منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • 3 ویژگی کلیدی GA4 که همه تبلیغ‌کنندگان باید از آن استفاده کنند (و چگونه)

3 ویژگی کلیدی GA4 که همه تبلیغ‌کنندگان باید از آن استفاده کنند (و چگونه)

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
3 ویژگی کلیدی GA4 که همه تبلیغ‌کنندگان باید از آن استفاده کنند (و چگونه)

Google Analytics 4 (GA4) در حال متحول کردن دنیای تجزیه و تحلیل وب و بازاریابی است. با ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌اش، تبلیغ‌کنندگان اکنون می‌توانند درک عمیق‌تر و جامع‌تری از تعاملات وب‌سایت و اپلیکیشن خود به دست آورند.

بهترین استراتژی های بازاریابی برای سال 2023 - Universal Analytics در مقابل ga4

ما در اینجا یک نمای کلی از GA4 ارائه می‌دهیم، اما در این مقاله، می‌خواهم به سه ویژگی کلیدی که برای ردیابی و تجزیه و تحلیل رفتار مشتری مهم هستند، عمیق‌تر بپردازم:

  • سیگنال گوگل
  • پیوند دادن حساب Google Ads
  • شناسه کاربر

من قصد دارم به این نکته اشاره کنم که چرا این ویژگی ها برای GA4 منحصر به فرد هستند، توضیح می دهم که چرا برای تقویت عملکرد کمپین های بازاریابی شما ضروری هستند، و گام به گام نحوه پیاده سازی آنها در حساب GA4 خود را توضیح می دهم – راهنمایی گام به گام ارائه دهید.

برای باز کردن پتانسیل کامل تجزیه و تحلیل وب خود با Google Analytics 4 آماده شوید.

ویژگی شماره 1 GA4: Google Signals

Google Signals یک ویژگی تجزیه و تحلیل پیشرفته است که قابلیت های گزارش دهی بین دستگاهی و بازاریابی مجدد را به سطح بعدی ارتقا می دهد. سیگنال ها که به طور یکپارچه با Google Analytics یکپارچه شده است، نمای جامعی از نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما در چندین دستگاه و جلسات ارائه می دهد. این ویژگی یک ارتقاء بزرگ در پلت فرم گزارش تبلیغات گوگل است.

وقتی سیگنال‌های Google را در پلتفرم آنالیتیکس فعال می‌کنید و شخصی‌سازی تبلیغات را برای کاربر روشن می‌کند، Google می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد کاربر هنگام حرکت در وب‌سایت شما جمع‌آوری کند. این اطلاعات، که ممکن است شامل موقعیت مکانی کاربر، سابقه جستجو، سابقه YouTube و داده‌های سایت‌های شریک Google باشد، برای ارائه اطلاعات جمع‌آوری‌شده و ناشناس درباره رفتار بین دستگاه‌ها استفاده می‌شود (همانطور که می‌دانیم حریم خصوصی یک روند بازاریابی رو به رشد است).

توجه به این نکته مهم است که داده‌های بین دستگاهی در Google Analytics 4 (GA4) از زمانی که این ویژگی فعال می‌شود در دسترس قرار می‌گیرد و به صورت ماسبق اجرا نمی‌شود.

نحوه فعال کردن سیگنال گوگل

برای فعال کردن سیگنال های گوگل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به بخش مدیریت GA4 بروید.
  • در قسمت Property Settings بر روی “Data Settings” کلیک کنید.
  • “مجموعه داده ها” را انتخاب کنید.
  • اکنون در صفحه جمع آوری داده های Google Signals خواهید بود.
  • برای فعال کردن سیگنال‌های Google و جمع‌آوری اطلاعات مکان/دستگاه، دکمه جابه‌جایی را به سمت راست روی «روشن» تغییر دهید.

