منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • گوگل در سال 2023 مخاطبان Lookalike را غروب می کند: آنچه باید بدانید

گوگل در سال 2023 مخاطبان Lookalike را غروب می کند: آنچه باید بدانید

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
گوگل در سال 2023 مخاطبان Lookalike را غروب می کند: آنچه باید بدانید

گوگل به تازگی اعلام کرده است که از سال آینده مخاطبان Lookalike را حذف خواهد کرد. بنابراین آنها چه هستند، چه چیزی جایگزین آنها می شود و چه چیزی را باید بدانید؟ با نظرات متخصص PPC pro Giles Saskin Gales برای پیدا کردن این موضوع به ادامه مطلب بروید!

فهرست مطالب

مخاطبان مشابه چیست؟

مخاطب مشابه، یا بخش مشابه، نسخه گوگل از مخاطبان شبیه است. آنها با یافتن افرادی که رفتارهای آنلاین مشابهی با لیست های بازاریابی مجدد شما از خود نشان می دهند (مانند بازدیدکنندگان وب سایت، لیست مشتریان، بینندگان ویدیو و غیره) کار می کنند و می توانند در همه انواع کمپین استفاده شوند.

هدف گذاری تبلیغات گوگل - نمونه بخش مشابه

کی و چرا می روند؟

گوگل می‌گوید این تغییر به منظور کمک به تبلیغ‌کنندگان است که با تغییرات رفتار مصرف‌کننده و استراتژی‌های بازاریابی آنلاین همراه باشند، زیرا محیط حریم خصوصی به سرعت در حال تکامل است. جدول زمانی اینجاست:

  • می 2023: Google ایجاد بخش‌های مخاطب مشابه جدید و افزودن بخش‌های مخاطب مشابه موجود به کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی را متوقف خواهد کرد. کمپین ها یا گروه های تبلیغاتی با همان بخش به اجرا ادامه خواهند داد.
  • آگوست 2023: Google همان بخش را از همه گروه‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی حذف می‌کند.

Google مخاطبان Lookalike را مستثنی می کند

چه چیزی جای آنها را گرفته است؟

در اینجا چیزی است که Google (و ما) به شما توصیه می کنیم به جای بخش های مشابه استفاده کنید:

  • برای کمپین‌های اکتشاف، نمایش و تماس ویدیویی، از هدف‌یابی بهینه با مخاطبان شخص اول استفاده کنید.
  • برای کمپین‌های دسترسی یا بازدید از ویدیو، از گسترش مخاطب استفاده کنید.
  • برای کمپین‌های «جستجو» و «خرید»، از «مناقصه هوشمند» استفاده کنید، که به‌طور خودکار از سیگنال‌های داده‌های شخص اول شما استفاده می‌کند.

بخش Smart Bidding کاملاً توضیحی است، و می‌توانید در اینجا درباره استراتژی‌های مناقصه اطلاعات بیشتری کسب کنید. اما بخش هدف گذاری سفارشی در مقابل گسترش مخاطب کمی گیج کننده تر است…

همان مخاطب در مقابل گسترش مخاطب در مقابل هدف‌یابی سفارشی

بنابراین تفاوت بین مخاطب مشابه، گسترش مخاطب و هدف گذاری سفارشی چیست؟ بیایید آنها را باز کنیم.

مخاطبان مشابه افرادی را بیابید که شبیه به بخش های مخاطبان فعلی شما (فهرست های بازاریابی مجدد) هستند، به این معنی که Google همچنان پارامترهای هدف گیری مخاطب شما را دنبال می کند.

هم هدف گذاری سفارشی و هم گسترش مخاطب، افرادی را خارج از پارامترهای هدف گیری مخاطب فعلی شما، اما به میزان های متفاوت، پیدا می کند.

گسترش مخاطب مخاطبان فعلی خود را گسترش دهید، اما نه به بخش هایی که بسیار متفاوت از مخاطبان فعلی شما هستند، حتی اگر کاربران در آن بخش ها احتمالاً تبدیل شوند. گسترش آن حضار،

نحوه عملکرد افزایش مخاطب در تبلیغات گوگل

منبع تصویر

هدف گذاری بهینهاز سوی دیگر، گسترش آنها تبدیل، بنابراین افراد مشابه افرادی را که در تبلیغ شما تبدیل می کنند پیدا می کند، با این وجود که شما یک تبدیل را تعریف کرده اید: خریدار، رهبر، تعامل و غیره – حتی اگر با نمایه مخاطب اصلی شما متفاوت باشند. هدف گذاری بهینه در ژوئن 2021 راه اندازی شد.

