
آخر هفته گذشته، من در جاده بودم و بعد از یک صبح کاری از گرسنگی می گذشتم. تلفنم را بیرون آوردم و پس از یک سری ناوبری گیج کننده، منوهای PDF قدیمی و ساعت های مشکوک کار، در راه خانه بودم تا به یک کاسه غلات غم انگیز بسنده کنم. من طراحی وب سایت رستوران وحشتناک بسیار رایج را مقصر می دانم، و من تنها کسی نیستم که با طراحی بد وب سایت از حمایت منصرف شده ام.
در واقع، 68 درصد از افراد ناهارخوری از بازدید از یک رستوران به دلیل یک وب سایت بد دلسرد می شوند.
به همین دلیل است که من تعدادی از بهترین نمونههای طراحی وبسایت رستوران را که میتوانید برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنید، فهرست میکنم، خواه در حال اصلاح سایت خود، بهروزرسانی نام تجاری خود یا راهاندازی مکان شخصی خود باشید.
با این حال، قبل از اینکه به مثالها برسیم، بیایید نگاهی دقیقتر به این موضوع بیندازیم که چرا باید به طراحی وبسایت رستوران خود اهمیت دهید – نه تنها برای جلوگیری از هدر دادن صبحهای آخر هفته، بلکه برای رشد کسبوکارتان.
چرا باید به طراحی سایت رستوران اهمیت دهید؟
شما قبلاً آمار را در مقدمه خوانده اید، اما در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد:
- 77 درصد از مصرف کنندگان قبل از سفارش یا خوردن یک وعده غذایی از وب سایت یک رستوران بازدید می کنند.
- هنگام سفارش آنلاین، مشتریان بیشتر از سایت های شخص ثالث مانند Grubhub از وب سایت یک رستوران استفاده می کنند.
- حتی اگر یک وبسایت کاربردی دارید، 30 درصد از رستورانها به دلیل قدیمی بودن آن خاموش میشوند.
بنابراین در حالی که منو، نمایه و فهرست رسانه های اجتماعی شما برای بازاریابی رستوران مهم هستند، یک وب سایت جذاب و موثر برای افزایش فروش و درآمد ضروری است.
و اهمیت حضور دیجیتالی جامد در حال افزایش است. جای تعجب نیست که نسلهای جوان ترجیحات زیادی برای تعاملات آنلاین دارند، از جمله سؤالات متداول وب سایت نسبت به تماسهای تلفنی، سفارش از طریق یک وبسایت یا برنامه به جای تلفن، و موارد دیگر.
در واقع، Statista دریافت که بیش از 50 درصد از افراد 18 تا 29 ساله در آوریل 2020 و تقریباً 40 درصد از افراد 30 تا 49 ساله به صورت آنلاین غذا سفارش داده اند.
13 نمونه از طراحی وب سایت رستوران های خوشمزه
موثرترین طراحی وب سایت به سبک رستوران شما بستگی دارد. رسمی است یا غیر رسمی؟ یک مکان صمیمی برای صرف شام یا آبجوسازی که باید حتما ببینید؟ کامیون مواد غذایی یا زنجیره محلی؟ شما می خواهید شخصیت محل خود را به مشتریان خود منتقل کنید تا آنها دقیقا بدانند چه انتظاراتی دارند، بنابراین همه این عوامل بر طراحی وب سایت شما تأثیر می گذارد. اما برخی از عناصر استاندارد وجود دارد. که مایلید بدون توجه به آن بگنجانید.
به همین دلیل است که ما 13 نمونه طراحی وب سایت رستوران از این موارد ضروری را گردآوری کرده ایم، از جمله برندسازی عالی، ناوبری بصری، و موارد دیگر. فقط یه نگاه بنداز
1. میدا
میدا یک رستوران ایتالیایی در جنوب بوستون است که غذاهای ماکارونی فوقالعاده، فهرست شراب عالی، و محیطی کاملا ساده و آرام دارد. طراحی وب سایت کاملاً مطابقت دارد.
پسزمینه صورتی سایهدار، فونت sans serif براق، عکس جذاب. جلوه جالب و قابل کلیک است، ایده آل برای رستوران هایی که رزرو و سفارش آنلاین دارند.
2. بنت
اگر فکر می کنید که طراحی برند پر زرق و برق فقط برای رستوران های باحال یا مجلل است، بیایید نگاهی به بنت بیاندازیم. این ساندویچفروشی در Kennebunk، مین، با مکانهای اضافی در نیوهمپشایر، مین و بوستون مستقر است.
ساندویچ خط کشیده به نظر نوستالژیک است، اما فونت لوگو زیبا و مدرن است. سیاه و سفید همچنین یک پس زمینه واضح برای عکس های ساندویچی است و رنگ زرد روشن و سرگرم کننده یک رنگ برجسته است. به علاوه، برای یک مکان ساندویچی با منشا شهر ساحلی به خوبی کار می کند.
