
آیا تا به حال تمام برگه های باز مرورگر گوشی هوشمند خود را پاک کرده اید و از همه چیزهای مختلفی که در چند هفته گذشته کاوش کرده اید استفاده کرده اید؟ ما برای چیزهای زیادی به Google مراجعه میکنیم، از نگرانیهای بهداشتی گرفته تا وصلههای شلنگ گرفته تا خانههای برای فروش. البته این به کسب و کارها فرصت های زیادی می دهد تا در مقابل مخاطبان هدف خود قرار بگیرند.
اما درست مانند تاریخچه جستجوی شما، هدف کلیدواژه های متنوعی است که مشتریان بالقوه شما به صورت آنلاین جستجو می کنند. کلمات کلیدی با هدف تجاری برای کسب و کار شما با ارزش ترین هستند، اما آنها یک اندازه نیستند. در این مقاله، ما قصد داریم به بررسی کلمات کلیدی با هدف تجاری بپردازیم و چگونه از آنها برای استفاده حداکثری از بودجه بازاریابی خود استفاده کنیم.
فهرست مطالب
کلمات کلیدی با هدف تجاری چیست؟
کلمات کلیدی با هدف تجاری آنهایی هستند که توسط مصرف کنندگانی که می خواهند خرید کنند یا خود را برای خرید آموزش دهند در موتورهای جستجو تایپ می شوند. به عبارت دیگر، آنها اساساً دعوتهایی از سوی مشتریان بالقوه هستند تا آنها را با چیزهای خود جذب کنید. آنها با صدای بلند و واضح به شما می گویند که پول در دست دارند (یا سوراخی در جیبشان است) و دقیقاً همان چیزی را می خواهند که شما می فروشید.
برای مرجع، چهار نوع جستجو وجود دارد:
- اطلاعاتی: به سوالات پاسخ دهید یا چیزی یاد بگیرید
- ناوبری: یک وب سایت خاص پیدا کنید
- معاملاتی: چیزی بخر
- تجاری: برای خرید تحقیق کنید
کلمات کلیدی تجاری و معاملاتی اغلب با هم همپوشانی دارند و اگر به کلمات کلیدی به عنوان سیگنالی برای مشتریان بالقوه نگاه کنید، اینها امیدوارکننده ترین هستند.
اهمیت هدف کلمه کلیدی
کلمات کلیدی در همه اشکال و اندازه ها وجود دارند. در حالی که همه آنها یک چیز مشترک دارند – اینکه توسط مصرف کنندگان در موتورهای جستجو وارد می شوند – تفاوت زیادی در آنچه کاربر هنگام جستجوی آن می خواهد پیدا کند. منظور ما از قصد کلمه کلیدی این است. مثلاً «آیا به وکیل نیاز دارم؟» کسی که در جستجوی “وکیل غرامت کارگران سان دیگو” قصد متفاوتی با کسی دارد که جستجو می کند.
به این ترتیب، نحوه ظاهر شدن شما در مقابل مخاطب هدف خود برای یک کلمه کلیدی باید با هدف آن کلمه کلیدی هماهنگ باشد. برای مورد اول، می توانید آن کلمه کلیدی را با یک پست وبلاگ یا چک لیست ارگانیک مورد هدف قرار دهید. قیف بازاریابی محتوایی شما را قادر می سازد به سرعت در مقابل مشتریان قرار بگیرید، تاثیر خوبی بگذارید و اعتماد ایجاد کنید. شاید بعداً وقتی به شما نیاز پیدا کنند، برگردند.
برای دومی، این شخص به احتمال زیاد یک سرنخ داغ است، و این یک مورد استفاده ایده آل برای PPC است، زیرا می توانید مطمئن باشید که تبلیغ هدفمند شما در بالای نتایج جستجو قرار دارد و برای آن آماده هستید. برای اطمینان از اینکه سرنخ دریافت می کنید، پول دریافت کنید.