نحوه عملکرد هدف گذاری سفارشی در تبلیغات گوگل

بنابراین منطقی است که گسترش مخاطب فقط برای کمپین‌های ویدیویی متمرکز بر دسترسی (کمپین‌های ویدیویی که از اهداف «محصول و برند» یا «آگاهی از برند و دستیابی» استفاده می‌کنند) در دسترس است، در حالی که هدف‌یابی بهینه فقط برای جستجو، نمایش و بازاریابی در دسترس است. برای کمپین‌های ویدیویی متمرکز بر تبدیل (کمپین‌های دعوت به اقدام ویدیویی) در دسترس است.

توجه داشته باشید که هدف‌گیری بهینه‌سازی شده به‌طور خودکار در سطح گروه تبلیغات برای آن انواع کمپین روشن می‌شود. در اینجا می‌توانید در مورد همه انواع کمپین تبلیغاتی گوگل تجدید نظر کنید.

نکات تخصصی در مورد هدف گذاری بهینه

من با گیل ساسکین گیلز، PPC Influencer در این مورد صحبت کردم، بعد از اینکه او اخیراً این برگه تقلب هدف گذاری مخاطبان Google Ads را گردآوری کرد، و نکات و دیدگاه خود را در مورد هدف گذاری بهینه در اینجا به اشتراک گذاشت.

هدف گذاری بهینه را به عنوان “تطابق گسترده” دنیای مخاطب در نظر بگیرید

“این یکی از آن سناریوهایی است که در آن، به نظر من، گوگل همه چیز را پیچیده‌تر از آنچه لازم است می‌کند! بیشتر مردم احتمالاً حتی نمی‌دانند که گسترش مخاطب و هدف‌گیری سفارشی دو چیز متفاوت هستند، و راستش را بخواهید، این تمایز نیست. خیلی مهمه

من شخصاً هدف گذاری بهینه شده را به عنوان “تطابق گسترده” با جهان مخاطب می دانم.

هدف این است که به الگوریتم‌ها اجازه دهیم بهترین کار را انجام دهند و فرصت‌هایی را پیدا کنند تا CPA، ROAS یا هر معیاری که استراتژی پیشنهادی شما برای آن بهینه شده است (بهینه‌سازی، هدف‌گذاری بهینه) به شما بدهد.

تنظیمات هدف گذاری بهینه شده تبلیغات گوگل

اکنون هدف گذاری سفارشی را فعال کنید

توصیه می‌کنم در اسرع وقت برای کمپین‌های واجد شرایطی که از بخش‌های مشابه استفاده می‌کنند، هدف‌یابی بهینه را فعال کنید. این به شما زمان می‌دهد تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، کمپین‌های خود را یاد بگیرید و بهینه سازی کنید.

این کار را برای یک یا دو هفته ادامه دهید، سپس به گزارش مخاطبان خود در برگه مخاطبین نگاه کنید تا ببینید بخش‌های شما در مقابل هدف‌یابی سفارشی چگونه عمل می‌کنند.

برگه Google Ads Audience

  • اگر آنها یکسان هستند، هر دو را ادامه دهید.
  • اگر هدف گذاری سفارشی به طور قابل توجهی بهتر از مخاطبان شما عمل می کند، به انتخاب مخاطبان خود ادامه دهید و دوباره بررسی کنید.
  • اگر هدف گذاری سفارشی به طور قابل توجهی بدتر از مخاطبان شما عمل می کند، آن را خاموش کنید.”

از هدف گذاری سفارشی در کمپین بازاریابی مجدد استفاده نکنید

به یاد داشته باشید، شما هرگز نمی خواهید از هدف گذاری سفارشی در یک کمپین بازاریابی مجدد استفاده کنید، زیرا طبق تعریف، بازاریابی مجدد نشان دادن تبلیغات به افرادی است که قبلاً با کسب و کار شما رابطه دارند، در حالی که هدف گذاری سفارشی افرادی را پیدا می کند که لزوماً در لیست بازاریابی مجدد شما نیستند. “

در اینجا برخی از اشتباهات بازاریابی مجدد وجود دارد که ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید.

جلو و بالا

این را با آخرین خط جیل به پایان می‌رسانیم: از هم‌اکنون از هدف‌گذاری بهینه استفاده کنید!

«ما کسب‌وکارهای Google Ads اخیراً چندین تغییر بزرگ را پذیرفته‌ایم، از نحوه عملکرد انواع تطابق کلمات کلیدی گرفته تا معرفی Performance Max. در حالی که ممکن است هدف گذاری سفارشی در بالای لیست آرزوهای Google Ads شما نباشد، وقت آن رسیده است که آن را برای تست درایو شروع کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید.

با تشکر از این اشاره ها، جیل!