
اگر استراتژیهای مناقصه خودکار پیشنهادهای من را برای من مدیریت میکنند، آیا حتی باید روی مناقصه تمرکز کنم؟ با توجه به ظهور استراتژیهای مناقصه خودکار (و به طور کلی اتوماسیون در Google Ads) این سؤال آسان است.
پاسخ کوتاه و قاطع بله است.
پاسخ طولانی هنوز هم همان بله است، اما با تعدادی ایده های ظریف در مورد اینکه چگونه و چرا باید به استراتژی های پیشنهادی خود توجه کنید و مرتباً بررسی کنید.
بنابراین، در اینجا نکات من برای مدیریت استراتژی های مناقصه شما در دنیای مناقصه خودکار آورده شده است.
نکات مدیریت مناقصه در دنیای اتوماسیون
قبل از اینکه به نکاتی بپردازیم، برای کسانی که به آن نیاز دارند، یک تجدید نظر سریع در مناقصه ارائه کنیم:
در هنگام اجرای Google Ads (یا هر کمپین PPC) چقدر می توانید پیشنهاد بدهید، چقدر بودجه دارید، چقدر سریع یا کند می خواهید آن را خرج کنید، هدف شما چیست، عملکرد کمپین و بسیاری موارد دیگر. این “استراتژی مناقصه” شماست.
نکات زیر به شما کمک می کند نقشی را که به صورت دستی در تنظیم، تنظیم و مدیریت پیشنهادات خود در دنیایی که تحت سلطه مناقصه خودکار بازی می کنید، ایفا کنید.
1. با ردیابی همه چیز به درستی شروع کنید
لازم به تاکید بیشتر نیست – بیشترازاین سفارش نمی کنم: بدون ردیابی مناسب، استراتژیهای مناقصه خودکار عملکرد مورد نظر شما را ایجاد نمیکنند. اگر برای هر چیزی غیر از ترافیک بهینه سازی می کنید، ضروری است که ردیابی تبدیل و در برخی موارد ردیابی درآمد را در سایت خود تنظیم کنید و تمام اهداف اصلی شما بر روی این نتایج متمرکز شوند. خوب، PSA حذف شده است…
2. انتخاب استراتژی مناسب
هنگامی که همه تبدیلهای خود را به درستی ردیابی کردید، گام مهم بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای مناقصه برای اهدافتان است. بسته به اهداف کمپین های شما، استراتژی های پیشنهادی مختلف ممکن است مناسب باشند در حالی که سایرین ممکن است ناموفق باشند.
به عنوان مثال، اگر میخواهید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، ممکن است بتوانید از CPC دستی گرفته تا CPC پیشرفته و CPA هدف یا Target ROAS استفاده کنید.
اگر میخواهید به صورت آنلاین سرنخ ایجاد کنید، ممکن است بتوانید از سه مورد اول استفاده کنید، اما مگر اینکه با برخی از دادههای CRM جامد کار کنید، باید از مناقصه ROAS هدف استفاده کنید. .
چند پیشنهاد:
- تحقیق خود را انجام دهید مقالات، پستهای وبلاگ و ویدیوهای مفید زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند بفهمید هر استراتژی پیشنهادی چه کاری انجام میدهد تا مطمئن شوید که با استراتژی درست شروع کردهاید.
- مطمئن شوید که دادههای کافی برای پشتیبانی از این تصمیم استراتژی پیشنهادی دارید. اگرچه گوگل خلاف این را می گوید، به نظر من، قبل از اینکه بتوانید از استراتژی های متمرکز بر تبدیل یا هزینه هر تبدیل استفاده کنید، باید سطحی از داده های تبدیل را در حساب خود داشته باشید. این تضمین می کند که الگوریتم مناقصه بینشی برای شروع خواهد داشت و به طور کامل از ابتدا شروع نمی شود.
اگر برای شروع آن کشش را ندارید، ممکن است بهتر باشد برای شروع از CPC دستی یا پیشرفته استفاده کنید، به طور بالقوه حتی کلیکها را به حداکثر برسانید، سپس بعداً به استراتژی دیگری بروید. (در این پست بیشتر در مورد استراتژی های تغییر صحبت خواهیم کرد.)
