منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • چرا (و چگونه) (با موفقیت!) مسیرهای تبدیل را در Google Analytics تنظیم کنید

چرا (و چگونه) (با موفقیت!) مسیرهای تبدیل را در Google Analytics تنظیم کنید

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
چرا (و چگونه) (با موفقیت!) مسیرهای تبدیل را در Google Analytics تنظیم کنید

ردیابی مسیرهای تبدیل مشتری به شما کمک می کند تا بفهمید مشتریان شما قبل از تبدیل شدن چقدر مسافت را طی می کنند. دانستن این سفر مهم است زیرا به شما نشان می‌دهد که روی مناطقی که باید روی آن تمرکز کنید تا تبدیل‌ها را افزایش دهید و شتاب را افزایش دهید.

بنابراین دقیقاً مسیرهای تبدیل چیست و چگونه آنها را ردیابی می کنید؟ برای یادگیری نحوه ایجاد مسیرهای تبدیل موفق در Google Analytics به خواندن ادامه دهید تا بتوانید سرنخ ها و فروش بیشتری ایجاد کنید.

فهرست مطالب

مسیر تبدیل در گوگل آنالیتیکس چیست؟

مسیر تبدیل مجموعه ای از اقداماتی است که یک بازدیدکننده جدید وب سایت قبل از انجام یک اقدام مورد نظر در سایت شما انجام می دهد که به عنوان تبدیل نیز شناخته می شود. این عمل می تواند پر کردن فرم، کلیک کردن روی یک دکمه، خرید و موارد دیگر باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید یکی از اهداف وب سایت شما تولید سرنخ از طریق کتاب های الکترونیکی است. در آن صورت، یک مسیر تبدیل به کانال متصل کلیک‌هایی که بازدیدکنندگان وب‌سایت برای ارسال اطلاعات تماس خود انجام می‌دهند، اشاره دارد.

در اینجا نمونه هایی از برخی از مسیرهای تبدیل رایج آورده شده است:

مثال مسیر تبدیلمنبع تصویر

مسیرهای تبدیل معمولاً شامل صفحه فرود، پیشنهاد محتوا و دکمه فراخوان است. همچنین می توانید صفحه تشکر را در مسیر خود قرار دهید.

چرا مسیرهای تبدیل مهم هستند؟

اگر می‌خواهید تبدیل‌ها را در وب‌سایت خود بهبود بخشید، باید بدانید چه چیزی باعث این تبدیل‌ها می‌شود. و از آنجایی که مشتریان اغلب اقدامات متعددی را قبل از تبدیل انجام می دهند، مهم است که در مورد این رفتارها بدانید.

بیایید نگاهی عمیق‌تر به برخی از دلایلی که چرا ردیابی مسیرهای تبدیل برای ایجاد و حفظ یک برنامه اقدام بازاریابی بسیار مهم است، بیاندازیم.

  • بدانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. دانستن مسیر رفتاری سرنخ ها و مشتریان خود به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام کمپین ها و نقاط تماس کار می کنند تا بتوانید بودجه و منابع خود را بر این اساس متمرکز کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شده باشید که بیشتر مسیرهای تبدیل کاربر شما با تبلیغات PPC شروع می شود تا تبلیغات اجتماعی، بنابراین می توانید بودجه بیشتری را برای افزایش فروش خود به PPC اختصاص دهید.
  • تنگناها را در قیف خود شناسایی کنید. مسیرهای تبدیل به شما کمک می کنند تا ببینید در کجای قیف شما نشتی وجود دارد. برای مثال، می‌توانید ببینید که آیا پیشنهادی خاص، احتمالاً به دلیل اشکال، مشکل ردیابی، یا به دلیل نیاز به بهبود (مانند سازگاری بیشتر با تلفن همراه، داشتن فیلدهای کمتر، و غیره) انصراف دارد یا خیر.
  • مخاطب خود را بهتر درک کنید. شما همچنین می توانید بینشی در مورد عواملی مانند موقعیت مکانی، وضعیت درآمد و جنسیت به دست آورید تا تجربه بهتری برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است نرخ رها شدن سبد خرید بالاتری را در بین کاربران در یک مکان خاص مشاهده کنید. می‌توانید نگاه کنید تا ببینید آیا مشکل کمبود روش‌های پرداخت محلی است، در نتیجه می‌توانید تجربه مشتری بهتری را بهبود بخشید و نرخ تبدیل را افزایش دهید.
  • گزارش کمپین را ساده کنید. در نهایت، مسیرهای تبدیل واضح به شما این امکان را می دهد که به راحتی معیارها را در کانال ها جمع آوری کنید، به شما کمک می کند عملکرد بازاریابی بین کانالی خود را با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کنید و بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.

