
اعتراف: من با نوشتن این پست کمی احساس گناه می کنم. چرا؟ از آنجا که خالق اصلی روز مادر، آنا جارویس، از تجاری شدن این تعطیلات بسیار ناامید شده بود – بله، حتی در دهه 1920 – که بسیاری از زندگی خود را وقف مبارزه قانونی علیه تعطیلات کرد.
و در اینجا من در حال نوشتن یک پست در مورد روز مادر هستم بازار یابی ایده ها. اما من فکر می کنم AJ (بله؟ نه؟ فقط دوستان نزدیک و خانواده؟) اینها را تایید می کند، زیرا آنها کمتر در مورد فروش هستند و بیشتر در مورد ارتباط با مخاطبان خود – نه فقط مادران – به روشی معنی دار هستند.
پس شاید بتوانید آن را بخوانید و نظر خود را به من بگویید؟
ایده های بازاریابی روز مادر
باشه ای جی، هیچی به اینجا نمیرسه.
فراگیر بودن را در اولویت قرار دهید
قبل از هر چیز، به یاد داشته باشید که روز مادر برای همه روز شادی نیست. این می تواند برای زنانی که فرزند خود را از دست داده اند، برای مادرانی که مادر خود را از دست داده اند، برای کودکانی که مادر ندارند، مبارزه کند. در نظر بگیرید که به مخاطبان خود یک انصراف از محتوای روز مادر ارائه دهید یا پیام خود را برای شناسایی این گروه ها تنظیم کنید.
منبع تصویر
حمایت از یک سازمان غیرانتفاعی
گزینه دیگر به نام شفقت و شمول این است که بخشی از درآمد خود را به یک سازمان غیرانتفاعی مانند مواردی که برای از دست دادن بارداری یا کودکان بی سرپرست اهدا می شود، اهدا کنید. این باعث آگاهی و همچنین کمک به مشتریان شما در خرید روز مادر می شود.
در اینجا لیستی از سازمان های غیرانتفاعی اختصاص داده شده است:
منبع تصویر
روز مادر پایدار را تبلیغ کنید
در اینجا یک راه منحصر به فرد دیگر برای جشن گرفتن این تعطیلات وجود دارد. مادر زمین، مادر طبیعت، هر نامی که می گذارید – او هم به عشق نیاز دارد! احتمالا تو:
- با ارسال کارت های الکترونیکی یا مانند روش آنا جارویس، با پوشیدن نشان میخک سفید، مشتریان خود را تشویق کنید که در کاغذ صرفه جویی کنند.
- یک پاکسازی محله پیدا کنید تا بتوانند با مادرشان داوطلب شوند.
- در هر نهمین خرید یک درخت بکارید.
منبع تصویر
یک راهنمای هدیه روز مادر بسازید
بسیار خوب، پس آنا ممکن است آن را چندان دوست نداشته باشد، اما واقعیت این است که مردم در روز مادر برای مادران هدیه می خرند و این در حال تغییر نیست. و حتی یک گل میخک هم نمی خواهند بدهند. آنها می خواهند منحصر به فرد باشند. خلاق. شخصی.
پس چرا راهنمای هدیه روز مادر را برای شنوندگان خود تهیه نکنید. لزومی ندارد که این محصولات یا خدماتی باشد که ارائه می دهید. در واقع، اگر چیزی مرتبط ارائه نکنید، ممکن است کاملاً از محصولات/خدمات دیگران تشکیل شود. بازاریابی محتوا همه چیز در مورد ارزش افزودن به مخاطبان است، گاهی اوقات صرفاً نوع دوستانه.
همچنین می توانید از این راهنما به عنوان راهی برای ارسال کسب و کار ارجاع به مشاغل محلی، شرکا یا شرکای جدید بالقوه استفاده کنید.
از این شعارهای روز مادر برای تقویت راهنمای هدیه خود استفاده کنید.
یک محتوای تعاملی منتشر کنید
به جای یک راهنمای معمولی هدیه ثابت، از ابزاری مانند Outgrow برای ایجاد محتوای تعاملی مانند مسابقه زیر استفاده کنید. حتی میتوانید بر اساس نوع مادرشان توصیههایی برای هدیه بگنجانید.
منبع تصویر
دعوت به اشتراک گذاری شخصی
به عنوان راهی برای جلوگیری از ماهیت عمومی و تجاری بازاریابی روز مادر، به سادگی مکالمه را در فیس بوک شروع کنید. بازتاب ها، تجربیات یا خاطرات شخصی خود را به اشتراک بگذارید و از فالوورهای خود بخواهید نظرات خود را به اشتراک بگذارند. شامل شادی، غمگین و هر آنچه در این بین است.
بازاریابی شبکه های اجتماعی یک خیابان دو طرفه است. دنبال کنندگان شما می خواهند شنیده شوند و از شفافیت شما نیز قدردانی خواهند کرد.
میزبان یک رویداد ساده
چندین رویداد رایگان و آسان وجود دارد که می توانید در روز مادر یا قبل از آن برای مشتریان خود میزبانی کنید، مانند:
- پذیرایی و نوشیدنی رایگان، موسیقی، و قرعه کشی.
- یک غرفه عکس DIY یا دیگر فرصتی که کاربر پسند محتوای تولید می کند برای گسترش آگاهی از برند.
- یک “کیف چنگ زدن” برای مادران یا هدیه رایگان به اولین افرادی که به مهمانی می رسند.
- ساخت هدیه روز مادر.
