منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • نحوه رقابت (واقعی) در تبلیغات فیس بوک: کتاب بازی 9 نقطه ای

نحوه رقابت (واقعی) در تبلیغات فیس بوک: کتاب بازی 9 نقطه ای

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
نحوه رقابت (واقعی) در تبلیغات فیس بوک: کتاب بازی 9 نقطه ای

اگر قصد دارید برای تبلیغات فیس بوک پول خرج کنید، باید کاری را که در کنترل شماست انجام دهید تا آن سرمایه گذاری ارزشمند باشد. یعنی نه فقط “اجرای کمپین” بلکه در واقع “شکستن آن”. “بیرون رفتن تا آنها را بگیرم”…”(ببر)”. رقابت.

میم ببر

آن شما

فقط سه چیز در راه آن قرار دارد:

  • شما
  • محرمانه بودن
  • رقبای شما

درست است. رقابت در تبلیغات فیس بوک یا هر کانالی، فقط به این معنی نیست که دنبال رقبای خود بروید. اما دستیابی به موفقیت در اکوسیستم به عنوان یک کل. بنابراین در این پست، من دقیقاً به شما نشان خواهم داد که برای رقابت در تبلیغات فیس بوک چه چیزی لازم است تا بیشترین بازده سرمایه خود را داشته باشید.

نحوه رقابت در تبلیغات فیس بوک: شما در مقابل شما

قبل از رفتن به نبرد باید یک پایگاه قوی داشته باشید. اغلب اوقات، تبلیغ‌کنندگان قبل از اینکه مطمئن شوند استراتژی‌شان در بهترین حالت است، مایلند رقبای خود را از بین ببرند. بنابراین مطمئن شوید که ابتدا از اصول تبلیغات فیس بوک مراقبت می کنید.

1. ابتدا به اصول اولیه توجه کنید

برت مک‌هیل، کارشناس PPC، در پست خود درباره عادات تبلیغ‌کنندگان بسیار مؤثر فیس‌بوک، نمی‌تواند به اندازه کافی بر اهمیت درست کردن اصول اولیه تأکید کند. یعنی درک کاملی از مخاطبان هدف خود که به شما در ساختن یک ساختار حساب کاربری قوی کمک می کند

نحوه بهینه سازی تبلیغات فیس بوک - تنظیم ساختار حساب

نکاتی را که در پست او وجود دارد برای ایجاد یک پایه قوی دنبال کنید، یا راهنمای رایگان ما را در زیر دانلود کنید:

2. درک کنید که برای ایجاد یک تبلیغ عالی چه چیزی لازم است

حراج فیس بوک مشابه تبلیغات گوگل است، جایی که تبلیغ کنندگانی که تبلیغات با کیفیت ایجاد می کنند با موقعیت های تبلیغاتی بالاتر و هزینه های کمتر پاداش می گیرند. در سال 2019، سه معیار به نام «تشخیص ارتباط آگهی» جایگزین شد که شامل Q است.رتبه بندی واقعیت، Eرتبه بندی نرخ تعامل و غیرهرتبه بندی نرخ تبدیل برای هر یک از این معیارها، می‌توانید رتبه‌بندی زیر متوسط، متوسط ​​یا بالاتر از میانگین داشته باشید. در اینجا نحوه حفظ بالاتر از حد متوسط ​​آمده است:

  • رتبه بندی کیفیت: از ویژگی‌های با کیفیت پایین مانند زبان هیجان‌انگیز و القای تعامل دوری کنید (به هر حال این امر احتمالاً باعث عدم تأیید تبلیغات فیس‌بوک شما می‌شود).
  • رتبه بندی نرخ تعامل: تبلیغات جذاب و جذابی ایجاد کنید که مورد علاقه مخاطبان هدف شما باشد.
  • رتبه بندی نرخ تبدیل: از یک CTA واضح استفاده کنید و صفحه فرود یا تجربه پس از کلیک خود را برای تبدیل بهینه کنید.

