
تبلیغات فیس بوک ممکن است با به روز رسانی حریم خصوصی اپل بیشترین آسیب را ببیند، اما به هیچ وجه کارایی خود را از دست نمی دهد. در واقع، درآمد تبلیغات فیس بوک تنها در سال 2021، 56 درصد افزایش یافته است، طبق گفته Sprout Social، و طبق آمار Statista، 10 میلیون حساب تبلیغاتی فعال وجود دارد. این مبلغ 150 استادیوم فوتبال برای تبلیغ کنندگان فیس بوک است.
بنابراین: تبلیغات فیسبوک همچنان قوی هستند و تبلیغکنندگان فیسبوک بسیار زیاد هستند، این بدان معناست که شما باید بدانید چگونه تبلیغات فیسبوک خود را بهینه کنید تا بتوانید برجسته باشید و بیشترین بهره را از بودجه خود ببرید.
این همچنین به این معنی است که شما در جای درستی هستید، زیرا در این پست، من میخواهم مجموعهای از 10 بهینهسازی تبلیغات فیس بوک را از تأثیرگذاران PPC و متخصصان دور و نزدیک ارائه دهم.
فهرست مطالب
- ساختار حساب خود را بهبود بخشید
- Pixel را با Google Tag Manager راهاندازی کنید
- تبدیل های خود را یکپارچه کنید
- تعامل هدف بر روی پلت فرم
- از روش برخاست سریعتر استفاده کنید
- منافع موازی را هدف قرار دهید
- مخاطبان تأثیرگذار را هدف قرار دهید
- از بخش های درون بازار با جستجو استفاده کنید
- بهینه سازی مقیاس با قوانین خودکار
- از استراتژی قیف-قیف استفاده کنید
چگونه تبلیغات فیس بوک خود را بهینه کنیم
در اینجا ترکیبی از نکات را خواهید یافت—بعضی از آنها استراتژیک و برخی دیگر تاکتیکی هستند. برخی از آنها برش خورده و خشک می شوند در حالی که برخی دیگر کاملاً هوشمندانه هستند – اما همه آنها برای کمک به شما در به حداکثر رساندن زمان و بودجه خود طراحی شده اند و همه آنها از حرفه ای هایی هستند که هر روز روی صحنه هستند.
1. ساختار حساب خود را بهبود بخشید
اگر می خواهید با تبلیغات فیس بوک اصلاً موفق باشید، بهینه سازی آنقدر به عنوان بهترین عمل نیست. و برت مکهیل، بنیانگذار بازاریابی تجربی، LLC، این موضوع را در عادتهای پست تبلیغکنندگان بسیار مؤثر فیسبوک بیان کرد.
اغلب اوقات، تبلیغکنندگان کمپینهای خود را بر اساس هدفشان تجزیه میکنند، نه هدفشان. بنابراین فرض کنید شما یک کتاب الکترونیکی SEO برای مشاغل کوچک دارید. شما سه شکل مختلف کتاب الکترونیکی دارید – یکی برای فیزیوتراپیست ها، یکی برای طراحان داخلی و دیگری برای وکلا.
به جای ایجاد سه کمپین جداگانه برای هر مخاطب، راه بهتر ایجاد یک کمپین برای کتاب الکترونیکی و سپس ایجاد سه مجموعه تبلیغاتی برای هر مخاطب در کمپین است. این نحوه استفاده از کمپین ها و مجموعه های تبلیغاتی فیس بوک است.
با این ساختار حساب تبلیغاتی مناسب فیس بوک، می توانید به طور موثرتری تبلیغات خود را مدیریت و بهینه کنید و همچنین تلاش ها و پیشنهادات خود را افزایش دهید.
برای بزرگنمایی کلیک کنید
2. Meta Pixel را با Google Tag Manager تنظیم کنید
درست است. گوگل تگ منیجر را می توان برای چیزی بیشتر از ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل استفاده کرد. برای هر استراتژی رسانه ای پولی، اگر می خواهید تبدیل ها را در وب سایت خود ردیابی کنید، باید یک پیکسل ردیابی نصب کنید. از طریق ادغام شریک، مدیر تبلیغات فیس بوک امکان تنظیم متا پیکسل ها را بدون استفاده از کد فراهم می کند – اما برخی از آنها می توانند ناخوشایند باشند. با این حال، یکی وجود دارد که دقیقاً بدون کد نیست، اما برت، در سالها تجربهاش، سادهترین راه را پیدا کرده است: از طریق Google Tag Manager.
