
بسته به اینکه با چه امکاناتی کار می کنید و با کدام متخصص PPC صحبت می کنید، اتوماسیون در تبلیغات گوگل مزایا و معایب خود را دارد. برت مکهیل، بنیانگذار Experiential Marketing LLC، دیدگاه خود را در مورد اتوماسیون تبلیغات گوگل در اینجا به اشتراک میگذارد و اکنون، Jayle Saskin Gales دیدگاه خود را به اشتراک میگذارد!
،
آیا اتوماسیون تبلیغات گوگل دوست یا دشمن شماست؟ حتی به عنوان یک دوستدار یادگیری ماشینی که خود را دوست دارم، موافقم که “فقط آن را خودکار کنید” اینطور نیست همیشه جواب درست. در این راهنمای اتوماسیون در تبلیغات گوگل، من قصد دارم این سه حوزه را پوشش دهم تا بتوانید بهترین گزینه را برای حساب تبلیغاتی و کسب و کار خود انتخاب کنید:
بیا شروع کنیم!
چگونه با مناقصه خودکار Google Ads موفق باشیم
مناقصه خودکار یک راه عالی برای شروع اتکا به «Google Machines» برای خودکار کردن بخشی از فرآیند خرید آگهی شما است.
امروزه، مواردی وجود دارد که در آن مناقصه دستی مفیدتر از مناقصه خودکار یا آنچه Google Ads آن را “مناقصه هوشمند” می نامد، مفید است. چرا؟ زیرا هدف گوگل ادز دریافت هزینه ثابت برای هر کلیک نیست. باید آن را دریافت کند نتایج کسب و کار: درآمد، سودآوری، بازگشت سرمایه.
از آنجایی که Google بیشتر از شما درباره کاربرانش میداند و میتواند میلیونها سیگنال را در تنظیم پیشنهادات شما برای هر حراج بگنجاند، به دستگاه اجازه دهید بهترین کار را انجام دهد: مناقصه هوشمند. شما می توانید برای چهار معیار اصلی در Google Ads پیشنهاد بدهید و دو راه برای استفاده از مزایده هوشمند وجود دارد. بیایید آن را تجزیه کنیم.
- کلیک: حداکثر کلیک*
- تبدیل: به حداکثر رساندن تبدیل، CPA هدف
- ارزش تبدیل: به حداکثر رساندن ارزش تبدیل، ROAS هدف
- تأثیر / سهم تأثیر: CPM هدف*، سهم تأثیرگذاری هدف*
به عبارت دیگر، هنگام انتخاب یک استراتژی پیشنهادی خودکار برای کمپین تبلیغاتی گوگل، باید به سیستم بگویید که چه نوع نتایجی را میخواهید داشته باشید: کلیکها، تبدیلها، ارزش تبدیل یا نمایشها. سپس، گوگل بهترین کاری را که انجام می دهد انجام می دهد و پیشنهادات شخصی شما را برای دستیابی به آن هدف تعیین می کند.
*توجه داشته باشید که Google آنهایی را که من ستارهگذاری کردهام، استراتژیهای مناقصه خودکار میداند، نه استراتژیهای «مناقصه هوشمند»، زیرا «مناقصه زمان حراج را شامل نمیشوند». برای سادگی، همه استراتژیهای پیشنهاد خودکار را در اینجا جمعآوری کردهام، هم «هوشمند» و هم «نه چندان هوشمند».
استراتژی های پیشنهادی “به حداکثر رساندن” در مقابل “هدف”.
هنگامی که تصمیم گرفتید به دنبال چه نوع نتایجی هستید، زمان آن است که تعیین کنید که می خواهید مناقصه خودکار چگونه انجام شود. در گوگل ادز دو دسته اصلی از استراتژی های قیمت گذاری هوشمند وجود دارد.