نحوه تنظیم مسیرهای تبدیل در گوگل آنالیتیکس

اکنون که اهمیت مسیرهای تبدیل را می‌دانید، زمان آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه آنها را با موفقیت در Google Ads و Google Analytics تنظیم کنید.

1. ردیابی تبدیل خود را تنظیم کنید

برای استفاده از مسیرهای تبدیل در گوگل آنالیتیکس، باید دقیقاً مشخص کنید که چه میزان تبدیلی دارید. بسته به استراتژی بازاریابی که استفاده می‌کنید، می‌توانید این کار را از طریق ردیابی تبدیل Google Ads و/یا تنظیم هدف Google Analytics انجام دهید.

در تبلیغات گوگل:

  • به Tools and Settings > Measurement > Conversion بروید
  • روی +New Conversion Action کلیک کنید.
  • روی وب سایت کلیک کنید
  • آدرس وب سایت خود را وارد کنید
  • روی اسکن کلیک کنید

راه اندازی ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل

در مرحله بعد، تگ Google خود را مانند شکل زیر تنظیم می‌کنید، سپس نام برچسب را وارد کرده و حساب‌های مقصد را انتخاب می‌کنید.

مسیر تبدیل - Google Ads Google Tag

اهداف خود را تعیین کنید

همچنین باید در گوگل آنالیتیکس اهدافی را تعیین کنید. با GA4، این تنظیمات متفاوت خواهد بود، اما در حال حاضر، این چیزی است که در Universal Analytics به نظر می رسد.

روی Admin در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید.

چرا (و چگونه) (با موفقیت!) مسیرهای تبدیل را در Google Analytics تنظیم کنید

روی اهداف کلیک کنید

اهداف مسیر تبدیل google analytics

پس از آن بر روی گزینه Custom کلیک کنید تا یک هدف جدید تعیین کنید و توضیحات و توضیحات هدف خود را اضافه کنید. شرح شما شامل نام و نوع هدف است، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

تنظیم هدف مسیر تبدیل Google Analytics

اگرچه چهار نوع اصلی از اهداف Google Analytics وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، اقدام تبدیل مورد نظر شما نوع هدف شما را تعیین می کند.

  • عادت زنانه: اینها مدت زمان ماندن کاربران در سایت شما را قبل از ترک ردیابی می کنند که می توانید از آنها برای پیگیری تعامل استفاده کنید.
  • مقصد: این اهداف زمانی را که یک صفحه خاص در سایت شما بارگذاری می شود به عنوان راهی برای ردیابی تبدیل پیگیری می کنند. به عنوان مثال یک صفحه تشکر که پس از ثبت نام در خبرنامه ایمیلی فعال می شود یا تشکر از صفحه سفارش شما.
  • صفحات در هر بازدید: این اهداف تعداد صفحاتی را که بازدیدکنندگان وب قبل از خروج از سایت شما در آن جابجا می‌کنند، ردیابی می‌کنند – که می‌تواند یک معیار سئو مفید نیز باشد.
  • سازمان: این اهداف تعاملات کاربر را که Google معمولاً ثبت نمی‌کند، مانند دانلودهای PDF، کلیک روی دکمه‌ها، کلیک‌های لینک خروجی، یا حتی دانلود قیمت‌گذاری برای مشاغلی مانند ارائه‌دهندگان خدمات VoIP، ردیابی می‌کنند.

پس از پر کردن جزئیات هدف، روی دکمه Value کلیک کنید تا ارزش پولی هدف خود را تعیین کنید (ما در اینجا به شما نشان می دهیم که چگونه ارزش تبدیل را تعیین کنید). روی “تأیید” کلیک کنید و ذخیره کنید.

یک پروژه انتساب راه اندازی کنید

برای استفاده از گزارش مسیرهای تبدیل در گوگل آنالیتیکس، ابتدا باید یک پروژه Attribution ایجاد کنید. به Explore > Conversion Paths بروید و سپس دستورات را دنبال کنید تا پروژه خود را راه اندازی کنید.

google analytics پروژه اسناد جدید

هنگامی که پروژه خود را راه اندازی کردید، اکنون می توانید یک بخش تبدیل ایجاد کنید.

