
شما تلاش زیادی برای رشد لیست ایمیل خود انجام می دهید، بنابراین به راحتی می توانید در دام بیش از حد تخمین زدن تعداد مشترکین خود بیفتید. اما اگر تعداد مشترکان دیگر شما در حال افزایش نباشند، تعداد مشترکین بالا چه فایده ای دارد؟
اعدادی مانند نرخ باز … نسبت کلیک به باز … ROI.
حقیقت موضوع این است که بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان شماست، اما تنها در صورتی که با مخاطبین تعاملی و با کیفیتی که برای ایمیل شما ارزش قائل هستند تماس بگیرید.
بنابراین در این پست قصد داریم 10 نکته را به اشتراک بگذاریم که به شما کمک می کند لیست ایمیل مارکتینگ خود را شلوغ کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید.
اما ابتدا بیایید ببینیم چرا اینقدر ضروری است.
چرا باید لیست ایمیل مارکتینگ خود را پاک کنم؟
اجرای یک پاکسازی لیست ایمیل ماهانه بهترین روش بازاریابی ایمیلی است که به شما کمک می کند معیارها، بینش ها و بازگشت سرمایه بهتری داشته باشید. بدین ترتیب:
- ارتباط معنی دار تر یک لیست ایمیل تمیز بر اساس ترجیحات مشترکین، مشاغل، علایق و غیره شما تقسیم بندی می شود و به شما امکان می دهد ارتباط شخصی با پیام های هدفمند ارائه دهید.
- تعامل بالا البته با ارتباطات شخصیتر، نرخهای باز و کلیک برای باز کردن بیشتر میشوند.
- بهینه سازی بیشتر هرچه تعامل بیشتری با ایمیلهای خود داشته باشید، میتوانید جزئیات بیشتری از کمپینها و تستهای A/B در مورد مشتریان خود به دست آورید، از جمله اینکه کدام موضوعات محتوایی را ترجیح میدهند و کدام عبارات فراخوان برای اقدام بهترین هستند. این به شما امکان می دهد تا تجربه را بیشتر سفارشی کنید و علاقه و وفاداری طولانی مدت آنها را حفظ کنید.
- از فیلترهای اسپم خودداری کنید. نرخ پرش بالا، شکایات مربوط به هرزنامه و لغو اشتراک همه به سرورها و فیلترهای ایمیل نشان می دهد که نمی توان به کسب و کار شما اعتماد کرد. این بدان معنی است که ایمیل شما به عنوان هرزنامه علامت گذاری می شود که برای شهرت و قابلیت تحویل شما مضر است.
منبع تصویر
10 نکته برای از بین بردن شلوغی لیست ایمیل مارکتینگ
با توجه به Litmus، ایمیل به ازای هر 1 دلار هزینه شده میانگین بازگشت سرمایه 36 دلاری را ارائه می دهد. این بیشتر از هر کانال دیگری است – اما هیچ تضمینی وجود ندارد. برای رسیدن به این هدف و فراتر از آن، به یک لیست ایمیل تمیز و با ارزش نیاز دارید. در اینجا 9 نکته تمیز کردن ایمیل وجود دارد که به شما کمک می کند تا بازدهی بالاتری را تضمین کنید.
1. ایمیل سخت خود را حذف کنید
جهش سخت ایمیلی است که به دلیل مشکل دائمی به فرستنده نمی رسد. ممکن است آدرس ایمیل گیرنده نامعتبر باشد یا دامنه ارسال ایمیل را مسدود کرده باشد.
بر خلاف گزاف گویی نرم (که زمانی رخ می دهد که ایمیل به طور موقت غیر قابل تحویل است)، هیچ راهی برای حل یک ایمیل برگشتی سخت وجود ندارد.
اگر فیلترهای هرزنامه و سرورهای ایمیل فکر کنند که نرخ پرش سخت شما خیلی زیاد است، شما را به عنوان هرزنامه احتمالی علامت گذاری می کنند و آدرس IP شما را مسدود می کنند و به اعتبار فرستنده و قابلیت تحویل ایمیل شما آسیب می رسانند. همیشه لیست خود را از نظر ایمیلهای سخت چک کنید و در اسرع وقت آنها را حذف کنید.
منبع تصویر
2. ایمیل های تکراری را حذف کنید
ممکن است متوجه شوید – به خصوص اگر مخاطبین را وارد کنید – که برخی از کاربران چندین بار در لیست شما مشترک شده اند. این تعداد زیادی است، زیرا این گیرندگان چندین نسخه از یک ایمیل دریافت خواهند کرد.