- بیشترینمانند «به حداکثر رساندن تبدیلها» یا «به حداکثر رساندن مقدار تبدیل»
در اینجا شما دارید بودجه ثابت و از Google Ads میخواهید که تا حد امکان نتایج (کلیکها، تبدیلها و غیره) در آن بودجه ارائه کند، بدون توجه به کارایی - هدفبه عنوان “CPA هدف” یا “هدف ROAS”
در اینجا شما دارید راندمان ثابت شما میخواهید به آن سطح (CPA یا ROAS) برسید، و از Google Ads میخواهید تا هر کاری که میتواند برای دستیابی به این کارایی انجام دهد، بدون توجه به بودجه البته، تبلیغات گوگل همچنان در حد بودجه شما خواهد بود، اما از شما می خواهد که در صورت ایجاد فرصت های اضافی، بودجه خود را افزایش دهید.
در صورت شک، استفاده از آن را توصیه می کنم تبدیل ها را به حداکثر برسانید استراتژی مناقصه. اشتباه کردن با این نقطه شروع کار سختی است.
به خاطر داشته باشید که حتی با مناقصه خودکار، همچنان باید قیمت های پیشنهادی خود را نظارت و مدیریت کنید! در اینجا نکات ما برای مدیریت موثر پیشنهاد در دنیای مناقصه خودکار آورده شده است.
چگونه با هدف گیری خودکار در کمپین های جستجو برنده شویم
هدف گذاری خودکار گام بعدی در گسترش دسترسی شما با تبلیغات گوگل است. مهم نیست که چقدر در انتخاب کلمات کلیدی مناسب یا استفاده از مخاطبان مناسب استعداد دارید، اگر به صورت دستی هدف قرار دهید، فرصت ها را از دست خواهید داد.
چرا؟ چرا که گوگل با تمام داده ها و یادگیری ماشینی خود، بیشتر از شما در مورد کاربرانش (یعنی مشتریان بالقوه شما) می داند. در اینجا دو روش برای استفاده از اتوماسیون هنگام هدف قرار دادن کمپین های جستجو وجود دارد:
گروه تبلیغات پویا
درست همانطور که یک کمپین خرید از فید Merchant Center شما به جای کلمات کلیدی استفاده می کند تا تبلیغات شما را با جستارهای درست مطابقت دهد، یک گروه تبلیغاتی پویا از وب سایت شما به جای کلمات کلیدی برای تطبیق تبلیغات شما با جستارهای درست استفاده می کند. و درست مانند کمپین خرید، میتوانید گزارش عبارات جستجوی خود را مرور کنید تا ببینید برای کدام عبارتها تبلیغات نشان دادهاید و در صورت نیاز کلمات کلیدی منفی اضافه کنید.
هنگام راهاندازی گروههای تبلیغاتی پویا، میتوانید از کل وبسایت یا صفحات خاص خود به عنوان «هدفهای تبلیغاتی پویا» استفاده کنید.
من یک ترفند سریع و آسان برای فهمیدن اینکه آیا گروه های تبلیغاتی پویا ممکن است برای شما کار کنند، دارم:
به Keyword Planner > Start with a website بروید و سپس URL یا URL هایی را که می خواهید از گروه های تبلیغات پویا استفاده کنید تایپ کنید.
اگر توصیههای کلمه کلیدی که بازمیگردند بسیار مرتبط هستند، پیش بروید و هدفگیری خود را با یک گروه تبلیغاتی پویا خودکار کنید.
با این حال، اگر کلمات کلیدی پیشنهادی مرتبط نیستند، احتمالاً هنوز آماده استفاده از یک گروه تبلیغاتی پویا نیستید، و همچنین باید با یک متخصص سئو صحبت کنید تا آن را درست انجام دهید! همچنین می توانید راهنمای سئو ما را در اینجا مرور کنید.
کلمات کلیدی مطابقت گسترده
راه دیگر برای استفاده از هدف گیری خودکار در کمپین های جستجو، استفاده از کلمات کلیدی تطبیق گسترده است. میدانم، میدانم، گوگل منطبق گسترده مورد علاقهاش را بهعنوان چنین طبقهبندی نمیکند، اما در واقع، این همان کاری است که میکند! شما کلمات کلیدی خود را ارائه می کنید و سپس گوگل صدها مورد را جستجو می کند دیگر جستارهایی که آن را مرتبط با کلمات کلیدی شما می داند.
