
روزی روزگاری، WordStream پستی را در مورد 10 ربات چت مبتکرانه در وب به اشتراک گذاشت. این در سال 2017 بود – یک ابدیت در دنیای دیجیتال (فکر کنید 13 دلیلکندال جنر پپسی بازاریابی تبلیغاتی با شکست مواجه شد، و غیره) – و از آن زمان، رباتهای گفتگو به مراکز کمک، پلتفرمهای تراکنش، ماشینهای تولید سرنخ و حتی صفحات ناوبری وبسایت تبدیل شدند.
ما در مورد پست های وبلاگ درست در پنجره چت صحبت می کنیم!
نیازی به گفتن نیست که ما قرار است به روز رسانی کنیم، بنابراین بیایید 10 نمونه چت بات را بررسی کنیم که بیشترین استفاده را از وب سایت ها و ویجت ها در سال 2023 دارند.
14 نمونه چت بات برای کپی کردن در وب سایت شما
این روزها چت بات ها بسیار متنوع هستند. در اینجا نگاهی به 14 مورد استفاده مختلف از جمله تولید سرنخ، ساخت برند، پشتیبانی مشتری و موارد دیگر میاندازیم.
1. سعی کنید
بیایید با یک مثال اساسی در Strive شروع کنیم. نماد حباب چت روی برند، رنگی است، و شما تصویری از چهره انسان با یک سلام دوستانه دارید: سلام و به Strive خوش آمدید! امروز چگونه می توانیم به شما کمک کنیم؟
توجه داشته باشید که این نسخه بعد از ساعت کاری ربات است، با یادداشتی که می گوید فردا ساعت 4 برمیگردیم (اولیایی که زودتر از خواب بیدار می شوند، نه؟)
ربات می گوید نسخه ساعت در طول ما معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم.
بردن: چت بات شما باید با رنگ ها و لحن برند شما مطابقت داشته باشد و همیشه باید به بازدیدکنندگان اجازه دهد تا بدانند برای زمان پاسخ چه انتظاری دارند.
2. پیتر ناپی
این ربات چت بعدی توسط پیتر ناپی نیز نمونه خوبی از ارائه انتظارات واضح به بازدیدکنندگان وب سایت شما است.
میخواند: ساعات معمول چت ما از دوشنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 1 بعد از ظهر CT است، اما اگر برای ما پیام ارسال کنید، سریعاً از طریق ایمیل پاسخ خواهیم داد!
همچنین توجه داشته باشید که این سایت از عکس های واقعی افراد استفاده می کند تا به شما اطمینان دهد که در حال ارتباط با یک انسان هستید. یک چیز دیگر: در حالی که اکثر سایت ها دارای نماد چت بات به راحتی قابل تشخیص هستند، این یکی دارای دکمه “پیام به ما” است:
بردن: اگر ربات چت شما برای ارتباط بازدیدکنندگان با انسان های واقعی کار می کند، با استفاده از عکس ها و نام های واقعی آن را روشن کنید.
3. RevealBot
چت بات Revealbot به عنوان یک مرکز فرماندهی برای بازدیدکنندگان وب سایت عمل می کند. چندین عنصر وجود دارد:
- با درود: یک تبریک دوستانه با بیانیه ای واضح از آنچه Revealbot ارائه می دهد (فیس بوک و اتوماسیون تبلیغات گوگل): سلام 👋 چگونه می توانیم به شما کمک کنیم تا در فیس بوک و اتوماسیون تبلیغات گوگل شروع کنید؟
- گزینه چت: در این مثال، آنها آفلاین هستند و میگویند بعداً برمیگردند و به آنها این امکان را میدهند که در این مدت پیامی ارسال کنند.
- منابع: شما می توانید بین جستجوی یک موضوع، انتخاب از بین مقالات راهنما و آموزش های ویدیویی انتخاب شده، یا بازدید از وبلاگ برای بینش و بهترین شیوه ها، انتخاب کنید.
بردن: اگر وبسایت بزرگی دارید یا محتوای زیادی دارید، در نظر بگیرید که چت بات خود را به عنوان یک ابزار تولید سرنخ و مرکز راهنمایی که در آن میتوانید به سؤالات مشتریان پاسخ دهید، تخصص خود را به نمایش بگذارید و ارزش خود را نشان دهید.
4. قابل ارسال
ربات چت Sendible نمونه خوبی از مسیریابی مناسب سرنخ است. ربات از شما استقبال می کند سلام 👋 هر سوالی دارید؟ و سپس سه گزینه برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد:
- ویژگی ها و طرح های قابل حمل
- من قبلاً مشترک هستم
- درخواست نسخه ی نمایشی
دادن گزینه هایی مانند این به بازدیدکنندگان اغلب منجر به تعامل بیشتر از پرسیدن سؤالات باز و رها کردن آنها برای تایپ چیزی می شود.
بردن: بازدیدکنندگان وب سایت خود را مجبور به فکر کردن یا تصمیم گیری نکنید. سعی کنید گزینه های از پیش تعیین شده را ارائه دهید تا بتوانند فوراً شروع به اتصال کنند.
