
رشد کسبوکارتان به معنای یافتن راههایی برای گسترش دسترسیتان است اما لمستان را اصلاح کنید. رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو برای دسترسی عالی هستند، اما شخصی سازی سخت است. ایمیل برای شخصی سازی عالی است، اما صندوق ورودی شلوغ است.
بازاریابی پیامکی راه حل مناسبی برای این است که به شما دسترسی وسیعتری میدهد، اما همچنین به شما امکان میدهد پیامهای سفارشیسازی شده را در کانالی که همیشه از آن استفاده میکنند به مخاطبان هدف خود تحویل دهید. در واقع، آمریکایی ها روزانه 96 بار گوشی خود را چک می کنند.
در این پست به اصول بازاریابی پیامکی، چرایی علاقه مندی بازاریابان محتوا به استفاده از آن و نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی برای ایجاد کمپین های بازاریابی می پردازیم.
بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی یا بازاریابی پیامکی، استفاده از پیامهای متنی برای دستیابی به مخاطبان است و شما آزاد هستید که از آن به هر شکلی که تصور میکنید استفاده کنید. می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:
- معاملات فلش فروش و تبلیغات دیگر
- اطلاعیه ها
- اطلاعیه های حمل و نقل
- رهگیری سفارش
- اعلان های سفارشی
- پشتیبانی مشتری
- استراتژی بازاریابی مبتنی بر مکان
منبع تصویر
چرا بازاریابی پیامکی کار می کند؟
بازاریابی پیامکی یک استراتژی بازاریابی عالی برای بسیاری از مشاغل و به سه دلیل اصلی است.
مردم به جای صحبت کردن، پیام می دادند
بنابراین، چرا بازاریابان عاشق بازاریابی پیامکی هستند؟ خوب، چون کار می کند. و جای تعجب نیست – با توجه به اینکه 89 درصد از افراد مورد بررسی گفتند که ترجیح میدهند به جای صحبت تلفنی با یک شرکت پیامک ارسال کنند. و این حتی در مورد پولی که با یک استراتژی بازاریابی پیامکی در جیب خود نگه می دارید، خراش دادن سطح نیست.
منبع تصویر
بازاریابی همهکانالی را ممکن میسازد
بازاریابی پیامکی نیز یکی از اجزای ضروری بازاریابی همهکاناله است، و تضمین میکند که مشتریان شما در حین بازدید از فروشگاه واقعی شما از رایانههایشان تا دستگاههای تلفن همراهشان، تجربهای یکپارچه دارند. چنین ارتباطات کاملی به شما این امکان را می دهد که مشتریان فردی و نیازهای آنها را به خاطر بسپارید و در نهایت اعتماد ایجاد کنید و روابط برقرار کنید.
نرخ تعامل بالاست
بازاریابی پیامکی قبل از هر چیز یک سرویس بازاریابی مبتنی بر مجوز است – به این معنی که شما فقط به افرادی دسترسی خواهید داشت که می خواهند آنها را دریافت کنند.
و از آنجایی که در حال رسیدن به صندوق ورودی هستید، برای جلب توجه در فیدهای رسانه های اجتماعی شلوغ یا SERPS رقابت نمی کنید. به همین دلیل است که نرخ باز برای بازاریابی پیامکی به 98٪ می رسد (ایمیل معمولاً حدود 20٪ است – این یک راه مقرون به صرفه برای ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه است.
منبع تصویر
و نرخ کلیک (CTR) داستان کاملاً دیگری است. در جایی که استراتژی بازاریابی معمولی CTR تنها پنج درصد دریافت می کند، نرخ کلیک بازاریابی پیامکی می تواند به طور متوسط به 19 درصد برسد.
نکات و بهترین روش های بازاریابی پیامکی
اگرچه بازاریابی پیامکی ادعا می کند که در خارج از جهان مشارکت دارد، اما مهم است که بازاریابان همچنان در این استراتژی بازاریابی تلاش کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان آنها واقعاً تبدیل می شوند. در اینجا پنج نکته و بهترین روش بازاریابی پیامکی ما آورده شده است.
1. بمباران نشوید
با ارسال پیامک می توانید در هر زمان و هر مکان به مشتریان خود دسترسی داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که شما باید. اگر بیش از حد به آنها پیامک ارسال کنید، می تواند اعتماد را از بین ببرد و منجر به از بین رفتن آن شود. نقطه شیرین بازاریابی پیامکی 3 پیام در هفته است.
2. آن را ساده نگه دارید
وقتی مشتریان بالقوه و مشتریان بازاریابی پیامکی را انتخاب می کنند، به شما اعتماد می کنند. آن را با پیام های طولانی و زبان طعمه کلیکی اسپم نشکنید.
