در چند سال گذشته، دولتها سیاستهای خود را در مورد شاهدانه و مواد مخدر کاهش داده و اصلاح کردهاند. در سال 2018، ایالات متحده به صورت فدرال CBD را تنها در صورتی قانونی کرد که از کنف تهیه شده باشد، و اگرچه هنوز در مرزهای ما غیرقانونی است، قانونی شدن CBD بازار قانونی (و سودآور) را برای محصولات جدید باز کرده است. به اکثر نقاط ایالات متحده معرفی شده است. .
بازار CBD قرار است در سال 2022 با فروش نزدیک به 2 میلیارد دلار به بالاترین سطح خود برسد.
محصولات CBD به نظر همه جا هستند، اما مکانی که ممکن است نتوانید آنها را پیدا کنید Google SERP است. با این حال ممکن است به زودی تغییر کند، زیرا گوگل اعلام کرد که اجازه تبلیغات برای برخی محصولات CBD را در اواخر این ماه آغاز می کند.
در ادامه بخوانید تا بدانید چه چیزی در حال تغییر است و برای شروع تبلیغات محصولات CBD در Google باید چه کاری انجام دهید.
چه چیزی در Google در مورد محصولات CBD تغییر می کند؟
گوگل در طول تاریخ دارای سیاست های سختگیرانه ای بوده است که تبلیغات محصولات CBD از هر نوعی را ممنوع می کند، حتی زمانی که آنها قانونی و مورد تایید FDA قرار گرفته باشند. اما گوگل اعلام کرد که از 20 ژانویه 2023 برخی از این قوانین دیرینه را کاهش می دهد و مسیری را برای تبلیغ کنندگان فراهم می کند تا برخی از محصولات CBD را در شبکه خود به بازار عرضه کنند.،
در حالی که این خبر خوبی برای کسانی است که در بازاریابی حشیش فعالیت می کنند، همه محصولات CBD مجاز نیستند و تبلیغ کنندگان واجد شرایط باید قبل از اجرای تبلیغات در Google توسط LegitScript تأیید شوند.
کدام محصولات CBD در Google Ads مجاز خواهند بود؟
در حالی که CBD را از لیست طولانی داروها و مکمل های تایید نشده حذف می کند، این بدان معنا نیست که داروخانه محلی شما می تواند شروع به تبلیغ کالاهای خود کند. در واقع، اکثر محصولات هنوز ممنوع هستند. از 20 ژانویه، Google به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا محصولات CBD را که هر دو معیار زیر را دارند، تبلیغ کنند:
- داروهای موضعی مورد تایید FDA
- محصولات CBD مشتق شده از کنف با محتوای THC 0.3٪ یا کمتر.
علاوه بر این، خطمشیهای جدید فقط تبلیغات در Google را در کالیفرنیا، کلرادو و پورتوریکو مجاز میدانند. تبلیغات CBD به کاربران زیر 18 سال نشان داده نخواهد شد.
گوگل همچنان اجازه تبلیغات برای سایر محصولات CBD، از جمله مکمل ها، افزودنی های غذایی و مواد استنشاقی را می دهد. این محصولات – و همچنین بسیاری دیگر از محصولات تفریحی قانونی و تنباکو – تحت خطمشیهای خدمات یا محصولات خطرناک Google ممنوع هستند.
چگونه تبلیغکنندگان برای اجرای تبلیغات CBD در Google مجوز دریافت میکنند؟
قبل از اینکه بتوانید Google Ads را برای CBD راه اندازی کنید، ابتدا باید گواهینامه را با LegitScript تکمیل کنید. Google قبلاً با LegitScript همکاری کرده بود تا به تبلیغکنندگان برای اجرای تبلیغات خدمات درمان اعتیاد و سایر محصولات پزشکی و دارویی گواهی دهد.
برای دریافت گواهی برای اجرای تبلیغات CBD در Google، ابتدا از طریق LegitScript درخواست دهید. این فرآیند صدور گواهینامه برای اطمینان از اینکه همه تبلیغات CBD در Google ایمن، قانونی و از شرکای مورد اعتماد هستند طراحی شده است.
