
چه کسبوکار جدیدی داشته باشید و چه یک کسبوکار تاسیس شده، راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید نام خود را در مقابل افراد مناسب به نمایش بگذارید. شما استراتژیهای ستونی مانند SEO، PPC، اجتماعی و موارد دیگر دارید، و سپس در درون این استراتژیها استراتژیهای تخصصیتری وجود دارد که اگر بدانید چگونه از آنها درست استفاده کنید، میتوانند بسیار موثر باشند.
یکی از این تاکتیکها از طریق پلتفرم Help a Reporter Out (HARO) است، که میتواند به شما کمک کند تخصص خود را بیان کنید، آگاهی از برند ایجاد کنید و سئوی خود را از طریق بک لینکها بهبود بخشید.
چطور؟ ادامه دهید و من به شما نشان خواهم داد:
- HARO چیست و چگونه کار می کند
- چگونه می تواند به شما در ایجاد بک لینک و آگاهی از برند کمک کند
- چگونه به سوالات HARO به درستی پاسخ دهیم
هارو چیست؟
Help a Reporter Out (HARO) پلت فرم Cision است که در آن روزنامه نگاران، مشاغل و افراد سوالاتی را ارسال می کنند و اطلاعات، آمار و دیدگاه های مورد نیاز خود را برای مقالاتی که می نویسند می پرسند. سپس کارشناسان میتوانند به این سؤالات پاسخ دهند و روزنامهنگاران میتوانند آنها را در مقاله نقل قول کنند و اغلب یک بک لینک به سایت خود (در صورت وجود) ارائه میکنند.
نمونه ای از پرس و جو در HARO
روزنامهنگاران میتوانند از نشریات معروف بیایند و HARO را به ابزاری عالی برای ایجاد پیوند تبدیل کنند، که برای سئو و ایجاد آگاهی از برند و پوشش رسانهای شما مهم است. در واقع این پلتفرم آنقدر مؤثر است که چندین سرویس لینکسازی HARO در سالهای اخیر پدید آمدهاند و دریافت لینکهای باکیفیت از رسانههای برتر (البته با قیمت گزاف) را ارائه میدهند.
نحوه راه اندازی اکانت هارو
برای راه اندازی حساب HARO خود، به وب سایت HARO مراجعه کرده و یک نمایه ایجاد کنید. شما باید نام، آدرس ایمیل و برخی اطلاعات اولیه در مورد تخصص و صنعت خود را ارائه دهید.
سپس، تنظیمات برگزیده خود را سفارشی کنید تا درخواست های مربوط به حوزه تخصصی خود را مشاهده کنید و تعداد اعلان های ایمیل دلخواه خود را مشخص کنید.
چگونه به سوالات HARO پاسخ دهیم (الگو)
برای دریافت بک لینک با استفاده از HARO، ضروری است که به سوالات درست در زمان مناسب و به روش درست پاسخ دهید. و حالا این چیزی است که من می خواهم به شما بگویم.
در اینجا یک الگوی اساسی وجود دارد که من توصیه می کنم:
با درود! [NAME]
اسم من هست [NAME]و من بیشتر دوران حرفه ای خود را صرف کار به عنوان یک [RELEVANT ROLE] ]ولی [COMPANY]، که در [X years] از کار در این صنعت دارم [LIST ACHIEVEMENTS]، در اینجا برداشت من از سؤال شما است:
هر طرح را با دنبال کردن این طرح شروع کنید، و به سرعت پاسخ های بیشتری از روزنامه نگاران و بک لینک های جدید به وب سایت خود خواهید دید.
پیشاپیش ممنون
[NAME]
برخی از چیزهایی که متوجه خواهید شد:
- آنها را با نام خطاب کنید.
- با تشکر از خبرنگار که وقت گذاشت.
- بگویید که برای پیگیری/مصاحبه آماده هستید (نگران نباشید، روزنامه نگاران هرگز این کار را انجام نمی دهند، اما خوب است که بپرسید)
- پیشاپیش تشکر کنید به دلایلی، این امضای ایمیل با بیشترین پاسخ های مثبت همراه است.
اما در مورد HARO خیلی بیشتر از اینها وجود دارد، بنابراین در بخش بعدی، من قصد دارم نکات مهمی را ارائه کنم.
