
پیمایش در چشم انداز دائماً در حال تغییر مدیریت ساختار حساب پرداخت به ازای کلیک (PPC) می تواند طاقت فرسا باشد. با این حال، ممکن است بخواهید ساختار حساب خود را به منظور جلوگیری از سردردهای آینده که ممکن است این احساس را در شما ایجاد کند همین حالا به دست آورید:
با نوسانات اقتصادی و همچنین قوانین دائماً در حال تغییر تعامل با مخاطب، داشتن درک روشنی از نحوه راهاندازی و مدیریت حسابهای خود در لحظه ضروری است.
هفت رکن اساسی وجود دارد که باید هنگام تصحیح ساختار حساب PPC خود در نظر بگیرید. بیایید در هر یک عمیق تر کاوش کنیم!
🤓 با ساختارهای حساب PPC کاملاً جدید است و نمی دانید از کجا شروع کنید؟ راهنمای رایگان PPC 101 ما می تواند کمک کند!
چگونه یک ساختار حساب PPC با اثبات آینده بسازیم
برای ایجاد ساختار حساب PPC که بتواند نیازهای فعلی و آینده صنعت شما را برآورده کند، این هفت مرحله را دنبال کنید.
1. تخصیص بودجه خود را پیگیری کنید
یک استراتژی ساختار حساب PPC موثر باید از نظر مالی پایدار باشد. مهم است که مطمئن شوید بودجه شما می تواند از همه ابتکارات کمپین شما پشتیبانی کند. یک قانون طلایی این است که بودجه کافی برای گنجاندن حداقل 10 کلیک در روز برای جستجوهای غیر مارک داشته باشید. این اغلب به جبران هزینههای نرخ تبدیل پایینتر مرتبط با ترافیک غیر برند کمک میکند – زیرا این نوع بازدیدکنندگان وبسایت قصد تجاری کمتری دارند.
اگرچه ترافیک برند معمولاً نرخ تبدیل بالاتری دارد و عموماً ارزانتر است، بودجه کمتر از 10 کلیک در روز میتواند به کمپینهای شما فشار بیاورد تا نرخ تبدیل 10 درصدی غیرعملی ارائه دهد. علاوه بر این، ظهور کمپین های Google Ads Performance Max ملاحظات بودجه جدیدی را به همراه دارد. به عنوان مثال، قیمتهای حراج Google Ads در چندین کانال، از جمله نمایش، جستجو، ویدیو و محلی متفاوت است.
به طور خلاصه، شما باید اهداف بودجه واقعی را برای حساب PPC خود تعیین کنید. بهتر است ساختار حساب خود را برای شروع به چند کمپین محدود کنید تا از کاهش بیش از حد بودجه خود جلوگیری کنید. همچنین، برای تغییرات یا تخصیص مجدد بودجه در حین حرکت آماده باشید.
آخرین معیارهای Google Ads ما می تواند نقطه شروع مفیدی برای تصمیم گیری در مورد نوع ساختار حسابی باشد که بودجه شما می تواند داشته باشد:
💸 برای بودجه بندی هوشمندانه با PPC، باید بدانید چه هزینه هایی انتظار می رود. با استفاده از دادههای معیار تبلیغات جستجوی ۲۰۲۳، میانگین CPC، CPL و موارد دیگر را برای صنعت خود بیابید.
2. بهترین شیوه های تعامل با مخاطبان را دنبال کنید
درک و انطباق با قوانین در حال تغییر مشارکت مخاطب در تبلیغات PPC می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، مهم است که اطمینان حاصل کنید که حساب Google Ads شما همیشه مطابقت دارد با جدیدترین بهترین شیوه ها و سیاست های هدف گذاری.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید حساب خود را طوری ساختار دهید که شامل موارد استثنا برای کمپین های نمایش یا ویدیو باشد. اولاً، میتواند عملکرد حساب شما را افزایش دهد زیرا تأثیری را هدر نمیدهید یا روی شخصی که ممکن است به کسب و کار شما بیربط باشد کلیک نکنید. مهمتر از آن، می تواند از نمایش تبلیغات شما به مخاطبان حساس جلوگیری کند. مستثنیهای قرار دادن شما میتواند یک اقدام پیشگیرانه باشد، با استفاده از فهرستی از سایتها یا برنامههایی که ترجیح میدهید در آنها نشان داده نشوند، یا میتوانند واکنشی باشند، که از دادههای گذشته از گزارشهای «جایی که آگهیها نشان داده میشوند» اطلاع داده میشوند.
در مثالی دیگر، بهروزرسانی آتی Google که شامل حجم جستجو در گزارش شرایط جستجو میشود، فرصتی هیجانانگیز برای ارزیابی دسترسی بالقوه کلمه کلیدی در رابطه با هزینه آن فراهم میکند. این به شما این امکان را می دهد که تصمیمات آگاهانه ای در مورد مفاهیم کلیدواژه در ساختار کمپین جستجوی حساب خود بگیرید.
