیدا میکند که به افزایش اعتبار برند شما کمک میکند.
معایب محتوای دروازهدار
همچنین برخی از معایب وجود دارد که باید در نظر گرفت.
- مانع ورود: به اشتراک گذاری اطلاعات تماس ممکن است مانع از دسترسی برخی افراد به منبع شود. به عنوان مثال، اگر این یک مطالعه موردی است که می تواند به یک فرد در تصمیم گیری برای خرید کمک کند، برای مثال، ممکن است ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشید. مجدداً، اگر شخصی به اندازه کافی علاقه مند به ارائه اطلاعات تماس خود نیست، این یک راه خوب برای فیلتر کردن سرنخ های غیرمجاز است.
- سئو: علاوه بر این، محتوای دروازهدار معمولاً بهعنوان پیدیاف قابل دانلود یا انواع رسانههای دیگر به اشتراک گذاشته میشود. به این ترتیب، متن در خود صفحه وب نیست، به این معنی که شما نمی توانید آن را برای سئو بهینه کنید یا از آن برای ایجاد ترافیک استفاده کنید.
با این حال، راه هایی برای دور زدن آن وجود دارد. برای مثال، میتوانید صفحه فرود را برای آن کلمات کلیدی بهینه کنید و محتوای طولانی باکیفیت مورد نیاز برای رتبهبندی صفحه به عنوان سؤالات متداول در پایین صفحه را «دزدانه وارد کنید».
شما می توانید از محتوای بدون ثبت خود برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم بالا استفاده کنید و سپس محتوای دروازه ای را به آن صفحات پربازدید تبلیغ کنید. همچنین ممکن است یک نسخه PDF از مطالب غیرقابل ویرایش باشد که حاوی اطلاعات و ارزش اضافی است.
نحوه ایجاد محتوای دروازهدار در ۷ مرحله
اگر میخواهید با محتوای دروازهدار، سرنخهای بیشتری ایجاد کنید، چند مرحله کلیدی وجود دارد که باید انجام دهید تا مطمئن شوید که واقعاً به آن هدف میرسد. از این نکات استفاده کنید تا مطمئن شوید که منبعی کارآمد ایجاد می کنید.
1. مواد مناسب را انتخاب کنید
برای اینکه اطلاعات شخصی شما را به کسی بدهید، آنها واقعاً به آنچه شما ارائه می کنید نیاز دارند. برای اینکه بفهمید آنها چه چیزی را ارزشمند می دانند، به ترافیک وبلاگ، رفتار مشتری و مخاطب و حتی منابع رقیب که مشتریان یا مشتریان فعلی شما با ارزش ترین آنها را می دانند، نگاه کنید.
2. مرحله Funnel را تنظیم کنید
مشخص کنید که کدام مرحله از قیف را با این محتوای دروازهدار هدف قرار میدهید. با گذشت زمان، انتخاب هایی خواهید داشت که با هر مرحله همراه است. به عنوان مثال، یک مطالعه موردی احتمالاً به عنوان بخش میانی یا پایینی قیف بازاریابی محتوا طبقه بندی می شود زیرا شخصی که مطالعه موردی را دانلود می کند بیشتر به سمت مراحل ارزیابی و قصد است تا مرحله آگاهی.
دانستن مرحله ای که هدف قرار داده اید، به شما در مورد نوع منبعی که باید ایجاد کنید، وضوح می دهد.
3. یک صفحه فرود قوی بسازید…
صفحه فرود شما حاوی اطلاعاتی درباره محتوایی است که بازدیدکننده برای تصمیم گیری در مورد دانلود یا عدم دانلود آن نیاز دارد و همچنین فرمی برای دریافت آن وجود دارد. برای بهینه سازی صفحه فرود خود برای تبدیل، به یک قلاب قوی، کپی قانع کننده و درهم و برهمی بسیار کم نیاز دارید تا بازدیدکننده را تشویق به پر کردن فرم کند.
در اینجا چند نمونه صفحه فرود آورده شده است تا به شما نکاتی ارائه شود. اگر صفحه فرود شما ایندکس شده است (یعنی می تواند در گوگل ظاهر شود)، باید از بهترین شیوه های سئوی درون صفحه مراقبت کنید.
4. و صفحه تشکر
البته این صفحه ای است که کاربر پس از تکمیل فرم به آن هدایت می شود و مهم ترین بخش فرآیند تولید سرنخ است. این صفحه حاوی دکمهای برای دانلود یک فایل PDF یا رسانه است، یا به کاربر اجازه میدهد تا بداند در مرحله بعد چه کاری انجام دهد—مانند بررسی صندوق ورودی خود. همچنین میتوانید یک پیشنهاد ثانویه و کم قیف را در صفحه تشکر خود به عنوان راهی برای واجد شرایط کردن سرنخهای خود قرار دهید.
و اگر پلتفرم اتوماسیون بازاریابی ندارید، می توانید از بازدیدهای صفحه تشکر برای مشاهده چند بار دانلود استفاده کنید.
5. به قول خود عمل کنید
اگر فرد به آنچه وعده داده است نرسد، بیشتر از اینکه به برند خود کمک کنید به او آسیب میزنید. در مورد آن فکر کنید: اگر شخصی فرمی را برای دریافت راهنمای نهایی در مورد چیزی پر کند، فقط متوجه می شود که این یک بخش جامع از مطالب در مورد موضوع نیست، اعتماد او را از دست داده اید و استراتژی تغذیه ای که توسط شما برنامه ریزی شده است انجام نمی شود. برای کار.