3. Shack Shack
Shake Shack یک زنجیره بزرگ فست فود با حسی جوان و مد روز است. طرح رنگ وب سایت آن شبیه به بنت است: سیاه و سفید با سبز روشن و رنگ آمیزی شده است.
وب سایت Shake Shack همچنین منوی خود را دارد – چیزی که بیشتر جستجوگران به دنبال آن هستند – دقیقاً در صفحه اصلی خود.
عکسها دقیق هستند و همه چیز را روی برگر و ساندویچ نشان میدهند و دقیقاً در زیر هر مورد توضیحات کاملی شامل تمام اطلاعات آلرژیزا وجود دارد. این عالی است، اما فقط برای زنجیرههای بزرگ یا فرنچایزها نیست. گنجاندن این اطلاعات برای خدمت رسانی موثر و ایمن به افراد زیادی مهم است، بنابراین برای همه افراد دارای محدودیت غذایی آسان کنید که کدام موارد در منوی شما برای آنها مفید است.
4. دونات مربع یونیون
یکی از عناصر طراحی غیر قابل مذاکره برای وب سایت رستوران شما (وب سایت املاک و مستغلات نیز!): عکس. 45 درصد از مشتریان رستوران می گویند که به طور انحصاری به عکس های غذا در وب سایت رستوران ها نگاه می کنند و 36 درصد می گویند که عکاسی ناامید کننده از غذا آنها را از بازدید از رستوران ها منصرف می کند.
لازم نیست خیلی فانتزی یا صحنه دار باشد، اما غذا باید شگفت انگیز به نظر برسد. در اینجا نحوه انجام یونیون اسکوئر دوناتز آمده است.
خوشمزه و بی نقص.
5. موسس کشاورز
Founding Farmers یک زنجیره رستورانهای میان آتلانتیک از مزرعه تا میز است که در دی سی سرچشمه گرفته است، از این رو نام جذابی به آن داده شده است. تمرکز این رستوران روی غذاهای تازه و برانچ با مواد محلی است. بیشتر از آن، Founding Farmers مالک اکثر کشاورزان است، به طور پایدار اداره می شود و قصد دارد به جوامع خود بازپرداخت کند.
در ویدیوی بخش قهرمان، این فوکوس انسان اول جلو و مرکز است.
این ویدئو تجربه را از ابتدا تا انتها با مردم قاب میکند – یک غذاخوری که در خانه راه میرود، سرآشپزهای آماده در حال پختن و آبکاری هستند، و سروری که با سفارشهای بیرونآوری بالا و پایین میرود. راهی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه مرکز احساس خوب این زنجیره محلی.
6. آشپزخانه گمشده
The Lost Kitchen یک رستوران بوتیک کوچک است که توسط ارین فرنچ افتتاح شد و در چند سال گذشته منفجر شد. اکنون بسیار بیشتر از یک رستوران است—این یک BnB، یک خواربار فروشی کوچک، کتاب های آشپزی و حتی یک برنامه تلویزیونی است. وب سایت این را به خوبی بدون از دست دادن نام تجاری منتقل می کند.
پس زمینه نرم مایل به سفید و فونت خاکستری عمیق. طراحی ساده و به عکسهای بیصدا و بیصدا، در کنار عکس روشنتر و رنگارنگتر ارین فرنچ توجه کنید. مرکز قلب رستوران است که اکنون به برند تبدیل شده است.
7. جوستو
رستوران شما به یک سرآشپز مشهور یا برنامه تلویزیونی نیاز ندارد تا بتواند نقاط فروش منحصر به فرد شما را به نمایش بگذارد. شاید این یک غذای بی نظیر باشد، شاید آن مکان باشد، شاید این یک سنت خانوادگی باشد. هر چیزی که موقعیت مکانی شما را خاص می کند باید در وب سایت شما برجسته شود.
جوستو این کار را به خوبی انجام می دهد. این رستوران دارای یک بخش داخلی کوچک و یک بار بزرگ در فضای باز و صندلی های روی عرشه است که مشرف به بندر نیوپورت، رود آیلند است. البته این عکس در صفحه اصلی خود است.
8. پیتزا فروشی بدیا
داشتن تاریخچه، مکان یا تمرکز کاملا منحصر به فرد بسیار عالی است (مخصوصا برای صفحه درباره ما). اما گاهی اوقات چیزی که رستوران شما را خاص می کند می تواند معمولی تر باشد: غذاهای تازه مزرعه، یک ارتباط محلی، یک غذای آهسته و دست ساز.
هنوز هم در طراحی وبسایت هر رستورانی شایسته پرداخت بالاترین هزینه است.
در اینجا یک مثال است. پیتزایا Bedia، واقع در فیلادلفیا، پیتزاهای دست ساز خود و روند کار را در صفحه اصلی به نمایش می گذارد.