یک بخش تبدیل ایجاد کنید

به تبدیل ها » قیف های چند کانالی » مسیرهای تبدیل برتر بروید. سپس بر روی بخش تبدیل کلیک کنید.
مسیرهای تبدیل Google Analytics - مسیرهای تبدیل برتر

روی Create New Conversion Segment کلیک کنید. بخش جدید می تواند کاربران شما را از یک مکان جغرافیایی خاص، که خط خاصی از محصولات را خریداری می کنند و غیره تعریف کند.
چرا (و چگونه) (با موفقیت!) مسیرهای تبدیل را در Google Analytics تنظیم کنید

بخش تبدیل جدید را تعریف و نامگذاری کنید. این تضمین می‌کند که Google Analytics و Data Studio شما گزارش‌های یکسانی را نشان می‌دهند.

روی App کلیک کنید سپس ذخیره کنید

انجام این کار یک بخش تبدیل جدید ایجاد می کند و این بخش را در گزارش مسیرهای تبدیل شما اعمال می کند.

حالا شما آماده رفتن هستید!

آشنایی با گزارش مسیرهای تبدیل برتر

با راه‌اندازی مسیرهای تبدیل، اکنون می‌توانید از گزارش قیف‌های چند کانالی در Google Analytics برای درک بهتر انتساب بازاریابی خود استفاده کنید. این گزارش به شما نشان می دهد که کدام کانال ها در تبدیل سایت شما نقش داشته اند، مانند ارگانیک، مستقیم، پولی، ارجاع و غیره.

برای دیدن این مسیرها، به تبدیل ها » قیف های چند کاناله » مسیرهای تبدیل برتر بروید
گزارش مسیرهای تبدیل برتر گوگل آنالیتیکس

نکته حرفه ای: محدوده تاریخ را روی سه ماه گذشته تنظیم کنید. به یاد داشته باشید، زمان تبدیل می تواند روز یا هفته باشد، بنابراین محدوده تاریخ خود را حداقل سه ماه آخر تنظیم کنید. این نیز اغلب زمان کافی برای به دست آوردن داده های عملی است.

درک گزارش تبدیل کمکی

در همان تب Google Analytics یکی دیگر از ابزارهای مدلسازی اسناد به نام گزارش تبدیل کمکی وجود دارد. تبدیل‌های کمکی برای یک کانال معین، همه کانال‌هایی هستند که به تبدیل کمک کرده یا منجر به تبدیل شده‌اند، اما تعامل نهایی نبوده‌اند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک کاربر یک کد QR را اسکن می کند تا یک برنامه را دانلود کند، اما تصمیم می گیرد که برنامه را فورا دانلود نکند. بعداً آنها برنامه را از طریق پیوندی در رسانه های اجتماعی شما دانلود می کنند. در حالی که ضربه زدن به پیوند اجتماعی تبدیل به آخرین کلیک در نظر گرفته می شود، کد QR شما نقش مهمی ایفا می کند، که ممکن است توسط معیارهای تبدیل به حساب نیاید.

فلوچارت زیر بیشتر تعاملات حمایتی را نشان می دهد.

تبدیل دستیار تجزیه و تحلیل گوگل

منبع تصویر

درک تبدیل های کمکی برای شناسایی کانال های بازاریابی که مشتریان را با محصول شما آشنا می کند، مهم است. سپس می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی خود را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که سرنخ‌های باکیفیت را از این کانال‌ها جذب می‌کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش می‌دهید.

با درک تبدیل های کمکی، می توانید همانطور که در گزارش زیر نشان داده شده است، به مسیرها و کلیک های موجود در ردیفی که منجر به تبدیل نهایی شده است، مانند پیوندهای ارجاع، تبلیغات و غیره، ارزش اختصاص دهید.

گزارش تبدیل به کمک Google Analytics

انجام این کار نه تنها به شما کمک می کند تا نقش کانال های تبدیل کمکی مختلف را درک کنید، بلکه فراتر از تبدیل آخرین کلیک است تا تصویر واضحی از عملکرد کمپین شما و سفر کلی مشتری ارائه دهد.

همین امروز مسیرهای تبدیل خود را تنظیم کنید

مسیرهای تبدیل در گوگل آنالیتیکس به شما امکان می دهد فعالیت کاربران را در سایت خود ردیابی کنید و عملکرد کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید و به شما بینشی در مورد کانال های بازاریابی که بهترین عملکرد را دارند می دهد. سپس این بینش ها به شما کمک می کند منابع خود را بر اساس آن تخصیص دهید و بهینه سازی هایی را برای افزایش نرخ تبدیل خود شناسایی کنید.

درباره نویسنده

دیوید پاگوتو موسس و مدیر عامل SIXGUN، یک آژانس بازاریابی دیجیتال مستقر در ملبورن است. او بیش از 10 سال است که در بازاریابی دیجیتال فعالیت می کند و به سازمان ها کمک می کند تا مشتریان بیشتر، دسترسی بیشتر و تأثیرگذاری بیشتر داشته باشند.