ga4 جمع آوری داده های گوگل را درخواست می کند

تصور کنید که روی یک صخره ایستاده اید و به چشم انداز وسیعی نگاه می کنید. شما می توانید تنها بخش کوچکی از آنچه را که در آن منطقه اتفاق می افتد با چشم غیرمسلح ببینید. اما با یک جفت دوربین دوچشمی، می توانید خیلی بیشتر ببینید و دید واضح تری از آنچه در حال وقوع است داشته باشید. به طور مشابه، Google Signals به شما اجازه می دهد تا فراتر از وب سایت خود نگاه کنید و تعاملات مخاطبان خود را در چندین دستگاه و پلت فرم، از جمله Google Ads و Google Marketing Platform دنبال کنید.

با استفاده از این اطلاعات، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهینه سازی تلاش های تبلیغاتی خود، هدف قرار دادن گروه های خاصی از کاربران با پیام های شخصی سازی شده و پیگیری عملکرد کمپین های خود اتخاذ کنید.

نحوه اضافه کردن فیلترهای جمعیتی در GA4

در GA4، هنگام ایجاد مخاطب، بخش «مخاطبان پیشنهادی» به شما الگویی می‌دهد تا از آن به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. اگر سیگنال‌های Google فعال باشند و داده‌های محدوده تاریخ مشخص‌شده حداقل الزامات را برآورده کنند، می‌توانید با افزودن فیلترهای جمعیتی به تعریف مخاطب، هدف‌گیری را اصلاح کنید. این امکان هدف گذاری دقیق تری را برای مخاطب فراهم می کند.

ga4 ایجاد تب مخاطب جدید

در اسکرین شات نشان داده شده در بالا، اگر یکی از الگوهایی مانند “Recently Active Users” را انتخاب کنید، گزینه ای برای اضافه کردن یک شرط جدید به شما داده می شود.

فیلتر جمعیتی ga4 - یک فیلتر اضافه کنید "و" وضعیت

در گزینه‌های شرایط جدید، اطلاعات جمعیتی با محدوده کاربر را برای افزودن به فیلترها برای تعریف مخاطب پیدا خواهید کرد. این گزینه فقط در صورتی در دسترس است که Google Signal روشن باشد.

ایجاد فیلتر جمعیتی ga4

نحوه استفاده از مخاطبان پیشگو در GA4

GA4 مزیت قابل توجهی نسبت به Universal Analytics (UA) (که جایگزین آن می‌شود) با ترکیب مخاطبان پیش‌بینی‌کننده فراهم می‌کند. فهرست‌های پیش‌بینی‌کننده مخاطب با گنجاندن یکی از معیارهای پیش‌بینی‌کننده زیر در تعریف مخاطب ایجاد می‌شوند:

  • خریدار بالقوه 7 روزه
  • احتمالا اولین بار خریدار 7 روزه
  • کاربران بالقوه 7 روز ریزش
  • خریدار 7 روزه بالقوه
  • 28 روز بیشترین هزینه را پیش بینی کردند

مخاطب پیشگوی ga4

برای مثال، می‌توانید مخاطبی از «خریداران ۷ روزه بالقوه بالا» ایجاد کنید، که شامل کاربرانی می‌شود که احتمال خرید بالایی در ۷ روز آینده دارند. این توانایی شما را برای هدف قرار دادن کاربرانی که احتمال بیشتری برای تبدیل و خرید دارند، افزایش می‌دهد.

Google Signals شما را قادر می سازد تا هدف گذاری مخاطبان خود را به سطح بعدی ببرید. هنگامی که Google Signals را فعال کنید و داده های کافی را در محدوده تاریخ مشخص شده داشته باشید، این فرصت را خواهید داشت که با استفاده از فیلترهای جمعیتی، هدف گذاری مخاطبان خود را افزایش دهید.

