
طراحی وب سایت B2B نیازمند یک رویکرد دقیق است. یک خریدار B2B به اندازه یک خریدار B2C هیجان انگیز نیست. آنها قبل از سرمایه گذاری در هر محصول جدید، وقت خود را صرف انجام تحقیقات گسترده می کنند و در برخی موارد، سهامداران متعددی در فرآیند تصمیم گیری دخیل هستند. فقط به مثال گارتنر از سفر خرید B2B توجه کنید:
نقطه؟ وب سایت شما باید به دقت طراحی شود تا انتظارات منحصر به فرد و محاسبات دقیق آنها را برآورده کند. خوشبختانه، شما می توانید با پیروی از بهترین شیوه های طراحی وب سایت B2B به این مهم دست یابید. در این مقاله، 10 مورد از آنها را به همراه نمونه های عالی طراحی وب سایت B2B برای الهام بخشیدن به شما به اشتراک می گذاریم.
طراحی وب سایت B2B: 10 نکته و مثال برای الهام بخشیدن به شما
کلید یک وبسایت عالی B2B در همه زنگها و سوتها نیست، بلکه در قرار دادن همه اصول اولیه و سپس ارائه صدای منحصر به فرد برند شماست. بیایید نگاهی به این طراحیهای عالی وبسایت B2B بیندازیم و چه چیزی باعث کارکرد آنها میشود.
1. Miro: یک CTA واضح وجود دارد
CTA در وب سایت شما بیشترین تأثیر را روی نرخ تبدیل شما دارد. داشتن یک CTA برجسته و واضح در صفحه اصلی شما بهترین روش طراحی وب B2B است.
Miro یک نمونه عالی از یک وب سایت B2B با CTA واضح است.
دارای یک دکمه بنفش در بالای تا و در سربرگ وب سایت، با فضای سفید زیادی برای برجسته کردن دکمه ها و زبان بسیار واضح (“ثبت نام رایگان”).
نکته غذای آماده: هنگام ایجاد یک CTA برای وب سایت خود، تا حد امکان از کلمات کمتری استفاده کنید تا پیام خود را به طور مؤثر منتقل کنید. برای اطمینان از بهترین نتایج، A/B عبارت فراخوانی، رنگ دکمه و محل قرارگیری شما را آزمایش می کند.
2. تلاش: از یک سبک برند استراتژیک و ثابت استفاده کنید
برند شما داستان و هویتی است که به دنیا میگویید تا کسبوکارتان را از رقبایتان متمایز کند. استفاده مداوم از این سبک نام تجاری در تمام دارایی های خود – به خصوص وب سایت B2B شما – به ارائه پیام قوی به مخاطبان و ارتقای آگاهی، شناخت و یادآوری برند کمک می کند.
به عنوان مثال، وب سایت B2B Strive را در نظر بگیرید. از یک پالت رنگی براق وب سایت در صفحه اصلی خود استفاده می کند تا شخصیت عجیب و غریب خود را به نمایش بگذارد، و همچنین از یک فونت سفارشی که هم تصویری حرفه ای را منتقل می کند، بلکه کار کردن با آن آسان است.
و شما آن را در سراسر سایت می بینید، مانند صفحه مشاغل آن:
این ثبات برند باعث ایجاد یکنواختی می شود. هنگامی که بازدیدکنندگان وب سایت از صفحه ای به صفحه دیگر حرکت می کنند، می دانند که هنوز در سایت Stryve هستند زیرا همه آن صفحات احساس مشابهی دارند.
نکته غذای آماده: وب سایت شما باید از ثبات برند در تمام صفحات شما اطمینان حاصل کند، که نه تنها رنگ، بلکه فونت و زبان را نیز شامل می شود. کمی بیشتر در این مورد.
3. انجام شد: از صحنه ها استفاده کنید
یک طراحی وبسایت B2B عالی در مورد کسبوکار شما صحبت میکند – نه تنها با کپی جذاب وبسایت، بلکه با تصاویر و تصاویر.
