
فیسبوک یک شبکه تبلیغاتی مناسب برای اکثر تبلیغکنندگان است که از تجارت الکترونیک و کسبوکارهای اصلی پشتیبانی میکند و به مشتریان B2B و B2C در سفر مشتری خود کمک میکند.
اما در میان فشار فزاینده ناشی از رعایت حریم خصوصی و بهروزرسانیهایی که مدلسازی بیشتر تبدیل را مجبور میکنند، گزینههای هدفگیری از روزهای اولیه دیگر وجود ندارند. ما نمیتوانیم مثل زمانی که میتوانستیم کاملاً به مخاطبان بومی تکیه کنیم.
این دو گزینه برای ما باقی می گذارد:
- مالکیت آن را بپذیریم که هزینه تبلیغات فیس بوک ما بیشتر هدر می رود و در برنامه های بازاریابی ما گنجانده می شود، یا
- خلاق باش.
در این پست، من به شما نشان خواهم داد که چگونه خلاق باشید – با سه هک آسان برای تنظیم یک مخاطب موثر و سازگار با حریم خصوصی فیس بوک.
هک شماره 1: ساخت مخاطبان خاص محتوا با UTM
این اولین نکته از طرف میشل مورگان فوق العاده است (که در اینجا گزینه های هدف گذاری فیس بوک دوستدار حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهد). پارامترهای UTM قطعههای قابل تنظیمی هستند که میتوانید آنها را به URLهایی که توسط تبلیغات خود به آنها اشاره میکنند اضافه کنید تا عملکرد کمپینهای خود را پیگیری کنید. آنها می توانند برای شناسایی منابع ترافیک شما و اینکه کدام افراد خلاق درگیر تعامل سودآور هستند استفاده شوند.
می توانید پنج پارامتر UTM را به انتهای URL مقصد (صفحه فرود) در آگهی خود اضافه کنید:
- منبع از کدام وب سایت یا کانال استفاده می کنید (به عنوان مثال: فیس بوک، گوگل، ایمیل)
- متوسط منبع یکی از عناصر سایت است (به عنوان مثال: آگهی ویدیویی، بنر، خبرنامه)
- پویش هر کمپین، پیشنهاد یا محصولی که از طریق آن رسانه تبلیغ میکنید (مثال: AprilPromo)
- موضوع اگر رسانه حاوی چندین پیوند باشد (به عنوان مثال: دکمه، پیوند متن) میتوان از آن برای شناسایی پیوندی که کلیک شده است استفاده کرد.
- وضعیت اگر یک تبلیغ جستجوی پولی وجود دارد (به عنوان مثال: لباس + شلوار) برای شناسایی کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده می شود.
برای این هک، از UTM برای ایجاد مخاطب بر اساس محتوایی که کاربران با آن درگیر هستند، استفاده خواهید کرد. این به شما امکان می دهد تا دسته هایی را که از هدف گذاری بومی فیس بوک حذف شده اند را هدف قرار دهید. چیزی شبیه به این خواهد بود:
www.yourlandingpage.com?utm_source=facebook&utm_medium=paid&utm_campaign={{campaign.name}}&utm_content={{adset.name}}&utm_term={{ad.name}}
قبل از اینکه در مورد انجام کارهای اضافی استرس داشته باشید، به یاد داشته باشید که فیس بوک یک سازنده UTM مفید در رابط ایجاد کننده تبلیغات دارد.
هک شماره 2: از بخش های درون بازار در کانال های دیگر برای ایجاد مخاطب منبع استفاده کنید
اغلب، تبلیغکنندگان منتظر نصب کد رهگیری هستند تا زمانی که شروع به تبلیغات در یک کانال کنند.
نکن.
با ادامه دادن و قرار دادن کد خود، میتوانید شروع به ایجاد مخاطبان منبع برای کمپینهای مشابه و هدفگیری مجدد در آینده کنید—این راه است.
هر دو Google’s In-Market Audience و Microsoft’s Audience Network می توانند به شما در ایجاد این مخاطبان منبع کمک کنند.
Google In-Market Segments
گوگل به بندهای تراکنش زیر اجازه می دهد که در فیس بوک کمی محدودتر هستند:
- استخدامفیس بوک تبلیغاتی را که سعی در استفاده از هدف گذاری در حین تمرکز بر اشتغال دارند، ممنوع خواهد کرد. استثنا در این مورد، مخاطبان سفارشی است (یعنی افرادی که رضایت داده اند توسط شما ردیابی/هدف گرفته شوند). با استفاده از بخشهای Google In-Market و Life Event Audience، میتوانید یک لیست ترافیک ایجاد کنید، که سپس میتوانید آن را به بازاریابی مجدد یا یک لیست مشابه تبدیل کنید.
- مشاور املاک: فیسبوک مانند استخدام، املاک و مستغلات را یک مقوله با علاقه خاص می داند. تبلیغات اغلب به دلیل کپی تبلیغات یا خلاقیت به اشتباه در این دسته برچسب گذاری می شوند. استفاده از بخش های مسکونی و تجاری در بازار می تواند به کاهش هزینه های فیس بوک و اینستاگرام شما کمک کند.
