
اکنون، قبل از اینکه شروع به جستجوی دیوانهوار در گوگل برای اعلام حذف این معیار کنید، میتوانید نفس راحتی بکشید زیرا امتیاز کیفیت هنوز در همه حسابها وجود دارد.
اما آیا هنوز هم مرتبط است؟
امتیاز کیفیت همیشه یکی از گریزان ترین معیارهای عملکرد در تبلیغات گوگل در نظر گرفته شده است. و با تمام تغییراتی که گوگل در اتوماسیون بیشتر ایجاد کرده است، مدتی است که چیز زیادی در مورد این معیار (و کارهایی که می توانید به صورت دستی برای کنترل آن انجام دهید) نشنیده ایم. اما آیا این بدان معناست که دیگر مهم نیست؟
من برای پاسخ به این سوال (البته نظر خودم را دارم) وارد جامعه PPC شدم و از یافته هایم بسیار شگفت زده شدم. بنابراین بخوانید تا بدانید که آیا امتیاز کیفیت در سال 2022 همچنان مهم است یا خیر! اما ابتدا، یک تجدید نظر مختصر.
امتیاز کیفیت چیست؟
قبل از اینکه به پیشبینیهای امتیاز کیفی خود بپردازیم، اجازه دهید ابتدا آنچه را که به یک امتیاز کیفیت خوب تبدیل میشود، تازهسازی کنیم. امتیاز کیفیت دارای سه جزء است فقط در سطح کلمه کلیدی اختصاص داده شده است،
- ارتباط آگهی: تبلیغ شما چقدر با عبارت جستجو مطابقت دارد. بنابراین گوگل کلمات کلیدی شما را در کپی تبلیغات شما جستجو می کند. این به طور کلی ساده ترین “گام اول” برای بهبود امتیاز کیفیت شما در نظر گرفته می شود زیرا می توانید نسخه خود را کنترل کنید.
- نرخ کلیک مورد انتظار (ECTR): تعیین Google در مورد اینکه آیا احتمالاً روی تبلیغ شما کلیک می شود یا خیر، بر اساس مواردی مانند هدف جستجویی است که با آگهی شما مطابقت دارد و داده های CTR تاریخی شما. به نظر من بهبود این بخش سختترین بخش امتیاز کیفیت است، زیرا به پیشبینی گوگل بستگی دارد که آیا کلیکی دریافت خواهید کرد یا خیر، بنابراین کار زیادی برای کنترل آن نمیتوانید انجام دهید.
- تجربه صفحه فرود: صفحه فرود شما چقدر کاربرپسند و مرتبط با جستجوگر است. گوگل شما را در بخش هایی مانند سرعت بارگذاری صفحه، کلمات کلیدی در صفحه، ارتباط و موارد دیگر درجه بندی می کند. بسته به منابع شما، این نیز می تواند به راحتی قابل تغییر در نظر گرفته شود زیرا می توانید برای ایجاد تغییرات در نسخه به سایت خود بروید.
گوگل این سه فاکتور را در نظر گرفته و آنها را در یک امتیاز از 1 تا 10 جمع آوری می کند (1 بدترین و 10 بهترین است). از آنجایی که گوگل یک کشتی فشرده را اداره می کند، من عموماً هر نمره 7 و بالاتر را کاملاً شگفت انگیز، 4-6 را مناسب و هر چیزی کمتر از 4 را جای پیشرفت می دانم.
امتیاز کیفیت چگونه کار می کند؟
امتیاز کیفیت بر عملکرد شما تأثیر می گذارد زیرا به Google کمک می کند رتبه تبلیغ شما را تعیین کند. رتبه تبلیغ شما حداکثر پیشنهاد CPC x امتیاز کیفیت است، بنابراین، اگر به شدت پیشنهاد میدهید، اما همچنان میبینید که به دلیل معیارهای رتبهبندی، نرخهای نمایش برتر و کلی شما در بالاترین سطح و کلی کاهش یافته است، مایلم شرط ببندم که امتیاز کیفیت کلمه کلیدی شما مقصر است.