در درخواست برای دریافت گواهی برای اجرای تبلیغات CBD در Google، آماده باشید که موارد زیر را ارائه دهید:
- اطلاعات کسب و کار قانونی شرکت شما – از جمله نام تجاری قانونی و نامهای “انجام تجارت به عنوان”.
- اطلاعات محصول برای هر محصول CBD که می خواهید گواهی کنید. این شامل جزئیاتی مانند نوع محصول، توضیحات، سازنده، نام تجاری، کد جهانی محصول (UPC) و تصویر محصول و لیست مواد تشکیل دهنده است.
- نمونه های محصول محصولات ارسالی شما به عنوان بخشی از فرآیند درخواست باید تحت آزمایش شخص ثالث قرار گیرند.
فرآیند دریافت گواهی برای اجرای تبلیغات CBD ممکن است با LegitScript و شرکای آزمایشگاهی آنها مدتی طول بکشد. متقاضیان به ترتیب دریافت بررسی خواهند شد. LegitScript شامل نکاتی برای سرعت بخشیدن به فرآیند صدور گواهینامه CBD و جلوگیری از تاخیرهای غیر ضروری است.
هزینه دریافت گواهینامه CBD برای تبلیغات گوگل چقدر است؟
متأسفانه دریافت گواهی برای اجرای تبلیغات CBD در Google رایگان نیست. LegitScript گواهینامه CBD خود را برای تبلیغ کنندگان در هر محصول و هر وب سایت رتبه بندی می کند. قبل از شروع احتمالی تبلیغات در Google، تبلیغکنندگان باید ابتدا یک هزینه درخواست غیرقابل استرداد بپردازند. در صورت تایید، تبلیغکنندگان سالانه هزینهای را برای هر محصول و وبسایت پرداخت میکنند.
وبسایتها میتوانند پس از تأیید برای هزینه درخواست 800 دلار و هزینه سالانه اضافی 1600 دلار درخواست تأیید کنند. برخی از وبسایتهای دارای سابقه قبلی در مورد مسائل مربوط به انطباق قابل توجه ممکن است به صورت آزمایشی تأیید شوند. این وبسایتهای آزمایشی باید نشان دهند که در حال حاضر با استانداردهای گواهینامه LegitScript مطابقت دارند و مطابقت دارند. وب سایت های آزمایشی علاوه بر هزینه درخواست 800 دلار، سالانه 2250 دلار هزینه دارند.
محصولات CBD همچنین باید قبل از تبلیغ توسط LegitScript تأیید شده باشند. هزینه صدور گواهی محصولات CBD بر اساس اندازه کاتالوگ متفاوت است.
تعداد محصولات CBD | هزینه درخواست غیر قابل استرداد برای هر محصول | هزینه نظارت سالانه برای هر محصول |
1 – 5 | 650 دلار | 1000 دلار |
6 -50 | 600 دلار | 925 دلار |
51 – 99 | 550 دلار | 850 دلار |
100+ | 500 دلار | 750 دلار |
در هزینه درخواست گواهینامه CBD خود صرفه جویی کنید
در ابتدای برنامه آنها، LegitScript است تا 31 مارس 2023 از هزینه درخواست خود برای صدور گواهینامه CBD چشم پوشی کنید، به طور بالقوه هزاران دلار برای تبلیغ کنندگان صرفه جویی می کند. هنگام پرداخت در وب سایت LegitScript، از کد تبلیغاتی استفاده کنید cbdprodapp برای چشم پوشی از هزینه درخواست گواهی محصول CBD و کد تبلیغاتی cbdwebapp وب سایت CBD برای چشم پوشی از هزینه درخواست صدور گواهینامه.
طرح جدید گوگل برای اجازه دادن به تبلیغات CBD یک تغییر خوشایند برای صنعت حقوقی تازه در حال رشد است. اگرچه سیاست جدید آن ممکن است اجازه تبلیغات تمام محصولات CBD را ندهد و گواهینامه LegitScript هزاران دلار در سال برای این تبلیغکنندگان جدید هزینه دارد، ارزش تبلیغات در Google برای بسیاری از تبلیغکنندگان جدید به وضوح ارزش آن را دارد.
اگر برای شروع کار با Google Ads به کمک نیاز دارید، آموزش Google Ads ما را بررسی کنید و نکات بازاریابی حشیش را از دست ندهید.