نکاتی برای استفاده از HARO برای بک لینک و روابط عمومی
در زیر نکات برتر من را برای پاسخ دادن به سوالات HARO به روشی که کسب و کار شما را در بهترین حالت قرار می دهد، واقعاً بک لینک و روابط عمومی برای شما به ارمغان می آورد و روابط با روزنامه نگاران را توسعه می دهد، خواهید یافت.
1. رتبه دامنه رسانه را بررسی کنید
رتبه بندی دامنه، همچنین به عنوان Domain Authority شناخته می شود – بسته به اینکه از کدام پلت فرم SEO استفاده می کنید – بیانگر ارزش سئوی وب سایت شما است. هنگامی که به دنبال ساخت بک لینک هستید، هر چه DR بک لینکر بالاتر باشد، بیشتر به رشد شما کمک می کند.
همانطور که گفته شد، بررسی DR یک رسانه به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا ارائه این روزنامه نگار ارزش وقت شما را دارد یا خیر.
از ابزاری مانند Website Authority Checker رایگان Ahrefs استفاده کنید.
2. فقط به سوالات مرتبط پاسخ دهید
صدها سوال HARO هر روز پست می شود، بنابراین شما باید فقط به سوالاتی پاسخ دهید که تجربه مرتبط با آن ها را دارید (تجربه اکنون بخشی از فرمول EEAT گوگل است!). در مثال بالا، میتوانید الزاماتی را که سینتیا در تحلیلگران مصرفکننده به دنبال آن است، مشاهده کنید، بنابراین اگر شما یکی از آنها هستید، در این زمینه تحقیق کردهاید یا مدرک مرتبطی دارید، ممکن است کاملاً مطابقت داشته باشید.
3. اعتبار خود را نشان دهید
با توجه به آن، فوراً مشخص کنید که شما یک منبع با کیفیت و قابل اعتماد برای آنها هستید. اعتبار و تجربه مرتبط خود را فوراً اعلام کنید. و قدرت اعتبار خود را دست کم نگیرید. برای دریافت لینک از نیویورک تایمز لازم نیست ایلان ماسک باشید!
4. در عرض 30 دقیقه پاسخ دهید
زمان برای خبرنگاران ضروری است، بنابراین مهم است که در پاسخ های خود فعال باشید. برای اکثر سوالات در HARO محدودیت زمانی وجود دارد، اما بهترین توصیه این است که ابتدا سعی کنید پاسخ دهید. روزنامه نگاران اغلب به دنبال یک نقل قول سریع برای افزودن به مقالات و بیانیه های مطبوعاتی خود هستند. آنها راحتی می خواهند، نه داستان زندگی.
آن را پخش کنید و سعی کنید در عرض 30 دقیقه به هر سوالی پاسخ دهید. پاسخهای سریعتر برنده پیوندهای HARO!
منبع تصویر
5. آن را قابل کمیت و/یا قابل نقل قول کنید
اگر بتوانید به مطالعات موردی و آماری که از نظرات شما پشتیبانی می کند، مراجعه کنید، خبرنگاران شما را جدی تر خواهند گرفت. برای مثال، بهجای گفتن «تمرکز بر فروش B2B مهم است»، بگویید «تمرکز بر فروش B2B میتواند 138 درصد بازده سالانه ایجاد کند».
همچنین، نقل قول باشد. سعی کنید واکنش خود را به مقاله فوربس تصور کنید. آیا مناسب است یا احساس ناخوشایندی دارد؟ قطعات قابل نقل هوشمندانه و به یاد ماندنی هستند اما کوتاه و مرتبط هستند. واضح و مختصر بودن با کپی خود باعث میشود که خبرنگاران راحتتر صحبتهای شما را نسبت به دیگران انتخاب کنند.
6. تا زمانی که پاسخی دریافت نکردید، پیگیری نکنید
اگر پاسخی دریافت نکردید، احتمالاً گزارشگر به دلیل اینکه واجد شرایط نیستید و زمان بسیار مهم است، صحبت شما را رها کرده است. آنها را دنبال نکنید. این به روزنامه نگار نشان می دهد که شما فقط به دنبال بک لینک و/یا قرار گرفتن در معرض رسانه ها هستید و آنها در آینده از شما دوری خواهند کرد.