3. بین کنترل انسان و یادگیری ماشینی هوش مصنوعی گوگل تعادل برقرار کنید
یک موضوع بحث برانگیز در Google Ads برای کسب و کارهای کوچک ایجاد تعادل مناسب بین کنترل انسانی و هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) است. با محبوبیت بیشتر هوش مصنوعی در بازاریابی، تأثیرات مثبت و منفی هوش مصنوعی بر PPC آشکار شده است.
برای مثال، هوش مصنوعی Generative میتواند به شما کمک کند داراییهایی مانند تصاویر، ویدیوها و نسخههای تبلیغاتی را برای حساب PPC خود ایجاد کنید. در همین حال، Google’s Search Generative Experience (SGE) میتواند باعث شود که تبلیغات کمتر در صفحه ظاهر شوند، بنابراین امتیاز کیفیت تبلیغات Google شما باید هنگام در نظر گرفتن ساختار حساب PPC شما در اولویت باشد.
چه ساختار حساب PPC را انتخاب کنید که بیشتر به کنترل هوش مصنوعی یا کنترل دستی متکی باشد، بدانید که هر طرف مزایا و معایب خاص خود را دارد. مهم است که ترکیبی را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازها و شرایط خاص شما مطابقت دارد.
با این حال، تا حدودی یافتن راههایی برای کارکردن هوش مصنوعی در ساختار حساب PPC دیگر گزینه جالبی نیست، بلکه یک ضرورت است. به عنوان مثال، ساختار حساب PPC گروه تبلیغات تک کلمه کلیدی مبتنی بر دستی (SKAG) از بین رفته است.
اول، کلمات کلیدی دیگر راهنما نیستند. آنها اساساً به دلیل منطق تطبیق کلمات کلیدی به روز شده گوگل به “مخاطبان” تبدیل شده اند.
دوم، از منظر تخصیص بودجه، پشتیبانی از چندین گروه تبلیغاتی با یک استراتژی مناقصه دستی چالش برانگیز است، به خصوص زمانی که دادههای کافی در بین کمپینها برای کمک به تخمین پیشنهادات شما وجود ندارد. یک استراتژی بهتر ساختار حساب PPC در این شرایط، چند گروه تبلیغاتی اصلی در یک کمپین است که از یکی از استراتژیهای مناقصه خودکار استفاده میکند – که توسط یادگیری ماشینی گوگل پشتیبانی میشود.
4. اهمیت نکات منفی را به خاطر بسپارید
کلمات کلیدی منفی برای محافظت از هزینه های شما و هدایت ترافیک بسیار ارزشمند هستند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا جستجوهایی را که نشان داده شده اید محدود کنید، به طوری که فقط به عبارات کلیدواژه اصلی خود محدود شوید.
شما می توانید با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، مانند:
مثالی از اینکه چگونه ابزار رایگان کلمه کلیدی Wordstream می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام کلمات ممکن است به تجارت شما مرتبط باشند یا نباشند.
علاوه بر این، استفاده از قرار دادن مخاطب منفی همراه با قرار دادن یک استراتژی ضروری است که اغلب نادیده گرفته می شود. اگر فقط از مخاطبان برای هدفیابی استفاده میکنید، فرصتی را برای محافظت فعالانه از بودجه خود در برابر تغییرات غیرمنتظره از دست میدهید.
5. نادیده گرفتن مخاطبان و مکان ها به عهده خودتان است
Google Ads یک فرصت منحصر به فرد برای هدف قرار دادن یا حذف ترافیک بالقوه بر اساس رفتار مخاطب نمایش داده شده یا سیگنال های پیش بینی اقدامات آینده ارائه می دهد. مخاطبان را می توان در هر دو سطح کمپین و گروه تبلیغاتی ساختار حساب PPC شما اعمال کرد و همچنین می تواند در هدف گذاری منطبق گسترده قرار گیرد.
همانطور که هدف گذاری کلمات کلیدی در مورد نحو کلمات کلیدی و بیشتر در مورد معنای ضمنی و مخاطبان مرتبط می شود، اهمیت مخاطب فقط افزایش می یابد.
هنگام ایجاد کمپین برای حساب PPC خود، ضروری است که مهمترین شخصیت های خریدار خود را شناسایی کرده و مناسب ترین استراتژی های خلاقانه را برای تعامل با آنها بیابید. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید استراتژیهای کپی تبلیغات و بصری منحصربهفردی برای هر شخصیت اصلی داشته باشید. این ممکن است به معنای داشتن چندین گروه تبلیغاتی برای هر مخاطب باشد تا بتوانید تبلیغات متناسب با هر یک داشته باشید.