بنابراین اگر می خواهید در بازاریابی هدفمند خود موفق باشید، چه نوع کلمات کلیدی را می توان دارای هدف تجاری بالا در نظر گرفت؟
نمونه هایی از کلمات کلیدی با هدف تجاری
اگرچه کلمات کلیدی زیادی برای هدف تجاری وجود دارد، برخی از آنها “قوی تر” از دیگران هستند.
اول، دو دسته اصلی از کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا وجود دارد: کلمات کلیدی “اکنون بخرید” و کلمات کلیدی “محصول”. بیایید ببینیم این به چه معناست و تفاوت آنها چگونه است.
کلمات کلیدی با هدف تجاری قابل جستجو
اینها کلمات و عباراتی هستند که افراد زمانی از آنها استفاده می کنند که به راه حل یا برند آگاه هستند و می خواهند درباره گزینه های خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. اصلاح کننده کلمات کلیدی برای این نوع جستجوها عبارتند از:
- مقرون به صرفه
- بهترین
- ارزان ترین
- مقایسه
- مرور
- در بالا
- در مقابل
اکنون کلمات کلیدی با هدف تجاری بخرید
اینها از نظر فنی کلمات کلیدی با هدف تراکنش هستند، اما همانطور که قبلاً گفتم، معاملات و تجاری ممکن است همپوشانی داشته باشند. این دسته از کلمات کلیدی نشان می دهد که مشتری، همانطور که از نام آن پیداست، آماده خرید یا مشارکت در چیزی است. آنها تصمیم خود را برای خرید گرفته اند و به دنبال یک پیشنهاد جذاب هستند که انتظارات آنها را برآورده کند.
کلمه کلیدی “اکنون خرید کنید” شامل کلماتی مانند:
- خرید
- سفارش
- تخفیف
- معامله
- کوپن
- حمل و نقل رایگان
«خرید» و «سفارش» قویترین هستند، زیرا بیانیهای ناب از احتمالی است که میخواهید در ازای چیزی که میفروشید، از پول نقد خود جدا شوید. برخی دیگر سیگنال های خرید قوی هستند، اما همچنین نشان می دهند که مشتری بالقوه می خواهد یا از شما انتظار دارد که به عنوان یک انگیزه خود را از رقبای خود متمایز کنید.
کلمه کلیدی هدف تجاری محلی
همچنین شایان ذکر است که برخی از کلمات کلیدی دارای مفاهیم تجاری و محلی هستند، به عنوان مثال.
- الان باز کن
- نزدیک من
- [Product/service name] + مکان
این کلمات کلیدی ممکن است برای مناقصه کلمه کلیدی در Google Ads اعمال شوند، اما راه های دیگر برای سرمایه گذاری بر روی این جستجوها از طریق SEO محلی و تبلیغات خدمات محلی Google است. به عنوان مثال، جستجوی “Landscaping Boston” تبلیغات جستجو را نشان می دهد:
اما برای یک شهر کوچکتر، ممکن است فقط نمایه کسبوکار Google و فهرستهای محلی را ببینید، که نشان میدهد اولویت شما در اینجا بهینهسازی نمایه کسبوکار Google و فهرستهای محلی است.
کلمات کلیدی هدف تجاری محصول/خدمت
کلمات کلیدی با ارزشمندترین هدف تجاری بعدی، کلمات کلیدی “محصول” هستند. در حالی که این کلمات کلیدی معمولاً به شدت تبدیل می شوند، مشتریان احتمالی ممکن است نسبت به کسانی که از کلمه کلیدی “اکنون بخرید” استفاده می کنند، برای خرید سریع کمی مردد باشند.