- دارایی، مالیه، سرمایه گذاری: فیس بوک به طور فزاینده ای به صنایع مالی توجه انتقادی دارد، به همین دلیل است که مخاطبان درون بازار گوگل بسیار قدرتمند هستند. بخشهای مخاطبی که بر نظارت بر اعتبار و خدمات وامدهی تمرکز دارند، بسیار قدرتمند هستند.
به خاطر داشته باشید که استفاده از این بندها همچنان نیاز به یک برنامه انطباق با کوکی دارد. این دادهها تنها در صورتی مفید خواهند بود که کاربران به راحتی ردیابی را بپذیرند.
شبکه مخاطب مایکروسافت
تبلیغات مایکروسافت دارای مخاطبان مشابه در بازار و رویدادهای زندگی است. چند مورد وجود دارد که ارزش کاوش را دارند، به خصوص برای تبلیغات مایکروسافت:
- سیاست: تبلیغات سیاسی با بررسی و ممنوعیت زیادی مواجه است و سیاست یکی از گزینه های هدف گذاری است که به دلیل حساسیت توسط فیس بوک حذف شده است. توانایی ایجاد یک مخاطب علاقه مند از طریق هدف گذاری موضوعی تبلیغات مایکروسافت، راه قدرتمندی برای دستیابی به هدف گذاری متمرکزتر است.
- لینکدین: در حالی که با هدف گذاری استخدامی گوگل همپوشانی وجود دارد، هدف گذاری مخاطبان لینکدین مایکروسافت روشی قدرتمند برای پیش فیلتر کردن هزینه ها است. چه بخواهید بر اساس شرکت یا بر اساس مرحله شغلی فرد هدف قرار دهید، این پیشصلاحیتها میتوانند به ایجاد یک بازاریابی مجدد قدرتمند یا مخاطبان اولیه برای فیسبوک کمک کنند.
با استفاده از کانال های دیگر برای ایجاد مخاطب، می توانید آن را برای خود در فیس بوک باز کنید و همچنین نقاط ارتباطی بیشتری با مشتریان خود ایجاد کنید.
هک شماره 3: از بیش از 1% مخاطبان مشابه استفاده کنید
دلیل بزرگی که تبلیغکنندگان بر روی تلههای مخاطبان علاقهمند تأکید میکنند، ترس از تکیه بر اتوماسیون برای کشف افراد مناسب است. ما می خواهیم تحت کنترل باشیم. به عنوان مثال، هنگام ایجاد یک مخاطب شبیه به فیس بوک (LAL)، ما دوست داریم 1٪ را انتخاب کنیم (اگر ناآشنا هستید، هر چه درصد کمتر باشد، مسابقه نزدیک تر است اما مخاطبان کمتری دارند).
با این حال، با انتخاب یک درصد بالا (و در نتیجه درصد قابل مشاهده کم)، میتوانیم مخاطبان از دست رفته را بدون فرار از وب اول حریم خصوصی انتخاب کنیم. سیگنال ها از بین نمی روند، نمی توان آنها را به طور فعال هدف قرار داد.
Akvile Defazio اخیراً در این مورد توییت کرده است:
مطمئن نیستم که این 5 درصد از مخاطبان شبیه به فیس بوک چیست، اما آنها همچنان بسیار بهتر و بهتر از هر %s پایین دیگری عمل می کنند.
ما آن را دوست داریم، مشتریان از آن قدردانی می کنند و حساب های ما از آن سود می برند. اگر LAL بالا را تست نمی کنید، توصیه می کنم این کار را انجام دهید.
در حالی که این ممکن است مانند یک استراتژی “تسلیم شدن” به نظر برسد، در واقع ارزش وقت گذاشتن را دارد. پلتفرمهای تبلیغاتی همیشه سیگنالها و قیمتهای بیشتری را نسبت به گزینههای دستی خود در گزینههای خودکار خود قرار میدهند. با اجازه دادن به اتوماسیون بیشتر و کنار گذاشتن برخی از کنترل ها، می توانید ارزش افزوده بیشتری را حفظ کنید: هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و دستیابی به ROI بالاتر.
این راه حل های حریم خصوصی-اولین راه حل های هدف قرار دادن مخاطبان فیس بوک را امتحان کنید
همیشه راه هایی برای هدف قرار دادن چشم انداز ایده آل شما وجود دارد. با گرایش به اتوماسیون همراه با استفاده از کانالهای دیگر، میتوانیم به کسب ارزش معنادار از تبلیغات فیسبوک ادامه دهیم. به طور خلاصه، در اینجا سه هک وجود دارد:
- از UTM برای ایجاد مخاطب مبتنی بر محتوا استفاده کنید
- از بخشهای درون بازار در کانالهای دیگر (مانند جستجو) برای ایجاد مخاطب منبع برای کمپینهای LAL/بازاریابی مجدد Facebook استفاده کنید.
- سعی کنید یک مخاطب LAL فیس بوک با تطابق > 1٪ ایجاد کنید.