اینها به کاربران کمک می کند تا محصول را در عمل ببینند، از نکاتی که توسط کپی ایجاد می شود پشتیبانی می کنند و صفحات را جذاب تر می کنند. طراحی وب سایت B2B DoneDone یک نمونه عالی از این موضوع است. از تصاویر و تصاویر در صفحه اصلی خود و همچنین یک ویدیو در بالا برای توضیح ارزش پیشنهادی خود استفاده می کند.
همچنین ویدیوی دیگری وجود دارد که برخی از ویژگیهای محصول را در حین حرکت کمی به پایین نشان میدهد. در پایین صفحه، اسکرین شات های اضافی وجود دارد که ویژگی ها و مزایای بیشتری را نشان می دهد.
نکته غذای آماده: فقط نکن چت کردن کسب و کار شما چه می کند؛ کارایی این با تصاویری مانند اسکرین شات، تصاویر، ویدئوها، GIFS و سایر اشکال انیمیشن همراه است.
4. IBM: طراحی وب سایت واکنشگرا را پیاده سازی کنید
از سال 2017 تا 2022، ترافیک تلفن همراه از 39 درصد به 59 درصد کل ترافیک وب افزایش یافته است. همچنین، گوگل در حال حاضر از نمایه سازی اول موبایل نیز استفاده می کند. بنابراین، وبسایتهای B2B (همه وبسایتها برای آن موضوع) باید رتبه بالاتری داشته باشند، ترافیک بیشتری دریافت کنند و تجربه کاربری عالی ارائه دهند.
در زیر دو تصویر طراحی وب ریسپانسیو IBM را از روی دسکتاپ و تلفن همراه نشان می دهد. همان اطلاعات نمایش داده می شود، اما بر روی صفحه نمایش سفارشی می شود.
نکته غذای آماده: این دیگر در مورد موبایل دوستانه بودن نیست. شما در استراتژی بازاریابی B2B خود به یک وب سایت کاملا واکنش گرا نیاز دارید. در اینجا نحوه ایجاد یک طراحی وب ریسپانسیو آورده شده است:
- نقاط پشتی پاسخگو مناسب را تنظیم کنید
- با شبکه سیال شروع کنید
- بهینه سازی برای صفحه نمایش لمسی
- تایپوگرافی را تعریف کنید
- از طرح های از پیش تعریف شده استفاده کنید
5. بهترین خرید: ناوبری را آسانتر کنید
هرچه بازدیدکنندگان وب سایت شما راحت تر اطلاعات مورد علاقه خود را بیابند، مدت زمان بیشتری در سایت شما باقی می مانند و احتمال خرید بیشتری دارند. صفحات وب شما باید به خوبی سازماندهی، پیوند و برچسب گذاری شده باشند تا بازدیدکنندگان بتوانند با چند کلیک از صفحه اصلی به جایی که می خواهند برسند. برای سئو نیز خوب است.
این امر به ویژه برای سایت های تجارت الکترونیک B2B مهم است. برای مثال، وب سایت Best Buy از سلسله مراتب بصری متن و عناصر طراحی برای اولویت بندی و سازماندهی اطلاعات استفاده می کند. مهمترین کپی و تصاویر دارای بیشترین اندازه هستند.
نکته غذای آماده: با استفاده از دسته بندی های واضح و اجتناب از منوهای کشویی طولانی، یک معماری و ساختار سایت سازمان یافته برای اولویت بندی اطلاعات برای کاربران ایجاد کنید.
6. Winebox: آن را با طراحی مینیمالیست ساده نگه دارید
هنگام ساخت یک وب سایت، ممکن است وسوسه شوید که بازدیدکننده را با هر چیزی که دارید تحت تأثیر قرار دهید. این کار را نکن. یک طراحی مینیمالیستی – که در آن شما فقط اطلاعات لازم را از قبل به کاربر نشان می دهید – اغلب برای وب سایت های B2B توصیه می شود.