منبع تصویر
تخفیف ارائه دهید
روز مادر یک تعطیلات مهم برای هدیه دادن است، بنابراین چه راهی بهتر از ارائه تخفیف یا تبلیغات روز مادر برای جذب مشتری؟ چند راه می تواند برای این کار وجود داشته باشد:
- چرخ تخفیفی را نمایش دهید که با ورود به فروشگاه می توان آن را قیچی کرد
- پیشنهاد ویژه برای آوردن عکس کودکی با مامان
- پستی در شبکه های اجتماعی که فقط به افرادی که صفحات اجتماعی شما را دنبال می کنند تخفیف می دهد.
یک هدیه روز مادر را اجرا کنید
قبل از روز مادر (یا اگر مادر هستید بعد از آن) یک هدیه اینستاگرامی برای شانس بردن یک هدیه برای مادر برگزار کنید. برای کمک به شما برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر و افزایش دسترسی شما، شرکت کنندگان ممکن است با استفاده از یک هشتگ مارک دار و/یا تگ کردن یک دوست وارد شوند.
برای (بسیار) بیشتر، LocalIQ شما را با این ایده ها، نکات و الگوهای پست رسانه های اجتماعی روز مادر پوشش می دهد.
فهرست «کارهایی که باید در روز مادر انجام دهید» منتشر کنید
مشابه ایجاد یک راهنمای هدیه، با نوشتن ایمیل یا پست وبلاگ در مورد کارهایی که باید در منطقه خود در روز مادر انجام دهید، بازاریابی محلی را وارد ترکیب کنید. بار دیگر، این فرصتی عالی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان و مشارکت های بالقوه با مشاغلی است که به آنها مراجعه می کنید.
منبع تصویر
تصاحب استوری اینستاگرام چندفرهنگی را انجام دهید
در اینجا یک ایده خلاقانه برای استوری اینستاگرام وجود دارد: اعتبار اینستاگرام خود را با تعدادی از مادران تیم خود به اشتراک بگذارید و به هر یک از یک روز یا ساعت فرصت دهید تا آنها را پوشش دهد. آنها می توانند یک روز از زندگی مادر را به خاطر نوع خانواده، فرهنگ و سبک زندگی خود به اشتراک بگذارند. این یک راه آسان برای جشن گرفتن تنوع و انسانی کردن برند شما است.
یک بسته مراقبت ارسال کنید
اگر پایگاه مشتری کوچکی دارید، یک کارت تبریک شخصی یا هدیه برای مشتریان مادرتان ارسال کنید. این می تواند چیزی به سادگی یک شمع، یک ساکولنت، گل یا یک هدیه کاشت قابل رشد باشد. به سادگی به آنها اطلاع دهید که به آنها فکر می کنید می تواند راه طولانی در ایجاد روابط قوی با مشتری داشته باشد.
منبع تصویر
از تصاویر خلاقانه استفاده کنید
به جای تصاویر سنتی گل، قلب و صورتی که همه جا در وثیقه بازاریابی روز مادر می بینیم، به سراغ چیزهای خلاقانه یا انتزاعی بروید. به عنوان مثال، صفحه ای از کتاب کوکاکولا را در نظر بگیرید:
از قالب ها استفاده کنید
چه به دنبال ایده های پست فیس بوک، یک استوری اینستاگرام برای ایجاد، یک کارت پستال فیزیکی یا یک گرافیک وب سایت باشید، Canva چندین الگوی روز مادر دارد که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و ظاهر شما را زیبا کند.
منبع تصویر
و برای کسانی که شروع نکرده اند، در اینجا آموزش ما در مورد نحوه استفاده از Canva است.
ارسال ایمیل روز مادر
چند رویکرد مختلف وجود دارد که می توانید با ایمیل روز مادر خود در پیش بگیرید.
- یک ایمیل شخصی تبریک روز مادر برای مشترکین خود بفرستید (اما آن را جامع نگه دارید).
- یک ایمیل بازاریابی با تخفیف ها و تبلیغاتی که در حال اجرا هستید برای روز مادر ارسال کنید.
- یک خبرنامه با ترکیبی از اطلاعیه ها، منابع و نکات تهیه کنید. البته راهنمای هدیه، فهرست کارهایی که باید انجام دهید، و دستورالعملهای هدایا را نیز درج کنید.
منبع تصویر
شمارش معکوس
حتی آنا هم قبول نمی کند، فکر نمی کنم. اما در بازاریابی، فوریت کلیدی است. برای مشتریان خود شمارش معکوس ایجاد کنید تا بدانند تبلیغات یا پیشنهاد شما چه زمانی به پایان می رسد. یا به سادگی به آنها یادآوری کنید که چقدر زمان در پست های اجتماعی خود دارید.
خلاصه ایده های بازاریابی روز مادر
نه، روز مادر هرگز آن روز ساده و ساده ای نیست که آنا میخک می پوشد، اما راه های ساده زیادی وجود دارد که کسب و کار شما می تواند تعطیلات را به گونه ای تشخیص دهد که دارایی ها را بر فروش ترجیح می دهد. و آن ایده های ساده بازاریابی روز مادر عبارتند از:
- فراگیر باشد
- حمایت از یک سازمان غیرانتفاعی
- روز مداوم مادر
- یک راهنمای هدیه روز مادر بسازید
- محتوای تعاملی ایجاد کنید
- دعوت به اشتراک گذاری شخصی
- میزبان یک رویداد ساده
- تخفیف ارائه دهید
- یک هدیه روز مادر را اجرا کنید
- فهرست «کارهایی که باید در روز مادر انجام دهید» منتشر کنید
- تصاحب استوری اینستاگرام چندفرهنگی را انجام دهید
- یک بسته مراقبت ارسال کنید
- از تصاویر خلاقانه استفاده کنید
- از قالب ها استفاده کنید
- ارسال ایمیل روز مادر
- شمارش معکوس