
در طول سالها، گوگل و مایکروسافت به ارائه ابزارهای فانتزی جدید ادامه دادهاند تا به شما کمک کنند کسب و کار خود را در مقابل مشتریان بالقوه قرار دهید، اما در تجربه من، هیچ چیز با جستجو قابل مقایسه نیست. این کاربران بالاترین قصد خرید را دارند زیرا آنها فعالانه به دنبال راه حلی برای یک مشکل هستند، نه فقط به مرور محتوا مانند بسیاری از انواع کمپین دیگر.
اما یک مشکل کوچک با آنها وجود دارد: انجام کمپین های جستجوی پولی ممکن است سخت باشد. درست،
من استدلال میکنم که کمپینهای جستجو پیچیدهترین انواع کمپین PPC هستند و به شما بیشترین کنترل را روی مکان ظاهر شدن و نحوه ارائه نام تجاری خود میدهند. اما مانند مرد عنکبوتی، با قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی به همراه دارد و اغلب حسابهایی را میبینم که با کمپینهای جستجو به خوبی برخورد نمیشود.
یکی از زمینه های مشکل اصلی نیز نیروی محرکه کمپین های جستجو است: کلمات کلیدی.
در این پست، من قصد دارم برخی از بهترین روشهای کلیدی کلیدی را پوشش دهم و برخی از اشتباهات رایجی که در حسابها مشاهده میکنیم را مورد بحث قرار دهم. هیچ رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد، و در برخی از این بخشها سعی میکنم به شما کمک کنم تا سوزن را بین بیش از حد و خیلی کم قرار دهید، اما امیدواریم در پایان این پست، One را داشته باشید. باید ایده ای در مورد نحوه نزدیک شدن به کلمات کلیدی خود داشته باشید و کمپین های جستجوی خود را برای موفقیت راه اندازی کنید.
چالش شماره 1: چند کلمه کلیدی باید در حساب خود داشته باشید؟
تعیین تعداد کلمات کلیدی در حساب شما می تواند به اندازه کافی دلهره آور باشد، اما همچنین می تواند کاملاً بیهوده باشد. جواب: به تعداد لازم.
اما چگونه متوجه می شوید که کدام یک ضروری هستند؟
اولین وظیفه شما این است که با یک تحقیق کامل کلمات کلیدی شروع کنید. این شامل ساخت یک لیست کلمات کلیدی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند موارد زیر است:
فرض کنید من سعی می کنم کفش های مخصوص دویدن زنانه را تبلیغ کنم و از طریق تحقیقات کلمات کلیدی خود، کلمات زیر را پیدا کردم:
- کفش دویدن
- کفش دویدن زنانه
- کفش دویدن زنانه
- کفش نایک برای زنان
- کفش دویدن زنانه نایک
- بهترین کفش دویدن برای زنان
- کفش زنانه نایک
- آیا نایک کفش دویدن زنانه می سازد؟
اکنون که فهرستی در اختیار دارید، زمان آن رسیده است که از طریق آن انتخاب کنید و بفهمید که کدام یک از آنها برش داده میشوند و راه خود را به ساختار حساب شما پیدا میکنند.
چالش شماره 2: تنوع، تنوع و کلمات کلیدی اضافی
ممکن است متوجه یک چیز در مورد این لیست از کلمات کلیدی شوید: بسیاری از آنها بسیار شبیه به یکدیگر هستند، تنها با تغییرات جزئی در انتخاب کلمه یا ترتیب.
تنها تفاوت در ترتیب کلمات “کفش دویدن زنانه” و “کفش دویدن زنانه” است. همین امر در مورد «کفش دویدن زنانه نایک» و «کفش دویدن زنانه نایک» صادق است. اگرچه یکی شامل “برای” است، اما می توان استدلال کرد که در واقع همان کلمه کلیدی است.
سالها پیش، صادقانه بگویم که با گنجاندن هر دوی اینها در فهرست کلمات کلیدی و ایجاد کمپین برای یک مشتری، مخالفت زیادی دریافت نمیکردم. اما با توجه به گسترش همه توصیههای گوگل در تمام انواع عملکردهای مدیریت حساب، یک واکنش متداول که میبینیم مربوط به کلمات کلیدی غیر ضروری است.
ممکن است این نوع پیشنهاد را در حساب خود بیابید و ممکن است به شما پیشنهاد کند که یک کلمه کلیدی را حذف کنید و کلمه کلیدی دیگری را جستجو کنید.
مشکل این است که عملکرد واقعی را در نظر نمی گیرد. و خوب یا بد، برخی از این کلمات کلیدی که توسط گوگل به عنوان زائد علامت گذاری شده اند، در واقع عملکرد کاملا متفاوتی با یکدیگر دارند.