علاوه بر از بین بردن دقت معیارهای عملکرد کمپین شما، ایمیل های تکراری اغلب مستقیماً به پوشه های هرزنامه پرتاب می شوند. تداخل آنها حتی ممکن است باعث شود کاربران به طور کامل اشتراک خود را لغو کنند.
3. مشتریان غیرفعال خود را تعیین کنید
ارائهدهنده ایمیل شما باید بتواند معیارهایی را برای مشترکین فردی به شما نشان دهد، مانند ایمیلهای باز، تعداد کلیکها، و نرخ تبدیل. می توانید از این اطلاعات برای تعیین مشتریان غیرفعال خود و هدف قرار دادن آنها با کمپین های تعامل مجدد استفاده کنید (در یک دقیقه بیشتر در مورد آن توضیح دهید).
با این حال، گاهی اوقات ممکن است حذف فوری مشتریان غیرفعال مناسب باشد. اگر کاربر هرگز فراتر از اشتراک اولیه خود با نام تجاری شما درگیر نشده است – به خصوص اگر مدت زمان قابل توجهی بوده است – احتمالاً راحت تر است که آدرس را حذف کرده و ادامه دهید.
منبع تصویر
4. مشتری ایده آل خود را تجسم کنید
مشتری ایده آل شما کسی است که هر ایمیل را باز می کند و با آن درگیر می شود. اما آنها واقعا چه کسانی هستند؟
با ایجاد شخصیتهای مشتری/مشتری، میتوانید تصویر واضحی از مشتری ایدهآل خود ارائه دهید و محتوای شخصیسازی شده و هدفمند ایجاد کنید. شخصیت مشتری توصیفی نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما است که بر اساس تحقیقات بازار و داده ها انجام می شود.
پرسونای مشترک همچنین به شما کمک می کند تا سرنخ های باکیفیت دریافت کنید، که منجر به یک لیست ایمیل با کیفیت بالا می شود. این بدان معناست که شما می توانید زمان کمتری را صرف پاکسازی دقیق ایمیل ماهانه کنید و زمان بیشتری را صرف اصلاح راهنمای سبک ایمیل خود و ایجاد کمپین هایی کنید که نتایج را ارائه می دهند.
5. از نرم افزار مدیریت موجودی مناسب استفاده کنید
نرم افزار اتوماسیون ایمیل به شما کمک می کند لیست های ایمیل خود را با کارایی بیشتری مدیریت کنید. برخی از ابزارهای محبوب عبارتند از ActiveCampaign، Moosend، Mailchimp و SendinBlue. همراه با تحقیقات بازار شما، آنها اطلاعات و ابزارهایی را که برای تقسیمبندی لیست ایمیلهایتان بر اساس علایق، رفتار، تعامل و موارد دیگر مشتریانتان نیاز دارید، ارائه میکنند.
با تقسیمبندی فهرست، میتوانید کمپینهای بازاریابی ایمیلی شخصیسازی شده و هدفمند ایجاد کنید که باعث تعامل و بازگشت سرمایه بالا میشود.
منبع تصویر
سایر ویژگیهای مفید نرمافزار مدیریت فهرست ایمیل شامل دستهبندی مخاطبین و همگامسازی دو طرفه دادهها بین برنامهها است که هر دو فهرستهای شما را مرتب و بهروز نگه میدارند.
همچنین باید با سایر ابزارهای ارتباطی شما مانند نرم افزار مرکز تماس و CRM یکپارچه شود. به عنوان مثال، میتوانید ایمیلهای راهاندازی ایجاد کنید که بلافاصله پس از تعامل شخصی با سرویس پذیرش مجازی یا ربات چت شما ارسال میشوند.
6. لغو اشتراک را آسان کنید
یک فرآیند لغو اشتراک دشوار یا طولانی می تواند به اعتبار کسب و کار شما آسیب برساند. بر اساس تحقیقات Qualtrics، 33 درصد از مصرف کنندگان به طور خصوصی به یک دوست در مورد یک تجربه بد می گویند. حدود 15 درصد تجربیات منفی خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. برای شهرت شما خوب نیست
خواه به این دلیل که علایق آنها تغییر کرده است یا به طور تصادفی هنگام خرید مشترک شده اند، گاهی اوقات کاربران تمایل به لغو اشتراک دارند. با ارائه یک راه آسان برای انصراف، می توانید به طور سیستماتیک بهداشت ایمیل را حفظ کنید و در عین حال شهرت مثبت خود را حفظ کنید.
یک لینک ساده در پاورقی ایمیل شما و یک پیام تایید بازیگوش معمولا این کار را انجام می دهد!
