
نکته ای که در مورد کانال های بازاریابی دیجیتال وجود دارد این است: هیچ کمبودی در آنها وجود ندارد، اما به عنوان یک صاحب فروشگاه جدید، نمی توانید به هر یک از آنها وابسته باشید. همچنین وقت ندارید که بفهمید کدام یک برای شما بهتر است.
این تصویر دردسرساز مفهومی را به تصویر میکشد که یک مالک جدید فروشگاه تجارت الکترونیک چگونه است.
بنابراین، ما قصد داریم با به اشتراک گذاشتن هفت کانال برتر بازاریابی تجارت الکترونیک برای مشاغل جدید – از جمله مزایا، معایب و نکاتی برای استفاده حداکثری از هر یک، در ساعات شما صرفه جویی کنیم!
7 کانال برتر بازاریابی برای فروشگاه های تجارت الکترونیک
در زیر بهترین کانالهای بازاریابی تجارت الکترونیک را به صاحبان فروشگاههای جدید توصیه میکنیم که به دنبال افزایش فروش و به حداکثر رساندن سود هستند.
1. اینفلوئنسر مارکتینگ
به عنوان یک صاحب فروشگاه جدید، اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از راه های تضمین شده برای پیگیری سریع سفر شما به بازار است. میکرو اینفلوئنسرها در هر صنعتی وجود دارند و مصرف کنندگان به توصیه ها و سخنان مقاماتی که می شناسند احترام می گذارند و به آنها عمل می کنند.
طرفداران
- اعتماد ایجاد می کند
- ساده ترین راه برای انتشار این خبر.
- ارزان تر از رسانه های رایج
- اگر به درستی اجرا شود بسیار موثر است.
کمبود
- پیش بینی ROI دشوار است.
- تغییرات شهرت اینفلوئنسر می تواند برند شما را تحت تاثیر قرار دهد.
- شناسایی اینفلوئنسرها و گرفتن بازخورد از آنها می تواند دشوار باشد.
مشاوره
گرتا ون ریل، صاحب یک فروشگاه تجارت الکترونیک 7 رقمی، از اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان کانال اصلی بازاریابی خود استفاده می کند. در اینجا چند نکته از او در مورد نحوه به دست آوردن بهترین نتیجه از اینفلوئنسر مارکتینگ آورده شده است:
- به اینفلوئنسرهای خود آزادی خلاقیت بدهید. آنها مخاطبان خود را بهتر می شناسند.
- در پیام اولیه خود تأثیرگذار را تحت تأثیر قرار ندهید.
- با محصولات قابل تحویل شفاف باشید. در صورت امکان کمیت را تعیین کنید. به عنوان مثال، آنها یک پست وبلاگ جمعآوری مینویسند که در آن به محصول شما و سه اشاره در رسانههای اجتماعی (فیسبوک، اینستاگرام و تیک تاک) اشاره میشود. و در ازای آن چه چیزی به آنها می دهید؟ آزمایشی رایگان، دسترسی نامحدود یا زود هنگام، یا تخفیف؟
- کوچک بمان میکرو اینفلوئنسرها اغلب تعامل بهتری نسبت به اینفلوئنسرهای کلان دارند.
2. بازاریابی رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی ارگانیک به استفاده از پست رایگان و گزینه های فروشگاه آنلاین موجود در پلت فرم های رسانه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، تیک تاک و دیگران اشاره دارد.
بسیاری از مصرفکنندگان از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند تا درباره برندها و فروشگاههای تجارت الکترونیک بیاموزند و ببینند که مشتریان چگونه با برند شما ارتباط برقرار میکنند قبل از خرید از شما.
Poppin’ Candy از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای فروش محصولات تجارت الکترونیک با ویدیوهای جذاب در مورد آب نبات های خود استفاده می کند.
طرفداران
کمبود
- ایجاد حضور و فعال بودن زمان می برد.
- شما کنترل کاملی بر محتوایی که ایجاد می کنید ندارید، زیرا افراد می توانند نظر بدهند، به اشتراک بگذارند و محتوای خود را تولید کنند.
- شما باید زمان داشته باشید تا دوباره با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
مطمئن شوید که با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید!
مشاوره
برای راهنمایی بیشتر در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی، منابع ما را بررسی کنید:
3. بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی یکی از رسانه های OG ارتباطات از راه دور است و مردم به مطالب بازاریابی ارسال شده از طریق ایمیل و پیامک بیشتر از محتوای آنلاین یا تبلیغات معمولی اعتماد دارند.
