
وقتی به هدف گذاری گوگل ادز فکر می کنید، احتمالاً به کلمات کلیدی فکر می کنید. مخاطبانی که احتمالاً فوراً به آنها فکر نمی کنید: نمایش تبلیغات به مردم آنها چه کسانی هستند به جای این آنها به دنبال چه می گردند،
مخاطبان یکی از قوی ترین و کم استفاده ترین استراتژی های هدف گیری در تبلیغات گوگل است و می توانید مخاطبان را در کمپین های جستجو، نمایش، اکتشاف، ویدیو و خرید هدف قرار دهید. (کمپین های نمایش حداکثر از “نشانه های مخاطب” استفاده می کنند که برای پست دیگری است!)
در این پست، من قصد دارم تمام گزینههای هدفیابی مخاطبان Google Ads را که در اختیار دارید، پوشش دهم تا بتوانید تعیین کنید کدام یک برای کمپین بعدی شما مناسب است.
فهرست مطالب
سادهترین راه برای درک تواناییهای هدفگیری مخاطب Google، تقسیم آنها به چهار دسته است:
- مخاطبان گوگل
جمعیت شناسی دقیق، درون بازار، وابستگی، رویدادهای زندگی. - بخش داده شما
مخاطبان بازاریابی مجدد، مخاطبان مشابه. - بخش سفارشی
جستجو بر اساس عبارت، مبتنی بر وب سایت، مبتنی بر برنامه - بخش دیگر
تقسیم بندی ترکیبی، هدف گذاری بهینه، گسترش مخاطب.
بیایید در مورد هر یک با جزئیات بیشتر بیاموزیم.
1. مخاطبان گوگل
گوگل چهار دسته از مخاطبان “پیش بسته بندی” دارد که همه تبلیغ کنندگان به آنها دسترسی دارند. این سریعترین و سادهترین راه برای خیس کردن پاهایتان از مخاطب است.
هدف گذاری جمعیتی گسترده
این نوع هدفگیری مخاطب فراتر از اطلاعات پایه سن/جنس/وضعیت والدین است تا گزینههای هدفگیری عمیقتری بر اساس مراحل زندگی و شغلی ارائه دهد.
مثال،
- وضعیت تأهل: متاهل
- وضعیت مالک خانه: مستاجر
هدف گذاری بخش وابسته
این به ارتباط با افرادی اشاره دارد که علایق، سرگرمی ها و عادات مشابهی دارند. به طور کلی، اینها در طول زمان پایدار هستند و برای بازاریابی آگاهی عالی هستند.
مثال،
- ماون های زیبایی
- مسافر لوکس
هدف گذاری بخش درون بازار
بخش های درون بازار افرادی هستند که برای خرید محصولات یا خدمات خاصی آماده می شوند. افراد بر اساس رفتار خرید فعلی خود به این دسته بندی ها منتقل می شوند و از آنها خارج می شوند و آنها را برای کمپین های جستجوی با هدف بالا عالی می کند.
مثال،
- خدمات SEO و SEM
- سفر به سنگاپور
هدف گذاری رویدادهای زندگی
همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، هدف آن افرادی است که در حال حاضر در حال گذراندن یک تغییر مهم زندگی هستند، مانند فارغ التحصیلی، ازدواج یا نقل مکان.
مثال:
- زود ازدواج کن
- سگی که اخیراً به خانه اضافه شده است
2. بخش داده شما
گوگل از استفاده از عبارت “بازاریابی مجدد” کنار رفته و نام این بخش را به “داده های شما” تغییر داده است. این عبارت هنوز دقیق است. بازاریابی مجدد گوگل (همچنین به عنوان هدف گذاری مجدد شناخته می شود) زمانی است که تبلیغات گوگل خود را به افرادی که قبلاً با کسب و کار شما رابطه دارند نشان می دهید.
این یکی از رایج ترین و به طور کلی سودآورترین استراتژی تبلیغات پولی است.
منبع تصویر
مخاطبان بازاریابی مجدد
چهار نوع مخاطب بازاریابی مجدد در Google Ads وجود دارد:
- سایت اینترنتی: لیستی از کاربرانی که با وب سایت شما تعامل داشته اند
- کاربرد: فهرست کاربرانی که با برنامه شما تعامل داشتند
- یوتیوب: فهرست کاربرانی که با کانال/محتوای YouTube شما تعامل داشتند
- مطابقت با مشتری: لیستی از کاربرانی که اطلاعات شخصی خود (ایمیل، شماره تلفن و غیره) را که در Google Ads آپلود می کنید به شما داده اند.
برای کمک بیشتر در این زمینه، ناوا هاپکینز برخی از بهترین نکات کمپین بازاریابی مجدد را در اینجا ارائه می دهد.
مخاطبان بخش مشابه
اینها که با نامهای Lookalike یا Similar Audiences نیز شناخته میشوند، فهرستی از کاربرانی هستند که رفتار آنلاین مشابهی با لیستهای بازاریابی مجدد شما از خود نشان میدهند.