دیدگاه شماره 1: امتیاز کیفیت مهم نیست
خوب، اعتراف می کنم، به عنوان یک مشاور PPC، دوست دارم نقش مدافع شیطان را بازی کنم، زیرا من شخصاً با امتیاز کیفیت مخالف هستم. برخی از دلایل این امر عبارتند از:
1. قابل عمل نیست
کنترل و بهبود آن سخت است زیرا بر اساس تصمیم الگوریتمی گوگل است. و گوگل توضیح زیادی در مورد اینکه چه چیزی باعث امتیاز پایین در تبلیغات یا صفحه فرود ما شده است به ما نمی دهد.
2. این فقط برای جستجو اعمال می شود
نمره کیفیت فقط برای کمپین های جستجوی استاندارد اعمال می شود، چرا باید کلمات کلیدی جستجو تنها جزء حسابی باشند که در این KPI وجود دارد؟ و با تمام رشد Google در طول سالها، کمپینهای جستجو فقط ماهیهای کوچکی در دریای بزرگی از دیگر انواع کمپینهای سنگین رسانهای مانند نمایش یا ویدیو هستند.
به نظر من، این نشان میدهد که در تشخیص سایر انواع کمپین شما، شکاف اطلاعاتی وجود دارد که الگوریتمهای گوگل را علامتگذاری میکند.
3. همیشه به عملکرد مربوط نمی شود
من دیده ام که افراد به دلیل امتیاز کیفی پایین، از شکل ظاهری خارج می شوند، در صورتی که حساب کاربری آنها وضعیت خوبی دارد و به اهدافشان دست می یابد. چه کسی اهمیت می دهد که امتیاز کیفیت پایینی داشته باشید اگر تبدیل ها را با هزینه ای که می خواهید دریافت کنید؟ آخرین چیزی که می خواهید این است که با تغییر چیزی که ستون امتیاز کیفیت خود را خوشحال می کند، بخشی از عملکرد عالی را از دست بدهید.
در اینجا چند نمونه از حساب های واقعی وجود دارد که از نظرات من پشتیبانی می کند:
داده های از دست رفته
در تصویر زیر متوجه خواهید شد که همه این کلمات کلیدی معیارهای عملکرد یکسانی دارند. با این حال، دادههای امتیاز کیفیت اغلب در برخی از کلمات کلیدی وجود ندارد، بنابراین تشخیص تفاوت بین شش یا هفت نیاز به تقسیم مو دارد.
نمره ناسازگار
از این سه کلمه کلیدی بعدی، همه آنها بسیار شبیه به یکدیگر هستند و به یک صفحه فرود منتهی می شوند، با این حال فقط یکی پرچم وضعیت “امتیاز کیفیت پایین” را دریافت می کند، در حالی که بقیه امتیازات بسیار متفاوتی دارند.
عدم تطابق امتیاز و عملکرد
این یکی از کلمات کلیدی با بیشترین تبدیل در این حساب است، اما امتیاز آن فقط متوسط است.
4. من تنها گلزن ضد کیفیت نیستم
آرون بابا، مدیر تبلیغات گوگل در Above All PPC، نمیخواهد یک دقیقه دیگر را روی یک معیار به ظاهر دلخواه تلف کند. در مقاله خود امتیاز کیفیت مرده است! او به دو نکته اشاره می کند:
نمرات ربات محور ناقص هستند
آرون می نویسد: «ارتباط و تجربه صفحه فرود مبتنی بر ربات است. به این معنی که برای تعیین اینکه آیا تبلیغات ما مرتبط هستند و آیا تجربه صفحه فرود رضایت بخشی را ارائه می دهیم، کاملاً به ربات های Google متکی هستیم. این سیستم ناقص است. ما این را میدانیم زیرا تبلیغات زیادی را دیدهایم که امتیاز کیفیت پایینی دارند اما عملکرد دارند و بالعکس.