5. Slider Revolution
ربات چت Slider Revolution به جای ارائه دکمه هایی برای کلیک کردن، تعامل با یک ربات دوستانه و GIF های سرگرم کننده را تشویق می کند:
سلام 👋 من جاشوا هستم، یک ربات که برای SliderRevolution.com کار می کند. “سلام” را تایپ کنید تا ببینید چگونه می توانم به شما کمک کنم. برای مسائل فوری می توانید به ما ایمیل بزنید [email protected]
هنگامی که این کار را انجام دادید، از شما خواسته می شود که سیاست حفظ حریم خصوصی GDPR را بپذیرید، که ایده آل نیست، سپس می توانید سؤالات خود را تایپ کنید.
تایپ کاربر چیزی (حتی چیزی به کوتاهی سلام) به همراه توافقنامه GDPR وحشتناک نیست، اما همچنان می تواند موانع کوچکی برای ورود کاربران ایجاد کند. با این حال، من نمیخواستم این مورد را لحاظ کنم، زیرا شما این امکان را دارید که به مکالمه امتیاز دهید – راهی عالی برای دریافت بازخورد و یادگیری نحوه بهبود جریان ربات.
بردن: با چت بات های خود تا حد امکان موانع ورود را بردارید، و اضافه کردن یک ویژگی بازخورد یا رتبه بندی را در نظر بگیرید تا بتوانید نیازهای بازدیدکنندگان خود را بهتر برآورده کنید.
6. کمپ استیو و کیت
برای اردوگاه استیو و کیت، این ربات چت در واقع کمتر به عنوان یک ابزار اصلی و تعامل و بیشتر به عنوان مرکز پرسشهای متداول یا صفحه ناوبری عمل میکند. پنج گزینه به شما ارائه می شود، احتمالاً محبوب ترین موضوعات و سؤالات کاربران، و سپس در هر گزینه مقالاتی حاوی سؤالات متداول وجود دارد.
بردن: اگر سؤالات متداول یا مقالات کمکی زیادی دارید، ممکن است بخواهید با ویجت ربات چت خود به آن سؤالات پاسخ دهید تا بتوانید زمان را برای تعامل با سرنخ هایی که نیاز به تعامل در زمان واقعی دارند آزاد کنید.
7. چرخ دنده
چت ربات Spocket کار بسیار خوبی را انجام می دهد و به درستی به کاربران نشان می دهد که خدمات 24/7 ارائه می دهد. نامیده می شود سلام 👋 ما خدمات 24/7 ارائه می دهیم، بنابراین اگر به کمک فوری نیاز دارید، لطفاً از چت زنده استفاده کنید تا بتوانیم به سرعت پاسخ دهیم. سپس شما این گزینه را دارید:
- جستجوی مقالات راهنما
- یک مکالمه را شروع کنید (همچنین زمانهای معمول برای پاسخگویی را فهرست کنید).
- سوالات و پاسخ های متداول را بخوانید.
- بسته به نوع بازدیدکننده ای که هستید یکی از گزینه های از پیش تعیین شده را انتخاب کنید (فرستنده، تامین کننده، مشتری و غیره).
اگر مقاله راهنما را انتخاب می کنید، توجه داشته باشید که مستقیماً به مقاله در پنجره ربات چت آورده می شوید.
بردن: ربات چت خود را برای بخشهای مختلف و شخصیتهای خریدار در بین مخاطبان هدف خود تنظیم کنید. همچنین، اگر میخواهید محتوای وبلاگ را اضافه کنید، سعی کنید آن را در خود پنجره چت بات در دسترس قرار دهید تا کاربران نیازی به باز کردن صفحه جدید نداشته باشند (و از سرفصلهای قابل کلیک استفاده کنند!).
8. سفر
این نمونه چت بات از Voyage بسیار ابتدایی است مانند Strives، اما من آن را اضافه میکنم زیرا با واجد شرایط بودن سرنخهایش کار خوبی انجام میدهد.
به جای اینکه بازدیدکنندگان را با پاسخ هایی برای انتخاب درگیر کند، URL وب سایت تجارت الکترونیک شما را می خواهد. در این مورد، ربات چت مانند یک فرم تماس عمل می کند که به نمایندگان کمک می کند با نامزدهای مناسب برای محصول خود ارتباط برقرار کنند.
بردن: قبل از برقراری ارتباط با یک بازدیدکننده وب سایت از طریق ویجت چت زنده خود، چند سؤال واجد شرایط را اضافه کنید تا بتوانید سرنخ های نامربوط را فیلتر کنید یا مطمئن شوید که آنها را به سمت نماینده مناسب هدایت می کنید.
9. ترواتا
چت ربات Trovata مشابه ربات بالا عمل می کند و آن را به یک ربات دوستانه و محاوره ای تبدیل می کند (با نام زیبا Troves the bot). ما همچنین شاهد یک CTA مناسب با یک تبریک هستیم (اکنون با یک متخصص ارتباط برقرار کنید) و حتی گزینه تماشای نسخه نمایشی.