به نظر خوشمزه میاد امتیازات جایزه برای بنر تبلیغاتی تغییر برنامه نیز.
9. شورشی شورشی
اگر رستوران شما در مطبوعات معرفی شده یا جایزه ای دریافت کرده است، باید در وب سایت شما قرار گیرد. بسته به برند شما، این می تواند یک تصویر، یک پیوند یا یک نشان در صفحه اصلی شما باشد.
Rebel Rebel یک بار شراب طبیعی در سامرویل، ماساچوست است که موفق می شود دستاوردهای خود را بدون اینکه از شخصیت هیپستر خود خارج شود، به طور برجسته به اشتراک بگذارد.
Rebel Rebel جایزه جیمز ریش خود را با یک بنر ساده جشن می گیرد – در مورد آن به همه می گوید، اما وحشی یا سرد نمی شود.
10. کوندسا
هر زمان که از یک وب سایت رستوران (یا هر وب سایتی برای آن موضوع) بازدید می کنم، به دنبال چیزی هستم. یک منو، ساعت، پیوندهای اجتماعی، یک رزرو. بنابراین باید به ناوبری آسان در سایت خود اولویت دهید.
من عاشق این هستم که چگونه Condesa، یک رستوران مکزیکی در فیلادلفیا، این کار را بدون طراحی مفید یا خسته کننده انجام می دهد.
سمت چپ در میان گالری عکسهای رستوران میچرخد، و سمت راست تمام اطلاعاتی را که به رنگ صورتی پررنگ نیاز دارید، از جمله یک CTA برای رزرو رزرو و دیگری برای سفارش غذای بیرون آورده شده است. خوب و ساده.
11. غذاهای گل رز
رز فودز همچنین از رنگ های روشن برای نشان دادن شخصیت برند خود استفاده می کند. این رستوران که در پورتلند، مین واقع شده است، خود را در اینترنت به عنوان یک نان شیرینی فروشی خانگی که ساندویچ و غذاهای کلاسیک اغذیه فروشی های یهودی سرو می کند، توصیف می کند.
از آنجایی که تمرکز روی کلاسیکها است، رز فودز به فونتهای یکپارچهسازی با سیستمعامل و نقاشیهای خطی زیبا متکی است و فقط چند عکس را شامل میشود. نفوذ؟ بر اساس دامپزشک آخر هفته فروشگاه کوچک و 20 هزار دنبال کننده اینستاگرام، کار می کند.
12. Uni
یکی از دلایلی که برای درست کردن یک وب سایت رستوران بسیار مهم است این است که اغلب اولین تعامل مشتری بالقوه شما با گروه شماست. شما میخواهید تمام اطلاعات اولیه را درج کنید و در عین حال به آنها اجازه دهید وقتی از شما IRL بازدید میکنند چه انتظاری داشته باشند.
Uni اینجا در بوستون یک نمونه عالی از izakaya است.
احساس وب سایت براق، عمیق، صمیمی و شلوغ است (به روشی راحت). این دقیقا همان چیزی است که یونی در درون خود احساس می کند.
13. دختر و بز
برخی از رستوران ها مکان های متعددی دارند که تقریباً یکسان هستند. اما دیگران نقاط خاصی با شخصیت های متمایز دارند. اگر رستوران شماست، حتماً آن را در وب سایت خود بیان کنید. دختر و بز این کار را به خوبی انجام می دهد.
فضای داخلی لوکیشن لس آنجلس سبک و مطبوع با نور خورشید طبیعی و سرسبزی است. نقطه شیکاگو تاریک و بداخلاق با رنگهای چوبی تیره، لهجههای مشکی، و نواری پرآذین است. این وب سایت دارای عکس هایی است که جذابیت محیط هر مکان و همچنین همان غذاهای خوشمزه را برجسته می کند.
مطمئن شوید که طراحی وب سایت رستوران شما ارائه می شود
وب سایت رستوران شما یکی دیگر از عناصر تجربه مشتری شماست، بنابراین از این فرصت استفاده کنید. شما میخواهید همان خدمات با کیفیت بالا را ارائه دهید، اطلاعات مشابهی را به اشتراک بگذارید، مشتریان ایدهآل را دعوت کنید و فوراً شروع به ایجاد این رابطه کنید.
نمونههای طراحی وبسایت رستوران در بالا، ایدههای بسیار خوبی برای الهام گرفتن و برخی از آنها که نیاز به تکرار دارند، ارائه میدهند. در اینجا خلاصه ای سریع از عناصری است که باید روی آنها تمرکز کنید تا وب سایت رستوران خود را تا حد ممکن مؤثر کنید:
- مکان یا مکان ها را پاک کنید
- منوی آسان برای استفاده
- برندسازی جذاب
- اطلاعات تماس
- عکس های با کیفیت بالا
- رزرو CTA
- سفارش آنلاین CTA
- جوایز و مطبوعات