به این ترتیب، اطلاعات برای آنها فیلتر می شود و بدون سردرگمی، ایده واضحی از آنچه ارائه می شود، دریافت می کنند. به علاوه، هرچه عناصر کمتری استفاده کنید، زمان بارگذاری کوتاهتر، تعامل شما بیشتر میشود و سئوی اولیه شما بهتر میشود.
یک نمونه کلاسیک از طراحی وب سایت مینیمالیستی B2B VineBox است که دارای چند کلمه کپی و یک دکمه بزرگ “اکنون خرید کنید”.
نکته غذای آماده: بازدیدکنندگان خود را با اطلاعات صفحه اصلی خود بارگذاری نکنید. طراحی مینیمالیستی را با استفاده آزادانه از فضای سفید امتحان کنید، مطمئن شوید که هر عنصر هدفی را دنبال می کند و از سه رنگ بیشتر استفاده نمی کند.
7. حجم: ارزش پیشنهادی خود را به اشتراک بگذارید
به عنوان یک کسب و کار B2B، باید ارزش پیشنهادی خود را سریعاً به اشتراک بگذارید، به زبان ساده، علاوه بر این، نسخه وب شما باید مشتری محور باشد و به خوبی مدیریت شود. به این نمونه وب سایت B2B از Voluum نگاهی بیندازید:
نرمافزار ردیابی تبلیغات پیچیدگیهای زیادی دارد، اما یک اسکرول سریع به صفحه اصلی آن و درک آن آسان است: این یک نرمافزار ردیابی تبلیغات برای همه کمپینها است – نه فقط فیسبوک و گوگل.
نکته غذای آماده: پس از پیمایش در صفحه اصلی خود، بازدیدکنندگان وب سایت شما نه تنها باید ایده روشنی از آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد داشته باشند، بلکه باید آن را از سایر ارائه دهندگان خدمات/محصولات مشابه منحصر به فرد کنند.
8. قوز: توصیفات را در نسخه خود بپزید
توصیفات به مشتریان بالقوه نشان می دهد که شما مشتریان مشابه را راضی کرده اید و اعتبار شما را افزایش می دهد.
در طراحی وبسایت B2B Hunch، میتوانید ببینید که توصیفات را در هر ویژگی در صفحه اصلی خود گنجانده است – و هر گواهینامه با نام، عکس، نام شرکت و وضعیت احراز هویت میشود.
همچنین، توجه داشته باشید که همه اینها گواهیهایی از سمتهای سطح بالا هستند – یک مدیر عامل، یک مدیر جهانی، یک متخصص عملکرد و موارد دیگر. این به دلیل طراحی است زیرا همین افراد نشان دهنده مخاطب هدفی هستند که هانچ به آنها می رسد.
نکته غذای آماده: اگر قبلاً مشتریانی دارید که از خدمات شما بهره میبرند، زمان مناسبی است تا نظرات آنها را دریافت کنید و از آنها برای بهبود طراحی وب B2B خود استفاده کنید – با جزئیات از مشتری برای حفظ اعتبار بالا. با نقل قولهای واقعی.
9. Intelm: دارای صفحه مطالعه موردی است
یکی از مهمترین عناصر طراحی وبسایت B2B، مطالعه موردی است – موردی که با جزئیات نشان میدهد که چگونه به یک کسبوکار کمک کردهاید و نتایجی که ارائه کردهاید، شایستگی و اعتبار شما را نشان میدهد.