بردن: هنگام راه اندازی چت بات وب سایت خود، اهداف تجاری و بازاریابی خود را در نظر داشته باشید و پیشنهادات یا گزینه های مختلف را در صفحات مختلف بر اساس قصد کاربر آزمایش کنید. به عنوان مثال، یک ثبت نام آزمایشی ممکن است در یک صفحه محصول کار کند، اما ممکن است در بالای محتوای قیف مانند یک پست وبلاگ، جذابیت زیادی نداشته باشد.
10. رگه
مثال چت ربات Streak شبیه به RevealBot است که بیشتر یک مرکز فرماندهی است تا فقط یک ابزار مکالمه. اما نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که شامل وضعیت محصول و به روز رسانی نیز می شود.
بردن: اگر محصولی را پیشنهاد میکنید که مرتباً تغییر میکند یا بهروزرسانی میشود یا تا حدودی به زمان حساس است، ممکن است بخواهید گزارشهای وضعیت، رفع اشکالها و انتشار ویژگیها را به ویجت چت خود اضافه کنید.
11. نگه دارید
Keep با چت بات خود رویکردی منحصر به فرد دارد و بازدیدکنندگان را با کپی جذاب و محاوره ای درگیر می کند:
با درود! 👋می خواهید چیز جالبی بدانید؟
البته من
هنگامی که روی “حتما” کلیک کردم، با مزایای محصول آشنا شدم:
- متوسط مشتری Keap 47 ساعت در ماه پس انداز می کند! شگفت انگیز است، اینطور نیست؟
- فقط تصور کنید با آن زمان چه کاری می توانستید انجام دهید …
- چگونه می خواهید بدانید که چگونه اتوماسیون فروش و بازاریابی Keap می تواند به شما در صرفه جویی در ساعت ها و هزینه های روزانه کمک کند؟
بردن: سعی کنید بازدیدکنندگان وب سایت را با یک سؤال قانع کننده، آمار جالب یا نقطه داده ای که مزایای محصول شما را برجسته می کند، جذب کنید. حتی اگر در نهایت با یک نماینده صحبت نکنند، شما اکنون آگاهی از برند ایجاد کرده اید و شروع به ایجاد اعتماد کرده اید.
12. Whatgraph
مشابه استفاده از نقاط داده، چت ربات واتس اپ از اثبات اجتماعی (و یک GIF اداری) استفاده می کند تا بازدیدکنندگان چت بات خود را درگیر کند و مشخص کند که محصول برای انجام چه کاری طراحی شده است:
گوش بده! شرکتهایی مانند ژانویه Spring، Uptik و Thrive برای سادهسازی فرآیندهای گزارشدهی مشتریان خود به Whatgraph متکی هستند.
برای یادگیری بیشتر آماده اید؟ بیا شروع کنیم.
سپس میتوانید یک نسخه آزمایشی رزرو کنید، یک دوره آزمایشی رایگان را شروع کنید یا یک پیام بگذارید.
بردن: سعی کنید از چت بات خود به عنوان یک پنجره بازشو استفاده کنید! از عناصر صفحه فرود مانند اثبات اجتماعی، ارزش پیشنهادی خود و CTA (دوباره مطمئن شوید که با هدف صفحه مطابقت دارد) برای ایجاد سرنخ استفاده کنید.
13. اینترکام
چه نمونه چت بات بهتر از اینترکام ارائه دهنده ربات چت؟ برخی از چیزهایی که متوجه خواهید شد:
- در بالای پنجره چت یک مقدار پیشنهادی ساده وجود دارد: ما با ارتباط شما با مشتریانتان به رشد کسب و کارتان کمک می کنیم.
- شما آنجا زمان انتظار دارید.
- پیام تبریک گزاره ارزش را تقویت می کند: سلام! به اینترکام خوش آمدید – پیام رسان شماره 1 تجاری برای ارتباط شما با مشتریانتان. آیا می خواهید در مورد اینترکام بیشتر بدانید؟
- شما گزینه های دکمه ورودی کم مانع دارید (فقط در حال مرور من می خواهم در مورد اینترکام بیشتر بدانم. من یک مشترک اینترکام هستم با یک سوال) برای حمایت از سه فرد مختلف
- در صورت تمایل می توانید پیامی را تایپ کنید.
- اگر دکمه ای را انتخاب کنید، با یک فرم تعاملی شروع می کنید.
بردن: علاوه بر نمایش گزینه های پشتیبانی، از معرفی کسب و کار خود با ربات های مسنجر خود نترسید.
14. نیل
این آخرین نمونه چت ربات از Indigo روند بازاریابی دیجیتالی را نشان می دهد که هر روز بیشتر شاهد آن هستیم: تجارت مکالمه. امروزه میتوانید خرید را تکمیل کنید، بلیط رزرو کنید، رزرو کنید یا مستقیماً در چت بات بازپرداخت کنید.
بردن: اگر یک تجارت الکترونیکی هستید، پلتفرم خرید خود را با ربات چت خود همگام سازی کنید. برای ساده نگه داشتن کارها، همیشه میتوانید با اقلام کوچکتر یا ارزانتر شروع کنید و به دردسرها برسید، سپس پیشنهاد خود را از آنجا بسازید.