با استفاده از گوگل تگ منیجر، می توانید یک محفظه کد را در هر یک از صفحات وب سایت خود نصب کنید. سپس به جای اینکه هر بار که میخواهید یک پیکسل را نصب کنید، به هر یک از صفحات خود کد اضافه کنید، میتوانید آن را به GTM پیوند دهید. اینجا صفحه گوگل در GTM است.
سپس می توانید همین کار را برای تنظیم API تبدیل Facebook انجام دهید. با توجه به اقدامات حفظ حریم خصوصی، باید از هر دو API تبدیل Facebook و Meta Pixel با هم استفاده کنید تا تصویر کامل تری از عملکرد تبلیغات خود داشته باشید.
با مشاهده اقداماتی که بازدیدکنندگان پس از دیدن تبلیغات شما انجام میدهند و اینکه آن بازدیدکنندگان چه کسانی هستند، میتوانید بهینهسازیهای مبتنی بر داده را انجام دهید و بازدیدکنندگان سایت خود را مجدداً هدفگیری کنید.
3. تبدیل های خود را یکپارچه کنید
خوب یک نکته دیگر از برت. هنگامی که پیکسل شما تنظیم شد، می توانید به فیس بوک بگویید که کدام رویدادهای تبدیل را می خواهید ردیابی کنید. با نگاهی به نمونه کتاب الکترونیکی SEO ما، میتوانید یک رویداد تبدیل جداگانه برای هر بارگیری کتاب الکترونیکی تنظیم کنید، اما اگر این کار را انجام دادید، زمانی که در نمای سطح کمپین هستید، این را خواهید دید:
برای مشاهده تعداد کل تبدیلهایی که از کمپین دریافت میکنید، باید دادههای هر مجموعه تبلیغاتی را بررسی کنید.
اما اگر یک رویداد تبدیل دانلود کتاب الکترونیکی ایجاد کنید، میتوانید تعداد کل تبدیل را بلافاصله از نمای کمپین دریافت کنید. این یک جزئیات کوچک است که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و به شما کمک کند سریعتر تصمیم بگیرید.
همچنین، با اندازهگیری رویداد انبوه، میخواهید تبدیلهای خود را تا حد امکان ادغام کنید. در حالی که میتوانید رویدادهایی ایجاد کنید که در فهرست رویدادهای اولویتدار هشتگانه شما نیستند، این رویدادها در صورتی که توسط کاربران iOS 14+ که از ردیابی فیسبوک منصرف شدهاند گرفته شوند، گزارش نمیشوند.
4. به تعامل در پلتفرم متمایل شوید
این اقتباس توسط میشل مورگان، تأثیرگذار PPC برای شما آورده شده است. یکی از موثرترین کمپین های هدف گذاری مجدد فیس بوک، نمایش تبلیغات به بازدیدکنندگان وب سایت قبلی است. برای مثال، میتوانید بازدیدکنندگانی را که در خبرنامه شما ثبتنام میکنند، یک فرم تماس ارسال کنید یا صفحه محصول خاصی را مشاهده کنید، دوباره هدفگیری کنید. اما با توجه به اینکه کاربران iOS 14+ میتوانند از ردیابی انصراف دهند، این مخاطبان هدفگذاری مجدد وبسایت به اندازه قبل قابل اعتماد نیستند.
یکی از راههای حل این مشکل، هدفگیری مجدد کاربران بر اساس تعامل آنها با صفحه فیسبوک شما است. این مخاطبان دقیق خواهند بود زیرا به داده های شخص اول فیس بوک متکی هستند.
در مورد این استراتژی روی پلتفرم (و بیشتر از آن) در اینجا بیاموزید.