این به شما این امکان را می دهد که مخاطبان هدف خود را دقیقاً تعریف کنید و در نتیجه یک استراتژی بازاریابی بهینه تر ایجاد کنید. با سیگنال های گوگل، می توانید درک عمیق تری از مخاطبان خود به دست آورید و تبلیغات بسیار هدفمند و موثر ایجاد کنید.

ایجاد فیلتر جمعیتی ga4

ویژگی GA4 شماره 2: پیوند دادن تبلیغات گوگل

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، اهمیت استفاده از داده ها برای اطلاع رسانی استراتژی و بهینه سازی کمپین های خود را می دانید. با پیوند دادن Google Analytics و Google Ads، به معیارهای ارزشمند PPC مانند هزینه، کلیک‌ها، نمایش‌ها و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت.

این ادغام نه تنها بینش جدیدی را در مورد داده‌های شما ارائه می‌کند، بلکه فرآیند راه‌اندازی ردیابی تبدیل برای کمپین‌های تبلیغاتی Google شما را با اجازه دادن به شما برای وارد کردن رویدادهای تبدیل از Google Analytics ساده می‌کند.

فرآیند راه اندازی این ادغام ساده و سریع است و در سه مرحله ساده قابل دستیابی است. بیایید عمیق تر شیرجه بزنیم و ببینیم که چگونه انجام می شود (البته مطمئن شوید که از این اشتباهات ردیابی تبدیل اجتناب کنید!).

اینم فیلم آموزشی:

1. یکپارچه سازی را در پنل مدیریت شروع کنید

برای شروع فرآیند پیوند، با کلیک بر روی چرخ دنده در سمت چپ پایین پلتفرم، به پنل مدیریت Google Analytics 4 دسترسی پیدا کنید. در ستون Properties، به بخش Product Linking رفته و “Google Ads Linking” را انتخاب کنید. در پانل سمت راست، روی دکمه آبی “پیوند” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا ادغام آغاز شود.

ga4 حساب‌های Google Ads را پیوند می‌دهد

2. حساب‌های Google Ads را برای پیوند انتخاب کنید

روی پیوند آبی رنگ «انتخاب حساب‌های تبلیغاتی Google» کلیک کنید، که یک پنجره کشویی باز می‌شود که تمام حساب‌های تبلیغاتی Google شما با حقوق مدیریت را نشان می‌دهد. از اینجا می‌توانید حساب‌هایی را که می‌خواهید پیوند دهید، انتخاب کنید.

یک بنر آبی در بالای این پنجره به شما یادآوری می‌کند که برای پیوند یک ویژگی GA به حساب Google Ads، باید مجوزهای «ویرایش» در ویژگی GA و دسترسی سرپرست به حساب Google Ads داشته باشید.

ga4 حساب‌های Google Ads را پیوند می‌دهد

3. تنظیمات خود را پیکربندی کنید

در این مرحله آخر، شما این امکان را خواهید داشت که تنظیمات خاصی را برای Google Analytics 4 و لینک Google Ads خود انتخاب کنید. دو تنظیمات به طور پیش فرض فعال است، اما شما می توانید یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد.

  • فعال کردن تبلیغات شخصی: این امکان به اشتراک گذاری داده های مخاطبان و رویدادهای تبدیل بین Google Analytics 4 و Google Ads را فراهم می کند. این اطلاعات برای اهداف هدف گذاری و ردیابی تبدیل استفاده می شود.
  • فعال کردن برچسب‌گذاری خودکار: این اجازه می دهد تا تبلیغات Google Ads شما به طور خودکار با پارامترهای UTM و gclid برچسب گذاری شوند. این امر تخصیص مناسب پیوند تبلیغ شما را تضمین می کند. اگر ترجیح می دهید از برچسب گذاری دستی استفاده کنید، می توانید این تنظیم را خاموش کنید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که در این مورد برچسب های UTM باید به صورت دستی به هر پیوند تبلیغات اضافه شود. با استفاده از منوی کشویی می توانید هر گزینه ای را انتخاب کنید.