عدم تطابق امتیاز و عملکرد بیشتر
آرون نیز مانند من کمپین های عالی با امتیاز کیفیت پایین دیده است:
“بهینه سازی برای امتیاز کیفیت اغلب ثابت می کند که یک تعقیب غاز وحشی است. ما حساب هایی با CTR فوق العاده بالا، تبلیغات فوق العاده مرتبط، و صفحات فرود زیبا و بهینه شده برای کلمات کلیدی… اما امتیازات کیفیت ضعیف را دیده ایم. جایی که کلمات کلیدی مارک دار هستند (کلید کلیدی که نام شرکت و هیچ چیز دیگری) امتیاز کیفیت 3 را نشان می دهد.
سیستم به وضوح نقص دارد.
آیا می خواهید جزئیات کاملی در مورد چگونگی بهبود تبلیغات گوگل خود داشته باشید؟ درجهبندی عملکرد تبلیغات Google رایگان ما را امتحان کنید و ساعتها اطلاعات حسابرسی را در چند ثانیه دریافت کنید!
و این ممکن است کوچک باشد اما آخرین نکته: امتیاز کیفیت حتی یک ستون پیش فرض در تبلیغات گوگل نیست.
دیدگاه شماره 2: امتیاز کیفیت همچنان مهم است
اگر یک چیز در مورد PPC به عنوان مشاور آموخته باشم، این است که شما نمی توانید آن را خیلی شخصی بدانید. وقتی از مارک ایروین (کارشناس PPC و مدیر رسانه های پولی در SearchLab) نظرش را در مورد این موضوع جویا شدم، او احساس قوی در مورد امتیازات کیفیت حرفه ای داشت. در واقع او با این جمله شروع کرد:
،آیا امتیاز کیفیت مرده است؟ نه، اصلاً.»
در اینجا دلایل آنها برای این که فکر می کنند امتیاز کیفیت هنوز مهم است، آورده شده است:
1. اثر آن بدون تغییر باقی می ماند
مارک با بیان اینکه امتیاز کیفیت همان چیزی است که همیشه بوده شروع می کند.
هنوز هم یک عامل مشابه در رتبه آگهی است و اگر میخواهید در بالای SERP ظاهر شوید، رتبه آگهی همچنان مهم است. (یا اصلا). اگر امتیاز کیفیت شما در مقایسه با رقبایتان ضعیف باشد، شما را در موقعیتی قرار خواهد داد که قبلاً هرگز نبوده است. اگر امتیاز کیفی خوبی دارید، وضعیت بهتری دارید! ریاضیات آن هنوز مانند سال 2013 است که سرود Wordstream بود.
2. هدف کلمه کلیدی دوباره تعریف شد
مارک ادامه می دهد که اگرچه امتیاز کیفیت از سال 2013 تغییر نکرده است، اما همه چیز تغییر کرده است:
قبلاً نوشتن واقعاً آسان بود (90 کاراکتر متن آگهی) بد، بی ربط، بی کیفیت تبلیغات. امتیاز کیفیت یک معیار بسیار ساده برای ارزیابی میزان “خوب” بودن آن تبلیغ بود، و یک راهنمای واقعا مفید برای اطمینان از اینکه تبلیغکنندگان به این فکر میکنند که چگونه تبلیغاتشان با هدف جستجوگر مطابقت دارد.
اما از سال 2013، گوگل اندازه تبلیغات خود را سه برابر کرده و پسوندهای تبلیغاتی قابل تنظیم را اضافه کرده است.فرمت های جدید و تبلیغات واکنش گرا برای کمک به تست در مقیاس.
سوال دیگر این نیست که “آیا این تبلیغ با هدف جستجو مطابقت دارد” سیگنال کلمه کلیدی؟” به جای «آیا این آگهی مطابقت دارد هدف این کاوشگر خاص در سراسر هزار نشانهشامل کلمه کلیدی، دستگاه، سیستم عامل، زمان روز، جمعیت شناسی، [and more]،
3. نوار برای “کیفیت” افزایش یافته است
مارک در ادامه نکته قبلی خود میگوید: «بسیاری از تبلیغکنندگان قبلاً تبلیغات بدی مینوشتند، بنابراین نوشتن یک آگهی با امتیاز کیفیت خوب یا خوب برای شکست دادن همه آنها کار سختی نبود. اکنون، گوگل نوشتن تبلیغات خوب (یا حداقل بد) را برای تبلیغ کنندگان بسیار آسان کرده است.
