منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • 6 اشتباه رایج که باید از آنها اجتناب کرد

6 اشتباه رایج که باید از آنها اجتناب کرد

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
6 اشتباه رایج که باید از آنها اجتناب کرد

من بسیاری از حساب‌های Google Ads را در روزگارم مدیریت کرده‌ام و یکی از بزرگترین مشکلات این است که اکانت تبدیل‌ها را به درستی ردیابی نمی‌کند، یا اصلاً نمی‌داند که Gets چیست و چه چیزی کار نمی‌کند تقریبا غیرممکن است.

می‌خواهم شما را از رایج‌ترین مشکلات مربوط به ردیابی تبدیل در Google Ads راهنمایی کنم و به شما پیشنهاد کنم که چگونه می‌توانید آنها را برطرف کنید.

6 اشتباه رایج در ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل که باید از آنها اجتناب کنید

ما یک راهنمای مفید در مورد ردیابی تبدیل Google Ads در اینجا داریم، و حتی یک پست در مورد hangups ردیابی تبدیل، که می‌تواند مانع راه‌اندازی صحیح شود. آنچه در زیر به آن می پردازیم در مورد اشتباهاتی است که تبلیغ کنندگان پس از آن مرتکب می شوند هستند تاسيس كردن. پیدا کردن آنها سخت است زیرا با پیام های خطا همراه نیستند. اما خوشبختانه برای شما، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم تا بتوانید از گزارش نادرست و داده های گمراه کننده جلوگیری کنید.

1. بدون ردیابی تبدیل

بله بله می دانم. با این دارم تقلب میکنم

بدیهی است که این بسیار واضح است. اگر هیچ ردیابی تبدیلی را تنظیم نکرده اید، مشکلی نیست.

راه حل نیز بسیار ساده است: تنظیم ردیابی تبدیل.

اما شاید قبل از اتمام خواندن این پست. امیدوارم بتوانم بسیاری از مشکلاتی که برای خودتان ایجاد کرده اید حل کنم.

2. پیگیری نکردن تمام فعالیت های تبدیل

علیرغم بهترین روش‌ها که نشان می‌دهد باید فقط یک اقدام تبدیل در هر صفحه داشته باشید، من اغلب صفحات فرود با چندین نقطه تبدیل مختلف را می‌بینم.

این می تواند چندین عمل باشد:

  • فرم درخواست نسخه ی نمایشی
  • فرم تماس با ما
  • کاغذ سفید دروازه‌ای/دانلود مواد
  • خرید
  • به چت بات بپیوندید
  • قراری تعیین کنید
  • درخواست تماس مجدد
  • زنگ زدن

مهم نیست که در صفحه فرود چه چیزی را درخواست می کنید، کاربران اغلب می توانند راه خود را به وب سایت اصلی شما نیز بیابند. به تمام فراخوان‌های مختلف برای اقدام در وب‌سایت خود فکر کنید. آیا همه آنها را دنبال می کنید؟

ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل - بارگذاری صفحه را اضافه کنید

وقتی یک اقدام تبدیل جدید در Google Ads ایجاد می‌کنید، می‌توانید دسته‌بندی آن را انتخاب کنید. اجازه دهید این دسته‌ها به‌عنوان پیام‌هایی برای شما عمل کنند تا به همه راه‌هایی فکر کنید که کاربران می‌توانند با شما در سایت شما ارتباط برقرار کنند و سپس مطمئن شوید که همه آنها را دنبال می‌کنید.

ممکن است بخواهید کسی در نهایت خریدی انجام دهد یا درخواست نسخه ی نمایشی کند، اما با توجه به قصد کاربر بالقوه پشت هر کدام، نباید هیچ یک از سایر اقدامات ذکر شده در بالا را به عنوان تبدیل حساب کرد.

3. ردیابی رویدادهای غیر تبدیلی به عنوان تبدیل

از سوی دیگر، اقداماتی را که به شما سطحی از ارزش را ارائه نمی دهند، ردیابی نکنید. در حالی که لیست بالا بسیار طولانی است، متوجه خواهید شد که مواردی مانند:

  • بازدید از صفحه
  • روی نماد رسانه های اجتماعی کلیک کنید
  • مشاهده ویدیو
  • زمان در سایت باعث می شود
  • دانلود محتوای آفلاین
  • یک تیکت پشتیبانی ارسال کنید
  • با خدمات مشتریان تماس بگیرید

برای هر یک از این موارد، در حالی که ممکن است برای آمار مفید باشند، احتمالاً اقداماتی با ارزش تبدیل نیستند زیرا تقریباً مطمئناً هیچ اطلاعات شخصی یا پرداختی را برای کاربر در اختیار شما قرار نمی دهند.