منبع تصویر
7. کمپین های تعامل مجدد را برای مشتریان غیرفعال اجرا کنید
بعد از اینکه همه کاربران غیرفعال خود را شناسایی کردید، سه گزینه اصلی دارید. اولین مورد، همانطور که قبلاً بحث کردیم، حذف آدرس ها از لیست شماست. دوم این است که آنها را با یک کمپین مشارکت مجدد هدف قرار دهید.
کمپین های تعامل مجدد به طور خاص کاربران غیرفعال را با پیشنهادات تبلیغاتی بیش از حد شخصی سازی شده هدف قرار می دهند. تخفیفها و کوپنها یک روش محبوب هستند، اما پرسیدن سؤال و نمایش ویژگیهای جدید همه راههایی هستند که میتوانید مشتریان غیرفعال را به سمت خود جذب کنید.
منبع تصویر
8. کاربران غیرفعال را پیدا کنید و به آنها امکان انصراف بدهید
اگر از حذف پیش از موعد کاربران غیرفعال خود می ترسید، می توانید از قبل با ایمیل انصراف با آنها تماس بگیرید.
ایمیلهای انصراف معمولاً یکی از سه اقدام را فعال میکنند. در هر صورت، کاربر بهخوبی از ایمیلهای شما انصراف میدهد (که منجر به پاکسازی دستی ایمیل برای شما میشود). آنها پاسخ نمی دهند (که نشانه مطمئنی است که آدرس آنها باید حذف شود). یا آنها دوباره به هم وصل می شوند، به خصوص اگر مقداری شوخ طبعی و احساسات را وارد کنید.
منبع تصویر
9. گزینه های Opt-Down را امتحان کنید
شما همچنین می توانید یک استراتژی بازاریابی ایمیلی به نام گزینه “opt-down” را به کاربران خود ارائه دهید. انتخاب کردن صرفاً به این معنی است که کاربران می توانند نوع و تعداد ایمیل های دریافتی خود را سفارشی کنند. این رویکرد مشتری محور تضمین می کند که کاربران فقط آنچه را که به آنها علاقه دارد به دست می آورند.
منبع تصویر
همچنین ممکن است آنها روش ارتباطی متفاوتی مانند تلفن یا پیامک را ترجیح دهند. برای ارتباطات تلفنی، مطمئن شوید که یک شماره کسب و کار 800 دارید تا اعتبار خود را ثابت کنید.
10. هنر رها کردن را تمرین کنید
این بیشتر یک نکته روانشناسانه بازاریابی ایمیلی است. سخت است که مشتریان غیرفعال را کنار بگذارید، حتی وقتی متوجه شدید که چرا اینقدر مهم است. تمرین هنر رها کردن به شما کمک می کند تا در نحوه مدیریت لیست ایمیل خود قاطعانه تر باشید و کیفیت و ارزش را بر شماره مشترکین ترجیح دهید. 100 خواننده درگیر بهتر از 1000 خواننده ناراضی هستند.
همین امروز پاک کردن لیست مشترکین ایمیل خود را شروع کنید
در سطح فیزیکی، لغو اشتراک لیست ایمیل مارکتینگ، شناسایی و حذف کاربران غیرفعال و با کیفیت پایین است. در سطح روانشناختی، این در مورد تغییر ذهنیت شما است. به یاد داشته باشید، مهم نیست که چند مشتری دارید. اگر هیچکدام از آنها جذاب نباشد، کمپینهای ایمیلی شما بازگشت سرمایهتان را به همراه نخواهد داشت!
ایمیل یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتباطی ماست. اولویت دادن به کیفیت بر کمیت به طور طبیعی انجام نمی شود، اما منجر به ایجاد فهرستی از مشتریان درگیر و تبدیل شده می شود. این نکات را دنبال کنید تا لیست ایمیل خود را امروز شلوغ کنید:
- ایمیل های جهش سخت را شناسایی کنید
- حذف ایمیل های تکراری
- مشتریان غیرفعال خود را مشخص کنید
- از یک نرم افزار مدیریت موجودی مناسب استفاده کنید
- مشتری ایده آل خود را تجسم کنید
- یک گزینه لغو اشتراک برای مشتریان ارائه دهید
- با مشتریان غیرفعال خود تماس بگیرید
- کاربران غیرفعال را پیدا کنید و به آنها امکان انصراف بدهید
- هنر رها کردن را تمرین کنید
درباره نویسنده
گریس لاو مدیر محتوای رشد در Dialpad است، یک ارائه دهنده راه حل مرکز تماس برای همکاری تیمی بهتر و آسان تر. او بیش از 10 سال تجربه در زمینه نویسندگی و استراتژی محتوا دارد. در حال حاضر، او مسئول رهبری استراتژیهای محتوای برند و سرمقاله است و با تیمهای SEO و Ops برای ایجاد و پرورش محتوا همکاری میکند. این لینکدین اوست.