
بیش از هر زمان دیگری تبلیغ کنندگان برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به مشتریان خود به فیس بوک متکی هستند. بیش از 10 میلیون کسب و کار تبلیغات را در فیس بوک و اینستاگرام اضافه کنید و این تعداد در هفت سال گذشته تقریباً سه برابر شده است.
برخی از غول های فیس بوک آتبلیغات زمان هایی را به یاد می آورند که هزینه در فیس بوک ارزان و بازگشت سرمایه نامحدود بود. در حالی که فیس بوک آدر حالی که تبلیغات هنوز یک سرمایه گذاری واقعاً ارزشمند برای اکثر مشاغل است، هجوم مداوم تبلیغ کنندگان جدید هزینه ها را افزایش می دهد و شبکه ها را رقابتی تر می کند. سال گذشته یعنی در سال 2022 توسط متا اعلام شد افزایش 18 درصدی CPM در تبلیغات فیس بوک،
تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام به معنای پیشی گرفتن از رقبای شماست. خوشبختانه، یک ابزار کم استفاده برای تبلیغکنندگان وجود دارد که زمین بازی را یکسان کرده و ببینند رقبای شما چه تبلیغاتی را در کتابخانه تبلیغات فیس بوک اجرا میکنند. اما این تمام چیزی نیست که کتابخانه تبلیغات فیس بوک می تواند به شما کمک کند…
در این پست به اشتراک خواهم گذاشت:
- کتابخانه تبلیغات فیس بوک چیست؟
- چگونه تبلیغات رقبای خود را در کتابخانه تبلیغات فیس بوک پیدا کنید
- 4 روش دیگر برای استفاده از کتابخانه تبلیغات فیس بوک
بیایید شیرجه بزنیم
فیس بوک چیست آD آلکتابخانه؟
کتابخانه تبلیغات فیس بوک رسماً Meta Ad Library نامگذاری شده است. این یک ابزار رایگان است که در آن کاربران می توانند تبلیغات فعال و گذشته هر تبلیغ کننده را جستجو و مشاهده کنند. در ابتدا در سال 2018 برای تبلیغات مرتبط با مسائل سیاسی و اجتماعی راه اندازی شد، اما گسترش یافته است تا همه تبلیغ کنندگان را در پلتفرم متا شامل شود.
فیسبوک برای افزایش شفافیت برای کاربران خود، کتابخانه تبلیغات را راه اندازی کرد. شما می توانید به طور مستقیم به کتابخانه تبلیغات فیس بوک دسترسی داشته باشید https://www.facebook.com/ads/library،
چطور انجام دادن شماکتابخانه تبلیغات فیس بوک را مشاهده کنید
کتابخانه تبلیغات فیس بوک یک پلت فرم رایگان، جامع و شفاف برای هر تبلیغ کننده در فیس بوک یا اینستاگرام است.
در اینجا نحوه استفاده از کتابخانه تبلیغات فیس بوک آورده شده است.
کتابخانه تبلیغات فیس بوک را باز کرده و جستجو کنید
قدم اول ساده است: به کتابخانه متا تبلیغات بروید https://www.facebook.com/ads/library،
در کتابخانه تبلیغات فیس بوک، نوار جستجو را خواهید دیدآر، با انتخاب کشور شروع کنید می خواهم برای شما تبلیغات ببینم و سپس “همه تبلیغات” را از منوی کشویی مجاور انتخاب کنید.
یک نام تجاری (مانند یک رقیب) یا یک موضوع یا کلمه کلیدی خاص را در نوار جستجو تایپ کنید.
از آنجا، میتوانید تمام نتایج مرتبط را برای جستجوی خود مشاهده کنید.
روی یک نتیجه کلیک کنید
هر کارت شامل توضیحاتی در مورد تبلیغات مختلف از جمله اطلاعات زیر است:
- تبلیغات فعال است یا غیر فعال؟
- تبلیغات از چه زمانی شروع شد؟ در صورت غیرفعال بودن، چه زمانی کار متوقف شد؟
- تبلیغ در کدام پلتفرم ها اجرا شد (فیس بوک، اینستاگرام)
- اگر آگهی برای یک دسته بندی خاص (مانند اعتبار، اشتغال، مسکن یا مسائل اجتماعی) پرچم گذاری شده بود.
علاوه بر این، در پایین هر آگهی متا در کتابخانه تبلیغات، دکمه «مشاهده جزئیات آگهی» را خواهید دید. با کلیک بر روی آن دکمه میتوانید هر گونه تغییری از آن تبلیغ را که با رسانهها، سرفصلها، توضیحات یا فراخوانهای مختلف اجرا میشود، کاوش کنید.اس برای عمل.