مثال تبلیغ فیس بوک - لبخند

جذاب؟ بازرسی جذاب؟ بازرسی جالب هست؟ بازرسی

برای کمک به ایجاد تبلیغی که شرایط بالا را برآورده می کند، از این منابع استفاده کنید:

3. یک قیف تبلیغاتی کامل در فیس بوک بسازید

وقتی برای بازی کردن پول می گیرید، وسوسه انگیز است که فقط پیشنهاداتی را تبلیغ کنید که سود مستقیم به همراه دارد. اما یک پیشنهاد کم هزینه اغلب برای مشتریان احتمالی شما در مراحل اولیه سفر خریدشان بیشترین ارزش را دارد. این پیشنهاد آنها را در سفر نگه می دارد و احتمال اینکه بعداً به پیشنهادی با ارزش بالاتر تبدیل شود، بیشتر خواهد شد.

در نمودار زیر یک کمپین شبیه سازی شده با 200000 بیننده، بودجه 5500 دلار، نرخ بسته 70% و سود هر فروش 2600 دلار داریم.

در یک استراتژی پایین قیف، ما یک نسخه آزمایشی رایگان را تبلیغ می‌کنیم و سپس آن کاربران آزمایشی رایگان را با یک نسخه نمایشی هدف قرار می‌دهیم. نتیجه 35 معامله و 85 هزار دلار بازگشت سرمایه است.

در یک استراتژی تمام قیف، ما یک قطعه محتوا را تبلیغ می‌کنیم، سپس آن دانلودکنندگان محتوا را با مطالعه موردی هدف قرار می‌دهیم، و سپس دانلودکنندگان مطالعه موردی را با یک نسخه نمایشی هدف قرار می‌دهیم. ممکن است برای شروع حجم بالایی از سرنخ‌های با کیفیت پایین داشته باشیم، اما در پایان، با 56 معامله و 140 هزار دلار بازگشت سرمایه به پایان می‌رسیم. اینجوری رقابت کن

نموداری که معاملات بیشتر و بازگشت سرمایه بالاتر را با یک استراتژی تمام قیف نشان می دهد

برای راهنمایی های بیشتر، از پست ما در مورد ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی کامل فیسبوک دیدن کنید.

نحوه رقابت در تبلیغات فیس بوک: شما در مقابل حریم خصوصی

بنابراین شما پایه و اساس خود را ساخته اید، اما هنوز برای مقابله با رقبای خود آماده نیستید. اولین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید حفظ حریم خصوصی است، که در سال‌های اخیر برخی از روش‌های سنتی هدف‌یابی، ردیابی و بهینه‌سازی تبلیغات فیسبوک خود را تغییر داده است. بنابراین قبل از اینکه وارد عرصه رقابت شوید، باید بدانید که چگونه با هدف گذاری فیسبوک خود خلاق باشید (اما سازگار). در اینجا دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

4. به تعامل روی پلت فرم متمایل شوید

یکی از موثرترین کمپین های هدف گذاری مجدد فیس بوک، نمایش تبلیغات به بازدیدکنندگان قبلی وب سایت است. برای مثال، می‌توانید بازدیدکنندگانی را که برای خبرنامه شما ثبت‌نام کرده‌اند، فرم تماس ارسال کرده‌اند یا صفحه محصول خاصی را مشاهده کرده‌اند، دوباره هدف‌گیری کنید. اما با توجه به اینکه کاربران iOS 14 پلاس می‌توانند از ردیابی انصراف دهند، این وب‌سایت‌های هدف‌گیری مجدد مخاطبان به اندازه قبل قابل اعتماد نیستند.

یکی از راه‌های حل این مشکل، هدف‌گیری مجدد کاربران بر اساس تعامل کاربران با صفحه فیسبوک شما است. این مخاطبان دقیق خواهند بود زیرا به داده های شخص اول فیس بوک متکی هستند، بنابراین می توانید با آنها مانند بازدیدکنندگان وب سایت رفتار کنید. درباره این استراتژی روی پلت فرم (و موارد مشابه) در اینجا بیاموزید.