در همین حال، هنگام بهینه سازی هر کمپین Performance Max (PMax) در حساب PPC شما، مخاطب و مکان نقش کمی متفاوت دارند. در کمپینهای استاندارد، مخاطبان بهعنوان هدفگیری یا حذف فعال عمل میکنند، در حالی که در PMX، به عنوان سیگنالی برای Google عمل میکنند تا بداند کدام مکانها برای شما بهترین هستند. با این حال، به ما فرصت های بیشتری داده می شود تا اهداف نادرست را از بین ببریم.
6. از قدرت داده های شخص اول استفاده کنید (یا حداقل وانمود کنید)
داده های شخص اول نقش مهمی در تعیین مکان نمایش تبلیغات شما و نمایش آن ها ایفا می کند. اگر مطمئن نیستید که آیا میتوانید از دادههای شخص اول استفاده کنید یا نه – یعنی رضایت مشتریان احتمالی خود را برای ردیابی آنها و دریافت ایمیلهایشان – در این بین، استفاده از مخاطبان الگوریتمی آموختهشده مانند In-Market یا Custom Intent را بر اساس عبارات جستجو در نظر بگیرید.
در حالی که این مخاطبان ممکن است به اندازه مخاطبانی که از دادههای شخص اول شما به دست میآیند کارآمدی نداشته باشند، در مقایسه با عدم استفاده از مخاطبین حداقل شانس مبارزه را دارند.
7. حریم خصوصی و شیوه های ردیابی تبدیل خود را مدیریت کنید
مؤلفه نهایی محافظت از ساختار حساب PPC شما در آینده در تنظیم ردیابی تبدیل شما نهفته است. ایجاد تعادل بین رعایت حریم خصوصی و حفظ عملکرد کمپین شما بسیار مهم است.
مزایا و معایب استفاده از رویدادهای GA4 یا سایر رویدادهای تحلیلی را در مقایسه با اقدامات تبدیل تبلیغات بومی ارائه شده توسط Google Ads در نظر بگیرید. اگرچه ردیابی پلت فرم تبلیغاتی بومی می تواند اطلاعات بیشتری را به دست آورد، لحظه ای که از منابع خارجی مانند GA4 استفاده می کنید، باید با درجاتی از مدل سازی داده های انتساب مبارزه کنید.
با این حال، در Google Marketing Live 2023 دیدیم که Google بهروزرسانیهایی را برای ایجاد و ردیابی مخاطبان برای حساب PPC شما از طریق GA4 امکانپذیرتر میکند:
اخیراً پیشرفت جدیدی صورت گرفته است که امکان استفاده از تبدیلهای پیشرفته را برای ایجاد فهرستهای مخاطب مطابق با مشتری فراهم میکند. اگر تصمیم دارید از این ابزار جالب استفاده کنید، به یاد داشته باشید که برای تبدیل های پیشرفته، مخاطبان شما همچنان باید حداقل الزامات هدف گذاری را برآورده کنند – معمولاً حداقل هزار نفر در لیست هستند. با این حال، این استراتژی میتواند راهی قدرتمند برای ایجاد آن لیستها باشد، اگر قبلاً آن را نداشتهاید، و از دادههایی که پلتفرم تبلیغاتی به آن نگاه میکند، نسخه پشتیبان تهیه کنید.
در نهایت، نادیده گرفتن مخاطبان و قرار گرفتن در ساختار حساب PPC شما می تواند مضر باشد. استفاده از پتانسیل آنها با در نظر گرفتن اهمیت دادههای شخص اول و ایجاد تعادل بین حریم خصوصی با ردیابی تبدیل، شما را برای موفقیت در این چشمانداز تبلیغات دیجیتالی همیشه در حال تحول آماده میکند.
ساختار حساب PPC شما اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد
ایجاد یک ساختار حساب PPC مقاوم در برابر آینده می تواند چالش برانگیز باشد، اما تمرکز بر این هفت ستون اصلی به شما کمک می کند تا در زمین حرکت کنید. به یاد داشته باشید که به طور مداوم استراتژی های خود را مرور و به روز کنید تا با روندها و تغییرات در حال ظهور در صنعت همگام شوید. اکنون روی ساختار حساب PPC خود کار کنید، آینده شما از شما تشکر خواهد کرد!
به طور خلاصه، در اینجا هفت جزء ساختار حساب PPC مقاوم در برابر آینده آورده شده است:
- تخصیص دقیق بودجه
- جذب مخاطب مناسب
- هم دارایی های مبتنی بر هوش مصنوعی و هم دارایی های دستی
- کلمات کلیدی و مخاطبان منفی
- مخاطبان قوی و استراتژی های قرار دادن
- استفاده از مخاطبان مشتق شده از داده های شخص اول یا مخاطبان درون بازار و سفارشی
- مدیریت حفظ حریم خصوصی و ردیابی تبدیل