به عنوان مثال، کاربران بخش مشابهی که از فهرست سودآورترین مشتریان شما ایجاد میشوند، افرادی هستند که در کسبوکار شما جدید هستند و رفتارها و عادات مشابهی را با بهترین مشتریان شما نشان میدهند، بنابراین به احتمال زیاد علاقهمند به تبدیل شدن به مشتری شما هستند.
وقتی لیست(های) بازاریابی مجدد شما داده های کافی برای انجام این کار را داشته باشد، Google Ads به طور خودکار بخش های مشابهی را در حساب شما ایجاد می کند. این یک استراتژی بسیار قدرتمند برای جذب مشتری است.
3. بخش های سفارشی تبلیغات گوگل
گوگل نوع سومی از هدفگیری منحصر به فرد مخاطبان به نام بخشهای سفارشی را ارائه میکند. این یک تقاطع واقعاً جذاب بین داده های Google و کسب و کار شما است که اکثر مردم به آن فکر نمی کنند. این به شما امکان میدهد اطلاعات دیگری را که Google درباره افراد میداند دریافت کنید، اما به روشی که مختص کسب و کار شما است، برش دهید و تاس بزنید.
در هدف گذاری مخاطبان سفارشی Google Ads، سه گزینه مختلف برای ایجاد مخاطب دارید:
- مردم علایق و محصولات/خدمات دارند جستجوکردن برای
- انواع وب سایت ها مردم مرور می کنند
- انواع برنامه ها مردم استفاده می کنند
توجه داشته باشید که نمیتوانید بخشهای سفارشی را به کمپینهای جستجو یا خرید خود اضافه کنید، اما آنها گزینهای عالی برای هدفگیری مخاطبان برای کمپینهای نمایش، اکتشاف و ویدیو هستند.
به عنوان مثال، زمانی که من دوره آموزشی Google Ads خود را راه اندازی کردم، یک بخش سفارشی از افرادی ایجاد کردم که جستجوی درخواستی مانند دوره تبلیغات گوگل، تبلیغات گوگل را یاد بگیریدو گواهی تبلیغات گوگل،
سپس، بخش سفارشی دیگری از افرادی را ایجاد کردم که برنامه هایی مانند این دارند تبلیغات گوگل یا تبلیغات متا روی گوشی آنها برای دستیابی به مخاطبان جدید علاقه مند به آموزش Google Ads، هر دو بخش سفارشی را به یک کمپین ویدیویی اضافه کرده ام.
4. بیشتر مخاطبان تبلیغات گوگل
اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد!
علاوه بر بخشهای مخاطب Google، بخشهای داده و بخشهای سفارشی، شما حتی قابلیتهای بیشتری برای هدفگیری مخاطب در Google Ads دارید.
هدف گذاری بخش ترکیبی
بخشهای ترکیبی در Google Ads به شما امکان میدهد مخاطبانی از افرادی بسازید که با الزامات هدفگیری چند مخاطب مطابقت دارند. همچنین، یک بخش ترکیبی می تواند شامل یک بخش سفارشی باشد. امکانات بی پایان هستند!
به عنوان مثال، می توانید یک بخش ترکیبی از افراد ایجاد کنید که عبارتند از:
- در بازار برای کفش های ورزشی یا در بازار برای لباس های فعال
- و خریداران لوکس
- اما لیست مشتریان یا وب سایت من در لیست بازاریابی مجدد نیست
هدف گذاری بهینه
در نهایت، هدفیابی بهینهشده، نحوهی استفاده از یادگیری ماشینی Google برای یافتن مخاطبان جدیدی است که میتوانند به شما در رسیدن به اهداف کسبوکارتان کمک کنند.
هنگامی که یک کمپین Discovery، Display یا YouTube ایجاد می کنید، به طور خودکار در سطح گروه تبلیغاتی درگیر هدف گذاری سفارشی می شوید. هدف از هدفیابی بهینه این است که به الگوریتمها اجازه دهیم کاری را که به بهترین شکل انجام میدهند، انجام دهند، و به شما این فرصت را میدهد تا به CPA، ROAS یا هر معیار دیگری که برای استراتژی پیشنهادی شما بهینهسازی شده است (بهینه، هدفگذاری بهینه) دست یابید.
توجه داشته باشید که هدفگیری بهینه در کمپینهای ویدیویی با تمرکز بر عملکرد، کشف و تبدیل استفاده میشود، در حالی که “عموزاده” آن گسترش مخاطبدر کمپین های ویدئویی متمرکز بر دسترسی استفاده می شود.
برگه تقلب مخاطبین هدف تبلیغات گوگل
و همه! در اینجا خلاصه ای از تمام گزینه های هدف قرار دادن مخاطبان Google Ads که در این پست به آنها پرداخته ایم آورده شده است.
مخاطبان گوگل
- جمعیت شناسی گسترده
- بند قرابت
- بخش درون بازار
- رویدادهای زندگی
بخش داده شما
- بازاریابی مجدد وب سایت
- بازاریابی مجدد اپلیکیشن
- بازاریابی مجدد یوتیوب
- مطابقت با مشتری
- بخش مشابه
بخش سفارشی
- بر اساس عبارت جستجو
- مبتنی بر وب سایت
- مبتنی بر برنامه
دیگر
- بخش کامپوزیت
- هدف گذاری بهینه
- گسترش مخاطب