6. رهبری خود را دنبال کنید و آن را پرورش دهید
این یکی از مهمترین قطعات است، زیرا زمانی که شما یک سرنخ دارید، باید پیشنهاد خود را به آنها ارائه دهید. بسته به محصول و فرآیند فروش شما، این ممکن است مانند ایجاد یک جریان پرورشی به نظر برسد که به ارائه ارزش ادامه میدهد، در حالی که به طور همزمان برای روزها، هفتهها یا حتی ماهها پس از آنچه ارائه میکنید به آنها آموزش میدهید.
اگر تماسهای فروش بخش مهمی از فرآیند فروش شما هستند، هدف شما از این ایمیلها احتمالاً جذب افرادی است که از منبع در تماس استفاده کردهاند. به این ترتیب، تمام ایمیلهای شما گیرنده را برای رزرو آن تماس راهنمایی میکنند.
7. اندازه گیری و تکرار موفقیت
مانند هر چیز دیگری در بازاریابی، تکمیل استراتژی محتوای دروازهای خود و بهینهسازی آن برای بهترین نتایج به زمان نیاز دارد. از داده های Google Analytics، CRM خود و سایر ابزارهای اتوماسیون بازاریابی برای درک میزان موفقیت کمپین استفاده کنید و سپس از این داده ها برای ایجاد محتوای دروازه ای استفاده کنید که حتی بهتر عمل کند.
نمونه هایی از محتوای دروازه ای
اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، از این نمونههای محتوای دروازهدار و صفحات فرود مرتبط با آنها استفاده کنید تا منبع ارزشمندی ایجاد کنید که منجر به تولید شود. در هر یک از این مثالها، توجه کنید که چگونه صفحات فرود ساده، مختصر و متقاعدکننده هستند و دارای یک فرم بزرگ برای تشویق به تبدیل هستند.
1. فهرست 120 کلمه و عبارت WordStream
120 بهترین واژه و عبارت Wordstream برای بازاریابی با احساسات، نمونه ای عالی از نوع محتوایی است که معمولاً علاقه زیادی ایجاد می کند: یک لیست. بازاریابان همیشه به دنبال راه هایی برای نوشتن نسخه های جذاب تر هستند و یک کاتالوگ عالی که زندگی آنها را آسان تر می کند منبع ارزشمندی است.
2. گزارش تحقیق مدیریت عملکرد HR.com
HR.com به طور منظم محتوای دروازهدار را در قالب گزارشهای تحقیقاتی منتشر میکند – مانند گزارش مدیریت عملکرد آینده خود. برای برخی از سازمان ها، این یک راه عالی برای پیشبرد رهبری در صنعت و حفظ رهبری فکری است.
توجه داشته باشید که در صفحه، بینشهایی را از گزارش به اشتراک میگذارند – اما اینها در زیر دکمههای CTA و دانلود قرار دارند تا انگیزههای بیشتری برای دانلود بدون تبدیلهای به هم ریخته فراهم کنند.
3. وبینار فاصله زمانی مؤسسه بازاریابی محتوا
به جای ارائه یک محتوای مکتوب، وبینار «شکاف های خود را بیابید» مؤسسه بازاریابی محتوا، یک وبینار از پیش ضبط شده است که کاربر می تواند در صورت تقاضا به آن دسترسی داشته باشد. اگر می خواهید محصول یا خدمات خود را به مخاطبان فعال بفروشید، می توانید این کار را با وبینارهای زنده نیز انجام دهید. نکات وبینار ما را دنبال کنید تا موفقیت آمیز باشد.
4. تقویم پی دی اف رایان و الکس
رایان و الکس یک چالش 30 روزه ab ایجاد کردند، مطالبی عمیق روی آن نوشتند و سپس نسخه تقویم PDF را در آن محتوا جاسازی کردند. این یک راه عالی برای افزایش سرنخ ها است، زیرا به عنوان یک منبع کلیدی برای تکمیل چالش، کاربران بیشتر تشویق به دانلود آن می شوند. همچنین نشان می دهد که چگونه می توانید به جای ایجاد یک صفحه فرود، محتوای دروازه ای خود را در یک پست وبلاگ (که می تواند در گوگل رتبه بندی و ترافیک ایجاد کند) جاسازی کنید.
5. گزارش رشد فراگیر قابل برنامه ریزی مک کینزی
گزارش رشد شتابان پایدار و فراگیر McKinsey برخی از بهترین ایدههای صفحه فرود را در اینجا ارائه میکند، با استفاده از ویدیو در هدر صفحه و به شما امکان میدهد اطلاعاتی را که در دانلودهای خود دریافت میکنید سفارشی کنید. همچنین دارای چندین دکمه CTA در صفحه است که همگی به فرم منتهی می شوند، که وقتی محتوای زیادی در صفحه دارید مهم است.
شروع به تولید سرنخ با محتوای دروازهدار کنید
محتوای دروازهای ابزاری مؤثر برای تولید سرنخ برای تقریباً هر کسبوکاری است. شما برای مشتریان بالقوه خود ارزش قائل می شوید در حالی که آنها به شما امکان دسترسی به اطلاعات تماس خود را می دهند تا بتوانید روابط خود را ایجاد کنید. وقتی به خوبی انجام شود، راهی برای ارائه ارزش و ایجاد رهبری فکری در حین رشد خط لوله است. در اینجا توضیح مختصری در مورد نحوه انجام درست آن وجود دارد:
- مواد مناسب را انتخاب کنید
- آن را با فاز قیف تراز کنید
- یک صفحه فرود قوی بسازید
- ایجاد صفحه تشکر
- به قولت عمل کن
- از راه خود پیروی کنید
- درمان و تکرار