ویژگی GA4 شماره 3: شناسه کاربر

در GA4، ردیابی User-ID به شما امکان می دهد به هر کاربر یک شناسه منحصر به فرد اختصاص دهید که می تواند برای ردیابی رفتار آنها در دستگاه ها و جلسات استفاده شود. این تصویر کامل‌تر و دقیق‌تر از رفتار کاربران شما ارائه می‌کند، زیرا می‌توانید کل سفر آن‌ها را در وب‌سایت یا برنامه‌تان ببینید، نه صرفاً جلسات فردی.

در UA، ردیابی رفتار کاربر در چندین دستگاه و جلسات می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا نیاز به دوخت جلسه سمت مشتری دارد، که می‌تواند پیچیده و مستعد خطا باشد. GA4 با استفاده از ردیابی User-ID که پیچیدگی ردیابی رفتار کاربر را کاهش می‌دهد و دقت داده‌های شما را بهبود می‌بخشد، نیاز به تنظیم جلسه را از بین می‌برد.

علاوه بر این، GA4 به شما امکان می‌دهد معیارهای مبتنی بر کاربر، مانند ارزش طول عمر، ایجاد کنید که کل سفر کاربر را در دستگاه‌ها و جلسات به‌جای معیارهای سئو سنتی در نظر می‌گیرد. این دیدگاه جامع تری از رفتار کاربران شما ارائه می دهد و می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات بهتری در مورد نحوه تعامل با مخاطبان خود بگیرید.

نحوه پیاده سازی User-ID در GA4 با استفاده از Google Tag Manager

می توانید از این آموزش ویدیویی یوتیوب استفاده کنید یا مراحل زیر را دنبال کنید.

1. یک تگ پیکربندی جدید GA4 (یا تگ موجود خود را ویرایش کنید) در Google Tag Manager ایجاد کنید.
پیکربندی شناسه کاربر ga4 - ایجاد برچسب جدید

2. در تگ پیکربندی GA4، به قسمت “Fields to set” رفته و “Add row” را انتخاب کنید.
پیکربندی شناسه کاربر ga4 با استفاده از مدیر تگ گوگل

3. در کادر متنی «Field Name»، «user_id» را تایپ کنید و در کادر متنی «Value» مقدار user-id را که به کاربران خود اختصاص داده اید (می تواند یک متغیر DataLayer باشد) وارد کنید.

پیکربندی شناسه کاربر ga4

4. ظرف gTag را ذخیره و منتشر کنید.

5. با بررسی گزارش بلادرنگ GA4 یا با استفاده از حالت اشکال زدایی GA4 بررسی کنید که داده های User-ID به درستی ارسال شده است.

      شناسه کاربری در GA4 مهم است زیرا به شما امکان می دهد یک کاربر را در چندین دستگاه و جلسات ردیابی و شناسایی کنید. با شناسه کاربری می‌توانید تصویر کامل‌تر و دقیق‌تری از رفتار کاربران خود، از جمله تعداد جلسات، صفحات در هر جلسه و تبدیل دریافت کنید.

      این فقط یک مثال اساسی از نحوه اجرای ردیابی User-ID با استفاده از GTM است، و ویژگی های پیاده سازی شما ممکن است بسته به وب سایت یا برنامه شما متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه اجرای ردیابی User-ID در سناریوی خاص خود باید به مستندات GA4 مراجعه کنید.

      استفاده از ویژگی های GA4 را شروع کنید

      Google Signals، پیوند دادن حساب Google Ads و User-ID به تبلیغ‌کنندگان دید کامل‌تری از تعاملات وب‌سایت و برنامه‌هایشان ارائه می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا به طور مؤثرتری رفتار مشتری را ردیابی و تحلیل کنند و مزیت رقابتی در بازار کسب کنند. استفاده از آنها را از امروز شروع کنید و از قدرت GA4 برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود استفاده کنید!