کلمات کلیدی “محصول” عبارتند از:
- جستجوی برند (لپ تاپ دل)
- محصولات خاص (iPhone 5c)
- دسته بندی محصولات (دفع حشرات، لوازم جانبی ساحل)
کلمات کلیدی با هدف تجاری برای خدمات عبارتند از:
- اجاره
- نرخ ساعتی
- مشاوره
- امتحان رایگان
- خدمات، آژانس، شرکت، شرکت (خدمات آمادگی مالیاتی، شرکت تبلیغاتی)
برخی از این کلمات کلیدی بسته به ماهیت کسب و کار شما، ارزش بیشتری نسبت به سایرین خواهند داشت. به عنوان مثال، کلمات کلیدی خاص محصول و کلمات کلیدی مارک تجاری بسیار رقابتی هستند اما تبدیل بسیار خوبی دارند. حتی اگر کلمات کلیدی “مقایسه” و “بررسی” ممکن است به اندازه برخی کلمات کلیدی دیگر قوی به نظر نرسند، این کلمات کلیدی می توانند به شدت تبدیل شوند زیرا قصد خرید هنوز وجود دارد – ممکن است مشتری بالقوه برای تبدیل به شما ضربه سختی بزند.
سرنخ ها در مقابل محصولات را پیدا کنید
هنگام فهرست کردن کلمات کلیدی محصول، مهم است که به تفاوت بین سرنخ ها و جستجوهای محصول توجه کنید. به عنوان مثال، در مثال وکیل زیر، مشتری به دنبال استخدام فوری وکیل نیست. این بدان معناست که اگرچه مشتری بالقوه یک سرنخ داغ در نظر گرفته میشود، اما احتمالاً مشتری بالقوه هنوز باید با کسبوکار تماس بگیرد تا در مورد وضعیت خود صحبت کند.
به این دلایل، “بهترین” ممکن است قوی ترین کلمه کلیدی محصول برای یک تجارت مبتنی بر خدمات مانند وکیل کارگر (و همچنین “مشاوره رایگان”) در نظر گرفته شود. از سوی دیگر، جستجوی محصول را می توان به طور کامل آنلاین تکمیل کرد و فقط بر روی یک محصول خاص تمرکز کرد، بنابراین کلمات کلیدی محصول مانند “مقرون به صرفه” و “ارزان ترین” احتمالا موثرترین (و بسیار رقابتی) هستند.
چرا کلمات کلیدی با هدف تجاری ارزشمندتر از کلمات کلیدی با حجم بالا هستند؟
برخی از کسب و کارها هزاران دلار خرج می کنند تا دید خود را به حداکثر برسانند. این همه خوب و خوب است، و ترافیک بالا همیشه چیز خوبی است، اما اگر بیشتر بازدیدکنندگان شما چیزی را که می فروشید نمی خرند، ممکن است زمان آن رسیده که در رویکرد خود تجدید نظر کنید.
مگر اینکه در یکی از سایتهای کلیکی با پشتیبانی تبلیغاتی مانند BuzzFeed باشید، کلمات کلیدی پربازدید تا زمانی که باعث ایجاد تبدیل نمیشوند اهمیتی ندارند. این بدان معنا نیست که شما نباید کلمات کلیدی بزرگتر را با هدف تجاری کمتر دنبال کنید، اما منطقی تر است که این کلمات کلیدی را با محتوای ارگانیک که در قیف خرید بالاتر است هدف قرار دهید.
از سوی دیگر، کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا به چند دلیل برای کمپین های جستجوی پولی مناسب هستند:
- تبلیغات جستجوی پولی شما را در بالای صفحه قرار می دهد
- می توانید تغییرات و تنظیماتی را برای بهینه سازی هزینه به ازای کلیک، هزینه به ازای هر سرنخ، هزینه به ازای هر تبدیل و سایر معیارها ایجاد کنید.
- انواع تبلیغات مانند تبلیغات خرید برای جستجوگران با هدف تجاری بسیار جذاب هستند و تمایل دارند از افرادی که مایل به خرید هستند کلیک دریافت کنند.
توجه داشته باشید که اگرچه نمیتوانید کلمات کلیدی را با تبلیغات خرید هدفگیری کنید، میتوانید کمپینهای خود را با استفاده از ویژگی اولویت ساختاربندی کنید تا Google بتواند پیشنهادات شما را بر اساس قصد تنظیم کند.