5. از روش سریعتر برخاستن استفاده کنید
این استراتژی فیس بوک از AdEspresso می آید و راهی برای سرعت بخشیدن به دوره یادگیری الگوریتمی در تبلیغات فیس بوک است.
هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک را به صورت زنده راه اندازی کردید، فیس بوک در واقع می تواند شروع به بهینه سازی تبلیغات شما برای اهداف خاص شما کند، زیرا برای جمع آوری داده های معنی دار کافی به زمان نیاز دارد.
اگر با بودجه کمی کار می کنید، ممکن است تبلیغ شما به دفعات نمایش داده نشود و بنابراین گذراندن این مرحله یادگیری بیشتر طول می کشد.
با روش برخاست سریع، کمپین تبلیغاتی فیس بوک خود را طبق معمول ایجاد می کنید، سپس بودجه ای بالاتر از آنچه انتظار دارید خرج کنید اختصاص می دهید. اجازه دهید کمپین با این بودجه اجرا شود تا به 10000 نمایش برسد، سپس بودجه را پایین بیاورید. این مرحله یادگیری را سرعت می بخشد و همچنین داده هایی را به شما می دهد که می توانید از آنها برای بهینه سازی خود استفاده کنید.
6. منافع موازی را هدف قرار دهید
میچل در پست Scaling Facebook Ads خود کمی به این موضوع اشاره می کند و استیو بروس در پست خود در مورد اشتباهات تبلیغاتی فیس بوک آن را بیان می کند.
فیس بوک طیف گسترده ای از هدف گذاری ها را برای بسیاری از علایق مختلف ارائه می دهد. اما به جای هدف قرار دادن علاقه مشابه به محصول یا خدماتی که تبلیغ می کنید، کمی خارج از چارچوب فکر کنید.
به عنوان مثال، اگر در حال تبلیغ اسباببازی هستید، بهجای اینکه فقط «اسباببازیها» را به عنوان یک علاقه هدف قرار دهید، میتوانید لباسهای کودکان را هدف قرار دهید. یا اگر در حال تبلیغ وسایل ورزشی هستید، می توانید افراد علاقه مند به موسیقی الکترونیک یا دستور العمل های سالم را امتحان کنید.
7. مخاطبان اینفلوئنسرها را هدف قرار دهید
این استراتژی بهینه سازی تبلیغات فیس بوک شبیه به هدف قرار دادن علایق موازی است و از بازاریابی لایف به شما می رسد. حتی اگر علایق درستی را هدف قرار دهید، تا زمانی که آن علاقه را انتخاب نکنید، نمیتوانید بگویید که چقدر مخاطب خواهد بود. برخی از مخاطبان خود بسیار کم هستند و برخی دیگر به دلیل تغییرات حریم خصوصی در حال کاهش هستند.
با این حال، کاری که می توانید انجام دهید این است که در مورد صفحاتی که فالوورهای شما دنبال و لایک می کنند، کمی تحقیقات بازار انجام دهید. نه صفحات رقبای مستقیم، بلکه صفحات تأثیرگذاران و سایر برندهای نزدیک به هم. به عنوان مثال، اگر در حال تبلیغ یک آژانس تامین حیوانات خانگی یا فرزندخواندگی هستید، به صفحه انجمن ملی انسانی نگاهی بیندازید:
2.5 میلیون دنبال کننده
این را به جعبه هدف دقیق در مجموعه تبلیغاتی خود وصل کنید و می توانید مخاطبان خوبی داشته باشید.
همچنین می توانید آن را به مناطق جغرافیایی خاصی محدود کنید.
8. از بخش های درون بازار از جستجو استفاده کنید
بهینه سازی تبلیغات فیس بوک شماره 8 از تأثیرگذار PPC (و Wordstreamer سابق) ناوا هاپکینز در حال افزایش است.
فیسبوک چندین دستههای هدف را از این پلتفرم حذف یا محدود کرده است، مانند موارد مرتبط با شغل، املاک یا امور مالی، به نام حفظ حریم خصوصی. با این حال، کاری که میتوانید انجام دهید، اجرای یک کمپین جستجو در گوگل با استفاده از هدفگیری مخاطبان درون بازار است. این نوع هدف گیری همچنان به شما امکان می دهد به این دسته از کاربران دسترسی پیدا کنید. سپس کاربران واجد شرایط را به سایت شما هدایت می کند، جایی که می توانید لیستی برای آپلود در فیس بوک برای یک کمپین مشابه یا هدف گذاری مجدد ایجاد کنید.
