
در حال حاضر، امسال شاهد رکورد بی سابقه ای از اخراج کارکنان در بخش فناوری بوده ایم. حتی برای کسانی که به طور مستقیم تحت تأثیر قرار نمی گیرند، این خبر می تواند ترسناک باشد. به هر حال، میلیونها کسبوکار کوچک و متوسط به غولهای فناوری مانند گوگل و مایکروسافت برای تقویت تبلیغات دیجیتال خود متکی هستند.
منبع تصویر
ماه گذشته، بینشهایی درباره معنای اخراجهای فناوری بزرگ برای مشاغل کوچک و PPC به اشتراک گذاشتیم. من در این پست مشارکت داشتم، و در حالی که بسیاری از کارشناسان نظرات متفاوتی در مورد تأثیر این اخراجها بر صنعت داشتند، تقریباً همه روی یک نکته کلیدی اتفاق نظر داشتند: این هجوم استعدادها که گوگل و مایکروسافت را برای آن شرکتها ترک میکنند، ممکن است فرصت و برکتی برای کسانی باشد که آنقدر باهوش هستند که این افراد حرفه ای را که دوباره وارد بازار کار می شوند استخدام کنند.
بنابراین با توجه به این نکته، ما دیدگاه متفاوتی را در این جمع بندی تخصصی به اشتراک می گذاریم. ما با چندین متخصص در زمینههایشان که اخیراً توسط گوگل و مایکروسافت اخراج شدهاند، مصاحبه کردیم و از آنها خواستیم توصیههای خود را برای کمک به گوگل و مایکروسافت در یافتن، جذب و استخدام استعدادها در سال 2023 به اشتراک بگذارند.
این کارشناسان عبارتند از:
کارمندان فناوری بزرگ مزایای کسب و کارهای کوچک را به ارمغان می آورند
Big Tech به دلیل مصاحبه و فرآیندهای غربالگری طولانی و سخت خود شناخته شده است. آنها تقریباً برای هر پست شغلی تعداد زیادی متقاضی دارند. برندن به اشتراک گذاشت که “Google بهترین و باهوش ترین افراد را استخدام می کند و سپس پس از استخدام ابزارهایی را برای توسعه مداوم در اختیار آنها قرار می دهد. نمایندگان رایگان گوگل دارایی برای اکثر شرکت ها هستند.”
اینها سازمان های بزرگی هستند که محصولات بسیار دقیق و فنی دارند و با میلیون ها تجارت و شریک دیگر کار می کنند.
فقط تعدادی از شرکای مایکروسافت.
به همین دلیل است که Parimala گفت که در مایکروسافت، “شما باید یاد بگیرید که تجارت را درک کنید و با اتصال نقاط بین افراد، فرآیندها و فناوری، ارزش ارائه دهید.”
با وجود وسعت شرکتهایشان، تیمهای متعددی در گوگل و مایکروسافت ایجاد شدهاند تا بهعنوان استارتآپها در یک شرکت تجاری بینالمللی که به صورت عمومی معامله میشود، فعالیت کنند. این تجربه منحصربهفرد به فارغالتحصیلان این تیمها چشمانداز و تجربه منحصربهفردی از مسیریابی در یک شرکت بزرگ میدهد، در حالی که به انتظارات یک تیم کوچکتر چابک باقی میماند.
جالب اینجاست که اعضای تیم در Microsoft Advertising به نبردهای طولانی و سخت برای پیروزی در برابر همتایان خود در گوگل عادت دارند. فردی به اشتراک گذاشت که «کار با تیمها در Microsoft Advertising همیشه یک تجربه هیجانانگیز بوده است. هر روز ما سگ های کوچکی بودیم که صنعت را به دردسر انداختیم. همیشه یک نبرد سخت بود، اما پیروزی با شرکای ما ارزش آن را داشت.”
کارفرمایان چگونه می توانند افراد اخراج شده اخیر را در گوگل پیدا کنند؟
آسان. وارد لینکدین شوید و فید شما با ده ها نفر از افراد باهوش که به دنبال فرصت های جدید هستند از قبل بارگذاری می شود. آندریا برخی از زمینهها را برای یافتن استعدادهای اخیرا اخراج شده از Google بیان میکند:
- https://xoogler.co/ – انجمنی از فارغ التحصیلان Google و کارمندان فعلی Google که برای به اشتراک گذاشتن فرصت ها، ارتباطات و پشتیبانی طراحی شده اند.
- Xoogler Career Network – یک گروه LinkedIn با بیش از 1700 کارمند سابق Google که تحت تأثیر اخراجهای اخیر قرار گرفتهاند.
- پست های رسانه های اجتماعی از استعدادهای اخیرا اخراج شده گوگل با استفاده از هشتگ های #GoogleLayoffs و #Golden12k
منابعی برای یافتن و استخدام استعدادهای برتر
جنبههای زیادی برای جذب و حفظ کارمندان مناسب برای آژانس شما وجود دارد، از آگهیهای شغلی و استخدام تا برندسازی کارفرما و موارد دیگر. در اینجا برخی از بهترین منابع ما برای کمک به شما در این فرآیند آورده شده است:
چه توصیه ای برای سایر همکاران با ورود مجدد به بازار کار دارید؟
هیچ کس در این تغییر غیر منتظره تنها نیست. آندریا به هم تیمی هایش یادآوری می کند: “مثبت بمانید! به شبکه خود ضربه بزنید، حتی زمانی که با مردم در تماس نبوده اید، پیام ارسال کنید. مردم عموماً میخواهند کمک کنند، بهویژه اگر در گذشته تأثیر مثبتی روی آنها گذاشتهاید، بنابراین خودشان را به منبعی برای شما تبدیل میکنند. اما مطمئن شوید که ابتدا بررسی های لازم را انجام دهید. با سؤالاتی که کنجکاو هستید به آن مکالمات بیایید و شنونده ای متفکر باشید!
ما هزاران الگوی ایمیل شبکه برای کمک به شما داریم!
برندان نیز این احساس را تکرار می کند. از این زمان برای بهبود شخصی و حرفه ای خود استفاده کنید. پیشنهاد میکنم اگر از نظر مالی میتوانید این کار را انجام دهید، کمی برای خودتان وقت بگذارید و زمانی که آماده بازگشت به داخل هستید، فعالانه به جستجو بپردازید.
منابعی برای یافتن شغلی که برای شما مناسب است
در اینجا برخی از پستهایی است که ما نوشتیم که میتواند به شما در ایجاد برند شخصی، آماده شدن برای تحت تأثیر قرار دادن رئیس خود در شغل جدید و موارد دیگر کمک کند.
می خواهید اجاره کنید؟ کانون تخصصی 🔦
کارشناسانی که بینش و مشاوره خود را در این پست ارائه می دهند، در طول مدت تصدی خود در گوگل و مایکروسافت، با تبلیغ کنندگان، شرکا و همتایان بی شماری تجربه دارند. آنها در حال حاضر به دنبال فرصت های جدید هستند و به اندازه کافی خوش شانس هستند که آنها را پیدا کنند. در یادداشت شخصی، من با بسیاری از این Exoglers و اعضای تیم سابق مایکروسافت همکاری کردهام و مفتخرم که تجربیات یا مراجع خود را با یک کارفرمای احتمالی به اشتراک بگذارم.
برندان جیکوبسون
مدیر ارشد توسعه شرکای استراتژیک سابق در Google
زمینه: برندن بیش از 20 سال تجربه در فروش/توسعه کسب و کار/مشارکت با بیش از 11 سال گذشته در Google دارد. او اخیراً در تیم Google’s Channel Partner کار کرده است که از شرکای 3P پشتیبانی می کند. تلاشهای آنها با شرکای خود برای تلاش Google برای به دست آوردن و فعال کردن تبلیغکنندگان «جدید برای Google» در پلتفرم خود ضروری بود.
پروژه ای که افتخار می کردید بخشی از آن باشید: من اخیراً یک ادغام محصول را با BigCommerce تکمیل کردم تا بازرگانان آن اکنون ادغام مستقیم API با Google Merchant Center و Google Ads داشته باشند. این ادغام اکنون به بازرگانان اجازه میدهد تا کاتالوگ محصولات خود را مستقیماً با Google همگامسازی کنند که فرآیند جستجوی محصولات در لیستها و تبلیغات رایگان را بسیار ساده میکند.
چیزی که در نقش بعدی ام به دنبال آن هستم: من از نقشهای مشارکت استراتژیک/فروش لذت میبرم که به من اجازه میدهد با شرکای خارجی کار کنم و تیمهای داخلی چند کاره را رهبری کنم. من به فناوری سلامت و هوش مصنوعی علاقه دارم، اما در زمینه های دیگر نیز باز هستم.
کجا من را پیدا کنم: با برندان جاکوبسون در لینکدین ارتباط برقرار کنید.
