
وقتی صحبت از آن می شود Google Ads Audience Targeting، شما می توانید از مخاطبان مختلفی استفاده کنید. آنها را می توان به سه نوع اصلی تقسیم کرد: بخش های مخاطبان Google، بخش های “داده های شما” و بخش های “سفارشی”.
من امروز می خواهم به بخش سفارشی بروم زیرا به نظر من یکی از قدرتمندترین و کم استفاده ترین ویژگی های گوگل ادز هستند. بخوانید تا متوجه شوید:
- بخش های سفارشی تبلیغات گوگل چیست؟
- چرا باید از آنها استفاده کنید
- نحوه ایجاد بخش های سفارشی در تبلیغات گوگل
بخش های سفارشی در تبلیغات گوگل چیست؟
بخشهای سفارشی Google Ads به شما امکان میدهد از دادههای اختصاصی Google در مورد کاربران خود به روشهایی که مختص کسبوکار شما هستند استفاده کنید. شما می توانید بخش های سفارشی را با استفاده از حداکثر سه معیار ایجاد کنید:
- مردم علایق و محصولات/خدمات دارند جستجوکردن برای
- انواع وب سایت ها مردم مرور می کنند
- انواع برنامه ها مردم استفاده می کنند
با “حداکثر” سه معیار، به این معنی است که شما می توانید تنها یکی از آن معیارها یا هر ترکیبی از دو یا سه معیار را هدف قرار دهید.
این بخش سفارشی هر سه معیار را هدف قرار می دهد: علایق، انواع وب سایت ها و برنامه ها.
پس از ایجاد یک بخش سفارشی، میتوانید آن را به کمپینهای Display، Discovery یا Video اضافه کنید. همچنین میتوانید برای کمپینهای به حداکثر رساندن عملکرد، بخشهای سفارشی را به سیگنالهای مخاطب خود اضافه کنید، که Google آن را بهترین عمل میداند (و من موافقم).
چرا باید از بخش های سفارشی در تبلیغات گوگل استفاده کنید؟
دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا بخش های سفارشی بسیار مفید هستند.
هدف گذاری بسیار خاص
اول، در حالی که هزاران Google Ads Audience Targeting به عنوان جایگزین، بسیاری از تبلیغکنندگان نمیتوانند آگهی مناسبی برای خود پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر مخاطب هدف شما متخصصان بازاریابی دیجیتال باشند، چه؟ یا دکتر؟ یا افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه های آیوی لیگ هستند؟
بخشهای سفارشی به شما امکان میدهد با استفاده از دادههای گسترده Google درباره رفتار کاربر بر اساس جستجوها، وبسایتهایی که بازدید میکنند و برنامههایی که استفاده میکنند، مخاطبان مناسبی برای نیازهای خود ایجاد کنید.
رقابت و هزینه کمتر
بخشهای سفارشی میتوانند در هزینه شما در تبلیغات Google صرفهجویی کنند. از آنجایی که فقط شما این بخش سفارشی را در حساب خود خواهید داشت (بالاخره، سفارشی است!)، ممکن است رقابت کمتری وجود داشته باشد که به معنای هزینه تبلیغات کمتر است.
به علاوه، ما می دانیم که CPC های جستجو در حال افزایش هستند و تبلیغات جستجو هر سال گران تر می شوند (به معیارهای ما مراجعه کنید!) در مقایسه، CPC ها در Discovery معمولاً مقرون به صرفه هستند.
بخشهای سفارشی به شما این امکان را میدهند که به افرادی دسترسی پیدا کنید که در حال جستجوی کلمات کلیدی شما هستند، نه در لحظهای که واقعاً در حال جستجو هستند. افراد مناسب + زمان متفاوت = نتایج همچنان قدرتمند. یک کمپین اکتشافی بسازید که بخش سفارشی کلمات کلیدی جستجوی خود را هدف قرار می دهد و شاهد اتفاقات جادویی باشید!
نحوه ایجاد بخش های سفارشی در تبلیغات گوگل
برای ایجاد بخشهای سفارشی در Google Ads، به Tools & Settings بروید و سپس Audience Manager را انتخاب کنید.
برگه Custom Segments را انتخاب کنید:
سپس می توانید یک بخش سفارشی را با استفاده از یکی یا هر ترکیبی از این سه معیار ایجاد کنید:
1. علایق یا رفتارها
میتوانید یک بخش سفارشی ایجاد کنید تا افراد با علایق یا قصد خرید خاص یا افرادی که عبارتهای خاصی را در Google جستجو میکنند، هدف قرار دهید.
مثلا من خودم را دارم. تبلیغات کمپین یوتیوب را اجرا کرده است دوره تبلیغات گوگل بخشهای سفارشی افرادی که «دوره تبلیغات گوگل»، «دوره ادوردز»، «آموزش تبلیغات گوگل»، «آموزش تبلیغات گوگل» و غیره را جستجو کردهاند، هدف قرار گرفتهاند.
اظهار نظر! با این حال، یک نکته ظریف وجود دارد که باید از آن آگاه بود. اگر بخش سفارشی شما شامل فهرستی از کلماتی باشد که مردم جستجو میکنند، فقط همانطور که انتظار میرود در داراییهای متعلق به Google کار میکند: Discovery و YouTube.
در شبکه نمایش و سایتهای شریک ویدیویی، عبارات جستجوی شما بهعنوان «علاقههای» عمومی تلقی میشوند تا چیزهای خاصی که مردم جستجو میکنند. بنابراین هنگام انتخاب نوع و تنظیمات کمپین خود این را در نظر داشته باشید!
2. انواع وب سایت
شما همچنین می توانید یک بخش سفارشی را بر اساس انواع وب سایت هایی که مردم مرور می کنند ایجاد کنید.
برای مثال، کسبوکاری که من توصیه میکردم تلاش میکرد به دندانپزشکان و افرادی که در مطبهای دندانپزشکی کار میکنند دسترسی پیدا کند، بنابراین آنها یک بخش سفارشی از وبسایتهای خبری صنعت را برای دندانپزشکان ایجاد کردند.
3. انواع برنامه ها
و در نهایت، می توانید یک بخش سفارشی بر اساس انواع برنامه هایی که مردم استفاده می کنند ایجاد کنید.
برای مثال، اگر میخواهید با استفاده از Google Ads به صاحبان کسبوکارهای کوچک دسترسی پیدا کنید، میتوانید بخش سفارشی از افرادی را که برنامههایی مانند Shopify، Wix، Etsy Seller، Ecwid Ecommerce و غیره دارند، هدف قرار دهید.