بهینه سازی تبلیغات فیس بوک - گزینه های هدف گذاری مجدد برای تعامل صفحه

5. از بخش های درون بازار از جستجو استفاده کنید

این نکته از تأثیرگذار PPC (و ورد استریمر سابق) ناوه هاپکینز داغ می شود. فیس بوک بسیاری از مقوله های هدف گذاری را به نام حفظ حریم خصوصی از این پلتفرم حذف یا محدود کرده است، مانند مواردی که مربوط به استخدام، املاک یا امور مالی است. با این حال، کاری که می‌توانید انجام دهید، اجرای یک کمپین جستجو در گوگل با استفاده از هدف‌گیری مخاطبان درون بازار است. با این نوع هدف گذاری، همچنان می توانید به این دسته از کاربران دسترسی پیدا کنید. سپس کاربران واجد شرایط را در سایت شما دریافت می کند که در آن می توانید لیستی برای آپلود در فیس بوک برای یک کمپین مشابه یا هدف گذاری مجدد ایجاد کنید. این و (دو مورد دیگر) استراتژی های خلاقانه هدف گیری مخاطبان فیس بوک را از اینجا دریافت کنید.

هدف گذاری تبلیغات گوگل - بخش های بازار به عنوان مثال

نحوه رقابت در تبلیغات فیس بوک: شما در مقابل رقبا

خوب، اکنون شما آماده هستید که واقعاً به آنجا بروید و آنها را بیاورید (ببرها!). این نکات را دنبال کنید تا رقبای خود را در تبلیغات فیس بوک کاهش دهید.

6. با هدف گذاری علاقه، استراتژیک تر باشید

ارائه پیشنهاد با شرایط رقابتی در Google Ads آسان است، اما از آنجایی که شما رقیب شما نیستید، ارتباط شما و بنابراین امتیاز کیفیت با مشکل مواجه خواهد شد. به همین دلیل هزینه ها افزایش می یابد.

اما در فیس‌بوک، می‌توانید کاربرانی را که علاقه‌مند به آنچه رقبای شما (و بنابراین شما) ارائه می‌دهند، هدف قرار دهید. حتی اگر کلیکی دریافت نکنید، در حال ایجاد آگاهی از برند در بین مخاطبان آنها هستید.

اما فقط دنبال طرفداران صفحات رقبای مستقیم خود نروید و آن را یک روز بنامید. کمتر به مخاطبان دقیق رقیب خود فکر کنید و بیشتر به ویژگی های آنها فکر کنید. SparrowBoost توصیه های محکمی در مورد چگونگی انجام این کار دارد صفحات فیس بوک رقبای شما:

  • صفحات فیس بوک تأثیرگذاران یا سازمان های صنعت ما
  • صفحات مرتبط فیس بوک: کلمات کلیدی مرتبط را در جستجوی فیس بوک تایپ کنید و نتیجه صفحه را انتخاب کنید. یا، برای هر یک از صفحات بالا، به “صفحات لایک شده توسط این صفحه” یا “صفحات مرتبط” در نوار کناری بروید.
  • لایک های برتر صفحه طرفداران: برای هر صفحه، روی برگه انجمن کلیک کنید تا طرفداران برتر را ببینید. سپس می توانید به نمایه آنها بروید، “/like” را به انتهای URL اضافه کنید، و سپس می توانید ببینید که آنها چه چیزی را پسندیده اند.
  • کلمات کلیدی مرتبط را در یوتیوب تایپ کنید. نمایه های فیس بوک ویدیوهای با رتبه برتر را مشاهده کنید

اگر حجم مخاطب کم است، آنها را با هم ترکیب کنید. اگر آنها به اندازه کافی بزرگ هستند، آنها را با یکدیگر آزمایش کنید تا ببینید کدامیک کمترین هزینه را برای هر نتیجه به همراه دارد.

نمونه ای از طرفداران برتر صفحه فیس بوک

7. نگاه کنید [more than just] تبلیغات فیس بوک آنها

اگر می‌خواهید رقبای خود را از بین ببرید، نه تنها باید تصویر واضحی از اینکه چه کسانی را از بین می‌برید، بلکه از چه چیزی نیز دارید داشته باشید. به تبلیغاتی که در آنجا، فیس بوک و جاهای دیگر منتشر می کنند، نگاهی بیندازید. بدین ترتیب:

  • تبلیغات فیسبوک آنها را مشاهده کنید: مستقیماً به کتابخانه متا تبلیغات بروید و نام کسب و کار را جستجو کنید. یا به صفحه فیس بوک آنها بروید، “صفحه شفافیت” را پیدا کنید و روی مشاهده همه تبلیغات کلیک کنید. این شما را به همان مکان می برد.
  • تبلیغات لینکدین او را بررسی کنید: آیا پیام او متفاوت است؟ آیا آنها تبلیغات لینکدین را نیز اجرا می کنند؟
  • از مواد ارگانیک آنها استفاده کنید: علاوه بر این، به آنچه رقبای شما به صورت ارگانیک پست می‌کنند نگاه کنید و ببینید که طرفداران آنها با کدام موضوعات، انواع محتوا، نقاط دردناک و مزایای بیشتری درگیر هستند.

شفافیت صفحه فیس بوک

8. ببینید چه کسانی را هدف قرار می دهند

این نکته از Social Media Examiner، از طریق Anna Sonnenberg آمده است. به جای اینکه تبلیغات رقبای خود را در کتابخانه متا تبلیغات جستجو کنید، ببینید آیا می توانید یکی از آنها را در طبیعت مشاهده کنید. صفحه آنها را دنبال کنید، از وب سایت آنها بازدید کنید و با محتوای آنها درگیر شوید و احتمالاً هدف قرار خواهید گرفت. وقتی تبلیغی را در فید خود می بینید، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای آگهی کلیک کنید و روی “چرا این تبلیغ را می بینم؟” کلیک کنید. انتخاب کنید.

می توانید اطلاعاتی در مورد پارامترهای هدف گیری آنها بدست آورید:

تبلیغات رقابتی در فیس بوک - چرا من این تبلیغ را می بینم

9. با مخاطبان شبیه خود هوشمند باشید

Facebook Lookalike Audience از شما می خواهد که یک مخاطب منبع و یک مکان ارائه دهید و سپس یک مخاطب جدید از مشتریان بالقوه مشابه آن مخاطب ایجاد می کند. شما می توانید یک مخاطب منبع از a ایجاد کنید فهرستی از آدرس‌های ایمیلی که آپلود کرده‌اید، بازدیدکنندگان وب‌سایت، افرادی که با برنامه شما درگیر هستند یا در اینستاگرام با محتوای شما در فیس بوک. چند نکته در این مورد:

  • بهترین گزینه شما لیستی از آدرس های ایمیل مشتریان است.
  • مراقب مخاطبان ترافیک وب سایت باشید، زیرا به دلیل تغییرات حریم خصوصی، کامل بودن این داده ها تضمین نمی شود. اگر از این گزینه استفاده می کنید، انتخاب کنید که ترافیک سایت از صفحات با ارزش بالا مانند صفحات قیمت گذاری، تماس، تشکر یا تسویه حساب هدایت شود.
  • استفاده از 1% (بهترین مطابقت با مخاطبان شما)
  • با علاقه، رفتار و هدف گیری جمعیتی ترکیب شود.

چگونه تبلیغات فیس بوک را مقیاس بندی کنیم - مخاطبان Lookalike

به این ترتیب، در مقابل افرادی قرار خواهید گرفت که احتمالاً به آنچه شما در فیس بوک ارائه می دهید قبل از رقبای خود علاقه مند هستند.

برو ببرشون ببر

و اکنون آن را دارید: چگونه نه تنها تبلیغات فیس بوک را اجرا کنید، بلکه چگونه از ویژگی ها، داده های خود و اطلاعات رقابتی آن نهایت استفاده را ببرید تا واقعاً بازده سرمایه خود را به حداکثر برسانید. به طور خلاصه، نکات برتر ما برای رقابت در تبلیغات فیس بوک در اینجا آمده است:

  1. ابتدا به اصول اولیه توجه کنید
  2. بدانید که برای ایجاد یک تبلیغ عالی چه چیزی لازم است
  3. یک قیف تبلیغاتی کامل در فیس بوک بسازید
  4. به تعامل روی پلت فرم متمایل شوید
  5. از بخش های موجود در بازار از جستجو استفاده کنید
  6. با هدف گذاری علاقه، استراتژیک تر باشید
  7. مورد هدف رقبای خود قرار بگیرید
  8. نگاه کن [more than just] تبلیغات فیس بوک آنها
  9. مراقب شباهت ها باشید