این برای جستجوگران و تبلیغکنندگان مبتدی عالی است، اما واقعاً سطح نوشتن یک تبلیغ عالی را برای همه بالا میبرد. با امتیاز کیفیت بسیار بالاتر. امتیاز کیفیت هنوز مهم استمثل قبل گلوله نقره ای نیست.”
یک چیزی که ما می توانیم در مورد امتیاز کیفیت به توافق برسیم
آخرین نکته مارک با نکته من در بالا در مورد عدم مشخص بودن گوگل در مورد اینکه دقیقاً چه کاری باید انجام دهید تا امتیاز کیفیت خود را بهبود ببخشید مطابقت دارد.
“امتیاز کیفیت هنوز مهم است و استراتژی که برای بهبود آن اتخاذ می کنید به نتایج افزایشی ادامه خواهد داد. اما امروزه تبلیغ کنندگان بیشتر به استراتژی PPC علاقه مند هستند. آنها در استراتژی هستند، و دیدن آن یک چیز هیجان انگیز است. بهبود امتیاز کیفیت شما ممکن است همچنان نتایج PPC شما را تا 10% بهبود بخشد، اما بهبود استراتژی PPC شما می تواند این کار را 10 برابر کند.
بهبود امتیاز کیفیت شما ممکن است همچنان نتایج PPC شما را تا 10% بهبود بخشد، اما بهبود استراتژی PPC شما می تواند آنها را 10 برابر افزایش دهد.
هالی نیمیک، مدیر حساب WordStream این مفهوم را به خوبی توضیح می دهد:
“من همیشه امتیاز کیفیت را به عنوان “چراغ موتور بررسی” برای کمپین ها مشاهده کرده ام. یعنی بله، می تواند بر عملکرد کمپین تأثیر بگذارد، اما این پایان کار نیست. کلمات کلیدی با امتیاز کیفیت پایین همچنان می توانند عملکرد خوبی داشته باشند و گاهی اوقات حتی بهتر از کلمات کلیدی با امتیاز کیفیت بالا. و کلمات کلیدی رقیب همیشه امتیاز کیفیت پایین تری دارند اما همچنان به خوبی تبدیل می شوند.
من فکر می کنم مهم است که مطمئن شوید کپی تبلیغات و کلمات کلیدی شما مرتبط هستند و یک صفحه فرود دارید که به سرعت بارگذاری می شود، و اگر همه این موارد را داشته باشید، به بالا بردن امتیاز کیفیت شما به بالای 5 کمک می کند. بسیار مهم تر از برای 7.
نمره کیفیت به چه میزان می رسد؟
فقط برای تکرار: نه! همانطور که در مقدمه ذکر کردم و همانطور که مارک در استدلال خود تقویت می کند، وجود و ریاضی برای امتیاز کیفیت هنوز هم مانند گذشته بسیار زیاد است.
من این پست را در پاسخ به هیچ اطلاعاتی ننوشتم که گوگل منتشر کرده است (در واقع، عدم اطلاع گوگل در مورد این معیار در طول 10 سال گذشته من را شگفت زده می کند… اما من پرت می شوم) – زیرا بدیهی است که من نیستم تنها کسی که نمیداند امتیاز کیفیت در گوگل کجاست و در آینده کجا خواهد بود.
بنابراین آیا امتیاز کیفی همچنان مرتبط است؟
بنابراین، امروز شما دو طرف ماجرا را دارید و اکنون کاملاً به شما بستگی دارد که آیا تصمیم میگیرید به امتیاز کیفیت توجه کنید یا خیر. اگر در تلاش برای نمایش تبلیغات خود در SERP هستید، بهبود امتیاز کیفیت می تواند کمک کننده باشد. از طرف دیگر، اگر با حساب خود راحت هستید، ممکن است بخواهید امتیاز کیفیت خود را ثابت نگه دارید.
خب چی فکر می کنی؟ آیا امتیاز کیفیت همچنان مرتبط است؟ در نظرات به ما بگویید!