بهترین پیامهای بازاریابی پیامکی مختصر هستند، اطلاعات مربوطه را ارائه میدهند و از پرزها کم میکنند.
منبع تصویر
3. بخش بندی و شخصی
یک پیام متنی به کل مشتریان خود ارسال نکنید. شما می خواهید مشتریان شما احساس کنند که بخشی از چیز خاصی هستند، نه هر تعداد دیگری در میان جمعیت. چند ترفند ساده برای شخصی سازی محتوای پیامک شما وجود دارد:
- به نام او سلام کنید.
- از لحن مکالمه ای استفاده کنید.
- محصولات و خدمات را بر اساس سابقه خرید آنها توصیه کنید.
- کاری کنید که پیام ها با شخصیت خاص آنها مطابقت داشته باشند.
- ارسال به روز رسانی های ویژه
ارسال پیامک به مشتریان وفادار خود با یک هشدار ذخیره مجدد با محصولی که در تاریخچه خرید آنها وجود دارد، راهی عالی برای راضی کردن مشتریانتان است و قبل از هشدار دادن به عموم مردم احساس می کنید که در حال دریافت درمان VIP هستید.
4. یک برنامه وفاداری را امتحان کنید
استفاده از بازاریابی پیامکی برای تقویت برنامه وفاداری کسب و کار شما یک راه عالی برای جذب و حفظ مشتریان شما است.
برخی از بهترین برنامههای وفاداری شامل پاداشهایی برای خرید هستند، مانند نوشیدنی رایگان در کافیشاپ یا تخفیف 25 درصدی در خریدهای آتی در صورتی که مبلغ از پیش تعیین شده را در مدت زمان مشخصی خرج کنند. ارائه این مشوق ها وسوسه ای است که بسیاری از مشتریان نمی توانند از آن امتناع کنند.
منبع تصویر
5. بررسی ها و بررسی های اهرمی
بازخورد سنگ بنای هر کسب و کار خوب است. مشتریان دوست دارند بدانند که شما فعالانه گوش می دهید و سعی می کنید برای آنها بهتر باشید، به علاوه می توانید بازخورد را به یک نسخه تبلیغاتی با تبدیل بالا تبدیل کنید.
یکی از راههای استفاده از بازاریابی پیامکی برای بازخورد این است که بخواهید در پلتفرم مورد نظر خود با پیوند به آن پلتفرم بررسی کنید.
منبع تصویر
یا، یک نظرسنجی پیامکی با چند سوال کوتاه امتحان کنید که مشتریان به راحتی می توانند به طور کلی به آنها پاسخ دهند. اطلاعاتی که گفتیم مختصر. پاسخ های طولانی مدت را به یک نظرسنجی آنلاین، از طریق ایمیل یا از طریق فضای اختصاصی در وب سایت خود ذخیره کنید.
همچنین میتوانید کوپنها یا کدهای تبلیغاتی را به مشتریانی بدهید که نظرسنجی را برای شما تکمیل میکنند، صرف نظر از اینکه آنها چگونه به شما امتیاز میدهند. اگر آنها به شما امتیاز پایینی می دهند، می توانید از این تبلیغ برای بازگرداندن آنها استفاده کنید و امیدواریم به آنها فرصتی دوباره بدهید تا در این روند شگفت زده شوند.
امروز یک کمپین بازاریابی پیامکی ایجاد کنید
با تمام مزایا و تطبیق پذیری آن، به راحتی می توان فهمید که چرا بازاریابان عاشق استفاده از بازاریابی پیامکی هستند. از آن برای تعامل با مشتریان خود، حفظ مشتریان بالقوه در قیف فروش، استفاده از استراتژی های بازاریابی مجدد، تقویت برنامه های وفاداری خود و ایجاد اعتماد با افرادی که برای کسب و کار شما اهمیت دارند، استفاده کنید. و پنج نکته ما را فراموش نکنید!
- مشتریان خود را بمباران نکنید
- پیام های خود را ساده و بصری نگه دارید.
- بخش بندی و شخصی سازی کنید.
- برنامه های وفاداری را ترویج کنید.
- از طریق نظرسنجی ها و بررسی ها بازخورد بخواهید.
درباره نویسنده
دیوید تیم ویراستار و نویسنده مستقر در دنور، کلرادو است که در بازاریابی محتوا و بهینه سازی موتورهای جستجو تخصص دارد. دیوید با سالها تجربه نمایندگی، از بازاریابی پیشرفته و تجزیه و تحلیل SERP و کلمات کلیدی هیجان زده است.