به دنبال کلمات کلیدی هستید؟
می توانید از ما استفاده کنید ابزار رایگان کلمه کلیدی چگونه کلمات کلیدی را برای کمپین های PPC خود پیدا کنید!
چگونه با هدف گیری خودکار در کمپین های مبتنی بر مخاطب توجه مردم را به خود جلب کنیم
هنگام تنظیم یک کمپین نمایش، اکتشاف یا ویدیو، ممکن است مخاطبان مختلفی را برای خود انتخاب کرده باشید. با این حال، گوگل می تواند بر اساس آن هدف گیری شما را خودکار کند هدف گذاری بهینه یا گسترش مخاطب،
هدف گذاری بهینه
هدف گذاری بهینه مبدل های شما را تجزیه و تحلیل می کند و سپس کاربران جدیدی را پیدا می کند که رفتار آنلاین مشابه آن مبدل ها از خود نشان می دهند. آن را به عنوان یک بخش منطبق برای مبدل های خود در نظر بگیرید – و این به زودی نخواهد بود، زیرا بخش تطبیقی در حال حذف شدن است.
گسترش مخاطب
گسترش مخاطب یک ویژگی مشابه برای کمپینهای ویدیویی متمرکز بر دسترسی است. وقتی فعال شود، بخشهای دیگری از Google Audience را پیدا میکند که مشابه مواردی است که شما انتخاب کردهاید، و سپس آنها را نیز هدف قرار میدهد.
من دوست دارم کمپین مخاطبانم را با هدف گذاری سفارشی شروع کنم و سپس ببینم که چگونه کار می کند. اگر بعد از چند هفته بهتر از انتخاب مخاطب من عمل کند، عالی است! و اگر نه، خاموش کردن آن با یک کلیک آسان است.
البته، اگر شما اجرا کنید کمپین اپلیکیشن، شما چاره ای جز استفاده از هدف گیری کاملاً خودکار ندارید، زیرا نمی توانید هیچ کلمه کلیدی یا مخاطبی را انتخاب کنید. و دیر کمپین به حداکثر رساندن عملکرد بگذار یکی را انتخاب کنی سیگنال شنوندهشما اساساً هدف گذاری بهینه شده را به طور پیش فرض انجام می دهید، اما حداقل می توانید برگه Insights را بررسی کنید تا ببینید گوگل ادز چه مخاطبانی برای شما پیدا کرده است!
چگونه از خلاقیت خودکار بیشترین بهره را ببرید
فرض کنید از مزایده خودکار و هدف گیری خودکار استفاده می کنید. شاید برای شما کافی باشد و احساس کلی که این روزها از صنعت دارم این است: دیگر بس است!
خوب، چیزی به نام اتوماسیون کافی برای گوگل وجود ندارد.
آخرین مرز خلاقیت خودکار است، حوزه ای که اخیراً با راه اندازی تبلیغات جستجوی پاسخگو به جای تبلیغات متنی گسترده، «دارایی ها» به جای برنامه های افزودنی و Google Ads Video Creator تغییرات زیادی را به خود دیده است.
وقتی کلمه “پویا” را می بینید، به خوبی نشان می دهد که Google Ads در حال خودکارسازی برخی از خلاقیت های تبلیغاتی برای شما است. به عنوان مثال، در یک گروه تبلیغات پویا (که در بالا ذکر شد)، Google Ads عنوان صحیح را برای درخواست هر کاربر ایجاد می کند. که در بازاریابی مجدد پویا (در زیر توضیح داده شده)، Google Ads محصول صحیح را در تبلیغ برای هر کاربر نشان می دهد.