3. از اهرم هایی که دارید استفاده کنید
بسته به استراتژیهای پیشنهادی که استفاده میکنید، Google به شما کنترل مناسبی میدهد تا به شما کمک کند بر عملکرد کمپینهای خود تأثیر بگذارید.
برای پیشنهاد سهم نمایش، میتوانید انتخاب کنید که آیا همه نمایشها، بالای صفحه یا بالای صفحه مطلق را هدف قرار میدهید، و سپس درصدی را که در ذهن دارید انتخاب کنید.
استراتژی max.clicks میتواند برای حجم رانندگی عالی باشد، اما اگر میخواهید CPC خود را پایین نگه دارید، میتوانید از محدودیتهای پیشنهادی max.CPC در بخش تنظیمات استفاده کنید.
همین امر برای Target CPA و Target ROAS در استراتژیهای پیشنهادی حداکثر تبدیل و حداکثر درآمد صادق است. تصمیم با شماست که می خواهید کمپین های شما برای چه اهدافی هدف گذاری کنند. لازم نیست فقط به محدودیت های گوگل پایبند باشید. اما این یک قوطی کاملاً جدید از کرمها را باز میکند… پس از یک یادداشت کوتاه در مورد کبدهایی که ممکن است نداشته باشید، این موضوع را در نظر خواهیم گرفت.
4. از اهرم هایی که ندارید آگاه باشید
یکی از چیزهایی که من در مورد پیشنهاد قیمت دستی یا پیشرفته CPC دوست دارم، میزان کنترلی است که برای تنظیم پیشنهادها به شما داده می شود. در واقع، تعدادی اصلاح کننده قیمت پیشنهادی در یک کمپین دستی وجود دارد:
- زمان روز
- روزهای هفته
- حضار
- محل
- تجهیزات
- جمعیت شناسی
هر یک از این موارد به شما امکان می دهد بر اساس درصدی قیمت پیشنهادی خود را بالا یا پایین کنید تا به زیرمجموعه خاصی از مخاطبان خود کم و بیش تهاجمی باشید.
اما با استراتژیهای پیشنهاد خودکار، بیشتر این موارد از بین میرود. تمام آن تصمیمات به ماشین ها واگذار شده و در زمان واقعی محاسبه می شود.
برای آنهایی که میگویند نه، میدانم که Google همچنان به شما اجازه میدهد تا یک عدد را در قسمت اصلاحکننده پیشنهاد برای مخاطبان در کمپینهای CPA هدف تایپ کنید، اما الگوریتم آن را نادیده میگیرد.
در اینجا تنها مجموعه ای از تعدیل کننده های قیمت پیشنهادی است که با هر استراتژی پیشنهادی کار می کند. بنابراین، هنگامی که تصمیم میگیرید کدام استراتژی برای شما مناسبتر است، اهرمهایی را که میخواهید بتوانید برای بهینهسازی کمپینها و قیمت پیشنهادیتان استفاده کنید، در نظر داشته باشید که چگونه انتخاب استراتژی بر آن کنترل تأثیر میگذارد.
منبع تصویر
5. درک کنید که محدودیت های شما چگونه بر عملکرد تأثیر می گذارد
تنظیم CPA هدف (هزینه هر اقدام) یک راه عالی برای کنترل هزینه ها در تبلیغات گوگل است. من شخصاً از این استراتژی در اکثر حسابهای تولید سرنخ استفاده میکنم، زیرا میدانیم هزینه تولید سرنخ برای سودآوری چقدر است.
با این سطح از یادگیری ماشینی، بسیاری از تبلیغ کنندگان وسواس زیادی به عقب نشینی مداوم از اهداف CPA پیدا می کنند و به طور منظم آنها را کاهش می دهند تا هزینه ها را کاهش دهند. اما تعیین اهداف CPA هدف که بیش از حد محدود کننده هستند می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
اگر اهداف CPA شما خیلی پایین باشد، Google برای یافتن پایهای که اهداف عملکرد شما را برآورده میکند و شروع به محدود کردن نمایش تبلیغات میکند، با مشکل مواجه خواهد شد. این کار تعداد کل نمایشها، کلیکها و در نهایت تبدیلهای شما را کاهش میدهد. طبق تجربه من، وقتی خیلی پایین میآید، CPA شما هم بالا میرود و دقیقا برعکس آنچه میخواهید انجام میدهد.
