
Google Marketing Live نام بازی هوش مصنوعی در سال 2023 بود که اکثر بهروزرسانیها و اطلاعیههای گوگل بر این موضوع متمرکز بودند که چگونه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند به کسبوکارها کمک کنند تا نتایج بهتری کسب کنند، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و پیام مناسب را در زمان مناسب ارائه دهند. .
گوگل ارائه خود را به سه C تقسیم کرد: ارتباط با مشتری، خلاقیت و اعتماد، با نمونه هایی از اینکه چگونه ابزارها و ویژگی های جدیدش (با هوش مصنوعی) می توانند به کسب و کارها در هر یک از این مقاطع حساس کمک کنند.
تقریباً انگار آنجا بودیم…
بنابراین، میخواهید بدانید چه چیزی در راه است (یا چه چیزی در راه است) وقتی نوبت به بازاریابی کسب و کارتان در گوگل میرسد؟ شما خوش شانس هستید زیرا ما یک نمای کلی از مهم ترین به روز رسانی ها و اطلاعیه های به اشتراک گذاشته شده در Google Marketing Live 2023 را به اشتراک می گذاریم.
1. تجربه مکالمه در تبلیغات گوگل
این بهروزرسانی اساساً به Google اجازه میدهد تا تبلیغکنندگان را در فرآیند تنظیم کمپین راهنمایی کند. شما برخی اطلاعات یا نشانگرها را ارائه می دهید و Google دارایی هایی را بر اساس اطلاعاتی که ارائه می کنید، از جمله عنوان، توضیحات و غیره ایجاد می کند. گوگل گفته است، هرچه اطلاعات بیشتری ارائه دهید، تبلیغات شما بهتر می شود.
آزمایش این ویژگی از ماه جولای آغاز خواهد شد.
2. دارایی ها به طور خودکار با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد می شوند
با استفاده از این ویژگی، گوگل از هوش مصنوعی برای تولید سرفصل ها و دارایی های تبلیغاتی استفاده می کند که با پرس و جوی خاص مطابقت بیشتری داشته باشد بدون اینکه در مورد آنچه شما ارائه می دهید به خطر بیفتد.
3. استودیو محصول
گوگل به اشتراک گذاشت که فهرستهای محصولات با چندین تصویر منجر به افزایش ۷۶ درصدی نمایشها در مقایسه با فهرستهایی با یک تصویر میشود. به همین دلیل است که مدیریت، ایجاد و آپلود محتوای محصول را مستقیماً از فید خرید آسان میکنند.
Product Studio به کسب و کارهای تجارت الکترونیک اجازه می دهد تا تصاویر خود را با استفاده از هوش مصنوعی ویرایش و بهبود بخشند. میتوانید پسزمینه را حذف کنید، تصویر را بزرگ کنید و نحوه نمایش تصویر را توضیح دهید. از آنجا، گوگل چهار گزینه را برمی گرداند که با توضیحات شما مطابقت دارند تا شما یکی را انتخاب کنید. سپس میتوانید تصویر خود را به Merchant Center اضافه کنید، آن را اضافه کنید یا آن را در یک فروشگاه آنلاین قرار دهید، و بهطور خودکار در تمام ویژگیهای Google شما ذخیره میشود.
گوگل گفت این کار به روز رسانی دارایی ها را برای تعطیلات یا فصول آسان تر می کند. اواخر امسال در دسترس خواهد بود.
4. جستجوی Google Generative Experience
Google در Google I/O این موضوع را به طور گستردهتری پوشش داد، اما مروری بر تجربه جدید جستجوی خود و همچنین مکانهایی که تبلیغات در این تجربه جستجو و برخی از قابلیتهای آینده نشان داده میشوند، ارائه کرد. ما اینجا در SGE کار می کنیم.
5. کمپین مشاهده ویدیو
کمپینهای بازدید از ویدیو برای به حداکثر رساندن نتایج در YouTube بر اساس هزینه به ازای هر بازدید طراحی شدهاند. کمپینهای مشاهده ویدیو فرمتهای تبلیغاتی از جمله تبلیغات درون جریانی قابل رد شدن، تبلیغات درونفید، و شورتهای YouTube را ترکیب میکنند. گوگل به اشتراک گذاشت که آزمایش اولیه این قالب کمپین منجر به 40٪ بازدید بیشتر از تبلیغات ویدیویی تک قالبی شد. بتای کمپین های مشاهده ویدیو از ماه آینده آغاز می شود.