تبلیغات واکنشگرا
فرقی نمیکند که چه نوع تبلیغی در Google اجرا میکنید—خواه یک آگهی جستجو، یک آگهی نمایشی، یک آگهی اکتشافی، یک آگهی ویدیویی، یک تبلیغ نمایشی اوج یا یک تبلیغ برنامه، همه اینها هستند.حمایت از تبلیغات، این بدان معناست که شما بلوکهای سازنده آگهی خود را به Google Ads ارائه میکنید، که Google آنها را «دارایی» مینامد (عنوان، توضیحات، تصویر، فید، ویدیو، نشانواره)، و سپس Google از صدها ترکیب برای رسیدن به اهداف شما استفاده میکند.
نمیتوانید از تبلیغات واکنشگرا انصراف دهید، به این معنی که اگر Google Ads را اجرا میکنید، در ابتداییترین سطح از خلاقیت خودکار استفاده میکنید.
دارایی های پویا (که قبلا به عنوان افزونه ها شناخته می شد)
علاوه بر تبلیغات واکنشگرا، که در آن شما هنوز داراییهای خود را انتخاب میکنید و سپس Google نحوه نمایش آنها را به کاربر نهایی خودکار میکند، همچنین تعدادی دارایی خودکار یا پویا برای انتخاب وجود دارد.
مثلا، دارایی های تصویر پویا (که قبلاً افزونههای تصویر پویا نامیده میشد) به Google Ads اجازه میدهد تصاویر را از وبسایت شما بگیرد و آنها را به عنوان افزونه در تبلیغات شما قرار دهد.
و احتمالا شنیده اید بازاریابی مجدد پویا، هنگامی که Google Ads تبلیغات نمایشی ایجاد می کند که محصولاتی را به کاربران نشان می دهد که قبلاً در وب سایت شما مشاهده کرده اند. همچنین خلاقانه خودکار است، زیرا هم واکنشی و هم پویا است و محتوا و طرحبندی را برای هر کاربر بر اساس فید Merchant Center شما سفارشی میکند.
منبع تصویر
عملکرد به حداکثر رساندن ایجاد خودکار ویدیو
محدودیت نهایی در خلاقیت خودکار فقط پاسخگو بودن یا پویا بودن نیست، بلکه اجازه دادن به Google دارایی های خود را برای شما ایجاد کنید،
میدانم. احساس ناراحتی می کند. اما ما قبلاً یک نگاه اجمالی از این که در یک کمپین با عملکرد بالا به نظر می رسد، دیده ایم. اگر دارایی ویدیویی را در گروه دارایی ارائه نکنید، Google Ads به طور خودکار ویدیو را برای شما ایجاد میکند. و آنها کاملاً زشت هستند! اما به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که چیزی خوب به نظر می رسد، به این معنی نیست که به خوبی تبدیل می شود. در نهایت، گوگل همان خواسته شما را دارد: به اهداف تجاری خود برسید،
اگر هنوز آماده نیستید که به Google اجازه دهید ویدیو را برای شما بسازد، توصیه میکنم ابزارهای جدید ایجادکننده ویدیو را در Google Ads بررسی کنید تا حداقل بتوانید الگو، متن، تصاویر و موسیقی خود را انتخاب کنید.
مزایا و معایب کمپین هایی که به ایجاد بهترین عملکرد کمک می کنند را می توان در اینجا یافت.
عامل شماره یک موفقیت در اتوماسیون در تبلیغات گوگل
چه در حال آزمایش مناقصه خودکار، هدف گذاری یا خلاق باشید، مهم ترین عامل موفقیت این نیست که گوگل چقدر باهوش (یا احمق) است، بلکه ردیابی تبدیل شماست.
- مناقصه خودکار فقط زمانی کار می کند که Google داده های تبدیل خوبی برای یادگیری داشته باشد.
- هدفگیری خودکار فقط زمانی کار میکند که Google بداند چه کسی در حال تبدیل و چه کسی نیست.
- خلاقیت خودکار فقط زمانی کار میکند که Google بداند کدام داراییها منجر به تبدیل میشوند.
برای اطمینان از اینکه هر نوع اتوماسیونی نتایج خوبی را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد، مهمترین عامل موفقیت، ردیابی تبدیل کامل و کامل است.