7. انتظار نداشته باشید که هر مسابقه موفق باشد
در باخت، میزان موفقیت بین 5-10٪ کاملا رایج است. برخی از کارشناسان ممکن است کمی از آن عبور کنند، اما هیچ یک پوشش رسانه ای و یک بک لینک قوی برای هر مسابقه به دست نمی آورند.
مثبت بمانید و با طرح های HARO خود سازگار باشید. در صورت نیاز، می توانید آن را به هر یک از کارمندان خود نیز اختصاص دهید. اما لطفا بعد از نوشتن چند تاپیک تسلیم نشوید!
این به کمیت پیوندهایی که ایجاد می کنید نیست، بلکه به کیفیت پیوندها و کیفیت رابطه مربوط می شود! نکته بعدی من چیست؟
8. تمرکز بر روابط
HARO یک خیابان یک طرفه نیست. دارد می دهد و بگیرید. بر ایجاد روابط با روزنامه نگاران تمرکز کنید، نه بر ایجاد بک لینک. مقاله را با شبکه خود به اشتراک بگذارید، و روزنامه نگاران را دنبال کنید تا از آنها تشکر کنید، به آنها اطلاع دهید که آن را به اشتراک گذاشته اید و پیشنهاد کمک به مقالات جدید را بدهید.
9. موفقیت خود را دنبال کنید
همانطور که می دانید، همه لینک ها به یک اندازه ایجاد نمی شوند. زمینه، ارتباط و اعتبار همگی بر چگونگی تعیین قدرت رتبه بندی یک وب سایت توسط موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.
یک صفحه گسترده برای پیگیری موفقیت خود ایجاد کنید. می تواند به سادگی “نام انتشارات” و “بله/خیر” باشد یا می تواند کمی پیچیده تر باشد (مانند این یکی).
این به شما کمک می کند تا تلاش های خود را برای ایجاد لینک اندازه گیری، بهینه سازی و مقیاس بندی کنید.
10. برای Google Alerts ثبت نام کنید
به همین ترتیب، ایده خوبی است که در Google Alerts ثبت نام کنید تا هر بار که پیوند جدیدی به دست میآید، اعلان دریافت کنید. همچنین، حتماً به طور منظم جستجوهای سایت را انجام دهید و ابزارهای سئو را برای یافتن بک لینک های جدید بررسی کنید.
وقتی صحبت از ابزارهای سئو شد، آیا گریدر رایگان وب سایت ما را امتحان کرده اید؟،
در کمتر از یک دقیقه حسابرسی رایگان وب سایت خود را دریافت کنید!
این می تواند به شما در شناسایی الگوها و گرایش ها در نوع بک لینک ها مانند موضوع، استایل و غیره کمک کند.
از اینجا، میتوانید تصمیمات مبتنی بر دادههای بیشتری در مورد لینکسازی HARO بگیرید و اینکه آیا میتوانید با استراتژی بلندمدت سئو شما مطابقت داشته باشد یا خیر.
11. از آن به عنوان یک استراتژی بک لینک عالی استفاده کنید
همانطور که سطوح مختلفی از بک لینک های مختلف وجود دارد، راه های مختلفی برای ساخت لینک جدا از HARO وجود دارد.
راه های دیگر برای ایجاد بک لینک عبارتند از ارسال مهمان، محتوای خاص، پست های آماری، اینفوگرافیک، پیوند محتوا و ابزارهای رایگان مانند آهنرباهای سرب. تنوع بخشیدن به تلاش های شما به رشد طبیعی پروفایل بک لینک شما با متن های لنگر مختلف و در چندین کانال کمک می کند.
ساخت بک لینک را با HARO شروع کنید
HARO Outreach یکی از بهترین راه ها برای کسب و کارها برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد ترافیک ارجاع و مهمتر از همه، ساخت بک لینک با کیفیت بالا است. همچنین، بسیار خوشحال کننده است که ببینید کسب و کار شما در رسانه ها نمایش داده می شود. این نکات هارو و بهترین روش ها را دنبال کنید، و خودتان آن را احساس خواهید کرد!
درباره نویسنده
مت شرلی بنیانگذار Splinter Economics است. هدف او ارائه راهنمایی در همه زمینه های تجارت و بازاریابی است، اما نقطه نرمی برای سئو دارد.