صفحه مطالعات موردی اختصاصی Intellum یک مثال عالی از این موضوع است. توجه داشته باشید که هر مطالعه دارای عنوان خاصی است: “چگونه G4S نرخ تکمیل خود را دو برابر کرد” و “چگونه DISCO بیش از 10000 دوره را در یک ماه تکمیل کرد”
نکته غذای آماده: مطالعات موردی به عنوان اثبات اجتماعی عمل می کند و به شما کمک می کند تا به اعتراضات احتمالی مشتریان رسیدگی کنید، بنابراین اشتباه نکنید که آنها را در طراحی وب سایت B2B خود لحاظ نکنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام نوشتن یک مطالعه موردی قانع کننده در نظر بگیرید:
- داستان نحوه کار با آنها را از ابتدا تا انتها بگویید.
- مطالعه موردی خود را در قالبی آسان برای خواندن/دنبال کردن ارائه دهید.
- اعداد واقعی را که برای مشتری تولید کرده اید ارائه دهید.
- استراتژی هایی که استفاده می کنید را شرح دهید.
10. Brandtailers: سایت B2B خود را در دسترس قرار دهید
هنگام طراحی یک وب سایت B2B، باید در نظر داشته باشید که بازدیدکنندگان وب سایت شما همگی توانایی انجام کارهای مختلف را دارند. برای اینکه وب سایت خود را در دسترس قرار دهید، باید اطمینان حاصل کنید:
- صفحات وب با صفحه خوان سازگار هستند.
- تصاویر، جداول و تصاویر دارای برچسب alt هستند.
- برنامه نویسی خودکار فعال است.
- فرم ها حتی بدون ماوس نیز قابل استفاده هستند.
- طرح رنگ شامل است.
- مرور دوستانه با صفحه کلید فعال است.
اما ترجیحات خاصی نیز وجود دارد که به سختی می توان آنها را تنها در یک طرح جای داد. وبسایت Brandtailers از ابزاری به نام AccessiBee استفاده میکند که به کاربران اجازه میدهد تا به حالتی سوئیچ کنند که برای افراد کم بینا، افرادی که تشنج را تجربه میکنند، مبتلایان به ADHD و افرادی که دارای ناتوانیهای شناختی هستند، استفاده کنند.
نکته غذای آماده: می توانید به بازدیدکنندگان وب سایت خود اجازه دهید تصمیم بگیرند که چگونه می خواهند وب سایت شما را با ابزارهای دسترس پذیری تجربه کنند. به عنوان مثال، اگر آنها آسیب دیده باشند یا شرایطی داشته باشند که نیاز به ویژگی های خاص دارد، می توانند حالت خاصی را انتخاب کنند و وب سایت برای آنها کاربرپسندتر می شود.
آیا طراحی وب سایت B2B شما در حد و اندازه است؟
ساختن یک سایت B2B با کیفیت غیرممکن نیست، اما به همین راحتی هم نیست. شما باید درک درستی از کسب و کار و مخاطبان هدف خود داشته باشید تا بتوانید به وضوح با آنها ارتباط برقرار کنید و تمام نیازهای آنها را برآورده کنید.
برای ارائه تجربه کاربری بهتر با طراحی وب سایت B2B خود، این نکات را دنبال کنید:
- CTA را پاک کنید
- طراحی تعاملی
- برندسازی ثابت
- ناوبری آسان
- طراحی مینیمالیستی
- تصاویری
- زبان سود محور
- تقدیر نامه
- موضوع را مطالعه کنید
- استفاده آسان
درباره نویسنده
Ian Lowe یک کارآفرین وب و کارشناس بازاریابی ورودی، و مالک و رئیس توسعه کسب و کار در AlForm Design است. ایان پس از چهار سال کمک به شرکتهای Fortune 500 در طراحی MGT، کار مستقل خود را قبل از تأسیس Alform Design در سال 2005 آغاز کرد. او تیمی از متخصصان خلاق را رهبری میکند که تجربیات آنلاین الهامگرفتهای را از طریق وبسایتهای مدرن و پاسخگو ارائه میکنند که ارزشهای اصلی مشتریانش را منعکس میکنند. وقتی ایان در اوج نیست، میتوان آن را در حال دوچرخهسواری در کوهستان با دوستان یا گذراندن وقت با خانوادهاش یافت.