
در حالی که همه ما با کمپین های PPC خود برای اهداف تجاری و بازاریابی متفاوتی تلاش می کنیم، همه ما یک چیز مشترک داریم: دریافت بالاترین بازده سرمایه گذاری. و راه های زیادی برای تسهیل این امر وجود دارد – یکی از آنها از طریق کلمات کلیدی منفی است.
و همین اواخر، گوگل اعلام کرد که کلمات کلیدی منفی در سطح حساب اکنون در سطح جهانی در دسترس هستند.
1/3 برخی از مردم متوجه شدهاند که کلمات کلیدی منفی سطح حساب در سطح جهانی شروع به اتفاق میکنند. از تنظیمات حساب، میتوانید کلمات کلیدی را برای جذب ترافیک از همه کمپینهای جستجو و خرید، و بخش جستجو و خرید PMax برای محافظت از نام تجاری اضافه کنید: https://t.co/B0VBApPVCm
– Ads Liaison (@adsliaison) 27 ژانویه 2023
پس آنها چه هستند، چه چیزی در حال تغییر است و به چه معناست؟ بخوانید تا متوجه شوید!
تجدید سریع: کلمات کلیدی منفی چیست؟
جامعه PPC شامل تبلیغکنندگان در همه سطوح میشود، بنابراین قبل از اینکه آن اعلامیه را اعلام کنیم، بیایید یک تجدید نظر سریع درباره کلمات کلیدی منفی انجام دهیم. ما یک راهنمای قطعی برای کلمات کلیدی منفی داریم که می توانید آن را امتحان کنید، اما ما اصول اولیه را در اینجا پوشش خواهیم داد:
هنگامی که یک کمپین جستجوی Google Ads ایجاد می کنید، باید به گوگل بگویید که کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید/مناقصه می دهید. اینها عبارتهایی را نشان میدهند که کاربران در نوار جستجویی که میخواهید تبلیغات خود را برای آن نمایش دهید تایپ میکنند. بنابراین اگر من بهار جعبه می فروشم، می توانم کلمات کلیدی مانند فنر مارپیچ تختخواب و آگهی من می تواند برای پرس و جوهایی مانند فنر جعبه ای مقرون به صرفه یا جعبه دوقلو فنری،
در مقابل، کلمات کلیدی منفی کلماتی هستند که نمی خواهید تبلیغات شما برای آنها نمایش داده شود. بنابراین اگر من فقط فنرهای جعبه را بفروشم، می توانم تشک را به عنوان یک کلمه کلیدی منفی تنظیم کنم. یا اگر کمپین فقط برای فنر جعبه دوقلو است، من می خواهم فنر کینگ باکس، فنر جعبه ملکه و غیره را به عنوان نگاتیو اضافه کنم.
منبع تصویر
کلمات کلیدی منفی مهم هستند زیرا به تبلیغات شما کمک می کنند فقط برای مرتبط ترین جستجوها نمایش داده شوند، که نرخ کلیک و نرخ تبدیل را بهبود می بخشد و در هزینه های هدر رفته شما صرفه جویی می کند.
کلمات کلیدی منفی در سطح حساب چیست؟
شما همیشه توانسته اید برای هر یک از کمپین های خود لیست کلمات کلیدی منفی ایجاد کنید. از نظر ساختار حساب، به این “سطح کمپین” می گویند و اکنون می توانید آنها را در سطح حساب نیز تنظیم کنید. این بدان معناست که اگر اصطلاحی دارید که میخواهید برای همه کمپینهای خود به عنوان منفی تنظیم کنید، به جای اینکه آن را به فهرست کلمات کلیدی منفی در هر کمپین اضافه کنید، میتوانید آن را فقط یک بار در سطح حساب کاربری اضافه کنید و آن را اضافه کنید. برای همه کمپین ها اعمال خواهد شد.
این برای چه انواع کمپین اعمال می شود؟
وقتی یک کلمه کلیدی منفی در سطح حساب تنظیم میکنید، برای همه انواع کمپینهای جستجو و خرید واجد شرایط، از جمله کمپینهای جستجو، حداکثر نمایش، خرید، خرید هوشمند، هوشمند و کمپین محلی اعمال میشود (همه انواع کمپینهای تبلیغاتی Google دارای یک بازخوانی دریافت در اینجا هستند) ).
همانطور که جان کاگان در یک #PPCChat اخیر اشاره کرد، در واقع، کلمات کلیدی منفی فقط برای کمپین هایی در سطح حساب هستند که عملکرد را به حداکثر می رساند:
A1: #ppcchat چرا فقط حساب های PMX منفی هستند؟ این من را از انجام آزمایشهای جستجوی غیر تجاری معتبر در PMX باز میدارد. همچنین، چرا GA4 اینقدر بی فایده است؟
– جان کاگان (@JonKagan) 31 ژانویه 2023
رابرت برادی در پاسخ گفت که به نظر می رسد حساب دوم گوگل ادز در حال تبلیغ برای PMax است:
بسیار منطقی است که بخواهید برند و غیر برند را برای PMax جدا کنید. اگر از tROAS یا tCPA استفاده می کنید، رفتار آنها بسیار متفاوت است. نزولی سطح حساب به نظر می رسد که سایر حساب های GAds را تشویق می کند تا PMax باقی بمانند. #ppcchat
– رابرت برادی (@robert_brady) 31 ژانویه 2023
جولی باچینی همین ایده را در یک تاپیک متفاوت مطرح کرد و آن را “خنده دار” و بی اثر خواند.
A1.1:
من در حال حاضر هیچ کمپین PMax را در Google Ads اجرا نمی کنم، اما کل راه حل “ما شرایط نام تجاری را حل کرده ایم” آنها – که به شما اجازه می دهد نگاتیوهای مارک تجاری سطح حساب را اضافه کنید خنده دار است.
نه مشکل تبلیغ کننده را حل می کند و نه حل می کند.
— Julie F. Bacchini (@NeptuneMoon) https://twitter.com/NeptuneMoon/status/1620470621380526080?ref_src=twsrc%5Etfw 31 ژانویه 2023
A1.1:
من در حال حاضر هیچ کمپین PMax را در Google Ads اجرا نمی کنم، اما کل راه حل “ما شرایط نام تجاری را حل کرده ایم” آنها – که به شما اجازه می دهد نگاتیوهای مارک تجاری سطح حساب را اضافه کنید خنده دار است.
نه مشکل تبلیغ کننده را حل می کند و نه حل می کند.#ppcchat
— جولی اف. باچینی (@NeptuneMoon) 31 ژانویه 2023
نحوه اضافه کردن کلمات کلیدی منفی در سطح حساب
برای افزودن کلمات کلیدی منفی در سطح حساب در Google Ads، به تنظیمات حساب > کلمات کلیدی منفی بروید. بر روی دکمه پلاس کلیک کرده و آنها را وارد کنید.
برای کمک بیشتر به مدیریت لیست کلمات کلیدی خود در Google Ads، در اینجا منابع اضافی وجود دارد: