
آیا می خواهید یک بازاریاب را آزار دهید؟ به آنها اطلاع دهید که تغییرات بزرگی در صفحات جستجوی گوگل در راه است. به همین دلیل است که ممکن است کمی دستان خود را فشار دهید زیرا گوگل اخیراً تجربه تولید جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی (SGE) خود را برای تکان دادن SERP ها اعلام کرده است.
احتمالاً سؤالات زیادی میپرسید: آیا پاسخهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، کلیکهای سایت را کاهش میدهند؟ عملکرد تبلیغات جستجو در صفحات SGE چگونه خواهد بود؟
ما هنوز همه پاسخ ها را نداریم. SGE یک آزمایش انتخابی خواهد بود که در طول زمان تکامل می یابد. اما میتوانیم جزئیات مهمی را از آنچه گوگل قبلاً به ما گفته است، به دست آوریم. خبر خوب این است که بزرگترین موتور جستجوی جهان میگوید که همچنان بر هدایت ترافیک به وبسایتها و حفظ تبلیغات جستجو به عنوان «بخش اصلی SGE» متمرکز است.
بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه گوگل به این وعدهها عمل میکند و SGE چه معنایی برای بازاریابان و تبلیغکنندگان در مشاغل با هر اندازهای خواهد داشت.
تجربه مولد جستجوی گوگل چیست؟
SGE یک نسخه آزمایشی از موتور جستجوی گوگل است که از هوش مصنوعی برای ایجاد پاسخ های مرتبط به پرس و جوهای پیچیده استفاده می کند.
سه راه وجود دارد که SGE از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه جستجو استفاده می کند:
- عکس لحظه ای هوش مصنوعی: یک خلاصه منحصر به فرد برای برخی از سوالات طولانی ایجاد می کند
- حالت مکالمه: با حفظ متن جستجوی اصلی، به سؤالات بعدی پاسخ دهید
- تجربه عمودی: فهرست مورد علاقه ویژگی ها و جزئیات بیشتر محصول را در جستجوهای تجاری ارائه می دهد
در ادامه به هر یک از این قسمت ها کمی عمیق تر می پردازیم.
چه چیزی گوگل را به یک تجربه نسل جستجو تبدیل می کند؟
در حالی که همه این ویژگیها برای کمک به افراد برای یافتن سریعتر پاسخهای بهتر طراحی شدهاند، اما برای تشویق کشف محتوای آنلاین نیز طراحی شدهاند.
عکس فوری هوش مصنوعی
از گوگل بپرسید که پارک ملی برایس کانیون هر سال چند بازدیدکننده دارد و به سرعت به یک مقاله مرتبط می رسد که می گوید 1.5 میلیون بازدیدکننده دارد. اکنون بپرسید که آیا برایس کانیون یا پارک ملی آرچس برای خانواده هایی با کودکان خردسال و سگ بهتر است یا خیر، و لیستی از پیوندهایی دریافت خواهید کرد که به سوال شما پاسخ می دهد.
SGE از هوش مصنوعی برای ایجاد یک پاسخ منحصر به فرد به درخواست چند زاویه ای شما استفاده می کند و اطلاعات را از چندین منبع به طور همزمان می گیرد. گوگل آن را a می نامد عکس فوری،
منبع
اسنپ شات به گونه ای طراحی شده است که پاسخ های مختصری به سوالات بسیار طولانی ارائه دهد، مانند “بهترین رستوران برای خانواده ای که به بادام زمینی آلرژی دارند در نزدیکی ساختمان امپایر استیت، بدون انتظار طولانی، چیست.”
اما SGE برای پاسخ به سوال شما و فرستادن شما در راه نیست. گوگل می گوید تمرکزش بر جلب توجه به محتوای وب است. همانطور که هوش مصنوعی مولد را برای جستجو می آوریم، متعهد هستیم که همچنان ترافیک ارزشمندی را به سایت ها در سراسر وب هدایت کنیم. ما این را نشانهای امیدوارکننده برای کسبوکارهایی میدانیم که به ترافیک جستجوی پولی یا ارگانیک متکی هستند.
گوگل راهی برای حفظ جریان کلیک با قرار دادن سه لینک در سمت راست هر عکس فوری دارد. آنها تصاویر کوچکی برای جلب توجه بینندگان خواهند داشت.
سپس نمادی وجود دارد که گوگل عاشقانه آن را “پنجه خرس” می نامد. درست بالای سه پیوند برجسته قرار دارد. روی آن کلیک کنید و عکس فوری بزرگ می شود و محتوایی که هر جمله از عکس فوری را نشان می دهد آشکار می شود.
مزیت افزوده چنین شفافیتی اعتماد است. هر جمله توسط یک منبع خارجی تایید می شود. این مهم است زیرا سایر ابزارهای هوش مصنوعی مانند Bard از نظر دقت بهترین شهرت را ندارند.
مواقعی وجود دارد که SGE تصمیم میگیرد عکس فوری ارائه ندهد – برای مثال، زمانی که اطلاعات کافی ندارد، یا برای سؤالات حساس در مورد امور مالی یا مراقبتهای بهداشتی (YMYL – پول شما، زندگی شما – موضوعات)، ممکن است پاسخ هوش مصنوعی ظاهر می شود.
خط پایین: SGE یک تجربه جستجوی متفاوت است. و تغییر SERP می تواند باعث نوسانات در نتایج پولی و ارگانیک شود و بر رتبه بندی، ترافیک و هزینه های تبلیغات شما تأثیر بگذارد.
حالت مکالمه
جستجوی گوگل همیشه بعد از اولین پرس و جو تمام نمی شود. حالت مکالمه SGE برای پاسخ به سؤالات بعدی و در عین حال حفظ زمینه جستجو طراحی شده است.
با ضربه زدن روی «Ask a follow-up» یا یکی از مراحل بعدی پیشنهادی در زیر عکس فوری، حالت مکالمه را درگیر میکنید.
کتی ادواردز گوگل اخیراً این ویژگی را به صورت زنده در Google I/O به نمایش گذاشته است. ادواردز پس از جستجوی عبارت «چرا نهنگها عاشق آواز خواندن هستند» عبارت «Plush for Children زیر 40 دلار» را تایپ کرد.
منبع
در یک جستجوی استاندارد، گوگل متوجه نمیشود که حیوانات عروسکی از نهنگ را میخواهد. اما هوش مصنوعی SGE این تکلیف را درک کرد زیرا حاوی ارجاعاتی به جستجوهای قبلی بود. بنابراین پس از چند لحظه پرسیدن، ادواردز لیستی از لینکهای فروشگاههایی را دید که انواع اسباببازیهای پر شده از نهنگ مخملخواب را میفروشند.
خط پایین: این واقعیت که پیوند محصول در میانه آن جستجوی مکالمه ظاهر شد پیشنهاد از یک فرصت بزرگ برای مشاغل اگر بتوانید محتوای خود را برای نمایش این نوع جستجوها بهینه کنید، به طور بالقوه می توانید ترافیک واجد شرایط بیشتری دریافت کنید. پس چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ بری شوارتز در سایت موتور جستجو می نویسد: در حال حاضر، گوگل “منابع آنلاین با کیفیت بالا” را در اولویت قرار داده است. او می نویسد: «گوگل چندین دهه است که از سیگنال های متعدد برای درک کیفیت اطلاعات استفاده می کند. این امر اهمیت ایجاد محتوایی را که با E-EAT هماهنگ باشد و اعتبار برای سایت شما ایجاد کند، توضیح می دهد.
در بخش پولی، باید تنظیماتی را برای این جستجوهای تعاملی تر انجام دهید. مارک ایروین، مدیر رسانه های پولی در SearchLab، گفت: “این جستجوهای منحصر به فرد طولانی مدت طبیعتاً باعث می شود که از کلمات کلیدی عبارات و مطابقت گسترده تر به طور فعال تر استفاده شود تا این جستجوهای جدید به حساب شما هدایت شود.
“علاوه بر این، این معیارهای جدید در جستارهای جستجوی بسیار طولانی نیاز به نظارت منظم عبارات جستجوی شما و افزودن کلمات کلیدی منفی جدید را افزایش می دهد، زیرا انتظار می رود این عبارات طولانی مدت کمتر جستجو شده در چند سال آینده منفجر شوند.”
تجربه عمودی
SGE همچنین در حال تغییر شکلهای عمودی جستجو مانند خرید و یافتن مشاغل محلی است – بهویژه زمانی که این پرسشها دارای زوایای متعدد هستند. اینجاست که چیزها برای کسب و کارهایی که به صورت آنلاین تبلیغ می کنند و می فروشند بسیار جالب می شود.
در اینجا یک مثال است. شما تصمیم گرفته اید ماشین و دوچرخه را در محل کار خود رها کنید. شما فقط هیچ دوچرخه ای نمی خواهید، برای رفت و آمد پنج مایلی خود در تپه به یک دوچرخه خوب نیاز دارید. SGE این پارامترها را می گیرد، 38 میلیون محصول را در نمودار خرید گوگل جستجو می کند و نتایج را برمی گرداند.
منبع
مشابه جستجوی تعطیلات، SGE یک خلاصه اطلاعاتی تولید می کند. این بار، در اینجا لیستی از جنبه هایی است که باید برای دوچرخه جدید خود در نظر بگیرید. اگر میخواهید جستجو را برای یافتن دوچرخه قرمز مناسب با شرایط انجام دهید، یک سوال بعدی بپرسید.
از آنجایی که جستجو به وضوح تجاری است، SGE لیستی از محصولات ممکن را گردآوری می کند. هر گزینه شامل توضیحات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی با نظرات، قیمت ها و تصاویر کوچک است. روی یکی ضربه بزنید و یک تصویر بزرگتر و فروشگاه هایی که آن دوچرخه را می فروشند، قیمت آنها و سایر اطلاعات مفید مانند اینکه آیا آن را در انبار دارند می بینید.
خط پایین: پیشنهادات خرید برای Google چیز جدیدی نیست. اما نحوه اتصال آنها به AI Snapshot جالب خواهد بود.
مارک گفت: «گوگل به خرده فروشان روشن کرده است که Display Max و فید خرید نقش فعالی در این تجربه جستجوی جدید خواهند داشت. اما سایر تبلیغکنندگان عاقلانه هستند که به جای استفاده سریع از پسوندهای تصویر با تبلیغات خود، برای جستجوهای بصری بیشتر آماده شوند.
تجربه مولد جستجوی گوگل برای کسب و کارها چه معنایی دارد؟
گوگل در بیانیه خود در مورد SGE گفت: “ما همچنان به آزمایش و توسعه تجربه تبلیغاتی ادامه خواهیم داد تا بیشتر بدانیم.” بنابراین به احتمال زیاد تغییرات بیشتری در راه است.
در حال حاضر، در اینجا برخی از پیامدهای SGE برای مشاغل آورده شده است.
مکانی جدید برای نمایش تبلیغات…
در مورد قرار دادن تبلیغات در نتایج SGE، گوگل می گوید که “تبلیغات همچنان در جایگاه های تبلیغاتی اختصاصی در سراسر صفحه ظاهر می شوند.” ما نگاهی اجمالی به نتیجه پرس و جو کسب و کار داریم. روی آن، تبلیغات در بالا، در کنار عکس فوری هوش مصنوعی مولد قرار دارند.
منبع
به منظور شفافیت، گوگل این پیوندها را به عنوان “اسپانسر” برچسب گذاری می کند.
اینها تبلیغات جدید نیستند. آنها از کمپینهای موجود هستند و تبلیغکنندگان در حال حاضر نمیتوانند انصراف دهند.
… اما راهی برای اندازه گیری آنها وجود ندارد
ردیابی نیز در حال حاضر یک جعبه سیاه است. همانطور که گفته شد، نمی توانید از نمایش تبلیغات خود در نتایج SGE انصراف دهید. و شما نمی توانید نحوه عملکرد تبلیغات در SGE SERP را جدا از جستجوهای معمولی مشاهده کنید. همه داده ها با هم جمع می شوند.
معایب بالقوه ترافیک بیولوژیکی
این امکان وجود دارد که رابط جدید با اولویت دادن به پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی، ترافیک ارگانیک را کنترل کند. تصویر لحظه ای هوش مصنوعی بیشتر صفحه موبایل را پر می کند و کاربران را مجبور می کند تا برای دیدن 10 پیوند آبی آشنا اسکرول کنند.
منبع
پیوندهای منبع ممکن است به افزایش ترافیک کمک کنند، اما ما نمی دانیم که آنها چند کلیک خواهند داشت. و هنوز جزئیاتی در مورد نحوه رتبه بندی این ویژگی های جدید وجود ندارد.
همچنین، از آنجایی که گوگل قصد دارد به SGE اجازه دهد تا “افزایش سنگین” را برای جستجوگران انجام دهد، این ترس وجود دارد که جستجوگران به جای کلیک کردن بر روی وب سایت های منبع، به نتایجی که از چندین منبع استخراج شده و به طور مرتب توسط Google بسته بندی شده اند، تکیه کنند.
گوگل ممکن است با انجام خود «بالا بردن سنگین» این منابع اولیه را از معادله خارج کند. الکس کانترویتز برای CMSWire می نویسد.
ترافیک با هوش مصنوعی
از سوی دیگر، ما پتانسیل نرخ تبدیل بالاتری را برای سئو و ترافیک پولی می بینیم. اگر خریدار بتواند قبل از کلیک کردن، جستجوی خود را بیاموزد و اصلاح کند، این احتمال وجود دارد که تا زمانی که به سایت شما برسد، خریدار با قصد بالایی خواهد بود. در این مورد، SGE مانند یک ربات فروش عمل می کند که به خریداران کمک می کند قبل از بازدید از فروشگاه واجد شرایط شوند.
گوگل می گوید که آنها بر نحوه تاثیر SGE بر ترافیک تبلیغات نظارت خواهند کرد و در صورت نیاز تکامل خواهند یافت. از آنجایی که 80 درصد از درآمد آلفابت از طریق تبلیغات جستجو به دست میآید، این یک شرط عادلانه است که مطمئن شوند تبلیغکنندگان موفق هستند.
برای آماده شدن برای SGE چه کاری می توانید انجام دهید؟
در حال حاضر، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در Search Labs ثبت نام کنید و در لیست انتظار SGE قرار بگیرید. سپس، اگر تغییر چشمگیری در نتایج یک کمپین مشاهده کردید، حداقل می توانید ببینید که آیا این کلمه کلیدی است که درمان SGE را دریافت می کند یا خیر. و البته، با وبلاگ و خبرنامه WordStream همراه باشید. همانطور که Google SGE را توسعه می دهد، ما مطمئن خواهیم شد که شما به روز هستید.