آندره سنت پیر
رئیس سابق صنعت در گوگل
زمینه: آندریا اخیراً رئیس صنعت در Google بود که تیمی از مدیران حساب و مدیران حساب را به عنوان بخشی از تجارت فروش تبلیغات و پشتیبانی از چندین مشتری بزرگ فروش مشتری رهبری می کرد. او 7.5 سال گذشته را صرف ایجاد شراکت با مشتریان و کار در تبلیغات دیجیتال کرده است (اول در آمازون قبل از رفتن به گوگل). قبل از این نقش ها، مسیر شغلی او در بازاریابی و تجزیه و تحلیل تجاری / بینش بود.
پروژه ای که افتخار می کردید بخشی از آن باشید: من در 5 ماه اول خود به یک تیم فروش کاملاً جدید ملحق شدم (از هر پنج عضو، سه نفر در Google یا تازه وارد تجارت تبلیغات بودند).
چیزی که در نقش بعدی ام به دنبال آن هستم: نقش رهبری که به من اجازه میدهد با استفاده از مهارتهایی که بهتر میدانم به کارم ادامه دهم: ایجاد رابطه، رهبری فکر، مربیگری، تصمیمگیری مبتنی بر داده و برنامهریزی استراتژیک. من برای فروش آگهی، در مجاورت فروش آگهی یا حتی چند نقش مختلف باز هستم.
کجا من را پیدا کنم: با Andrea St. Pierre در لینکدین تماس بگیرید.
آماندا طلایی
مدیر سابق ارتباطات اخبار در گوگل
زمینه: آماندا روزنامه نگاری است که قبلاً گزارشگر و تهیه کننده سیاسی روی آنتن بود و به گوگل پیوست تا راهبرد ارتباطات و رسانه ابتکار Google News را رهبری کند.
پروژه ای که افتخار می کردید بخشی از آن باشید: من به راهاندازی صندوق سهام نیوز کمک کردم و منابعی را برای گروههای خبری متمرکز بر روزنامهنگاری از جوامع کمنمایش فراهم کردم.
چیزی که در نقش بعدی ام به دنبال آن هستم: کار چشمگیر حمایت از صنعت خبر.
کجا من را پیدا کنم: در لینکدین با آماندا گلدن تماس بگیرید و او را در توییتر دنبال کنید،
فردی مارتینز
مدیر سابق توسعه شرکای مایکروسافت
زمینه: فردی یک متخصص فناوری با بیش از 13 سال تجربه است که به مدت بیش از 5 سال نقش های متعددی در دانشگاه داشته است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در تجزیه و تحلیل تجاری و هفت سال تجربه مدیریت افراد در شرکت های فناوری اد است. آخرین نقش او در مایکروسافت باعث شد که پاد جدیدی را از ابتدا با منابع محدود و بدون سرنخ ورودی شروع کند. او جدای از اکتساب، مسئولیت موفقیت مشتری را با کمک همکاران بزرگ خود نیز بر عهده داشت.
پروژه ای که افتخار می کردید بخشی از آن باشید: شروع یک غلاف تولید 0 دلاری با منابع محدود، تولید بیش از 25 میلیون دلار در سال تا زمانی که من رفته باشم.
کجا من را پیدا کنم: با فردی مارتینز در لینکدین تماس بگیرید.
پریمال رامداس
همکار ارشد سابق متخصص فناوری در مایکروسافت
زمینه: Parimala یک استراتژیست فناوری بود که شرکای جهانی را قادر می ساخت راه حل های مشتری سفارشی بسازند و درآمد کسب کنند.
پروژه ای که افتخار می کردید بخشی از آن باشید: من پذیرش Microsoft Viva را به عنوان یک شریک جهانی رهبری کردم و اولین کسی بودم که یک راه حل منحصر به فرد ساخت.
چیزی که در نقش بعدی ام به دنبال آن هستم: از فناوری برای حل مشکلات تجاری و افزایش درآمد استفاده کنید.
کجا من را پیدا کنم: با Parimala Ramda در LinkedIn ارتباط برقرار کنید.
از اخراج های فناوری بزرگ سال 2023 حداکثر استفاده را ببرید
همانطور که بارها گفته شده است، از اخراج فناوری بزرگ در سال 2023 چیزهای زیادی برای سازمان ها و افراد وجود دارد. حتی اگر به دلیلی به آن فناوری “بزرگ” گفته می شود، جوامع و مسیرهای کوچکتری در این فضا وجود دارد و همه چیز به روابط بین افراد برمی گردد. به ارزش های اصلی خود بچسبید و اگر آن را قطب نمای خود قرار دهید، نمی توانید اشتباه کنید!