در این مثال، گوگل از من می خواهد کلمات کلیدی را که در واقع بیشترین حجم و تبدیل را دارند حذف کنم. بله، هزینه/تبدیل نوع دوم کمتر است، اما کلیدواژه 2 همچنان اهداف سطح حساب من را برآورده میکند. علاوه بر این، اگر آنها اساساً یک کلمه کلیدی هستند، چرا کلمه کلیدی یک سهم برداشت را در حراج از دست می دهد؟ چرا با همان سرعت کلمه کلیدی دو نمایش داده نمی شود؟
همچنین، طبق تجربه من، اگر بخواهم از کلمه کلیدی دو به نفع کلمه کلیدی یک صرف نظر کنم، حجم کلی من در واقع اندکی کاهش می یابد، زیرا کلمه کلیدی یک معمولاً به دلیل رد شدن کلمه کلیدی دو، همه سهم برداشت را از دست می دهد. این سناریوی خوبی برای حساب کاربری من نیست.
پیشنهاد
اگرچه تقریباً با تمام پیشنهاداتی که این روزها برای ساختار کمپین می شنوید مخالف است، من تقریباً همیشه توصیه می کنم هر یک از انواع “غیر ضروری” را در ایجاد کمپین جدید تحت یک شرط قرار دهید: هر دوی این Google Keyword Planner دارای حجم جستجوی تخمینی هستند. .
اگر هر دو کلمه کلیدی در مثال من حجم داشته باشند، هر دو را ترکیب میکنم، اجازه میدهم عملکرد را هدایت کند، و اگر به اهدافم نرسید، فقط با یکی متوقف میشوم.
اگر هر دو حجم پیشبینیشده ندارند یا یکی از آنها ترافیک کمتری نسبت به دیگری دارد، میخواهم آن را با ساخت جدید رد کنم.
چالش شماره 3: شرایط سر در مقابل انواع دم بلند
در دنیای تبلیغات جستجوی پولی، هرچه کلمات کلیدی شما باریکتر باشد، هزینه های شما کاهش می یابد و همچنین حجم شما کمتر می شود. کلمات کلیدی که دارای چهار کلمه یا بیشتر هستند معمولاً اصطلاحات “دم بلند” در نظر گرفته می شوند، در حالی که کلمات کلیدی با سه یا کمتر معمولاً “اصطلاح سر” هستند.
با در نظر گرفتن لیست کلمات کلیدی بالا، می بینیم که می توانیم با طیف وسیعی از کلمات کلیدی اجرا کنیم و برخی از آنها بیشتر از دیگران اهمیت دارند.
“کفش دویدن”، اگرچه ممکن است از نظر فنی برای تجارت ساختگی ما دقیق باشد، اما آنطور که ما می خواهیم خاص نیست. ما در تلاش برای فروش کفشهای مخصوص دویدن زنانه هستیم، بنابراین این عبارت ممکن است خیلی کوتاه باشد و احتمالاً جایی که میخواهیم تمرکز نداشته باشد.
اگر تا به حال در مورد گسترده بودن کلمه کلیدی سردرگم شده اید، یک جستجوی سریع معمولاً می تواند به سؤال شما پاسخ دهد.
همانطور که در بالا می بینید، “کفش های دویدن” ترکیب بسیار گسترده ای از نتایج است و اگر ما فقط سعی می کنیم کفش های زنانه را هدف قرار دهیم، احتمالاً این کفش مناسب نیست و باید در لیست باشد.
اما از سوی دیگر، ممکن است در مورد استفاده از «بهترین کفشهای دویدن برای زنان» در مقابل «کفشهای دویدن زنانه» تعجب کنید. اگرچه ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما در آن شرایط می توانید طیف وسیعی از عملکرد را دریافت کنید.
برای این دو نوع به Google Ads Keyword Planner نگاهی بیندازید:
در حالی که ممکن است این دو احساس کنند که اساساً یکسان هستند، با افزودن «بهترین» و «برای»، کلمه کلیدی را 3-5 کلمه افزایش دادهاید و به طور موثر یک دنباله بلند ایجاد کردهاید.
می بینید که هر دو حجم قابل پیش بینی خوبی دارند، اما بیشتر از آن، هزینه دم بلند بسیار متفاوت است.
فرقی نمیکند که به بالا یا پایین محدوده هزینه کلیک تخمینی نگاه میکنید، نسخه پنج کلمهای دنباله طولانی از 15٪ تا 56٪ ارزانتر از یک کلمه اصلی سه کلمه است.
با داشتن هر دوی این کلمات کلیدی در حساب کاربری خود، از عبارت سرفصل با حجم بالا استفاده می کنید، اما در عین حال کمی در پرس و جوهای خاص تری که کلمه کلیدی دم بلند شما به طور بالقوه مطابقت دارد، صرفه جویی می کنید.