این ترکیب معمولاً به این صورت اتفاق می‌افتد: شخصی در یک شرکت، یک صفحه یا اقدام خاص را به‌عنوان بسیار ارزشمند و به احتمال زیاد تبدیل می‌کند. سپس آن کاربر به سیگنالی برای کیفیت تبدیل می‌شود، سپس کسی پیشنهاد می‌کند که باید تبدیل باشد، سپس باب عموی شماست، ما افرادی را که یک صفحه پرسش‌های متداول را ردیابی کرده‌اند، درست مانند درخواست‌های نمایشی ردیابی می‌کنیم.

من یک عمو باب دارم و در حالی که او در بازاریابی کار نمی کند، حتی او می داند که داشتن مثبت کاذب در حساب شما حرکت خوبی نیست. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی باید و چه چیزی نباید منجر به تبدیل شود، هر یک از فراخوان ها را برای اقدام برای ارزش واقعی شرکت خود بررسی کنید.

ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل - بهینه سازی اقدام هدف

اگر در مورد یکی از این اقدامات فشار بک زیادی دریافت کردید و کسی واقعاً آن را به عنوان تبدیل می‌خواهد، آن را به عنوان چنین تنظیم کنید، اما آن را به عنوان یک عمل ثانویه حساب کنید. این یعنی دو چیز:

  • تبدیل در همه تبدیل ها شمرده می شود. ستون، نه تبدیل.
  • هیچ استراتژی Smart Bidding این اقدام را موفق نمی‌داند و مستقیماً برای آنها بهینه نمی‌شود.

4. ردیابی همه رویدادهای تبدیل به طور مساوی، حتی اگر اینطور نباشد

بسیار خوب، بنابراین شما رویدادهای تبدیل خود را محدود کرده اید و فقط آنهایی را دارید که در موقعیت اصلی هستند که در واقع تبدیل هستند، اما با همه آنها یکسان رفتار می کنید. ذاتاً اشتباه نیست، اما ممکن است چیزی در اینجا اشتباه باشد.

بیایید لیستی را که قبلا ارائه شده است در نظر بگیریم:

  • فرم درخواست نسخه ی نمایشی
  • فرم تماس با ما
  • کاغذ سفید دروازه‌ای/دانلود مواد
  • خرید
  • به چت بات بپیوندید
  • قراری تعیین کنید
  • درخواست تماس مجدد
  • زنگ زدن

در حالی که هر یک از اینها می تواند تبدیل باشد، شانس وجود دارد، همه آنها از کیفیت یا ارزش یکسانی برخوردار نیستند. فردی که فرم درخواست نسخه نمایشی را پر می کند به اندازه فردی که به سادگی با کسب و کار شما تماس می گیرد واجد شرایط نیست. شخصی که قرار ملاقات گذاشته است با شخصی که قبلاً خرید کرده است یکسان نیست. و بهتر از آن، دو کاربر که خرید انجام دادند، می‌توانستند سفارش‌های خرید را با قیمت‌ها و حاشیه‌های متفاوتی ارسال کنند که بر ROAS کلی تأثیر متفاوتی می‌گذارد.

حل آن برای شرکت های تجارت الکترونیک کمی ساده تر است. همچنین باید داده‌های درآمد خود را همراه با تبدیل‌های خود داشته باشید تا بتوانید ROAS را در کمپین‌های خود محاسبه کنید و به شما امکان بهینه‌سازی را می‌دهد.

Google Ads Conversion Tracking - Conversion Value

برای ژن سرب، ممکن است کمی دشوارتر باشد، اما با این وجود ارزشمند است. اگر نمی‌توانید مقادیر پویا را برای هر اقدام تبدیل دریافت کنید، می‌توانید از تنظیمات مقدار پیش‌فرض موجود هنگام تنظیم تبدیل‌های خود استفاده کنید. مقیاسی را پیدا کنید که بتواند برای شما کار کند و سطوح قیمت متفاوتی را برای هر اقدام تعیین کنید. شاید هزینه دانلود محتوا 10 دلار و درخواست نسخه نمایشی 250 دلار باشد.

مقیاس شما هرچه که باشد، اکنون می توانید همه اقدامات را در ستون Conversions دنبال کنید و سپس از ستون های Conversion Value و Cost/Conversion Value برای تعیین ارزش سرنخ هایی که تولید می کنید استفاده کنید.