یک فیلتر اضافه کنید
اگر می خواهید یک عنصر خاص را کاهش دهید تبلیغات نتیجههمچنین می توانید فیلترهایی را از کتابخانه تبلیغات فیس بوک اضافه کنید. با استفاده از فیلترها، میتوانید تبلیغات خاص آنها را با موارد زیر بررسی کنید:
- زبان
- پلتفرم (فیس بوک، اینستاگرام، شبکه مخاطب یا مسنجر)
- رسانه (تصاویر، میم ها، تصاویر و میم ها، ویدیوها، و بدون تصویر یا ویدیو)
- وضعیت فعال (فعال یا غیرفعال)
- تاریخ فعال (هر بازه زمانی از هفت سال گذشته)
چگونه از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای یافتن تبلیغات رقبای خود استفاده کنید
وقتی نوبت به تحقیق در مورد شما می رسد مسابقه تبلیغات فیس بوکهیچ مکانی بهتر از استفاده از کتابخانه تبلیغات فیس بوک وجود ندارد.
برای مشاهده تبلیغاتی که یک شرکت در تبلیغات فیس بوک اجرا می کند (در صورت وجود)، کلیک کنید شما به کتابخانه تبلیغات بروید، کشوری را که رقیب شما با تبلیغات هدف قرار داده است انتخاب کنید و نام کسب و کار او را تایپ کنید.
به خاطر داشته باشید که تبلیغات آنها احتمالاً به صفحه فیس بوک آنها پیوند داده می شود و همان نام را به اشتراک می گذارد.
از آنجا، میتوانید همه آگهیهای وابسته قبلی آن تبلیغکننده را ببینید هفت سال. برای مثال، 130 آگهی Comcast Business همگی در دسترس عموم هستند اینجا،
سپس می توانید روی هر کارت کلیک کنید تا جزئیات را ببینید یا از فیلترها برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات رقبای خود استفاده کنید.
با استفاده از فیلتر شده، میتوانید استراتژی کلی خلاقانه یک رقیب را از متن، تصویر و ویدیو و همچنین تبلیغاتی که در تعطیلات خاص یا دورههای تبلیغاتی در سالهای گذشته اجرا کردهاند را مشاهده کنید!
4 دلیل و روش دیگر برای استفاده از کتابخانه تبلیغات فیس بوک
فراتر از توانایی مشاهده فیسبوک یک رقیب خاص آds شما می توانید از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای کمک به سایر جنبه های استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.
ایده های جدید پیدا کنید
از آنجایی که می توانید بر اساس کلمه کلیدی یا موضوع جستجو کنید، می توانید از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای الهام بخشیدن به ایده های جدید برای استراتژی تبلیغات فیس بوک خود استفاده کنید.
از نوار جستجو، به جای تایپ یک نام تجاری خاص، کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را وارد کنید. از اینجا، فیس بوک هزاران آگهی اخیراً ایجاد شده را از سایر مشاغل مرتبط بارگیری می کند.
به عنوان مثال، “taqueria” را تایپ کنید،و شما قادر خواهید بود هزاران رستوران را مرور کنید، تبلیغات واقعی فیس بوک برای مشاهده نحوه استفاده سایر مشاغل محلی از فیس بوک تبلیغ کرد ویژه آنها، تبلیغات، مکان های جدید و حتی اجاره از فیس بوک،
اگر به تازگی با تبلیغات فیس بوک شروع کرده اید یا فقط به ایده های تازه نیاز دارید، این می تواند راهی عالی برای دیدن آنچه که بسیاری از مشاغل محلی دیگر هر روز ایجاد می کنند و طوفان فکری باشد. ایده های تازه برای تبلیغات اجتماعی شما در فیس بوک و فراتر!
فرصت هایی برای برجسته شدن پیدا کنید
با جستجوی تبلیغات مرتبط در کتابخانه تبلیغات فیس بوک، می توانید شکاف هایی را بیابید که به برجسته شدن تبلیغات شما کمک می کند.
کلمات کلیدی تبلیغاتی مرتبط با کسب و کار یا رقبای خود را پیدا کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. ممکن است متوجه شوید که بسیاری از تبلیغات برای مشاغل در صنعت شما شبیه به هم هستند، از انواع زبان های مشابه استفاده می کنند یا ارزش های پیشنهادی مشابه را برجسته می کنند.
از این تجزیه و تحلیل برای تنوع بخشیدن به تبلیغات فیسبوک خود استفاده کنید تا متمایز شوید. این می تواند به معنای برجسته کردن یک مزیت منحصر به فرد، اتخاذ یک سبک تبلیغاتی جدید، یا آزمایش کلمات و عبارات جدیدی باشد که ممکن است توجه مخاطبان شما را جلب کند.
تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل کنید
آخرین باری که به تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام خود نگاه کردید چه زمانی بود؟ می توانید از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای مشاهده تاریخچه تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید.
نگاهی به نتایج خود ممکن است برخی از فرصتها را برای بهروزرسانی و بهینهسازی تبلیغات فیسبوک خود برجسته کند. آیا زمان آن رسیده که خلاقیت خود را به روز کنید؟ نسخه تبلیغاتی خود را تغییر دهید؟ یک فراخوان جدید را آزمایش کنید؟ محصول یا خدمات جدیدی را به نمایش بگذارید؟
درست همانطور که از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای جاسوسی از رقبای خود استفاده می کنید، آنها نیز ممکن است از آن برای جاسوسی از شما استفاده کنند—بنابراین به آنها چیزهای هیجان انگیزی بدهید تا ببینند!
کاوش آژانس
آژانسها همچنین میتوانند از کتابخانه تبلیغات فیسبوک هنگام ارائه به مشتریان بالقوه استفاده کنند. قبل از صحبت با مشتری، می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:
بررسی کنید که آیا مشتری احتمالی شما در حال حاضر تبلیغات فیس بوک را اجرا می کند یا خیر
یک پیشرفت بسیار فنی برای یک مشتری بالقوه کاملاً جدید در تبلیغات اجتماعی ممکن است به خوبی پیش نرود. دانستن اینکه آیا آنها در فیس بوک تبلیغات دارند یا خیر، به شما امکان می دهد مکالمه را در سطح خود قاب بندی کنید. اگر آنها تبلیغات فیسبوک را اجرا میکنند، میتوانید تبلیغات فعال آنها را ببینید و در مورد اهداف کلیدی، فراخوانهای اقدام، تحقیق کنید و حتی نمونههای ملموسی از نحوه بهبود تبلیغات فیسبوک خود ارائه دهید.
ببینید مشتری بالقوه شما آخرین بار چه زمانی تبلیغ فیس بوک را اجرا کرده است
ممکن است تبلیغات غیرفعال زیادی را در حساب آنها بیابید – درک اینکه چه زمانی و چگونه اخیراً کمپینهای خود را متوقف کردهاند نیز میتواند به شما بینشی از چالشها یا اهداف آنها بدهد. اگر در تعطیلات مهم (کریسمس، تابستان، بازگشت به مدرسه و غیره) تبلیغات زیادی میبینید، میدانید که این یک فرصت بزرگ برای کسبوکار آنها است و میتوانید از این فرصت در زمینه خود استفاده کنید یا در اینجا حتی میتوانید برنامهریزی کنید. قبل از وقت خود برسید کمپین آینده
اندازه تیم بازاریابی مشتری بالقوه خود – یا آژانس فعلی را بررسی کنید
علاوه بر مشاهده تبلیغات در حال اجرا در صفحه، کتابخانه متا تبلیغات همچنین به شما نشان می دهد که چه کسی مسئول آن صفحه است و در کجا قرار دارد. درست در زیر نام صفحه، روی دکمه “درباره” در سمت راست کلیک کنید تا جزئیات مربوط به مدت زمانی که کسب و کار در فیس بوک بوده و تعداد افرادی که آن صفحه را مدیریت می کنند را ببینید. به عنوان مثال، این متخصص ارتودنسی محلی توسط یک نفر مدیریت می شود – احتمالاً در عمل کلاه های زیادی بر سر دارد!
ممکن است شرکتهای بزرگتر تیمها یا آژانسهایی داشته باشند که روی کمپینهای اجتماعی خود کار میکنند. به عنوان مثال، طبق کتابخانه تبلیغات فیس بوک، نتفلیکس بیش از 200 نفر را برای مدیریت صفحه فیس بوک و کمپین های خود در سراسر جهان اختصاص داده است!
بسیاری از افرادی که صفحه فیس بوک شما را مدیریت می کنند یا اطمینان حاصل می کنند که از ابتدا باید چندین ذینفع را مدیریت کنید یا حتی در حال حاضر توسط آژانس بزرگی که حساب شما را مدیریت می کند مدیریت می شوند. شاید هر دو در این مورد!
از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای متمایز شدن از رقابت استفاده کنید
همانطور که تبلیغ کنندگان بیشتری به فیس بوک می آیند، رقابت افزایش می یابد. اما کتابخانه متا تبلیغات می تواند یک اکولایزر عالی در آن اکوسیستم تبلیغاتی پویا فیس بوک باشد. تبلیغات جدید هر روز آپلود میشوند و هر تبلیغکننده باهوشی – بزرگ یا کوچک – میتواند از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای نظارت بر رقابت و یافتن بهترین تبلیغات در هر نقطه از فیس بوک استفاده کند.