فقط به این دلیل که به نظر می رسد کلمات کلیدی مشابه هستند یا یکدیگر را پوشش می دهند، به این معنی نیست که از نظر عملکرد همیشه درست یا کار درستی است.
پیشنهاد
همیشه با افزودن انواع دم بلند که حجم مورد انتظار را در حساب شما دارند، شروع کنید. ممکن است در نهایت هشدارهای مزاحم «کلمات کلیدی زائد» را از Google دریافت کنید، اما بهتر است اجازه دهید عملکرد خودش صحبت کند. بعداً در مورد نحوه نظارت بر این کلمات کلیدی و تصمیم گیری در مورد حفظ آنها یا ایجاد برخی تغییرات صحبت خواهیم کرد.
چالش شماره 4: نزدیک بینی نوع مطابقت
در طول سالها، تغییرات زیادی در نحوه عملکرد انواع مطابقت در کمپینهای جستجو ایجاد شده است. در گذشته، Exact دقیق بود، عبارت فقط با عبارات مطابقت داشت، و Broad بسیار کمتر از الان بود.
اما در بسیاری از حسابها، چه به دلیل عدم آگاهی و چه به دلیل فشار گوگل، بسیاری از حسابها فقط دارای کلیدواژههای تطبیق گسترده هستند و موارد دیگر را ندارند.
مشکل این است که این انواع تطبیق بسیار متفاوت عمل می کنند و بسته به نوع مورد استفاده شما، ممکن است با کمپین های جستجو موفقیت را مشاهده کنید یا نبینید.
تطابق گسترده می تواند بسیار بسیار گسترده باشد و عبارات جستجوی زیادی را هدف قرار دهد که به تجارت شما مرتبط نیستند.
پیشنهاد
من پیشنهاد می کنم به جای شروع با کلمات کلیدی تطابق گسترده، همیشه ابتدا با کلمات تطبیق عباراتی و دقیق شروع کنید. اینها محدودتر هستند، اما همچنان میتوانند مقیاسی را با این عبارت به شما بدهند.
اگر بعد از چند ماه موفقیت خوب و ثابتی را با آنها مشاهده کردید، می توانید شروع به گسترش به Broad Match کنید، اما دوباره، چند کار دیگر وجود دارد که من پیشنهاد می کنم ابتدا انجام دهید و سپس بهترین روش ها را اجرا کنید که می توانید آن را در آن پیدا کنید. این پست.
چالش شماره 5: نگهداری از فهرست کلمات کلیدی
من مشکل مورد علاقه ام را برای آخرین بار ذخیره کرده ام. آن را تنظیم کنید و فراموش کنید افرادی هستند که ممکن است در کمپین اصلی بررسی دقیق خود را انجام داده باشند یا نکنند و تمام یادداشت های دیگر در بالا را یادداشت کرده باشند… اما هرگز هیچ تغییر مداومی در کلمات کلیدی خود ایجاد نکردند. آنها هرگز تکامل نیافته اند. کمپینها همان کمپینها هستند که سالها پیش در زمان راهاندازی بودند.
حال، اگر عملکرد شما قوی است، ممکن است این چیز بدی نباشد. اما در اکثر سناریوهایی که می بینیم، اگر یک حساب کاربری یک سال پیش راه اندازی شده باشد و هیچ تغییری در این مدت ایجاد نشود، ممکن است نتواند با سرعت روز اول همگام شود.
کارهای نگهداری و تعمیرات زیادی وجود دارد که به زنده نگه داشتن کلمات کلیدی شما کمک می کند. به قدری… که ما در واقع می خواهیم قسمت دوم این پست را که اقتباس های در حال انجام را پوشش می دهد، گرد آوری کنیم.
اما در عین حال، اگر میدانید که از آن دسته افرادی هستید که مدتی است کلمات کلیدی خود را مجدداً بررسی نکردهاید، در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد که شما را به کار میاندازد:
- آیا همه این کلمات کلیدی هنوز مرتبط هستند؟
- آیا نسخه های جدیدتری وجود دارد که باید از آنها استفاده کنم؟
- کدام کلمات کلیدی دارای عملکرد برتر/پایین من هستند و برای بهبود آنها چه کاری می توانم انجام دهم؟
پیشنهاد
در قسمت دوم با ما همراه باشید، جایی که وظایف تعمیر و نگهداری معمولی را که باید روی کلمات کلیدی خود انجام دهید را پوشش می دهیم تا لیست (و حساب) خود را شاد و سالم نگه دارید.
سلامت کلمه کلیدی خود را کنترل کنید
سلامت کلمات کلیدی در کمپین های جستجو برای موفقیت کمپین بسیار مهم است. این بهترین شیوهها را دنبال کنید و به پست تعمیر و نگهداری که منتشر میشود بروید تا مطمئن شوید که استراتژی کلمات کلیدی خود را اشتباه نمیکنید.