6. کمپین انبوه تقاضا
کمپینهای نسل تقاضا بهعنوان یک نوع کمپین طراحی شده برای بازاریابان اجتماعی برای دستیابی به مشتریان در کانالهای بصری متمرکز خود مانند YouTube، Discover و Gmail اعلام شدند. این نوع کمپین جدید مبتنی بر هوش مصنوعی «برای تعامل و ایجاد تعامل با مشتریان با ویژگیهای فراگیر و بصری ساخته شده است».
در کمپینهای Demand Gen، میتوانید مخاطبان Lookalike مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنید، بخشهای خاص مخاطب ایجاد کنید، تبدیلها را اندازهگیری کنید و همچنین بینشهایی در مورد ارتقای برند کسب کنید.
7. کنترل دقیق برند مطابقت
این بهروزرسانی به شما امکان میدهد تا دسترسی بیشتری به تطابق گسترده داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که همه ترافیک برند مرتبط با کسبوکار شما مطابقت دارد. این ویژگی در حال حاضر در نسخه بتا موجود است.
8. به حداکثر رساندن عملکرد، جذب مشتری جدید با ارزش بالا
این بهروزرسانی بر جذب مشتریان جدید با ارزش مادام العمر یا مشتریانی که اخیراً با نام تجاری شما درگیر نشدهاند، تمرکز دارد. با استفاده از هوش مصنوعی، میتوانید برای مشتریانی که با این بخشها مطابقت دارند، قیمتی بالاتر از Google ارائه دهید.
9. Google Merchant Center Next
Google در سال 2024، Merchant Center را با Google Merchant Center بعدی جایگزین خواهد کرد. بدون بهروزرسانی دستی فید Google.
خرده فروشان همچنین می توانند محصولات پرفروش را در Google مشاهده کنند، اطلاعاتی در مورد معیارهای قیمت گذاری داشته باشند و بینش و اطلاعات رقابتی به دست آورند.
Merchant Center Next در حال حاضر در خرده فروشان منتخب در دسترس است و به زودی به طور گسترده در دسترس خواهد بود.
10. Google Analytics 4 Audience Builder
Google Analytics 4 (GA4) Audience Builder به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که مخاطبان جدیدی از Google Analytics مستقیماً در حساب Google Ads خود ایجاد کنند. این شامل Predictive Audiences نیز میشود، که گوگل میگوید از هوش مصنوعی برای کمک به شما برای دسترسی به افرادی استفاده میکند که احتمال خرید بیشتری دارند.
این ویژگی به زودی ارائه می شود، اما فقط با استفاده از GA4 در دسترس است (برای تغییر آن تا اول جولای فرصت دارید!).
11. عملکرد به حداکثر رساندن بینش اصطلاحات جستجوی بهبود یافته
تبلیغکنندگان درخواست شفافسازی بیشتری درباره نحوه ارائه حداکثر عملکرد دارند. گزارش Insights اصطلاحات جستجوی پیشرفته راه حل Google است. این اطلاعات بینش میتواند به شما کمک کند تا ببینید عملکردهای برتر چگونه به تغییرات واکنش نشان میدهند تا بتوانید کمپینهای خود را بهبود ببخشید. این گزارش Insights همچنین شامل اطلاعاتی در مورد نحوه تغییر عملکرد و نحوه عملکرد داراییهای خلاق خاص است.
این ویژگی به زودی می آید.
برای اطلاعات بیشتر با Google Marketing Live همراه باشید…
نگران نباشید، پوشش Google Marketing Live (GML) تمام نشده است! برای تجزیه و تحلیل جامع تر از آنچه در GML 2023 اتفاق افتاد، دوباره بررسی کنید.
در حال حاضر، بهروزرسانیهایی که (به طور خلاصه) پوشش دادهایم در اینجا آمده است:
- تجربه تعاملی در تبلیغات گوگل
- دارایی های ایجاد شده به صورت خودکار با استفاده از هوش مصنوعی مولد
- استودیو محصول
- تجربه مولد جستجوی گوگل
- کمپین مشاهده ویدیو
- تقاضای کمپین عمومی
- کنترل دقیق برند مطابقت
- عملکرد به حداکثر رساندن جذب مشتری جدید با ارزش بالا
- Google Merchant Center Next
- Google Analytics 4 Audience Builder
- بینش عبارت جستجوی پیشرفته به حداکثر رساندن عملکرد