5. ردیابی “هر” تبدیل برای نسل سرب

در یک سایت تجارت الکترونیک، اگر شخصی پنج خرید مختلف انجام دهد، ارزش طول عمر او افزایش می‌یابد زیرا هر خریدی درآمدی دارد. این آسان است

تولید سرب متفاوت است. اگر شخصی همان اطلاعات را 15 بار به سایت شما ارسال کند، 15 برابر بازده دریافت نمی کنید. شما هنوز واقعاً فقط یک سرنخ دارید، و داده‌های ستون تبدیل‌های شما باید منعکس کننده آن باشند.

ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل - تعداد تبدیل

در فرآیند تنظیم تبدیل، می توانید فرکانس ردیابی را انتخاب کنید: یک بار یا هر بار. برای تجارت الکترونیک، شما هر کدام را انتخاب می کنید. تولید سرنخ باید انتخابی باشد تا بتوانید تنها یک ارسال سرنخ را برای هر کاربر ردیابی کنید و از شمارش دو و سه (یا بدتر) سرنخ ها اجتناب کنید، که دوباره مثبت کاذب ایجاد می کند.

6. پیگیری تماس های تلفنی کوتاه مدت

در Google Ads، اگر تماس از شماره فوروارد گوگل استفاده می‌کند، می‌توانید تماس را مستقیماً از پلتفرم پیگیری کنید. این می تواند یک گزینه عالی برای ردیابی (و در برخی موارد ضبط) تماس های تلفنی از دارایی های تماس شما (برنامه های افزودنی سابق) باشد. این به کسب‌وکارها راهی آسان برای مشاهده تعداد تماس‌های تلفنی تبلیغاتشان می‌دهد و آنها را مستقیماً به کمپین‌ها، تبلیغات و کلمات کلیدی مرتبط می‌کند.

مشکل زمانی پیش می‌آید که تماس‌های تلفنی که ردیابی می‌شوند همه تماس‌های تلفنی هستند. اما هر کسی که تماس گرفته باشد می داند که هر تماس متفاوت است.

ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل - گزارش تماس

در تصویر بالا مشاهده می کنید که مدت زمان برخی تماس ها 28 دقیقه (1701 ثانیه) و برخی دیگر به 6 ثانیه می رسد. آیا باید آن دو تماس را یکسان دانست؟ من اینطور فکر نمی کنم.

برای اکثر کسب و کارها، فروش یک محصول یا سرنخ به عنوان یک تبدیل در کمپین های تبلیغاتی گوگل در نظر گرفته می شود. برای اینکه این نوع اقدامات اتفاق بیفتد، یک فرد باید حداقل زمان را با تلفن همراه باشد تا به همان سطح از ارزش برسد. حداقل، آنها باید اطلاعات پرداخت یا اطلاعات تماس شخصی خود را به اشتراک بگذارند، که معمولاً هر دو مدتی طول می کشد.

برای این خطا، من شما را به انجام چند کار تشویق می کنم، اما حداقل یکی را انجام دهید.

در ابتدا، خوشحال می‌شوم اگر با اعضای تیم‌های فروش/مرکز تماس خود صحبت کنید و در مورد اینکه آیا تماس واقعاً تجارت مستقیم را ارائه می‌کند یا خیر، ایده بگیرید. اگر نه، ممکن است در وهله اول عادلانه نباشد که تماس تلفنی را تبدیل به حساب کنیم.

ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل - مدت زمان تماس

اگر این کار را انجام دادند، باید اطلاعاتی درباره مدت زمان جمع‌آوری پرداخت‌ها یا اطلاعات شخصی از طریق تلفن بخواهید. آیا این تماس ها معمولاً 30، 60، 90 ثانیه طول می کشد؟ بلند قد؟ عددی را پیدا کنید که با آن راحت هستید و سپس آن را به عنوان حداقل اضافه کنید.

از این اشتباهات ردیابی تبدیل اجتناب کنید

متأسفانه، این جمله که “برخی ردیابی تبدیل بهتر از عدم ردیابی تبدیل است” همیشه درست نیست. اگرچه بهتر است کمی تلاش کنید، برخی از اشتباهات رایج وجود دارد که می تواند گمراه کننده و در برخی موارد مضرتر از عدم ردیابی باشد. امیدواریم این لیست به شما کمک کند ردیابی تبدیل خود را برای تضمین کیفیت بررسی کنید تا مطمئن شوید که شما و هر الگوریتمی که روی آن بهینه سازی می کنید داده های تمیزی هستند.

  1. بدون ردیابی تبدیل
  2. همه اقدامات تبدیل را ردیابی نمی کند
  3. ردیابی همه رویدادهای تبدیل به یک اندازه، حتی زمانی که نیستند
  4. ردیابی رویدادهای غیر تبدیلی به عنوان تبدیل
  5. ردیابی “هر” تبدیل برای تولید سرنخ
  6. ردیابی تماس تلفنی کوتاه مدت