این و (دو مورد دیگر) استراتژی های خلاقانه هدف گیری مخاطبان فیس بوک را از اینجا دریافت کنید.
9. بهینه سازی مقیاس با قوانین خودکار
اعتبار این ترفند بهینه سازی فیس بوک به Clientboost می رسد. مدیریت هر حساب PPC مستلزم نظارت و بهبود مستمر است. به عنوان مثال، می توانید انجام دهید:
- تبلیغات ضعیف را بررسی کنید و بعد از یک دوره مشخص آنها را متوقف کنید.
- اگر کمپین به آستانه مشخصی از کلیک یا تبدیل رسید، بودجه خود را برای کمپین افزایش یا کاهش دهید.
- اگر کمپین شما عملکرد ضعیفی دارد، قیمت پیشنهادی خود را افزایش دهید.
با قوانین خودکار در Facebook Ads Manager، می توانید فیس بوک را برنامه ریزی کنید تا این موارد را برای شما بررسی کند و اقدامات بعدی را انجام دهد.
فقط مراقب این موضوع باشید هیچ مجموعه ای از “فراموشی” وجود نخواهد داشت. هنوز باید مقداری نظارت و نگهداری نور انجام دهید. اتوماسیون است
10. به سراغ Full Funnel بروید
نکته دیگری از میشل که در لیست اشتباهات تبلیغاتی فیس بوک به آن اشاره می کند. اگر قصد دارید پول خود را برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی قیف خرج کنید، با ناتوانی در پرورش آنها از طریق قیف خود – برای راهنمایی آنها به سمت اقداماتی که واقعاً به درآمد کسب و کار شما تبدیل می شود، ضرر می کنید.
اکنون یکی از راههای انجام این کار این است که یک کمپین ترافیکی اجرا کنید، آدرسهای ایمیل را در سایت خود جمعآوری کنید و سپس آن ایمیلها را در یک زنجیره ایمیل پرورشی وارد کنید. اما چرا از کمپین های تبلیغاتی اضافی فیس بوک برای پرورش این مخاطبان استفاده نکنید؟
به عنوان مثال، اگر یک کمپین آگاهی یا ترافیک اجرا می کنید، می توانید یک لیست بازاریابی مجدد از کاربرانی که با آن کمپین ها درگیر شده اند ایجاد کنید و بعداً آنها را با تبلیغاتی با استفاده از هدف Leads یا Sales هدف قرار دهید.
دلیلی وجود دارد که فیس بوک در سراسر قیف هدف را دنبال می کند. نکات ما را در اینجا در مورد نحوه ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی قیفی کامل در فیس بوک دنبال کنید.
تبلیغات فیس بوک خود را بهینه کنید… اکنون شروع می شود
امیدواریم چیزی در این لیست از بهینه سازی تبلیغات فیس بوک وجود داشته باشد که هنوز آن را امتحان نکرده اید. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر تغییری در کمپین های خود ایجاد کنید، باید حداقل 24 ساعت به فیس بوک فرصت دهید تا تنظیمات را انجام دهد و سپس زمان کافی برای بررسی مجدد بهینه سازی توزیع آن قبل از نتیجه گیری.
برای پایان، در اینجا لیستی از نحوه بهینه سازی تبلیغات فیس بوک وجود دارد:
- ساختار حساب خود را بهبود بخشید
- Pixel را با Google Tag Manager راهاندازی کنید
- تبدیل های خود را یکپارچه کنید
- تعامل هدف بر روی پلت فرم
- از روش برخاست سریعتر استفاده کنید
- منافع موازی را هدف قرار دهید
- مخاطبان تأثیرگذار را هدف قرار دهید
- از بخش های درون بازار با جستجو استفاده کنید
- بهینه سازی مقیاس با قوانین خودکار
- از استراتژی قیف-قیف استفاده کنید