
تعطیلات نزدیک است، که عالی است! اما ممکن است سختترین زمان سال برای جذب افراد بالقوه و جلب توجه باشد. این باعث می شود که بسیاری از کسب و کارها تلاش های عمده تولید خود را متوقف کنند و به جای آن بر سه ماهه اول سال بعد تمرکز کنند.
اما این بدان معنا نیست که شما باید. مشتریان بالقوه شما هنوز آنلاین هستند و به دنبال راه حل هایی برای نقاط دردناک خود هستند. این تعداد زیادی از مشتریان بالقوه هستند که اگر پای خود را از روی گاز بردارید، ممکن است از بین بروند!
پس امسال اجازه ندهید تعطیلات سرعت شما را کم کند. ما پنج راه برای حفظ سرنخ ها و خط لوله فروش شما در طول فصل جشن داریم.
چگونه در طول تعطیلات به تولید سرنخ و فروش ادامه دهیم
تعطیلات فرصتی است تا واقعاً از رقبا متمایز شوید و فرصتهای تولید سرنخ را که دیگران از دست میدهند به دست آورید. در اینجا چند ایده بازاریابی تعطیلات به طور خاص برای مشاغل B2B وجود دارد:
1. در موبایل قوی باشید
بله، شما باید همیشه در موبایل قوی باشید. اما این امر به ویژه برای تعطیلات صادق است، زیرا مردم زمان بیشتری را در هنگام مسافرت، خرید در تعطیلات، یا صرفاً لذت بردن از تعطیلات، بیش از حد معمول با موبایل میگذرانند.
این بخشی از چالش تیمهای بازاریابی B2B است که به دلیل تعامل و نرخ تبدیل بالاتر روی دسکتاپ، مشتریان بالقوه خود را به بازدید از سایت دسکتاپ خود به جای موبایل ترجیح میدهند. این مورد برای ما در SuperLegal است و مطمئناً ما تنها نیستیم.
پس باید چکار کنید؟ با تلاش بیشتر از حد معمول برای نرخ تبدیل موبایل و بهینه سازی صفحه فرود، خود را برای فصل تعطیلات آماده کنید. مثلا:
- یک قیف مخصوص موبایل را در نظر بگیرید. اگر فرآیند ورود شما پیچیده است و به شدت روی دسکتاپ همگرا می شود، ثبت نام در تلفن همراه نیز به همین سادگی است.
- اگر فرم ثبت نام شما به فیلدهای زیادی نیاز دارد، آن را در موبایل ساده نگه دارید و فقط ایمیل بخواهید. سپس از یک ایمیل تأیید بقیه جزئیات مورد نیاز خود را دریافت کنید.
2. یک کوپن تعطیلات تحویل دهید
تعطیلات فرصتی برای تقویت روابط با مشتریان و سرنخ ها با ارسال پیام های متفکرانه فراهم می کند، و با نزدیک شدن به فصل هدیه دادن، زمان بسیار خوبی برای ارسال کوپن های تعطیلات بیشتر است. و چه کسی عاشق دریافت کوپن نیست؟
برای بازگرداندن آنها به خط لوله خود، مشتریان وفاداری خود را تقویت کرده و انحراف را کاهش دهند، و حتی کاربران را به خاطر یادآوری نام تجاری و ارزش شما به آنها ترغیب کنید. این می تواند فقط یک کوپن تخفیف مستقیم یا یک کوپن از یک فروشنده دوستدار B2B مانند Staples باشد.
منبع تصویر
فقط کافی است هزینه را به بودجه جذب کاربر خود اضافه کنید و به آنجا بروید—شما مشتریان بالقوه و کاربرانی را که دوباره با شما صحبت می کنند، پیدا کرده اید!
3. با بازاریابی ایمیلی خود جشن بگیرید
بسیاری از تصمیم گیرندگان B2B تعطیلات را با کاهش سرعت می گذرانند تا گزینه های خود را ارزیابی کنند و برای سال آینده برنامه ریزی کنند، که اغلب به معنای پاک کردن ایمیل ها و برنامه ریزی قرار ملاقات برای سال جدید است. هم این بدان معناست که شما در واقع می توانید ایمیل های رهبران تیم را بخوانید و به آنها پاسخ دهید بیشتر در طول تعطیلات.