در طرف مقابل، اگر هدف CPA خود را با مقدار بیشتری کاهش دهید یا افزایش دهید، گوگل معمولاً تهاجمیتر میشود و تبلیغ شما را بیشتر نشان میدهد، معمولاً مقدار و هزینه را افزایش میدهد. اگرچه این ممکن است کمی نگران کننده به نظر برسد، من موارد زیادی را دیدهام که افزایش CPA هدف، دادههای بیشتری را به Google داد تا با آن کار کند و CPA واقعی ما در واقع کاهش یافت.
اکنون ممکن است به نظر برسد که من از این بخش برای متقاعد کردن شما برای افزایش اهداف CPA و خرج کردن پول بیشتر استفاده می کنم. اما این کاملا درست نیست. هدف من این است که مطمئن شوید خیلی محدود نیستید، سپس تنظیمات افزایشی را بر اساس عملکرد و اهداف حجمی خود آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای حساب شما مفید است. ممکن است تعجب کنید که تأثیر واقعی تغییرات شما ممکن است برخلاف غریزه اول شما باشد.
6. بدانید چه زمانی باید استراتژی های جدید را تغییر دهید یا آزمایش کنید
درست مانند انتخاب گزینه های مناسب برای شروع، برای شما نیز مهم است که توجه کنید و بدانید چه زمانی می توانید از تغییر استراتژی پیشنهاد سود ببرید.
- آیا نمایشگر مورد نظر خود را نمی بینید و کنترل های سوئیچینگ کار نمی کنند؟
- آیا هدف کلی بازاریابی شما برای آن کمپین تغییر کرد؟
- آیا به آستانه داده جدیدی رسیدهاید و اکنون میتوانید از حداکثر کردن تبدیل به ROAS هدف ارتقا دهید؟
- یا جریان داده های شما به اندازه ای آهسته است که ممکن است نیاز به تنزل رتبه داشته باشید؟
بازبینی منظم استراتژیهای مناقصه شما همیشه لازم نیست قوی و کامل باشد تا بتوانید تعیین کنید که آیا زمان تغییر فرا رسیده است یا خیر.
همچنین نیازی به ایجاد تغییرات در اولین نشانه بحران یا فرصت ندارید. سعی کنید یک آزمایش کمپین Google Ads راه اندازی کنید تا ببینید کدام استراتژی بهترین عملکرد را دارد (در اینجا یک ویدیوی آموزشی در مورد آزمایشات کمپین وجود دارد که به شما کمک می کند!)
شما همچنین می توانید این کار را با جزئیات در یک استراتژی پیشنهادی انجام دهید. ممکن است کنجکاو باشید که آیا افزایش هدف ROAS به شما کمک میکند بدون کاهش حجم، کارآمدتر باشید. چرا تستش نمیکنی؟ یک کمپین تکراری ایجاد کنید، تغییرات خود را طوری تنظیم کنید که از یکی به دیگری همگام شوند، و هدف ROAS را در آزمایش خود تغییر دهید تا ببینید چگونه پیش میرود.
پیشنهادات خود را در Google Ads کنترل کنید
در حالی که ممکن است استراتژیهای مناقصه خودکار بسیاری از بهینهسازیهایی را که تبلیغکنندگان ما استفاده میکنند حذف کرده باشد، این بدان معنا نیست که میتوانیم کاملاً کنار گذاشته شویم. فرقی نمیکند با پای راست شروع کنید، با استفاده از کنترلهای موجود، یا دانستن اینکه چه زمانی باید استراتژیها را آزمایش کنید یا تغییر دهید، هنوز هم تأثیر زیادی دارید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از حساب خود انجام میدهید.