چگونه کلمات کلیدی را با هدف تجاری بالا پیدا کنیم
وقتی صحبت از کلمات کلیدی با هدف تجاری قوی می شود، مطمئناً هیچ اندازه ای برای همه وجود ندارد، بنابراین چگونه می توانید این کلمات کلیدی را در وهله اول شناسایی کنید؟ راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید بدون توجه به نوع کسبوکار یا نتایج تبدیلی که میخواهید، کلمات کلیدی را با هدف تجاری بالا شناسایی کنید. بیایید به چند مورد از آنها نگاه کنیم.
1. ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream
برای شروع تحقیق کلمات کلیدی خود می توانید از ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream، به سادگی یک کلمه کلیدی seed را در کادر جستجو وارد کنید و صنعت و مکان خود را درج کنید (اختیاری).
سپس نتایجی با حجم جستجوی ماهانه، پیشنهاد قیمت بالای صفحه و رقابت دریافت خواهید کرد.
2. Google Ads Keyword Planner
جای تعجب نیست که Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین راهها برای شناسایی کلمات کلیدی با هدف تجاری است. از تب “ابزارها و تنظیمات” به آن دسترسی داشته باشید و سپس “جستجوی کلمات کلیدی جدید” را انتخاب کنید.
اما اگر به پایین اسکرول کنید، معیارهای کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که در آن می توانید کلمات کلیدی مورد علاقه خود را با هدف تجاری بالا شناسایی کنید.
در شکل زیر توجه کنید که «خرید آیفون» و «آیفون ارزان» با اختلاف بالاترین قیمت پیشنهادی را دارند؟ به این دلیل است که آنها بسیار کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا و رقابت برای آنها شدید است.
3. گوگل آنالیتیکس
راه دیگر برای تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی باعث ایجاد تبدیل می شوند، استفاده از Google Analytics است. به Acquisition > Google Ads > Keywords بروید و کلمات کلیدی با بهترین عملکرد و نحوه ارتباط آنها با اهداف تبدیل را مشاهده خواهید کرد.
- 10 کلمه کلیدی برتر شما (به طور پیش فرض) در سمت چپ ترین ستون نمایش داده می شوند.
- هدف مورد نظر برای اندازه گیری را می توان از طریق منوی کشویی در تصویر بالا تغییر داد.
- سه ستون زیر هدفی که در حال حاضر مشاهده میکنید با درصد تبدیل (ستون یک)، تعداد کل تبدیلها (ستون دو) و ارزش پولی آن تبدیلها (ستون سه) مطابقت دارد.
- توجه داشته باشید که اگر مقادیر پولی برای اهدافتان مشخص نشده باشد، تمام مقادیر ستون سه صفر خواهند شد.
اکنون که ایده ای درباره تأثیر کلمات کلیدی شما بر تبدیل واقعی دارید، از خود بپرسید: چند کلمه کلیدی با هدف تجاری بالا در 10 کلمه کلیدی برتر شما قرار دارند؟ اگر هیچ کدام را نمیبینید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که برخی از این کلمات کلیدی را به حساب Google Ads خود اضافه کنید.
حتی اگر بهترین عملکردهای شما خوب باشد، اگر کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا را نیز هدف قرار دهید، نرخ تبدیل شما چقدر بهتر میشود؟ البته، این احتمالاً روی بودجه شما تأثیر خواهد گذاشت. همانطور که در مثال «iphone» در بالا دیدیم، کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا اغلب دارای قیمت پیشنهادی و CPC بسیار بالاتری هستند، بنابراین اگر تصمیم به دور انداختن دارید، این را در نظر بگیرید. حتما نگهش دارید. کلاه تو روی رینگ
نیت تجاری: پول را به من نشان بده
هدف قرار دادن کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا می تواند به طور چشمگیری نرخ کلیک شما را بهبود بخشد و فرصتی عالی برای تمرکز بر آنچه واقعاً مهم است – تبدیل ها – به شما بدهد. برخی از کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا را به حساب Google Ads خود اضافه کنید و آماده شوید تا خفه شوید و پول آنها را بگیرید.