با توجه به SMS Compare، نرخ باز شدن آن 98 درصد است.
منبع تصویر
طرفداران
- نصب و استقرار آسان.
- تحویل بالا، باز بودن، پاسخگویی و نرخ تبدیل.
- ادغام آسان در قیف فروش.
- کانال پیگیری عالی برای جذب مشتریان بالقوه به لیست شما.
کمبود
- می تواند گران باشد.
- اگر به درستی انجام نشود، تداخل وجود دارد.
- برخی از کشورها قوانینی علیه آن دارند.
- ممکن است در معرض فیلترهای هرزنامه باشد.
- اندازه گیری و ردیابی مشکل است.
مشاوره
برای راهنمایی در مورد شروع کار با پیامک، راهنمای بازاریابی پیامکی ما را بررسی کنید.
4. بازاریابی ایمیلی
ایمیل یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی است که امروزه در دسترس است و راهی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه، فعلی، غیرفعال و حتی مشتاقان.
در زیر چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع به دست آوردن نتایج از همین الان دنبال کنید.
- بازار هدف خود را مشخص کنید.
- برای ایجاد یک لیست ایمیل ها را جمع آوری کنید.
- ارتباط را پرورش دهید.
- از فراخوان های واضح برای اقدام استفاده کنید.
طرفداران
- نرخ پاسخ و تبدیل بالا.
- آسان برای ردیابی و نیشگون گرفتن و کشیدن.
- برای پرورش افراد بالقوه در هر مرحله از قیف شما عالی است.
- شخصی سازی آسان است.
کمبود
- نگهداری لیست و تلاش برای دور ماندن از فیلترهای هرزنامه لازم است.
- مانند پیامک، نیاز به لیست سازی و نگهداری دارد.
- مهارت های کپی رایتینگ خوب مورد نیاز است.
مشاوره
برای نکات بازاریابی ایمیلی، منابع زیادی داریم:
5. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
سئو علم بهینه سازی وب سایت است به طوری که در نتایج موتورهای جستجو برای عبارات مرتبط با کسب و کار و خدمات شما رتبه بالایی کسب کند. هرچه ترافیک مرتبط بیشتری دریافت کنید، احتمال اینکه آن ترافیک را به سرنخ و فروش تبدیل کنید، بیشتر می شود.
کلید یک وبلاگ نوشتن مقالاتی است که کلمات کلیدی را با هدف آموزنده هدف قرار می دهند. به عنوان مثال، Quip یک سایت تجارت الکترونیک برای مراقبت از دهان است و وبلاگی در مورد موضوعاتی مانند نحوه استفاده از مسواک برقی، نحوه تمیز کردن مسواک برقی و موارد دیگر دارد.
منبع تصویر
طرفداران
- سئو رایگان است! و محتوای همیشه سبز با هدف کلمات کلیدی باعث رشد ترافیک طولانی مدت می شود.
- سئو مقیاس پذیر است بنابراین می توانید با افزایش ترافیک عملکرد خود را حفظ کنید.
- وقتی با بهینه سازی نرخ تبدیل ترکیب شود، سئوی شما می تواند فروش را افزایش دهد.
کمبود
- استراتژی بلند مدت برای دیدن نتایج زمان می برد.
- SERP برای موضوعات همیشه سبز رقابتی تر از SERP های محلی است، بنابراین برای فروشگاه های جدید دیده شدن می تواند دشوار باشد.
- سئو می تواند رایگان باشد، اما برای نوشتن مقاله، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و نگهداری صفحات نیاز به زمان دارد.
مشاوره
برای اینکه شما در استراتژی سئوی خود حرکت کنید، در اینجا چند پست مفید وجود دارد:
6. پرداخت به ازای هر کلیک تبلیغات
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) یک گزینه عالی برای صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک جدید با بودجه بازاریابی کم است. این به معنای پرداخت هزینه به شبکه های تبلیغاتی برای نمایش پیام ها یا بنرهای بازاریابی شما در موتورهای جستجو یا سایر رسانه های آنلاین است.
طرفداران
- در حالی که SEO برای جلب توجه زمان می برد، PPC نتایج فوری می دهد.
- از آنجا که شما می توانید مخاطبان بسیار خاصی را با PPC هدف قرار دهید، و از آنجایی که فقط زمانی پول پرداخت می کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند، این روش مقرون به صرفه است.
- ارقام! با مشاهده واضح اینکه کدام کمپین ها کار می کنند و کدام ها کار نمی کنند، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهینه سازی کمپین های خود و به حداکثر رساندن ROI خود بگیرید.
کمبود
- اجرای موثر تبلیغات گوگل و سایر کمپین های PPC نیاز به نگهداری منظم، ممیزی و گزارش دارد.
- برای بازی باید پول پرداخت کنید. اگر کمپینهای خود را کمهزینه کنید، حجم کافی و دادههای مورد نیاز برای یادگیری ماشینی برای بهینهسازی کمپینهای شما برای سودآوری تولید نمیکنند.
- چشمانداز تبلیغات آنلاین همیشه در حال تغییر است، بنابراین مهم است که از بهروزرسانیهای پلتفرم آگاه باشید.
مشاوره
در اینجا بهترین منابع ما برای PPC آمده است:
7. بازاریابی ویدئویی
نادیده گرفتن قدرت بازاریابی ویدئویی غیرممکن است. اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی در حال حاضر محتوای ویدیویی را بر هر نوع محتوای دیگری ترجیح می دهند. میتوانید از ویدیو برای ایجاد آموزشهای آموزشی، آگهیهای بازرگانی، تبلیغات آموزشی، نمایش محصول، ویدیوهای توضیحدهنده و موارد دیگر استفاده کنید.
طرفداران
- ویدئو به شما یک مزیت رقابتی میدهد، زیرا به شما امکان میدهد نه تنها ارزش خود را بگویید، بلکه نشان دهید و نشان دهید که محصول شما چگونه مزایایی دارد.
- در حالی که گرفتن آزادی های خلاقانه با محتوای SEO و PPC می تواند دشوار باشد، ویدئو فضای زیادی برای ایده ها و خلاقیت باقی می گذارد تا به شما کمک کند برند خود را متمایز کنید.
- استریمهای خرید زنده محبوبتر و در دسترستر میشوند.
کمبود
- منابع بازاریابی ویدیویی میتواند بسیار زیاد باشد – ویرایش آن زمان میبرد و شما باید ابزار مناسبی داشته باشید تا از همان ابتدا با فیلمهای با کیفیت کار کنید.
- تداوم لازم است. برای جلب توجه در کانال YouTube خود، باید به طور مداوم محتوا پست کنید و تجزیه و تحلیل YouTube خود را زیر نظر داشته باشید.
- بسیاری از اینفلوئنسرها از ویدیو استفاده می کنند، بنابراین کسب و کار شما ممکن است با رقابتی سنگین با مخاطبان زیادی روبرو شود.
مشاوره
در اینجا بهترین نکات و منابع ما برای یک استراتژی بازاریابی ویدیویی موفق است:
نکات نهایی برای انتخاب بهترین کانال بازاریابی تجارت الکترونیک
مطمئن نیستید با کدام کانال بازاریابی برای فروشگاه تجارت الکترونیک جدید خود شروع کنید، یا کدام یک برای شما بهترین است؟ در اینجا چند نکته نهایی وجود دارد:
- راهبرد چند کاناله راهی برای رفتن است. هر کانال نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد، اما استفاده از چندین کانال در کنار یکدیگر بهترین نتایج را به شما می دهد.
- در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید. پلتفرم هایی را که مخاطبان هدف شما بیشتر استفاده می کنند پیدا کنید. به عنوان مثال، Tik Tok بیشتر با Gen Z کار می کند تا نسل Baby Boomer. و ایمیل با نسل Baby Boomer بهتر از Gen Z کار می کند.
- تنها در صورت توجه به معیارهای خود، می توانید از عملکرد هر کانال با جایگاه خود مطلع شوید. از ابزارهایی مانند Google Analytics، Data (Looker) Studio، CRM و ابزارهای تجزیه و تحلیل بومی در هر کانال برای نظارت و اندازه گیری نتایج خود استفاده کنید. این به شما امکان میدهد ببینید کدام کانالها بالاترین بازگشت سرمایه را دارند و همچنین روشهای مختلف تست A/B را در هر کانال آزمایش کنید.
بهترین استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک (Recap)
استفاده از این استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک می تواند به شکوفایی فروشگاه جدید شما و جذب مشتری کمک کند.
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- بازاریابی پیامکی
- بازاریابی ایمیلی
- سئو
- ppc
- بازاریابی ویدیویی
درباره نویسنده
بوجال پاتل یک بازاریاب و سئو است و علاقه مند به کمک به کسب و کارها از طریق استراتژی های سفارشی سازی شده درآمد و سود بیشتری دارد. او در تورنتو زندگی می کند و در مورد ایده های تجاری و محرک رشد ارگانیک در mydigitalkube.com می نویسد. با او در لینکدین ارتباط برقرار کنید.