سپس این یک فرصت عالی برای شما است. اما اجازه دهید با آن روبرو شویم، هیچکس ایمیل سردی را که نتایج بهتری ارائه میدهد، دوست ندارد تا ابزاری که به اندازه هر ابزار دیگری خوب است. من شخصاً حداقل پنج ایمیل در روز دریافت میکنم و تک تک آنها را نادیده میگیرم، زیرا واضح است که همه آنها دقیقاً یکسان هستند. ارتباط انسانی دیگر یک تجمل نیست، بلکه بخشی اساسی از سفر خریدار است. و مشتریان امروزه مشاغلی را ترجیح می دهند که با آنها مانند یک انسان رفتار می کنند نه سرنخ.
پس تو میتوانست نکات ما را در مورد نحوه صحیح ارسال ایمیل سرد دنبال کنید، اما تعطیلات است – آخرین چیزی که مردم می خواهند یک ایمیل شرکتی در صندوق ورودی خود است. در عوض، یکی از این موارد را امتحان کنید:
- یک ایمیل بررسی سال به سال برای مشتریان ارسال کنید که در آن توضیح می دهد که آنها چه کاری را با شما انجام داده اند و آنها را تشویق می کند تا در سال آینده در ارتباط باقی بمانند.
نمونه ایمیل بررسی سال به سال را از اینجا دریافت کنید.
به این ترتیب مشتریان بالقوه شما در طول تعطیلات و با نزدیک شدن به سال جدید به برند شما می چسبند، هم شما و هم مشتریان بالقوه شما آماده تعامل خواهید بود.
4. یک ویدیوی خنده دار تعطیلات منتشر کنید
در حالی که بازاریابی ویدیویی موثر است، توصیه نمیشود که روی یک ویدیوی توضیحدهنده دیگر کار کنید تا نشان دهید محصول یا خدمات شما چقدر عالی است و چگونه کسبوکار خریدار آن را تغییر میدهد.
در عوض، با یک ویدیوی خندهدار و سبک با مضمون تعطیلات که مستقیماً کسبوکار شما را تبلیغ نمیکند، خلاق و ترسناک باشید.
مثلا:
- یک ویدیوی خنده دار از ملاقات اعضای تیم شما به عنوان الف و صحبت در مورد هدایای امسال.
- تقلید از یک آهنگ تعطیلات مربوط به صنعت، مشتریان یا برند شما.
منبع تصویر
یک ویدیوی خلاقانه درباره تعطیلات میتواند ویروسی شود و رونق اجتماعی زیادی ایجاد کند و آگاهی از برند و ترافیک ارگانیک شما را افزایش دهد.
5. محتوای تعطیلات را منتشر کنید
چه زمانی بهتر از تعطیلات برای خلاقیت در محتوای خود؟ با انتشار چند پست وبلاگ خلاقانه که با محتوای معمولی که ما هر روز پست می کنیم متفاوت است و ترافیک ارگانیک را برای کل سال آینده هدایت می کند، از این زمان استفاده کنید. به عنوان مثال، سعی کنید:
- خلاصه ای شاد از بهترین بازخوردها و نظرات مشتریان شما.
- مجموعه ای از هشت یا 12 پست (برای 12 روز کریسمس یا هشت روز حنوکا).
- یک راهنمای مفید برای بقای تعطیلات برای هر درد و رنجی که مشتریان شما در رابطه با صنعت شما در طول تعطیلات دارند.
- این منابع بازاریابی تعطیلات می تواند به شما کمک کند، و همچنین راهنمای ما برای کپی رایتینگ تعطیلات بدون کلیشه.
آن خط لوله را در طول تعطیلات روشن نگه دارید
شما برید اونجا فصل تعطیلات امسال به پایان می رسد، بدون نگرانی در مورد کمبود سرنخ، خط لوله کم، یا عدم دستیابی تیم شما به بازار به اهداف خود. فقط کمی خلاقیت و رویکردی تازه می طلبد – مشتریان احتمالی شما ممکن است در طول تعطیلات متفاوت رفتار کنند، بنابراین اگر می خواهید توجه آنها را به خود جلب کنید، شما نیز باید این کار را انجام دهید.
در این زمان از سال بسیاری از کسبوکارها تولید سرنخ را فراموش میکنند، زمان مناسبی است تا از رقبا متمایز شوید و به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که منظور شما از تجارت است و قصد کاهش سرعت را ندارید. پس اجازه ندهید تعطیلات به هدر برود. از رقابت پیشی بگیرید و سال جدید را با قدرت شروع کنید!